Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Als ik in de regen rij heb ik altijd een fluo regenhoes over mijn rugzak, want die regenhoes hadden ze niet in het zwart.
Ik val er alleen mee op als ik van de motor stap :')
 
Hoewel ik eerder in dit al oeroude topic zei dat ik dacht dat het wel zou helpen, moet ik toch toegeven fout te zijn geweest. Het helpt idd niet. :+


Als je met dit soort lage snelheden nog stront in je ogen hebt, dan weet je echt dat high visibility kleding gewoon NIET werkt.
 
Hoewel ik eerder in dit al oeroude topic zei dat ik dacht dat het wel zou helpen, moet ik toch toegeven fout te zijn geweest. Het helpt idd niet. :+


Als je met dit soort lage snelheden nog stront in je ogen hebt, dan weet je echt dat high visibility kleding gewoon NIET werkt.

Als ze niet kijken val je niet op :')
 
zou een hesje helpen.....

waarmee, verbruik? ik denk het niet.
snelheid, zou eerder extra weerstand opleveren, ook niet dus.
is de regen helpt het ook niet veel, beter een regen overall.
de vrouwtjes? ik denk niet dat de dames erg op de hesjes vallen, of je moet je hele motor in Politie staat brengen, dat daar mischien er één bij zit die je dan ziet zitten.
met vallen helpt het ook al niet.
ze worden toch niet voor niets verkocht.....

in Engeland is er ooit een test geweest,
Als men van te voren niet wist dat er iemand met een hesje aan kwam,
zag men hem later aankomen dan zonder,
vertelde men van te voren dat er iemand met een fluo aan kwam,
kom men hem idd eerder op merken.
doe zelf je berekening.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook niet met vestje maar heb er bij langere ritten wel 1 mee voor het geval ik langs de weg stil kom te staan. Ook zinloos?
 
@Ladi: nee want als je niet verborgen zit achter koplamp, kuip en koffers, maar rondloopt ben je er wel beter zichtbaar mee. Vergelijk de wegwerkers, hulpdiensten etc. Het is natuurlijk geen garantie maar zinvoller dan op de motor. Ik heb ook zo'n oranje vestje in de topkoffer, alleen al omdat het in sommige landen verplicht is.
Alleen de keren dat ik had moeten aandoen bij ongelukken waar ik bij geassisteerd heb (2 keer een gevallen fietser in de bergen en 1 keer motorongeluk voor m'n neus) ben ik het glad vergeten. Wel gezorgd voor iemand die het verkeer waarschuwde dat er verderop wat op de weg lag...
 
Laatst bewerkt:
Dit kwam van de week voorbij, dus al spuit je je hele motor fluor geel, kijken en opletten is en blijft voor veel koekblikkers moeilijk...

http://112vandaag.nl/2016/06/motorrijder-rijkswaterstaat-gewond-tijdens-rijtraining-in-waalwijk/

Motorrijder van Rijkswaterstaat notabene...

Zelf ben ik van mening dat een hesje weinig uitmaakt, ik heb wel een pak met refererend strepen maar met name goeie verlichting scheelt veel. Zien en gezien worden zeggen ze wel eens. :)
"Een automobilist zag de drie motorrijders over het hoofd waarna hij er een schepte."
3! fluo gele zag hij over het hoofd
 
Dit kwam van de week voorbij, dus al spuit je je hele motor fluor geel, kijken en opletten is en blijft voor veel koekblikkers moeilijk...

http://112vandaag.nl/2016/06/motorrijder-rijkswaterstaat-gewond-tijdens-rijtraining-in-waalwijk/

Motorrijder van Rijkswaterstaat notabene...

Zelf ben ik van mening dat een hesje weinig uitmaakt, ik heb wel een pak met refererend strepen maar met name goeie verlichting scheelt veel. Zien en gezien worden zeggen ze wel eens. :)
Tegen stoethaspels helpt ook een fluohesje niet. Toch rij ik er al vier jaar mee (helm + jas) en ik ben er nog steeds ;) Daarmee is aangetoond dat in ieder geval niet vaststaat dat het niet helpt. Aan te nemen valt dat ook goede verlichting niet helpt tegen klungels.
 
Ik rij al elf jaar dertigduizend km per jaar in het zwart.
Tot nu toe ben ik altijd gezien.
Volgens mij is zwart veiliger dan fluo.

Vergelijk het maar met van de weg afraken en je wil niet tegen de boom aanrijden waar je op focust.

Met zwarte kleding zitten ze je niet en ben je veiliger. :] :Y
 
Hoewel ik eerder in dit al oeroude topic zei dat ik dacht dat het wel zou helpen, moet ik toch toegeven fout te zijn geweest. Het helpt idd niet. :+


Als je met dit soort lage snelheden nog stront in je ogen hebt, dan weet je echt dat high visibility kleding gewoon NIET werkt.

dat komt omdat je op een kawasaki rijdt, die zien ze altijd iets minder goed :)
 
Alle opmerkingen gaan over n=1 statistiek. Je kan er alleen iets over zeggen als je grote groepen vergelijkt. Hetzelfde altijd bij die discussies over roken, als analogie. Iedereen heeft wel een opa, oom etc die 95 is geworden en zijn hele leven heeft gerookt. Dat zegt dus niks.

Het over het hooft zien van drie kanaries van Rijkswaterstaat zegt niets over het nuttig zijn van hesjes of opvallende kleuren in het algemeen. Het zegt alleen dat de betreffende automobilist niet heeft gekeken.

Oogcontact, ook zo wat. Er zijn regelmatig rijders die een aanrijding hebben gehad met een auto, nadat ze toch echt zeker wisten dat ze oogcontact hadden met de bestuurder. Tja...
 
Alle opmerkingen gaan over n=1 statistiek. Je kan er alleen iets over zeggen als je grote groepen vergelijkt. Hetzelfde altijd bij die discussies over roken, als analogie. Iedereen heeft wel een opa, oom etc die 95 is geworden en zijn hele leven heeft gerookt. Dat zegt dus niks.

Het over het hooft zien van drie kanaries van Rijkswaterstaat zegt niets over het nuttig zijn van hesjes of opvallende kleuren in het algemeen. Het zegt alleen dat de betreffende automobilist niet heeft gekeken.

Oogcontact, ook zo wat. Er zijn regelmatig rijders die een aanrijding hebben gehad met een auto, nadat ze toch echt zeker wisten dat ze oogcontact hadden met de bestuurder. Tja...
Met grote aantallen weet je nog niks. De relatie van ongevallen met een geel hesje kan louter denkbeeldig zijn terwijl andere factoren genegeerd worden.
 
Alle opmerkingen gaan over n=1 statistiek. Je kan er alleen iets over zeggen als je grote groepen vergelijkt. Hetzelfde altijd bij die discussies over roken, als analogie. Iedereen heeft wel een opa, oom etc die 95 is geworden en zijn hele leven heeft gerookt. Dat zegt dus niks.

Het over het hooft zien van drie kanaries van Rijkswaterstaat zegt niets over het nuttig zijn van hesjes of opvallende kleuren in het algemeen. Het zegt alleen dat de betreffende automobilist niet heeft gekeken.

Oogcontact, ook zo wat. Er zijn regelmatig rijders die een aanrijding hebben gehad met een auto, nadat ze toch echt zeker wisten dat ze oogcontact hadden met de bestuurder. Tja...

Het zegt niet eens iets over of de automobilist wel of niet gekeken heeft
 
leuk topic voor zo'n regendag als vandaag..

ik zal straks mn "fluo-gele" regenjas wel aan moeten...
 
Eén ding; ik reed vandaag (lekker droog in koekblik) achter mijn collega (op motor) aan, op weg naar huis, in de stromende regen.
Hij had zo'n mooi lichtgrijs textielpak aan. Nou dat valt dus volledig tegen de achtergrond weg op zo'n grijze dag, daar zie je echt helemaal niets van. Een andere motorrijder met een fluojas viel echt veel meer op.
Maar ik denk ook dat zwart nog een stuk beter was geweest dan dit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan