Yamaha remklauwen te reviseren?

Milo

www.miloracing.nl
5 mei 2005
87
2
Apeldoorn
full


Bestaat er een revisie set voor deze Yamaha remklauwen?
of
is het helemaal niet mogelijk om deze te reviseren!

De remklauwen worden gebruikt onder andere voor een aantal R6 en Fazer modellen.

Ik heb wel de achterrem met een set nieuwe ringen kunnen reviseren.
 
voor een R6 van 2001 kost een setje 50 euro, dat is voor beide remtangen.
heb het zelf bij mijn R1 van 98 gedaan, zijn ook blue spot klauwen (niet radiaal).
gaat prima.
alleen lastig om de zuigers om beurten eruit te krijgen, en dan ook op een nette manier.
een tang die naar buiten knijpt ipv naar binnen/elkaar of zuigertang is dan wel handig.
stuur anders even een pb of mail.

succes,Sander
 
voor een R6 van 2001 kost een setje 50 euro, dat is voor beide remtangen.
heb het zelf bij mijn R1 van 98 gedaan, zijn ook blue spot klauwen (niet radiaal).
gaat prima.
alleen lastig om de zuigers om beurten eruit te krijgen, en dan ook op een nette manier.
een tang die naar buiten knijpt ipv naar binnen/elkaar of zuigertang is dan wel handig.
stuur anders even een pb of mail.

succes,Sander


Ik zou de zuigers er stuk voor stuk uitpersen, met lucht of zelfs met remolie. 1 zuiger vrijhouden en de overige blokkeren. En dan die vrije zuiger eruit persen, de cilinder schoonmaken en nieuwe keerringen plaatsen en met nieuw vet de zuiger weer plaatsen. Vervolgens deze zuiger blokkeren en een andere vrijhouden, en het zelfde ritueel nog een paar keer uitvoeren tot je alle zuigers gehad hebt. Tenminste, zo doe ik het altijd bij 2 zuiger klauwen.
 
Ik doe gewoon een plankje hout in de klauw waardoor de zuigers er niet helemaal uit kunnen. Dan perslucht erop, en sommige zuigers blijven in eerste instantie even zitten, maar uiteindelijk schieten ze los, tegen dat plankje aan. Dan haal je dat plankje weg, en trek je de zuigers er zo uit met je handen.
 
Ik doe gewoon een plankje hout in de klauw waardoor de zuigers er niet helemaal uit kunnen. Dan perslucht erop, en sommige zuigers blijven in eerste instantie even zitten, maar uiteindelijk schieten ze los, tegen dat plankje aan. Dan haal je dat plankje weg, en trek je de zuigers er zo uit met je handen.

Een dun plankje dat alle 4 de zuigers wel ver genoeg uit de klauw kunnen worden gedrukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan