Zelf onderhoud slechter dan dealeronderhoud?

macferdi

Die hard MF'er
7 feb 2011
671
0
In het het topic:
Nieuw of tweedehands?????
Werd een uitspraak gedaan dat zelf onderhoud doen per definitie slechter is als dat de dealer het onderhoud zou doen.

Is het zelf onderhouden van je motor slechter voor je motor/restwaarde etc, etc dan het onderhoud door een dealer uit te laten voeren?
 
Laatst bewerkt:
Door schade en schande wijs geworden, laat ik mijn motor onderhouden door een eenmanszaak. Een hier bekende zaak uit Zeist.
1) is uiteindelijk goedkoper voor mij, omdat ik zelf de boel niet sloop en ik niet dubbel betaal om het te laten repareren en alsnog te laten doen.
2) weet ik bij deze eenmanszaak dat zaken goed gebeuren, beter dan ik zelf zou kunnen.
 
dat heeft niks te maken of onderhoud bij een dealer beter is , als je zelf kan sleutelen zij je dat niet namelijk

mensen die niet kunnen sleutelen kunnen niet mee praten over of zelf onderhoud beter is dan dealer onderhoud want ze weten er niks vanaf.
ik denk zelf dat de zelf sleutelaars die weten hoe het moet, zuiniger omgaan met de motor dan een dealer
gezien het je eigen spul is ben je er zuiniger op en neem je de tijd voor de klus en niet 30+- min voor een beurtje zo als bij veel zaken tijd is geld.
zeg niet dat het bij allemaal zo gaat maar er zitten er echt wel een paar tussen

het onderwerp is ook of de rest waarde meer of minder of je nu zelf sleutelt of het laat doen.
en dat is persoonlijk blijkt uit een boel reacties hier.
 
Laatst bewerkt:
Tot dusver is men niet zo tevreden over dealeronderhoud lijkt het. Dus waar zie jij de kwaliteit dan ?

Gheheh, ik zeg ook nergens dat die "dealer kwaliteit" hoog is ;)


:^

:^

Ik kwam ook altijd bij een garage, eenmansbedrijfje, die zich toegelegd had op 1 merk.
Dealer zat daar vlakbij.
Met enige regelmaat ging er via de achterdeur van de dealer een auto naar hem toe als ze er zelf niet uitkwamen |(

Ik heb zowel wat dealers als een aantal van deze "vrije jongens" (zo noemen de dealers ze) als klant. Jouw voorbeeld is absoluut geen uitzondering, dat heeft mede te maken met de veel te strakke planning in dealer werkplaatsen. Soms is een half uur extra werk al reden om de hele dagplanning als een kaartenhuis in mekaar te laten storten. Stel je nu voor dat ze iets tegenkomen waar in het handboekje geen tijd voor staat... Paniek!

En dan komt de eenmanszaak / specialist, die gewoon begint aan de reparatie en pas stopt als het opgelost is. Soms wel door knallen tot in de kleine uurtjes..
 
Ik ken een Bovag motor zaak in Eemnes . . . . . als je daar een motor koopt, is hij altijd dealer onderhouden, altijd van liefhebber geweest, mooier is er niet en ook niet goedkoper. Ooit er een CBR gekocht, aflevering terwijl u wacht, ketting vol met ketting spray mooi wit even snel nieuwe olie en rijden maar.
Thuis maar eens het luchtfilter bekeken . . . Zwart zo zwart als het maar kon, dus ik bellen "mag ik wel even de onderhouds history ? ? ? " nou ik moet hem nog krijgen. Daar koop ik nooit meer een motor.
Natuurlijk zijn er ook goede zaken . . . maar het blijft opletten, ook de goede zaken verkopen motoren die schade hebben gehad al zeggen ze "wij weten van niks" Ooit een VTR SP1 gekocht in Apeldoorn met een schade aan achterkont die was gerepareerd met stukjes hout en polyester, daar kom je pas achter als je alle kuip delen demonteert. Verder loop ik bij aankoop van een motor alles na, alle bouten, moeren en schroeven en er is er altijd ééntje die te los zit.
Als ik mijn motor verkoop krijg ik er altijd via MP meer voor dan bij de dealer.
Mensen wees zuinig op je motor en iemand die niet zuinig is kun je zo zien.

Succes met sleutelen.

p.s even mijn achterwiel bij de dealer ophalen, die monteren dus een nieuwe achterband die ik daar gewoon heb gekocht, alle onderdelen koop ik wel altijd bij de dealer (Honda) ik monteer nooit OEM producten. Prijzen zijn niet duurder dan via Internet . . .soms een paar euro maar daar doe ik niet moeilijk over.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken ook wel dealers waar echt goed werk wordt geleverd.

Daar werken ook monteurs met hart voor motoren en zelf voor het specifieke merk.

Het kàn dus wel.
 
Ik ken een Bovag motor zaak in Eemnes . . . . . als je daar een motor koopt, is hij altijd dealer onderhouden, altijd van liefhebber geweest, mooier is er niet en ook niet goedkoper. Ooit er een CBR gekocht, aflevering terwijl u wacht, ketting vol met ketting spray mooi wit even snel nieuwe olie en rijden maar.
Thuis maar eens het luchtfilter bekeken . . . Zwart zo zwart als het maar kon, dus ik bellen "mag ik wel even de onderhouds history ? ? ? " nou ik moet hem nog krijgen. Daar koop ik nooit meer een motor.
Natuurlijk zijn er ook goede zaken . . . maar het blijft opletten, ook de goede zaken verkopen motoren die schade hebben gehad al zeggen ze "wij weten van niks" Ooit een VTR SP1 gekocht in Apeldoorn met een schade aan achterkont die was gerepareerd met stukjes hout en polyester, daar kom je pas achter als je alle kuip delen demonteert. Verder loop ik bij aankoop van een motor alles na, alle bouten, moeren en schroeven en er is er altijd ééntje die te los zit.
Als ik mijn motor verkoop krijg ik er altijd via MP meer voor dan bij de dealer.
Mensen wees zuinig op je motor en iemand die niet zuinig is kun je zo zien.

Succes met sleutelen.

p.s even mijn achterwiel bij de dealer ophalen, die monteren dus een nieuwe achterband die ik daar gewoon heb gekocht, alle onderdelen koop ik wel altijd bij de dealer (Honda) ik monteer nooit OEM producten. Prijzen zijn niet duurder dan via Internet . . .soms een paar euro maar daar doe ik niet moeilijk over.

Vreemd verhaal, jij hebt motoren gekocht bij bovag bedrijven? Dit zijn dus geen "merk dealers" je hebt het niet over onderhoud laten doen maar over aflever beurten die niet goed gedaan zijn, of schades die niet goed gerepareerd zijn.

Volgens mij slaat je verhaal niet echt op de vraag van dit topic.
 
Vreemd verhaal, jij hebt motoren gekocht bij bovag bedrijven? Dit zijn dus geen "merk dealers" je hebt het niet over onderhoud laten doen maar over aflever beurten die niet goed gedaan zijn, of schades die niet goed gerepareerd zijn.

Volgens mij slaat je verhaal niet echt op de vraag van dit topic.
En wel niet-OEM onderdelen bij een merkdealer kopen.
Van mij mogen ze hoor, alleen de importeur is er niet zo blij mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan