hallo,
ik heb even een vraagje, weet niet of hier veel 2 takt experts zijn.
ik heb een kawasaki kx 125 e1 uit 1986
nou heb ik toen deze was vastgelopen, een nieuwe nicasil laag erin laten zetten, en een nieuw zuigertje. kosten: 480 euro
nou heb ik alles correct gemonteerd, goeie olie, enz. ben rustig aan het inrijden, en na 3 uurtjes rijden trap ik hem op zijn staart.
alles gaat verder goed, totdat na een uurtje ineens mijn motor uit valt en niet meer wilt starten. geen compressie meer,
dus ik haal mijn top end uit elkaar, cilinder is niks aan te zien maar aan de zuiger wel.
nu heb ik inmiddels al een nieuw zuigertje gekocht. alleen ben toch wel benieuwd hoe dit komt, zodat ik niet weer voor niks een zuigertje koop.
heb de juiste olie gebruikt, goed gemengd, genoeg koelvloeistof, goed ingereden en ga zo maar door.
het lijkt wel of er iets los is gekomen en in mijn verbrandingskamer heeft rond lopen zweven.
nou had ik nog wel een paar braampjes in de cilinderkop zitten van de vorige vastloper. kan dit losgekomen zijn toen ik de motor op zijn donder gaf?
sorry voor het lange verhaal, hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven.
Gr Milo
ik heb even een vraagje, weet niet of hier veel 2 takt experts zijn.
ik heb een kawasaki kx 125 e1 uit 1986
nou heb ik toen deze was vastgelopen, een nieuwe nicasil laag erin laten zetten, en een nieuw zuigertje. kosten: 480 euro
nou heb ik alles correct gemonteerd, goeie olie, enz. ben rustig aan het inrijden, en na 3 uurtjes rijden trap ik hem op zijn staart.
alles gaat verder goed, totdat na een uurtje ineens mijn motor uit valt en niet meer wilt starten. geen compressie meer,
dus ik haal mijn top end uit elkaar, cilinder is niks aan te zien maar aan de zuiger wel.
nu heb ik inmiddels al een nieuw zuigertje gekocht. alleen ben toch wel benieuwd hoe dit komt, zodat ik niet weer voor niks een zuigertje koop.
heb de juiste olie gebruikt, goed gemengd, genoeg koelvloeistof, goed ingereden en ga zo maar door.
het lijkt wel of er iets los is gekomen en in mijn verbrandingskamer heeft rond lopen zweven.
nou had ik nog wel een paar braampjes in de cilinderkop zitten van de vorige vastloper. kan dit losgekomen zijn toen ik de motor op zijn donder gaf?
sorry voor het lange verhaal, hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven.
Gr Milo