Het grote Piaggio MP3 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
beide rode en gele en een lange pieptoon maar ik heb na die tijd niet meer gehad zal binnenkort is kijken of het nog een keer lukt met schuin staan

de rode spingt ook aan als je hem op contact verplaatst dus je hebt hem op lock en dan druk je de scoot iets naar achteren of voren
 
de geel knippert normaal wanneer je hem op lock kan zetten en blijft branden als die op lock staat en doet het niet wanneer je hem niet op lock kan zetten
 
Aangezien je het goed kan vinden met je dealer, mss bij de volgende beurt je machine aan de diagnose-(hand)apparaat zetten en vragen naar evt. foutmeldigen van het tiltlocking-systeem.
 
als het niet meer sneeuwt zal ik is kijken

ik heb wel zelf de storing veroorzaakt door veelvuldigd hem op de lock te zetten en hem er telkens weer af te halen


het is normaal dat het rode lampje gaat branden als hem verplaatst terwijl die op contact en lock staat er zit namelijk een sensor ergens die motion detect
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op het forum bij de Piaggio mp3 Cub het advies gekregen om hem gewoon op de bok te zetten.
Dit heeft geholpen. Hierna heb ik het probleem niet meer gehad. Starten en weg rijden.
Maar dit is niet de oplossing voor het probleem dit is het locken vermijden. Maar het helpt wel.
 
Je hebt gelijk. Hij staat nu bij de dealer voor een beurt. Ik zal nog eens kijken of hij die problemen nog heeft. Maar het is voor mij nog allemaal nieuw. Wat normaal is bij de mp3 en wat niet. En dan krijg je inderdaad wat valt onder de garantie en wat niet. Morgen kan ik hem weer ophalen. Gelukkig weer even rijden.
 
Ga het voor je op zoeken. Was een opmerking van Pjot op even voorstellen 12-02-2010 om 19:31.
Onder Akke maar die naam kon ik hier op de een of andere rede niet gebruiken. En verzin dan maar weer eens een nieuwe naam.
 
Je hebt gelijk. Hij staat nu bij de dealer voor een beurt. Ik zal nog eens kijken of hij die problemen nog heeft. Maar het is voor mij nog allemaal nieuw. Wat normaal is bij de mp3 en wat niet. En dan krijg je inderdaad wat valt onder de garantie en wat niet. Morgen kan ik hem weer ophalen. Gelukkig weer even rijden.
In beginsel valt alles onder garantie, mits door de dealer aangetoond kan worden dat je nalatig bent geweest of jij zelf de schade hebt veroorzaakt, uitgesloten de onderdelen en vloeistoffen die onder de voorgeschreven onderhoud interval vallen.
 
Ik gebruik mijn MP3 dagelijks. Soms staat hij in mijn schuur en soms buiten onder een afdekzeil. Sinds de vorstperiode kan ik hem niet meer locken, krijg om de paar seconden een lange pieptoon. Leertouwer meldt dat vet te hard geworden is en heeft het met een hamer proberen los te krijgen. Is echter niet gelukt en moet er een nieuwe module besteld worden. Deze komt op mijn verzoek bij de 10.000 beurt want ik gebruik de lockstand niet.
 
wat ik wel apart vind, is dat er gezegd wordt dat het vet bevroren is / geweest de mijne staat ook buiten onder een zeiltje en ik heb het niet ja nu 1 keer zelf veroorzaakt en 3 keer vocht in de schakelaar van de zomer
 
hai de mijne heeft het een keer niet uit zijn lok gekomen hat wel die avond goet gevroren maar toen ik vlink naar bijde kante kantelde voelde ik een soort knak en was hij los en kon gewoon rijden en deet hij weer normaal en geen lastt meer
 
hai de mijne heeft het een keer niet uit zijn lok gekomen hat wel die avond goet gevroren maar toen ik vlink naar bijde kante kantelde voelde ik een soort knak en was hij los en kon gewoon rijden en deet hij weer normaal en geen lastt meer
Hij zat denk ik vast gevroren , maar laten knakken zou ik toch niet doen
 
ik denk dat iedereen die last heeft van de lange pieptoon en het rode lampje beter contact kan opnemen met zijn dealer en als je daar niet verder wordt geholpen contact op moet nemen met :

Piaggio Benelux B.V. www.piaggio.nl
Company Overview
Bromfietsen, scooters

Contact details
Piaggio Benelux B.V.
Adres: Hoevestein 48, 4900 AH Oosterhout (NB), Nederland

893775512_6_cYB2.jpeg

met dank aan Easymp3rider voor de foto
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat iedereen die last heeft van de lange pieptoon en het rode lampje beter contact kan opnemen met zijn dealer en als je daar niet verder wordt geholpen contact op moet nemen met :

Piaggio Benelux B.V. www.piaggio.nl
Company Overview
Bromfietsen, scooters

Contact details
Piaggio Benelux B.V.
Adres: Hoevestein 48, 4900 AH Oosterhout (NB), Nederland

[afbeelding]
met dank aan Easymp3rider voor de foto


Ja, wat staat die daar toch mooi te glimmen in de zon, he? Maar KOUD dat het was... Ik was daar zaterdag geweest. Niemand aanwezig helaas, ik wilde eigenlijk rechtstreeks enkele vragen stellen aan de heren. Maar ik weet nu waar het is. Ik had eigenlijk meer verwacht, het is alleen een kantoorgebouw(tje), het gebouw er achter hoort er NIET bij.
Binnenkort ga ik er nog eens langs, maar dan tijdens kantoortijd.
 
Laatst bewerkt:
Meer hebben ze ook niet nodig he voor een paar typmiepen...

Repareren doen ze er niet he...
 
hier in den haag zie ik de zon *O*
iets fris maar wel droog

Gister eindelijk mijn achter kniperlicht vervangen die een paar onverlate afgebroken hadden
en maar gelijk de standaart kniper lichten in werking gesteld
en ja allen stekkers zitten er nog je moet aleen even zoeken hoor wand ze zitten wel verstopt en af geplakt aan de kabelboom maar nu doen ze het best een gaaf gezicht van achter
nu nog de stats lichten en de kniper in h :] et voor spat bord bestellen bij ep :9~
 
Meer hebben ze ook niet nodig he voor een paar typmiepen...

Repareren doen ze er niet he...

Ik had eigenlijk op z'n minst kantoren, een showroom én een werkplaats verwacht. Ik ben natuurlijk niet (achter) op hun terrein geweest, het zou zomaar kunnen dat er wel meer is dan dat ik van buiten kon zien. Maar binnenkort weet ik meer, want dan ga ik daar onder kantoortijd heen.

Overigens mijn werkgever is ook importeur en wij hebben wel een showroom, werkplaats én heeeeele leuke typemiepen.
 
Laatst bewerkt:
hier in den haag zie ik de zon *O*
iets fris maar wel droog

Gister eindelijk mijn achter kniperlicht vervangen die een paar onverlate afgebroken hadden
en maar gelijk de standaart kniper lichten in werking gesteld
en ja allen stekkers zitten er nog je moet aleen even zoeken hoor wand ze zitten wel verstopt en af geplakt aan de kabelboom maar nu doen ze het best een gaaf gezicht van achter
nu nog de stats lichten en de kniper in h :] et voor spat bord bestellen bij ep :9~~

Ja, veel mooier als de knipperlichten achter ook werken. Voor de RL knipperlichten in de
spatborden zal je helaas zelf draden moeten gaan aanleggen en stekkers moeten maken. Zover ik weet zijn die jammer genoeg niet te bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Je voor knippers aansluiten is heel eenvoudig...

Heb het op het andere forum beschreven enigste wat je hoeft te demonteren is je knipperlicht glaasje, meer niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan