Yamaha TMAX 2012

Overzicht uit "onderhoud per type motorscooter"


yamaha t-max
------------------
1000km-beurt: 92euro (arie molenaar-ijselstein)
1000km-beurt: 105euro (motoport)*
1000km-beurt: 94euro(nl)
1000km-beurt: 0 euro(belgie)
1000km-beurt: 97.77euro(belgie)
1000km-beurt: 94.20euro van meel (made)
5000km-beurt: 86.15(arie molenaar)
5000km-beurt: 169.07 (motoport) incl inspuiten voor winter*
5000km-beurt: 105.62euro(belgie)
6000km-beurt: 42 euro(belgie)
6000km-beurt: 114.20euro van meel (made)
10000km-beurt: 254euro motoport leek
10000km-beurt: 285euro (arie molenaar ijselstein)
10000km-beurt: 196euro van meel (made)
10000km-beurt: 158.47euro incl remblokken( zelf installeren )(belgie)
12000km-beurt:137.51euro(belgie)
13000km-beurt: 428.2euro (huisman) incl. 2banden (bridge) ,remblokken voor en achter*
14000km-beurt: 160euro (zelf gedaan)
18000km-beurt: 42.02 euro(belgie)
22000km-beurt: 349euro (huisman) incl. remblokken achter+voorband (bridge)
24000km-beurt: 167.51euro (belgie)
26000km-beurt: 70.10euro remblokken inclusief (zelf gedaan) doehetzelfgarage
28600km-beurt: 94euro (motoport hillegom)
30000km-beurt: 45.75euro (belgie)
30000km-beurt: 42.47euro (belgie)
31000km-beurt: 46.85 (oliewissel zelf gedaan)doehetzelfgarage
36000km-beurt: 149.25 oliewissel +sealring remzuigers vervangen+remblokken voor(zelf gedaan) doehetzelfgarage
36000km-beurt: 216euro (uitgevoerd op 39dkm) (belgie)
40000km-beurt: 900euro met achterband
40000km-beurt: 600euro
50000km-beurt: 481.97 incl.alle riemen en filters (op 49dkm uitgevoerd)
achterband met korting: 85euro bridgestone
voorband: 78euro bridgestone
voorband: 110euro bridgestone hoop
snelheidssensor vervangen: 101.75(zelf gedaan)doehetzelfgarage
sealring remklauw achter +remblokken voor en achter+ banden voor en achter(michelin pilot sport) 213,35 euro (zelf gedaan)doehetzelfgarage
2 originele banden mont.+uitbal.:301euro (belgie)
2 banden bridgestone (origineel) 277euro (arie molenaar) bij 15600km



*(mad masc's fietsje ;) )
 
Ben juist terug van de dealer (had zondag een gesprongen koplamp ) voor een nieuwe lamp te laten plaatsen. Daar er weinig volk was heb ik de nieuwe T-Max eens goed bekeken en bestudeerd. Mijn gedacht: een pracht van een machine en een waardige opvolger voor de huidige. Heb dan een goed woordje kunnen spreken met de dealer en ben tot de conclusie gekomen dat mijn driejarige T-Max nog een tijdje in mijn bezit zal blijven en wel om volgende redenen:
Niemand zit te wachten op een goed en punctuele onderhouden T-Max van drie jaar met bijna 56.000 km op de teller. Dus de overnameprijs kan nooit de reële waarde benaderen.
Om de nieuwe T-Max evenwaardig met gebruiks accessoires (geen visuele zoals carbon e.d) uit te rusten, degene die ik nu heb, moet ik iets meer dan 12.000€ ophoesten.
Een gevoelig punt voor mij persoonlijk is dat geen enkele kleur die verkrijgbaar is mij het “jeh “gevoel geeft. Dat geeft mij mijn huidige gele nog dagelijks. Smaak is natuurlijk goesting.
Wat ik wel zeker weet is dat de opvolger van mijn huidige T-Max zeker een andere T-Max zal worden want het is en blijft een prachtige stukje techniek.
 
Sinds ik een proefrit met de nieuwe heb gemaakt, staat het voor mij vast : (nu) geen nieuwe TMax.
Het stuur staat (nog) lager dan op die van mij (2008), hetgeen betekent dat het nog sneller tegen mijn (te) lange benen slaat. :N

Bovendien zit er echt geen wereld van verschil qua rijden op... toch zeker geen ettelijke duizenden Euro's waard. '(

Ofwel wordt het dus een der BMW's(indien deze ruimer zit) ofwel rij ik nog jaren met mijn nog zeer frisse (8.200 km) 2008-tje.... en hoop ik er telkens tijdig aan te blijven denken om mijn knie weg te draaien bij een scherpe bocht... :]
 
Zo denk ik er ook over.
Ik vind de nieuwe Max geweldig, echt een mooie machine.
Maar niet de investering waard.
Dan rij ik mijn max liever op. Al denk ik dat het nog even zal duren.
 
ik wel....maar ja....ik ben goed zot....haha.....
(moet kosten maken van mijn boekhouder)
 
ja en ze ziet er nog goed uit.

Cartboekhouder.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niemand zit te wachten op een goed en punctuele onderhouden T-Max van drie jaar met bijna 56.000 km op de teller. Dus de overnameprijs kan nooit de reële waarde benaderen.

Daar is juist best vraag naar. Ik (en velen met mij) heb liever een jonge T-max met aluframe en injectie en veel kms, dan voor dezelfde prijs een nauwelijks gebruikt exemplaar van voor 2007. Laatst stond er zo een bij MP Den Bosch en die was vrij snel verkocht. Ik dacht een 2009 exemplaar met iets van 50.000 km voor € 6500. Ze hebben me (ongevraagd, maar zeer vriendelijk) een inruilvoorstel gedaan, maar ik wil niet na 1 jaar al inruilen.

P.s. Het is maar wat jij als een acceptabele inruil ziet.
P.s. 2: Wat is veel? In SW kringen hoor je over hoor je wel eens km-standen van 150.000 of meer.
 
Bij MP Hillegom staat een 2009 T-max met 48.000 km voor € 4990. Scherpe prijs! (als je van geel houdt).
 
Daar is juist best vraag naar. Ik (en velen met mij) heb liever een jonge T-max met aluframe en injectie en veel kms, dan voor dezelfde prijs een nauwelijks gebruikt exemplaar van voor 2007. Laatst stond er zo een bij MP Den Bosch en die was vrij snel verkocht. Ik dacht een 2009 exemplaar met iets van 50.000 km voor € 6500. Ze hebben me (ongevraagd, maar zeer vriendelijk) een inruilvoorstel gedaan, maar ik wil niet na 1 jaar al inruilen.

P.s. Het is maar wat jij als een acceptabele inruil ziet.
P.s. 2: Wat is veel? In SW kringen hoor je over hoor je wel eens km-standen van 150.000 of meer.

Hier blijkbaar niet, hier willen ze een T-Max van 9 maanden oud, met 1200km op de teller en dan nog liefst aan 1/3 van de prijs.

Mijne is van 2009 heeft 55.750km op de teller.
Originele topkoffer met steun.
Rugsteun passagier.
Verwarmde handvaten.
Handvat beschermers.
Gps Garmin zumo 550.
Sport scherm
Aanpassing om aan de Optimate 4 te koppelen.

Dan lijkt mij een overnameprijs van 5000€ een acceptabele prijs.

Nog bij vermelden, alle opties (behalve GPS) is origineel yamaha.
 
ik kreeg namelijk biedingen van 6000 euro voor mijn techmax van 2011 met 1300 km.
(full option)

Ze moeten toch niet overdrijven hé.

Ik krijg bij mijn dealer ten minste een deftige overname prijs.
 
Dan lijkt mij een overnameprijs van 5000€ een acceptabele prijs.

Kijk, mijn motor heeft van september tot vorige maand te koop gestaan. Uiteindelijk heb ik geen euro toegegeven op mijn minimumprijs (vraagprijs moet je altijd wat hoger leggen). Indien je 5000euro van je scoot wil en hij is het effectief waard (het is al even geleden dat ik hem heb gezien ;) ), dan vraag je gewoon een paar 100 euro-tjes meer en wacht je gewoon af...Het seizoen begint pas... Alles is juist wat meer waard, maar nooit voor een dealer natuurlijk :+ .
Is hij niet verkocht, sta je er nooit slechter voor dan nu...
Grtz
Tom
 
ik kreeg namelijk biedingen van 6000 euro voor mijn techmax van 2011 met 1300 km.
(full option)

Ze moeten toch niet overdrijven hé.

Ik krijg bij mijn dealer ten minste een deftige overname prijs.

Ze mogen toch bieden wat ze willen?? Ik ben heropgestapt in 2007... Voor de motor die ik toen heb gekocht heb ik op 3motoren geboden... Telkens voor de helft van de vraagprijs... Bij 2mensen mocht ik hem komen halen... Ter plaatse heb ik dan uiteraard NIET meer afgeboden. Oftewel neem je hem dan, oftewel ga je terug weg. Je kan als bieder maar proberen, vind ik... Ne nee heb je al, en ne ja kan je krijgen.
Grtz
Tom
 
Ze mogen toch bieden wat ze willen?? Ik ben heropgestapt in 2007... Voor de motor die ik toen heb gekocht heb ik op 3motoren geboden... Telkens voor de helft van de vraagprijs... Bij 2mensen mocht ik hem komen halen... Ter plaatse heb ik dan uiteraard NIET meer afgeboden. Oftewel neem je hem dan, oftewel ga je terug weg. Je kan als bieder maar proberen, vind ik... Ne nee heb je al, en ne ja kan je krijgen.
Grtz
Tom

klopt als het zoekertje biedingen voorziet.

Bij mij stond een vaste prijs en je kan bieden..... maar geen belachelijke biedingen.
Daar ga ik nooit op in.
 
Laatst bewerkt:
maar geen belachelijke biedingen.
Daar ga ik nooit op in.

En die mensen die dan toch een belachelijk bod doen, hopen gewoon dat je toch toegeeft... en er zijn er die idd dan toch toegeven... Maar je hebt overschot van gelijk om er niet te willen op reageren. Zo hebben ze ook belachelijke biedingen voor mijn auto en motor gedaan waardat ik niet op reageer... Ze mogen altijd proberen, zit ik niet mee in...
 
I love Arnold.

Vroeger ook nog bodybuilding gedaan.....woog dan 20 kg meer......107 kg.

En nu terug naar de tmax 2012 ......die nog meer weegt in de portemonnee _O-
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik heb een vraagje aan de T-Max bereiders klopt het dat de modellen vanaf 2009 tot nu toe GPS tracking hebben?
 
Hier blijkbaar niet, hier willen ze een T-Max van 9 maanden oud, met 1200km op de teller en dan nog liefst aan 1/3 van de prijs.

Mijne is van 2009 heeft 55.750km op de teller.
Originele topkoffer met steun.
Rugsteun passagier.
Verwarmde handvaten.
Handvat beschermers.
Gps Garmin zumo 550.
Sport scherm
Aanpassing om aan de Optimate 4 te koppelen.

Dan lijkt mij een overnameprijs van 5000€ een acceptabele prijs.

Nog bij vermelden, alle opties (behalve GPS) is origineel yamaha.

Wat acceptabel is bepaalt de markt. Houd er rekening mee dat een particulier bereid is bij een dealer meer te betalen, en die vraagt € 4990 voor een vergelijkbaar exemplaar. Motoport heeft ook mogelijkheid om jouw motor daar te verkopen. Dan staat er een dealerorganisatie achter met garantie, verzekering (bij schade tijdens testritje), brede adverteermogelijkheden etc. Kost je uiteraard wat, maar je bent van een hoop gezeur en ergernis af.
 
Klopt... Tel daarbij het warme gevoel dat je krijgt bij de wetenschap dat je je dealer ook zo blij maakt met een overname...
Mijn BMW-dealer had telkens al een koper VOORDAT ik m'n "ouwe" fiets binnenbracht en beurde steeds tussen de 1.500 en 2.000 Euro op 1 dag...
Ik krijg er NOG vochtige ogen van.... :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan