GS500 25kW Afstelling Arrow Uitlaat

ZuluXrayRomeo

Die hard MF'er
9 jul 2010
807
0
Mede MF'ers.

Met mijn GS500 (25kW) reed eerst met K&N filters (ivm ruimtegebrek) en een open Arrow demper.
Ik heb er sproeiers maat 142 (ipv 125) ingeschroeft. Dit liep redelijk goed met choke constant aan.
Mijn grootste ergenis was dat de GS op top maar 131km/h reed...

Nu heb ik de GS weer verbouwd en de originele luchtfilter koekdoos weer teruggebouwd in de hoop dat ik geen gelazer meer zou hebben met het afstellen. De sproeiers (142) heb ik overigens laten zitten

Was het maar zo makkelijk... de GS werd weer gestart. Wéér blijft hij alleen met choke open lopen. Als ik de choke eraf haal en gas geef, krijg ik knallen uit de uitlaat en slaat uiteindelijk af. Dit duidt op een te arm mengsel, maar met sproeier 142 kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen.

Ik zoek al dagen op verscheidene fora, zelfs in verschillende talen. Maar er is hier maar bar weinig over te vinden...


Is hier iemand die hier een antwoord op weet?

Mijn GS, voor de duidelijkheid ;)
full




:W
 
hoe oud is de gs ?
vroeger hadden we geen testbanken , wel herrie uitlaten, die gingen er gewoon onder en we merkten
eigenlijk niks van inhuoden of zo.
mischien kwam dat nog niet zo nauwkeurig als nu
hij is wel begrenst lees ik, staan de gasnaalden wel goed ?
klepspeling en ontsteking al gecontroleert ?
das het eerte wat goed moet zijn ,voordat je aan carbs gaat stellen is mij geleert

edit : nu zie ik dat deze nieuwer is dan de types die ik ken van een hele tijd geleden :+
 
Laatst bewerkt:
Mede MF'ers.

Met mijn GS500 (25kW) reed eerst met K&N filters (ivm ruimtegebrek) en een open Arrow demper.
Ik heb er sproeiers maat 142 (ipv 125) ingeschroeft. Dit liep redelijk goed met choke constant aan.
Mijn grootste ergenis was dat de GS op top maar 131km/h reed...

Nu heb ik de GS weer verbouwd en de originele luchtfilter koekdoos weer teruggebouwd in de hoop dat ik geen gelazer meer zou hebben met het afstellen. De sproeiers (142) heb ik overigens laten zitten

Was het maar zo makkelijk... de GS werd weer gestart. Wéér blijft hij alleen met choke open lopen. Als ik de choke eraf haal en gas geef, krijg ik knallen uit de uitlaat en slaat uiteindelijk af. Dit duidt op een te arm mengsel, maar met sproeier 142 kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen.
Ik zoek al dagen op verscheidene fora, zelfs in verschillende talen. Maar er is hier maar bar weinig over te vinden...


Is hier iemand die hier een antwoord op weet?

Mijn GS, voor de duidelijkheid ;)
[afbeelding]



:W

Yep, ik zou eerst de bougiekleur controleren. Ik zou denken aan valse lucht als je hem zo extreem veel benzine moet geven.
 
Dat die motor slecht reed met losse filters is niet zo vreemd.
Zonder airbox is de onderdruk die de gasschuiven regelt veel te onregelmatig: de schuiven gaan nauwelijks open.
Met airbox zijn de sproeiers waarschijnlijk veel te groot.
Als hij het met de originele sproeiers nog niet doet, dan pas verder zoeken.
Anders haal je 2 dingen door elkaar.
 
Ten eerste mijn dank voor de reacties! *D

De bougies waren met die K&N's koffiebruin zoals het hoort. membranen heb ik gecontroleerd en zagen er zo op het oog goed uit.

Net bij MotoPort wezen vragen wat het kon zijn. Volgens hen moest ik bij de stationairsproeier gaan zoeken (vuil e.d.). Dat ga ik straks even doen.

RR: Dat is mijn volgende stap idd. :Y

Sav:Zat ik ook al aan te denken, maar ik zou niet weten waar de valse lucht dan aangezogen moet worden want ik heb alles al gecontroleerd.

Midelifecrisis:Frame is uit '89. Eerste model dus. Motorblok komt uit...? :+
Je verhaal over de ontsteking kan ik me voorstellen. Maar GSjes hebben een Pickup aan de koppelingskant van het blok en volgens mij valt daar niet veel meer aan te stellen. Of zoek ik verkeerd?

Ik ga er straks gelijk mee aan de slag!
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste mijn dank voor de reacties! *D


Midelifecrisis:Frame is uit '89. Eerste model dus. Motorblok komt uit...? :+
Je verhaal over de ontsteking kan ik me voorstellen. Maar GSjes hebben een Pickup aan de koppelingskant van het blok en volgens mij valt daar niet veel meer aan te stellen. Of zoek ik verkeerd?

Ik ga er straks gelijk mee aan de slag!


de modelen die ik bedoel waren van 77/78/79 ongeveer, sorry
ik zag het aan de foto dat deze anders is, en waarschijnlijk waren ze vroeger 550 cc
alleen dat weet ik niet zeker meer

fuck, weer niemand die ik kan helpen :(
 
Gewoon originele sproeiers icm open uitlaat werkt best.
Power-filters icm open uitlaat op originele sproeiers werkte ook heel best op mijn oude gs500.
Nooit geen problemen, Ding liep nog steeds snel. en bougie zag er nog goed gekleurd uit.
 
fuck, weer niemand die ik kan helpen :(
Tóch heb je wel geholpen. ;)

Martell: Begrensd met gasschuiven en sproeiers. Had ik beter eerder moeten vermelden.

Arnold: Dit is idd aannemelijk. Ik haal morgen originele sproeiers. We zullen zien!


Ik ben net vers uit de schuur, de carbs er weer achter vandaan gehaald en even de pilot sproeier geprobeerd los te halen maar deze zit muurvast. Tevergeefs maar met een draadje in zitten porren en met hogedruk doorgespoten. Daarna gemonteerd en gestart. Er zit verbetering in! Maar hij hapert en stottert onderin en als ik gas geef vanuit stationair valt hij dood.
Hoger in de toeren kan ik beter rijdend testen denk ik.

Dus het probleem zit m echt in het onderste toerengebied. Iemand een suggestie? Luchtschroeven?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet er begrenst een 135 sproeier in (vol vermogen 122 tot 125) zitten er bij jou ook van die dopjes boven de membramen waardoor de gasschuif niet maximaal open kan?
En laat je hem nog afstellen bij motoport?
 
Laatst bewerkt:
Zie dat D ook nog wakker is ;)

Reinigingsmiddel zit sinds gisteren in de tank :) nu nog duimen.

Sproeier 135 zou goed kunnen idd. Volgens mij zeiden ze tegen mij dat het 125 was, maar je kan nog wel eens gelijk hebben. Enfin, ik laat hem iig niet afstellen bij MotoPort.
Dat is me te duur én ik wil alles zelf doen.

Ik ben blijven hangen in die fase :+


Gasnaalden misschien een idee? Hoger/lager?
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht niet te veel van de reiniger eigenlijk.
Ik denk dat het toch een mengsel probleem is onderin geeeft jou motor dezelfde kuren als ik eerder had er was toen iets met mijn naalden check even of deze wel vrij met de gasschuif meelopen ( bij mij is dit gefixt door motoport), ook jou top van 135 lijkt mij geen probleem in het onderin eigenlijk maar ook meer een mengsel punt probeer ook je luchtfilter opening eens voor de helft af te plakken en kijk wat voor invloed dit heeft.
 
Laatst bewerkt:
ook jou top van 135 lijkt mij geen probleem in het onderin eigenlijk maar ook meer een mengsel punt
Klopt helemaal! Maar die top was met choke vól aan.. Was het mengsel sowieso bagger. Vooral met die filters. Maar nu blijft hij eindelijk lopen zonder choke.
Morgen even met de naaldjes spelen dus ;)

Daarna misschien een testrit. (ligt aan het weer).


/Ah vandaar! Ik kon me al niet voorstellen dat een GS500 je wakker kon houden :+
 
Laatst bewerkt:
Probeer ook je luchtfilter opening eens voor de helft af te plakken en kijk wat voor invloed dit heeft.

Het word morgen trouwens mooi technisch weer :P
 
Laatst bewerkt:
Is dan de gasreactie ook beter? Kans is groot dat je dan een verkeerd luchtfilter hebt.
De lucht inlaat komt heel nauw bij de gs
Gasrespons is vele malen beter zelfs!
Maar het lijkt me stug hoor. De filter-box en de carburateur zaten al op de motor toen ik 'm kocht. Bovendien is er toch maar 1 soort filter voor de eerste type GSsen? correct me if I'm wrong..
 
Haha morgen gaan ze er nog niet op, helaas geen tijd ivm werk.

Jammer weer hoor :X ;)
Ach, geduld is ook een schone zaak. toch?



En ja. Toen je dat over de ontsteking had van jouw GS, heeft het me wel een tijdje bezig gehouden. Ik heb ook maar dat deksel losgehaald, maar volgens mij valt er niet veel aan te verstellen toch?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan