Het Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm, het is hem nog niet helemaal zo. Nog even verzinnen of de extra cm via zagen of ander zadel gecreeërd gaan worden.

Gr. Patrick

Als je toch al zoveel in je scherm gezaagd hebt, kan je ook eens proberen om
onderin het schermpje wat kleine gaatjes te boren, als dat niet helpt de gaatjes
ondeling verbinden tot 2 sleufjes.

rene
 
Als je toch al zoveel in je scherm gezaagd hebt, kan je ook eens proberen om
onderin het schermpje wat kleine gaatjes te boren, als dat niet helpt de gaatjes
ondeling verbinden tot 2 sleufjes.

rene

ideetje hoe groot die gaatjes dan ongeveer moeten zijn? of soort van trial and error.

gr Patrick
 
tsja. ik heb destijds in het scherm van mijn afrika twin 4 gaatjes geboord
van 2cm op een onderlinge afstand van 3cm.
het zou het vacuum net achter het scherm op moeten heffen.
nou is een twin echter geen tenere en weet niet in hoeverre het effect
heeft op een xtz.
ik heb niet echt veel last van turbulentie dus ga het ook niet doen
(1.93cm en het "öude" zadel van hj wat iets hoger is zet mijn helm net
uit de turbulentiezone)
de methode is iig beproefd aangezien er diverse motoren zijn die een
sleufje standaard in het windscherm hebben.

rene
 
ideetje hoe groot die gaatjes dan ongeveer moeten zijn? of soort van trial and error.

gr Patrick


Je kan misschien proberen met 1 of meerdere ringen wat ruimte te krijgen tussen het scherm en de kuip en zo eens kijken wat de verschillende tussenruimtes doen zonder te zagen ed.
Misschien is kantelen ook een goed idee. op de onderste bouten een ringetje meer, kijken wat het doet en dan eens kijken of het scherm niet te buigen is.
 
@ Johan: kwalitatief zeer goed die gopro, maar ik denk niet dat de contourHD hiervoor moet onderdoen. ooit aan gedacht om de 'chestmount' te kopen en de camera te bevestigen aan borsthoogte? of zou de scherm dan te hard het zicht storen?
 
Je kan misschien proberen met 1 of meerdere ringen wat ruimte te krijgen tussen het scherm en de kuip en zo eens kijken wat de verschillende tussenruimtes doen zonder te zagen ed.
Misschien is kantelen ook een goed idee. op de onderste bouten een ringetje meer, kijken wat het doet en dan eens kijken of het scherm niet te buigen is.
bedankt voor het meedenken, van de week eens langs de Gamma voor een zooitje ringetjes.

Gr. Patrick
 
Laatst bewerkt:
@ Johan: kwalitatief zeer goed die gopro, maar ik denk niet dat de contourHD hiervoor moet onderdoen. ooit aan gedacht om de 'chestmount' te kopen en de camera te bevestigen aan borsthoogte? of zou de scherm dan te hard het zicht storen?

Het schijnt dat de Contour HD donkere hoeken heeft...verbeter mij als het niet zo is Contourbezitters. ;) ;)

En de GoPro heeft 5 filmstanden en ook zoiets aan fotografie. En is tot 60M waterdicht!!
En ik wil wel de chestmount! Op de Tenere verstoort het iid het beeld denk ik.

Grappig is dat de GoPro vergeleken is met een Canon HD camera van ongeveer 2800 euro...GoPro deed niet onder qua beeld, scherpte en kleur! Lachen.

Op de helm wel Teletubby effect, maar geweldige beelden! Soms net een game!


Gr. Johan.
 
Was net aan het kijken voor andere banden.
Effe naar de motor om te zien welk type ik moet hebben.
Draai ik het wiel, merk ik ineens dat er gigantische speling zit op het tandwiel.
Hij heeft net 6600km gelopen!
Binnekort maar eens naar de dealer om te vragen hoe dat nou zit.

Hoe kun je zien hoeveel koelvloeistof je nog hebt? zit wel een mooi streepje op de tank, maar het plastic is niet doorschijnend.
Heb er al met een lamp achter gezeten, maar kan niks zien.
Hoe doen jullie dit?
 
Was net aan het kijken voor andere banden.
Effe naar de motor om te zien welk type ik moet hebben.
Draai ik het wiel, merk ik ineens dat er gigantische speling zit op het tandwiel.
Hij heeft net 6600km gelopen!
Binnekort maar eens naar de dealer om te vragen hoe dat nou zit.

Hoe kun je zien hoeveel koelvloeistof je nog hebt? zit wel een mooi streepje op de tank, maar het plastic is niet doorschijnend.
Heb er al met een lamp achter gezeten, maar kan niks zien.
Hoe doen jullie dit?

Wat betreft die speling op het kettingwiel; ik gok de transmissiedempers, de rubbers in je achterwiel :Y , welkom bij de club B|
Troost je, ze kosten weinig, ik laat ze vanaf nu bij elke 10000 km vervangen, rijdt veel soepeler :')
Groeten Gijs :W
 
Zit nog binnen de garantie-periode, ga effe vragen wat de dealer er van vind.
Ik vind het in ieder geval niet normaal dat het zo snel al verrot is.
Het vocht in de kilometerteller is ook al zo slecht, kan soms niet eens de snelheid aflezen.

Met me vorige motor heb ik 15000 gereden, geen enkel probleem gehad.
Had nog nooit gehoord van die rubbers.

Vandaag had ik voor het eerst dit jaar weer een verbruik van boven de 1l op 20km, namelijk 1 op 21,1.
Ik hou het allemaal bij in Excel, kan nu mooi zien dat het weer beter word naarmate het wat warmer begint te worden.
 
Was net aan het kijken voor andere banden.
Effe naar de motor om te zien welk type ik moet hebben.
Draai ik het wiel, merk ik ineens dat er gigantische speling zit op het tandwiel.
Hij heeft net 6600km gelopen!
Binnekort maar eens naar de dealer om te vragen hoe dat nou zit.

Dit schijnt een goede modificatie te zijn mbv een paar stukkies uit een oude binnenband:

SNC00233-1.jpg


SNC00241-1.jpg


SNC00245-1.jpg


SNC00252-1.jpg


SNC00255-1.jpg


SNC00256-1.jpg


schijnt ook na tig-kilometer goed te houden.

Die van mij zien er ook zo uit; heb een paar mm speling. Ook maar eens deze mod doen; schijnt merkbaar lekkerder te rijden.

HJ
 
Laatst bewerkt:
Zit nog binnen de garantie-periode, ga effe vragen wat de dealer er van vind.
Ik vind het in ieder geval niet normaal dat het zo snel al verrot is.
Het vocht in de kilometerteller is ook al zo slecht, kan soms niet eens de snelheid aflezen.

Met me vorige motor heb ik 15000 gereden, geen enkel probleem gehad.
Had nog nooit gehoord van die rubbers.

Vandaag had ik voor het eerst dit jaar weer een verbruik van boven de 1l op 20km, namelijk 1 op 21,1.
Ik hou het allemaal bij in Excel, kan nu mooi zien dat het weer beter word naarmate het wat warmer begint te worden.

Van die rubbers lig ik niet zo wakker, (eigenlijk lig ik nooit ergens van wakker :+ ), wat ik wel knap kl#te vind is het kettingverbruik tot nu toe. :(
Maar die slijtende rubbers heeft iedereen hier wel gehad denk ik, bij mij werden ze de eerste keer wel onder garantie vervangen :Y
Vocht in de tellers; ook bekend bij iedereen hier volgens mij. Overigens is het bij de mijne bijna weer verdwenen, in het voorjaar is het altijd het ergst. :?
En ook het lagere benzineverbruik bij stijgende temperaturen klinkt bekend :Y , best raar trouwens, z'n baasje gaat bij warmte juist aanzienlijk meer zuipen :+
Mm, als ik dit zo terug lees zou je de indruk kunnen krijgen dat ik ontevreden ben met mijn fietsje, maar dat is dus absoluut niet het geval :P , ik vind het een topmachientje *O*
Groeten Gijs :W
 
Maar die slijtende rubbers heeft iedereen hier wel gehad denk ik, bij mij werden ze de eerste keer wel onder garantie vervangen :Y

Voor alle duidelijkheid en om anderen voor te zijn, we hebben het hier over de rubbers van mijn motor :+
Om vervelende misverstanden te voorkomen
:W
 
Ondanks het slechte weer, kriebelde het toch....dus de Tenere gepakt en even naar Antwerpen. Was de grens over en kwam er toen achter dat het de Dag van de Arbeid is, dus praktisch alles dicht(en een extra vrije dag ter compensatie omdat 1 mei nu in het weekend valt!!)! Okay dan, dan maar een rondje grensstreek, lekker gereden... en dat alles in de regen, maar toch genoten!! En geen problemen met de Tourances in de regen op de wegen in België, top!
Kwam toch aardig wat motards tegen, sommige zelfs in spijkerbroek(?), ieder z'n keus, mij niet gezien!
Greetz, Hans.


P.s.: wat de vakantieplannen betreft:waarschijnlijk Polen(Silezië, Krakow en Auschwitz) en Tsjechië(Praag), maar als alternatief Corsica, keuzes.....
In ieder geval 18-6 een grote beurt(40.000km), met de nodige vervangingen(banden, kettingset e.d.).
 
Laatst bewerkt:
Ondanks het slechte weer, kriebelde het toch....dus de Tenere gepakt en even naar Antwerpen. Was de grens over en kwam er toen achter dat het de Dag van de Arbeid is, dus praktisch alles dicht(en een extra vrije dag ter compensatie omdat 1 mei nu in het weekend valt!!)! Okay dan, dan maar een rondje grensstreek, lekker gereden... en dat alles in de regen, maar toch genoten!! En geen problemen met de Tourances in de regen op de wegen in België, top!
Kwam toch aardig wat motards tegen, sommige zelfs in spijkerbroek(?), ieder z'n keus, mij niet gezien!
Greetz, Hans.


P.s.: wat de vakantieplannen betreft:waarschijnlijk Polen(Silezië, Krakow en Auschwitz) en Tsjechië(Praag), maar als alternatief Corsica, keuzes.....
In ieder geval 18-6 een grote beurt(40.000km), met de nodige vervangingen(banden, kettingset e.d.).


Hans
Als het Polen wordt, Auschwitz moet je een keer gezien hebben,
Krakow , zijn de zoutmijnen een aanrader!!

mvg Mark



Wat anders , omdat we een van de brommers ingeruild hebben ,
nog een paar hebbedingetjes te koop,
Een splinternieuw hoog scherm (metal-mule) 50€
Een waterpompbescherming (OTR) 20€
En een K&N luchtfilter ,(nieuw) 30€

Voor die interesse hebben een meel, of PB
Mark
 
Nu hoor ik iedereen over het snel slijten van de ketting van de Tenere...bij mij zit er nu 5500km op..maar ik heb het gevoel dat de ketting al aardig begint te slijten, als ik in z'n 3 een continue snelheid wil rijden..heb ik het idee dat de motor een beetje schokt soms.
Kan dat door de ketting komen?...en hoe lang doet iedereen ongeveer met zijn ketting ?
 
Nu hoor ik iedereen over het snel slijten van de ketting van de Tenere...bij mij zit er nu 5500km op..maar ik heb het gevoel dat de ketting al aardig begint te slijten, als ik in z'n 3 een continue snelheid wil rijden..heb ik het idee dat de motor een beetje schokt soms.
Kan dat door de ketting komen?...en hoe lang doet iedereen ongeveer met zijn ketting ?

Wat heet snel, als je hem goed smeert, vooral bij regenweer, mag er toch van uit gaan dat die een tienduizend km meegaat, dat is een zware eencilinder toch eigen,
ook omdat je de ketting ook belast met het afremmen op de motor,
mvg Mark
 
Nu hoor ik iedereen over het snel slijten van de ketting van de Tenere...bij mij zit er nu 5500km op..maar ik heb het gevoel dat de ketting al aardig begint te slijten, als ik in z'n 3 een continue snelheid wil rijden..heb ik het idee dat de motor een beetje schokt soms.
Kan dat door de ketting komen?...en hoe lang doet iedereen ongeveer met zijn ketting ?

10-12 duizend kilometer.

Het lichte schokken is deels ook een 1-cilinder eigen; m.n. bij een constant toerental. Maar kan ook veroorzaakt worden door een te losjes gespannen ketting, speling op de transmissie demper (zie bovenstaande posts) in combinatie met onbewuste lichte bewegingen v.d. gashand.

HJ
 
Heb met m´n eerste ketting&tandwielen 18.000km gedaan(wraen nog niet helemaal op, maar vervangen voor vakantietrip, samen met de banden). Inmiddels ruim 32.000km gereden(dus alweer 14.000km) en nog maar een keer hoeven stellen. Ben rustige rijder en doe regelmatig onderhoud(reinigen&smeren). Wel al twee keer de transmissierubbers vervangen(bij 10.000km en bij 30.000km).
Greetz, Hans.
 
Ik heb geen oude binnenbanden, aangezien dit pas me 2e motor is (1e met binnenbanden).
Vraag wel even bij de dealert naar oude binnenbanden :).
 
Hans
Als het Polen wordt, Auschwitz moet je een keer gezien hebben,
Krakow , zijn de zoutmijnen een aanrader!!

mvg Mark



Wat anders , omdat we een van de brommers ingeruild hebben ,
nog een paar hebbedingetjes te koop,
Een splinternieuw hoog scherm (metal-mule) 50€
Een waterpompbescherming (OTR) 20€
En een K&N luchtfilter ,(nieuw) 30€

Voor die interesse hebben een meel, of PB
Mark

Je hebt ee PM!!

Wat voor brommer heb je teruggekocht? :)


Gr. Johan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan