Suzuki GS500 topic #16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grmblll... frusty.

Nu heb ik 2 keer men carbs losgehad en schoongemaakt en opnieuw vast gezet. Tekening er bij, slangen goed bekeken welke waar moet.

Starten met deksel van de tank open, shoke open, benzine kraan eerst op pri zodat vlotters vollopen.
De rode knop op on.

En het enige wat ik hoor is dat de motor 1 slag maakt, maar hij start dus niet.

Omdat alles echt nieuw is voor me denk ik dat ik iets fout doe, maar weet echt niet wat.Wat zou ik nog kunnen proberen? Naar de garage??
 
Handmatig benzine invoeren, evt startspray ? Als hij dan nog niet anslaat al is het voor even, dan is er iets met je vonk aan de hand denk ik.
 
@ Rugtert

Massakabel onder je zadel goed aangesloten? evt even loshalen, stekkertje wat dichter knijpen zodat hij dat aansluitlipje weer goed pakt.. heb ik lang naar gezocht... dan stopt ook langzaam alles ermee..
Dit was niet bepaald langzaam :P

Ik zal even naar de kabel zoeken maar ik nijg zelf meer naar de spanningsregelaar.
 
multimeter er al opgehad? hoe langer je wacht hoe meer er vernietigd word. lampjes is euro werk. en sr is al overleden. maar accu, relais enz. komt allemaal nog
 
Hoe voer je handmatig benzine in?

Verder zit er op de onderkant van de tank nog een derde aansluiting. Welke slang moet daarop? Ik zie die niet op die bekende tekening http://www.gstwin.com/images/how_to/fuel hose/www_gs500_de_HoseRouting.jpg

Ergens heb ik ook het gevoel dat ik iets met de slangen niet goed doe.

Zou het ook nog kunnen dat ik de carbs niet goed heb schoongemaakt, en dat daardoor alles niet goed doet.

Ik kan trouwens een 2e hands carb kopen. Is dat een goed idee? Of kun je dat beter niet doen?
 
Hoe voer je handmatig benzine in?

Verder zit er op de onderkant van de tank nog een derde aansluiting. Welke slang moet daarop? Ik zie die niet op die bekende tekening http://www.gstwin.com/images/how_to/fuel hose/www_gs500_de_HoseRouting.jpg

Ergens heb ik ook het gevoel dat ik iets met de slangen niet goed doe.

Zou het ook nog kunnen dat ik de carbs niet goed heb schoongemaakt, en dat daardoor alles niet goed doet.

Ik kan trouwens een 2e hands carb kopen. Is dat een goed idee? Of kun je dat beter niet doen?

Dopje benzine, gasschuif open, hoppakee zo er in gooien :+

Waarom zou je een 2e hands carb kopen als je er geen nodig hebt ?
 
Laatst bewerkt:
Grmblll... frusty.

Nu heb ik 2 keer men carbs losgehad en schoongemaakt en opnieuw vast gezet. Tekening er bij, slangen goed bekeken welke waar moet.

Starten met deksel van de tank open, shoke open, benzine kraan eerst op pri zodat vlotters vollopen.
De rode knop op on.

En het enige wat ik hoor is dat de motor 1 slag maakt, maar hij start dus niet.

Omdat alles echt nieuw is voor me denk ik dat ik iets fout doe, maar weet echt niet wat.Wat zou ik nog kunnen proberen? Naar de garage??

dus als je aan het starten bent hoor je de startmotor draaie en hij slaat niet aan/ of je bent aan het starten en je hoort de star motor maar 1x rond gaan? als je aan het starten bent en je hoor 1x de start motor rond gaan en je hou de start knop vast en de start motor niet meer rond gaat dan kan jou start motor vast zitten even de start motor uitelkaar halen schoonmaken en weer inelkaar en starten maar meestal doet hij het dan weer is iedergeval goed koper dan gelijk een anderen kopen :)
ik ga binnen kort een how to do maken over een start motor als dat al niet is gedaan
 
Laatst bewerkt:
trek je bougie dop los eerst 1 kant dan draai je je bougie los die druk je in de bougie dop zet je benzine kraan op off je leg je bougie ergens neer en dan ga je starten kijk je of er een vonk van jou bougie komt zo ja dan schroef je bougie er weer er in en nu doe je dat met de ander kant net zo als die ook vonk dan kan je uitsluiten dan jou bougie s goed zijn en jou bobine zijn dan ook goed moet wel een mooi blauwen vonk zijn en geen flauw vonk flauw vonk is een beetje licht blauw goede vonk is sterk blauw dus goed blauw
 
trek je bougie dop los eerst 1 kant dan draai je je bougie los die druk je in de bougie dop zet je benzine kraan op off je leg je bougie ergens neer en dan ga je starten kijk je of er een vonk van jou bougie komt zo ja dan schroef je bougie er weer er in en nu doe je dat met de ander kant net zo als die ook vonk dan kan je uitsluiten dan jou bougie s goed zijn en jou bobine zijn dan ook goed moet wel een mooi blauwen vonk zijn en geen flauw vonk flauw vonk is een beetje licht blauw goede vonk is sterk blauw dus goed blauw

ok, dat ga ik morgen proberen.
 
je start motor zit in het midden van jou motor blok,
er zit ook 1plus kabel aan jou start motor die moet ook los maar eerst de accu kabel + er afhalen anders ben je gereedschap aan het mototblok aan het vast lassen kan ook leuk zijn1x dopje 10
http://imageshack.us

onder deze kap zit het start motor, er zitten 2x boutjes kun je los draaien met dopje 8 met ratel

dan zie je de start motor zitten doe draai je los met een lange dopje 10 ratel die zit aan de rechter kan van jou motor2x

en dan pak je een platbek schroeven draaier en beetje frikken en hij komt los
http://imageshack.us




Uploaded with ImageShack.us~[/url]
en dan draai je 2x langen bouten los die door de start motor zelf heen zit
http://imageshack.us
en dan pak je een rubberen hamer en tik voorzichtig op het huis van de startmotor aan de linker kant en rechter kant dan krijg je 2 helften totaal 3 stuks
 
Laatst bewerkt:
en wel goed om weer in elkaar zetten. anders draait het spul de andere kant op _O-
 

de éne kant zitten 1 koolborstel ander kant niets

en dan ziet het er zo er uit

dan trek je het Collector er uit lijkt net of hij vast zit maar dat is niet zo omdat er een magneet er in zit

dat is het ringetje die aan de rechter kant zit van de collector

~[URL=http://img97.imageshack.us/i/s....imageshack.us/img97/6264/snc00071a.jpg[/IMG]

de collector die heb ik laten na meten bij een motor zaak omdat ik zelf geen multimeter heb en hij was goed
en als het goed is heb je nu dit

de lente van de borstels is verschillend! ik kon er niet zo snel iets er van vinden dus ben ik naar de dealer geweest en gevraagd wat de lengte moet zijn dus hij pakte nieuwen koolborstel en meten die op en die van mijn bleek dat de mijne al meer over de helft zijn versleten koste €9 per borstel ,dus terug naar hij heb de onderdelen met remmenreinger schoongemaakt even gewacht tot het droog was ,en toe weer in elkaar gezet de borstel ook vervangen lager ingevet met een beetje lager vet
alles weer op zijn plaats gezet voor ik het weer in de motor plaatse ben ik weer naar de dealer geweest om te kijken of mijn startmotor de waarden wel haalde dus hij tetse de start motor en zei hij is zo goed als nieuw terug naar huis en in de motor geplaatst kabel weer aangesloten accu aangesloten en starten maar ja hoor weer als nieuw koste €18
 
mag deze how to dow in de op?? als er fouten zijn zeg het maar of als ik iets vergeten bent ,ben ook maar een mens
 
what the...****hebben meer mensen problemen met t GS forum? als ik op pagina 12 zit, zegt hij dat daar t topic eindigt en er geen nieuwe berichten zijn. ga ik dan terug naar pagina 11, kan ik wel naar 13....ik d8 al, ik zie elke keer het berichten aantal oplopen maar er staat niks nieuws :P.

zou t aan mij PC oid liggen of aan MF?
 
Al op F5 gedrukt? :P

Edit: even over dat verhaal van de startmotor. Ik moet hem waarschijnlijk toch vervangen.
Als ik deze eruit zou halen, moet ik dan ook de olie af tappen? Lijkt me niet toch?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag alles geprobeerd wat jullie gezegd hebben. Dus ook de bougies er uit gehad.

De slangen opnieuw gecontroleerd, en ook de luchtfilter gekeken of die goed afsloot. Dit bleek niet zo te zijn. Ik moet zeggen dat het best lastig is die luchtfilter goed te krijgen. Hoe doen jullie dat? Als ik te hard drk, dan gaan de uiteinden van de luchtfilter naar binnen en dan omsluiten ze niet goed de carbs. Uiteindelijk alles inelkaar, weer proberen te starten en toen deed die het!! Yes dacht ik.

Snel de kapjes er op, het zadel er op. Alles vast draaien en opnieuw starten.... en toen deed ie het weer niet ;-(

Ik alles weer uit elkaar weer opnieuw naar het luchtfilter gekeken, op nieuw weer alles nagelopen opnieuw starten. Maar nu deed hij het weeer niet.

Echt balen, het liefst zou ik nu iemand hebben die even over men schouder mee kijkt. Want ik heb het idee dat ik nu gewoon wat ervaring mis. Een stom foutje maak ergens bijv.

Wat kan ik het beste nu doen? Weer alles uitelkaar halen, of een garage bellen?

Oja, de accu is ook aan het opraken, hoe doe je die bijvullen als de motor het niet doet?
 
Je luchtfilter zit in een 'huis' of heb je pods (open luchtfilter die je op je carbs schroeft) ?

Raakt het zuur in je accu op of wil je hem opladen? Opladen kan d.m.v. drupellader. Zuur kun je ook kopen volgens mij.

Waar woon je misschien dat er iemand bij je in de buurt woont
 
Oh je bedoelt gewoon het huis :) Op me gsxr moest ik erg hard drukken, carbs tegen houden en dan huis drukken en dan de klemmetjes aandraaien.
 
Je luchtfilter zit in een 'huis' of heb je pods (open luchtfilter die je op je carbs schroeft) ?

Raakt het zuur in je accu op of wil je hem opladen? Opladen kan d.m.v. drupellader. Zuur kun je ook kopen volgens mij.

Waar woon je misschien dat er iemand bij je in de buurt woont

maastricht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan