Het grote Piaggio MP3 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat hij hetzelfde heeft als wat ik met mijn 250 had , daar had ik ook geen plezier mee.
 
In navolging van de vraag van chopper:

Hierbij de mankementen welke ik heb gehad met de MP3. Ik heb hem 14 maanden gehad, heeft in totaal bijna 2 maanden stilgestaan door reparaties en weersomstandigheden en had tot het moment van verkopen ongeveer 13.000 km op de teller.

*Lekke oliekering waardoor oliepeil snel daalde (deksel incl keringen compleet vervangen)
*Inhouden en haperen van de motor bij het wegrijden (meerdere keren naar gekeken, nooit opgelost)
*Kapotte zadelsensor (compleet zadel vervangen)
*Afgebroken gaskabel door roestvorming (nieuwe gaskabel)
*zadelruimte wil regelmatig niet openen met afstandsbediening, pas na contact maken werkt het weer
*Lekken van vloeistof vanuit het tilt-lock systeem (bouten aangedraaid en bijgevuld)
*Dimlicht valt uit bij het geven van een (groot) lichtsignaal
*Ratelend/tikkend geluid bij wegrijden met lage toerentallen (nooit een oorzaak gevonden)
*'hokje' tijdens het sturen door kapotte stuurlagers (lagers vervangen)
*Krakend geluid bij het naar links en rechts overhellen van de scoot ( "remschijf" van het tilt-lock systeem vervangen, overigens zonder effect)
*Wederom een kapotte sensor in het zadel waardoor motor in toerenbegrenzer blijft hangen.
*Motor van het tilt-lock systeem doet het niet meer door vorst c.q. te hard geworden vet in de motor

Ik had er een origineel Piaggio alarmsysteem op laten zetten als ook een TomTom rider v2 (ook door de dealer gemonteerd) Verder geen aanpassingen o.i.d.

Alle reparaties zijn gelukkig binnen de garantie gerepareerd al was hier soms wel veel praatwerk door de monteur van de dealer nodig voordat dit door Piaggio werd geaccepteerd.
Daarbij is de scoot 1x door de ANWB terug naar huis gebracht in het midden van de nacht (gebroken gaskabel) En is hij twee keer naar de dealer teruggebracht door een behulpzame vriend met een vrachtwagen.....
 
Laatst bewerkt:
SEH de volgende punten zijn geen gebreken maar zijn normaal voor alle masterblokken of zijn zo ontworpen

*Inhouden en haperen van de motor bij het wegrijden (meerdere keren naar gekeken, nooit opgelost, dit punt is geen gebrek maar dat hebben alle masterblokken en is heeel makkelijk op te lossen door andere gewichten of variateur of een ring te plaatsen.

*zadelruimte wil regelmatig niet openen met afstandsbediening, pas na contact maken werkt het weer, dit gebeurt alleen wanner je de mp3 meer als een dag stil staat dan gaat die in slaapmodus om stroom te besparen

*Dimlicht valt uit bij het geven van een (groot) lichtsignaal, zo is het eenmaal ontworpen

*Ratelend/tikkend geluid bij wegrijden met lage toerentallen (nooit een oorzaak gevonden) dat is het slaan van de riem ook heeel normaal


Dit had je dealer iniedergeval moeten weten

en dan heb ik een vraag hoe zette jij je mp3 weg als je hem niet gebruikte
 
Laatst bewerkt:
In navolging van de vraag van chopper:

Hierbij de mankementen welke ik heb gehad met de MP3. Ik heb hem 14 maanden gehad, heeft in totaal bijna 2 maanden stilgestaan door reparaties en weersomstandigheden en had tot het moment van verkopen ongeveer 13.000 km op de teller.

*Lekke oliekering waardoor oliepeil snel daalde (deksel incl keringen compleet vervangen)
Dat kan gebeuren. Keerringen kunnen makkelijk beschadigen en gaan lekken.
*Inhouden en haperen van de motor bij het wegrijden (meerdere keren naar gekeken, nooit opgelost)
*Kapotte zadelsensor (compleet zadel vervangen)
Dat is wel erg vervelend, en zou niet moeten gebeuren.
*Afgebroken gaskabel door roestvorming (nieuwe gaskabel)
Dat kan ook gebeuren. Hoewel een gaskabel normaal gesproken veel langer mee zou moeten gaan.
*zadelruimte wil regelmatig niet openen met afstandsbediening, pas na contact maken werkt het weer
*Lekken van vloeistof vanuit het tilt-lock systeem (bouten aangedraaid en bijgevuld)
*Dimlicht valt uit bij het geven van een (groot) lichtsignaal
*Ratelend/tikkend geluid bij wegrijden met lage toerentallen (nooit een oorzaak gevonden)
*'hokje' tijdens het sturen door kapotte stuurlagers (lagers vervangen)
*Krakend geluid bij het naar links en rechts overhellen van de scoot ( "remschijf" van het tilt-lock systeem vervangen, overigens zonder effect)
*Wederom een kapotte sensor in het zadel waardoor motor in toerenbegrenzer blijft hangen.
*Motor van het tilt-lock systeem doet het niet meer door vorst c.q. te hard geworden vet in de motor
Dat zijn allemaal wel vervelende problemen, die je eigenlijk niet zou mogen verwachten.

Die gaskabel en keerring valleen een beetje onder het kopje "pech gehad" wat mij betreft. Maar de rest vind ik toch wel teleurstellend.
 
Het kan zomaar zijn dat Robert een deal heeft met Piaggio.

Alles is gerepareerd onder garantie maar dan moet ie wel zijn mond houden om eventueel toekomstige aanspraken van anderen te kunnen verwerpen...

Ik zeg niet dat het zo is maar kan zo maar natuurlijk, te meer ook omdat ie nu zijn machine gelijk te koop zet...

Als Piaggio mij zo een voorstel zou doen weet ik nog niet wat ik zou doen, al ben ik niet van de mond dicht trouwens...
 
Vandaag mag ik hem ophalen ik laat jullie weten hoe het verloopt voordat er allerlei speculaties gedaan worden.

Volgens mijn informatie heb je trouwens een garantie afspraak met je dealer en niet met de importeur. Wat er tussen importeur en dealer gebeurt heb ik niks mee te maken als particulier.

Ik verwacht dat mijn dealer het allemaal goed geregeld heeft. Ze zeiden dat er een kleine kans was dat ik moest bij betalen. Daar ga ik dan ook vanuit.

Later meer.

VANDAAG LEKKER RIJDEN!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mag ik hem ophalen ik laat jullie weten hoe het verloopt voordat er allerlei speculaties gedaan worden.

Volgens mijn informatie heb je trouwens een garantie afspraak met je dealer en niet met de importeur. Wat er tussen importeur en dealer gebeurt heb ik niks mee te maken als particulier.

Ik verwacht dat mijn dealer het allemaal goed geregeld heeft. Ze zeiden dat er een kleine kans was dat ik moest bij betalen. Daar ga ik dan ook vanuit.

Later meer.

VANDAAG LEKKER RIJDEN!

fijn robert ..
inderdaad lekker genieten nu...succes..
hoop dat je er nu eindeloos plezier van mag hebben ..

gr smokey :W
 
@kachel klopt, wat betreft de schakelaars maar daar hebben alle italianen last van, ook de auto's en motoren, als je onderhuids kijkt bij de mp3, kom je kabels tegen die bloot liggen met een open stekker verbinding, maar dat had ik ook met een Stucgati 916 dat de schakelaars slecht tegen vocht kunnen ik heb hier rekening mee gehouden Vespa's en Aprilia's e.d. hebben dit ook

Dus invetten die stekkers met spuit vaseline! dat voorkomt zoveel narigheid. Wat ik schreef, dat heb ik meteen gedaan nadat ik de brommert thuis had staan!
 
\
Toch nog even een paar react. hierbij,

Mede is van toepassing dat salarissen van de gemiddelde monteurs echt ver onder de maat ligt en de monteur zelf het werkelijk geen r*k intereseerd of een aflevering of reparatie goed gedaan wordt. Mede door deze lage salariering ben ik er toen na 13 jaar monteur geweest te zijn ermee gestopt

Wat je dan toch ook veelvuldig ziet is dat een jonge knaap van 16 (of een stagiair) uiteindelijk staat te sleutelen (die is goedkoper) en de monteur zich met belangrijkere zaken bezig is ..
De knaap staat dus onder auspiciën van de monteur te werken …mag ook, hij moet ook kunnen leren ..het gevaar is echter dat de monteur dus niet alles ziet …bij stradje dus een riem verkeerd om gemonteerd..als het toch de monteur was, dan is het een kwalijke zaak te noemen…

ik doel op het feit dat er een zwaardere belasting aan gehangen wordt op het moment dat er extra lichten worden aangesloten, lijkt mij geheel hier van los te staan. Immers motormanagement zegt tegen relais 'NU AAN' en het mechanische gedeelte van het relais moet simpelweg de extra stroom aankunnen van de extra aangesloten lampjes. De bus zelf heeft daar totaal geen invloed op mijn inziens. Broodje aap verhaal dus.

de bus zelf stuurt het signaal aan/uit weg..
dat het mechanische deel het relais , (triac of een mosfett op een printlaat) de extra stroom simpelweg moet aankunnen is niet helemaal waar ..
dit hang n.l. er maar net van af hoe de installatie ontwikkeld is …het toegepaste type relais , triacs of mosfetts moeten het vermogen van die extra lampen dus wel kunnen schakelen . ook…als er componenten zijn toegepast uitsluitend berekend op het vermogen van vier knipperlampen , dan kan je er dus niet zomaar ongestraft een aantal bij plaatsen ..
er zijn dan echt wat extra berekeningen nodig voor specifiek dat circuit om een eventuele uitbreiding dan toch te realliseren…

Immers elk onderdeel kost geld en na de eerste keuring volgt er geen herkeuring meer, dus kan er flink geld bespaard worden!

Mmm , dat mag ook denk ik , zouden wij ook doen als ondernemer, besparen…
Het wordt wat anders denk ik dat : wanneer die besparing zodanige kwaliteit oplevert dat er niet meer van een product gesproken kan worden, dat niet meer aan de verwachtingen die er redelijkerwijs aan gesteld mogen worden voldoet.

In mijn ogen voldoet de mp3 in de benoemde gevallen hier niet meer aan , heb begrepen dat de problemen zich ook bij buitenlandse gebruikers voordoen inmiddels..
Ik ben ook van mening dat hoe dan ook , een scooter binnen redelijke grenzen de nodige accessoires moet kunnen bezitten ..

Terzijde…de informatie van hoe die can-bus nu werkt van binnen is wel leuk natuurlijk leerzaam op een forum als mf voor anderen ook , maar toch ..hoe dat ding zijn werk ook doet van binnen is voor de eindgebruiker eigenlijk niet echt interessant …
feit is dat de mp3 als scooter gewoon hetgeen moet doen waar die voor gemaakt is en wat redelijkerwijs ervan verwacht mag worden…

foutje

groet smokey :W


Rectificatie van een vier woorden die missende waren (in << hoofdletters >>) :

quote:
ik doel op het feit dat er een zwaardere belasting aan gehangen wordt op het moment dat er extra lichten worden aangesloten, lijkt mij geheel hier van los te staan. Immers motormanagement zegt tegen relais 'NU AAN' en << DAN MOET >> het mechanische gedeelte van het relais << HET >> simpelweg << WEL >> aankunnen de extra stroom van de extra aangesloten lampjes. De bus zelf heeft daar totaal geen invloed op mijn inziens. Broodje aap verhaal dus.

Ik bedoelde dus als het mechanisch gezien okay is om meer vermogen te kunnen schakelen, dat is iets van het relays zelf. Niet van de bus.
Voor de rest helemaal eens met je reply.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mag ik hem ophalen ik laat jullie weten hoe het verloopt voordat er allerlei speculaties gedaan worden.

Volgens mijn informatie heb je trouwens een garantie afspraak met je dealer en niet met de importeur. Wat er tussen importeur en dealer gebeurt heb ik niks mee te maken als particulier.

Ik verwacht dat mijn dealer het allemaal goed geregeld heeft. Ze zeiden dat er een kleine kans was dat ik moest bij betalen. Daar ga ik dan ook vanuit.

Later meer.

VANDAAG LEKKER RIJDEN!


Helemaal waar Robert, dealer geeft garantie dat is de verkopende partij...

MAARRRRR als de dealer niks van Piaggio krijgt gaat ie zeker weten moeilijk doen...

Goed uitkijken wat je doet ben je het ergens niet mee eens onder protest betalen en dit ook op de bon zetten, sta je achteraf altijd sterker...

Als je denkt in je gelijk te staan maak het ze gerust maar moeilijk...
 
Laatst bewerkt:
Mijne krijgt 1 april (geen grapje) de 20.000km beurt worden meteen de wiellagers vervangen en de voorwielen uitgelijnt weet iemand trouwens waar je Dr-pully sliders hier in nederland kunt kopen???
 
...PNW is een mooi concept en kun je in feite op elke motor plaatsen...
Klopt, zo'n enorme ingreep was het niet eens... Met de constructie van Piaggio moet je de motor er echt omheen bouwen anders is het niet mogelijk

Piaggio heeft het kantelen en het veren totaal van elkaar gescheiden, het zijn feitelijk twee Vespa voorpoten die aan een kanteljuk zijn bevestigd.
Bij de andere bouwsels is het kantelen en veren gewoon geïntegreerd en dat is natuurlijk veel eenvoudiger; al was het maar voor het tilt-lock gebeuren dat hierbij maar één functie hoeft te blokkeren.
... Ik persoonlijk zou hem dan wel zo smal mogelijk willen hebben...
Ik ook... De bouwer woont in Amerika, daar malen ze niet om ruimte. Technisch is het geen probleem om zo iets dergelijks een heel stuk smaller te bouwen zodat je hem als een normale motor kunt berijden.
Bij deze constructie is de stuuruitslag dan bepalend maar daar is wel wat op te verzinnen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ff bij die buggyland en anders kan die ze voor je bestellen...

Zijn wel meer site's met buggy's trouwens, zijn vaak automaten...
 
kreeg vandaag de mp3 terug zonder storingen. wel heeft piaggio de scooter terugegeven met een beschadigde velg.

andiamo gaat dat herstellen alhoewel ik denk dat piaggio dat zou moeten doen. tevens is mijn slot beschadigd. en krassen op mijn helm.

die helm is alleen de zijkant dus niet zo heel erg. wel weer een verhaal met een staartje.

ja hij staat op marktplaats ik heb sinds oktober motorrijles en denk erover voor de FZ1 te gaan
 
maar Robert waarom zet je hem ook niet op de club site komt die iniedergeval bij een liefhebber te recht

ik heb er al iemand op geattendeert maar die wil eigenlijks voor een dubbeltje op de eerste rang zitten dus dat zal wel niets worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan