Kapiteinkoek zoekt een stille helm (~€400)

Ik keek net ook bij motozoom en zag dat de S1pro dullblack via web in 52 54 56 58 60 en 62 te krijgen is. volgens mij zijn dat alle maten.

Tevens zag ik dat de leertent de R1 ook nog zou hebben maar ik zou daarvoor even bellen als je het zeker wil weten.

beide in jouw budget volgens mij.


Scorpion exo 1000 heb ik zelf en komt niet in de buurt van een S1pro (heb ik ook maar de scorp zit me beter) als het gaat om stilte.
 
langzamer rijden :o) bespaart ook nog eens veel benzine voor de arme student :p
maja bij een beetje fatsoenlijke motorkledingwinkel mag je toch vaak de helm wel even testen met rijden?

hier in de buurt zit iig wel eentje waar t wel kan.
mijn arai chaser heb ik daarvandaan, in reviews gelezen dat ie erg luid was, maar eerlijk gezegd nooit last van gehad.
 
Misschien jankt ie omdat je niet alles gebruikt???

Zou je eens uit kunnen proberen...

haha nee dat heb ik al wel eens geprobeert toen het fucking warm was om dan alle ventilatie/spoiler dingetjes open te zetten en ik merkte nog geen fuck hahaha. vandaar dat dat niet meer hoeft van mij, ik neem wel een gladde helm met 1 ventilatie kanaal wat wél werkt :)
 
Ik keek net ook bij motozoom en zag dat de S1pro dullblack via web in 52 54 56 58 60 en 62 te krijgen is. volgens mij zijn dat alle maten.

Tevens zag ik dat de leertent de R1 ook nog zou hebben maar ik zou daarvoor even bellen als je het zeker wil weten.

beide in jouw budget volgens mij.


Scorpion exo 1000 heb ik zelf en komt niet in de buurt van een S1pro (heb ik ook maar de scorp zit me beter) als het gaat om stilte.

Dat heb ik ook gezien, maar die heeft ze niet op voorraad dus ik kan hem daar niet passen. Ben vandaag langs hansvanwijk motoren in zoetermeer geweest (ligt op mijn route). Planken vol Shuberthelmen en veel S1 pro's voor €380 oid, helaas maar 1 gare oude S1 Pro (binnenvoering was niet goed) in mijn maat. Als iemand nog een dealer weet die een S1 pro in maatje 56 heeft liggen hoor ik het graag.

Morgen doe ik wel even een belletje naar de leertent voor een R1.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik ook gezien, maar die heeft ze niet op voorraad dus ik kan hem daar niet passen. Ben vandaag langs hansvanwijk motoren in zoetermeer geweest (ligt op mijn route). Planken vol Shuberthelmen en veel S1 pro's voor €380 oid, helaas maar 1 gare oude S1 Pro (binnenvoering was niet goed) in mijn maat. Als iemand nog een dealer weet die een S1 pro in maatje 56 heeft liggen hoor ik het graag.

Morgen doe ik wel even een belletje naar de leertent voor een R1.

Kon hij geen nieuwe binnenvoering bestellen voor je?
 
heb ik toen wel gedaan met mn exo 1000, helm ruikt weer als nieuw, zit weer als nieuwt dus ik kan er weer 2 jaar mee door. 50 euro voor complete binnevoering, een nieuwe helm kan nog niet lijde en over 2 jaar komt er een nieuwe outfit icm helm:)

edit: Owja, hij suist nog als vanouds hahaha
 
Laatst bewerkt:
hehe, exo is niet stil maar ook weer niet superluidruchtig imho, ik heb ook nog twee systeemhelmen gehad HJC FSmax en nolan n101, met name de hjc was/is een herriebak zelfs met 30km/u. Draag altijd otoplastieken, zelfs in de s1.

Ik hoop dat je kan vinden wat je zoekt. ik weet niet wat voor motor je rijd maar als er een of ander schermpje of wind deflector opzit en dat tov je zithouding kan toch ook al windruis/turbulentie etc veroorzaken.
schubert is zover ik weet de enigste die zich profileert als stil zijnde, de rest is over het algemeen minder still en onderhevig aan persoonlijke ervaringen. m'n collega heeft een shoei met whisperkit en is daar erg happy mee. Ikzelf ben happy met mijn exo 1000 maar ik moet niet op mijn motor het raampje in stand 3 zetten, dan wordt ik echt helemaal gek van de herrie.
 
Ik heb nu ook een exo1000 gepast. Pasvorm is opzich prima maar die opblaasboot is niks voor mij heb ik gemerkt. Ik heb ook mijn twijfels bij de duurzaamheid van zo'n systeem (heb al een hjc in mijn handen gehad met opblaasding die defect was). Heb ook nog wat andere helmen van HJC gepast, zitten allemaal fantastisch maar de binnenvoering heeft (aan de onderkant iig) precies dezelfde vorm als die van mijn huidige helm, pleurisherrie is waarschijnlijk gegarandeerd.

@nino niet alleen de voering maar ook de helm zelf (pinlock zat bijvoorbeeld los) was gewoon wat shabby, sowieso geen €380 waard.

Verder heb ik nog arai helmen geprobeert maar die zijn niet dicht bij de kin, dat is me te koud in de winter en zal waarschijnlijk ook niet bijdragen aan minder herrie. Ik zoek nog wel even verder naar een R1 / S1pro. Als iemand nog tips heeft in de driehoek amsterdam-utrecht-delft dan hoor ik het graag :Y
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik dat inflateble system ook nooit, helm moet gewoon gelijk goed passen. heb je er mee gereden met die exo 1000?
 
hein gericke doet ook schubert, in de online-shop (.de) is de R1 serieus goedkoop op het moment en als er iets mis is kan je altijd naar een van de winkels in NL lijkt mij.
Je kan ook in de winkels zelf even kijken uiteraard.
 
Ook dat is wel een goede tip. Grappig dat ik al nu al eigenlijk een tijdje op zoek ben naar een R1 (en nu als tweede optie een S1pro) maar geen van beide nog in de juiste maat heb kunnen passen. Misschien zitten ze wel helemaal niet lekker :+
 
meh ik zag net dat die r1 alleen nog in maatje erg groot is. sorry.

Goedhart motoren zit ook in jouw driehoek btw, die hebben ook een hoop maar op hun site geven ze niet aan wat ze in voorraad hebben. al is het alleen voor het passen.
 
goedhart ligt langs mijn route dus daar zal ik ook zeker even gaan kijken, al heb ik daar dinsdag pas tijd voor (maandag zijn ze dicht).
 
Heb ik een review van gelezen waarin stond dat het geluidsniveau in deze helm normaal was. Maar dan weer de moeilijke vraag, waar ga ik hem vinden? Ik vind het een geniaal concept en zou het daarom graag een keer uitproberen. Zeer zeker een helm waar ik graag een proefrit mee zou willen maken. :Y

weet iemand trouwens of de voering van een shoei xr-1100 helemaal uitneembaar is?
ja dat is ie, maandag maar even passen.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik een review van gelezen waarin stond dat het geluidsniveau in deze helm normaal was. Maar dan weer de moeilijke vraag, waar ga ik hem vinden? Ik vind het een geniaal concept en zou het daarom graag een keer uitproberen. Zeer zeker een helm waar ik graag een proefrit mee zou willen maken. :Y

weet iemand trouwens of de voering van een shoei xr-1100 helemaal uitneembaar is?
ja dat is ie, maandag maar even passen.

Shoei staat nou ook niet bepaald te boek als stille helm.
 
maar als ik het goed gezien heb is er wel een whisperkit voor te krijgen en dan schijnt hij wel redelijk stil te zijn.
 
Daarom ben ik ook gestaakt met het zoeken naar een nieuwe helm en heb ik gister bij de blokker een vergiet gekocht. Een review op motorshopper volgt nog.
ik twijfel nog tussen de XR-1100 met whisperkit en S1pro, de grotere helmschaal van de S1 is niet handig -past niet meer samen met motorbroek in mn topkoffer- maar ik wil wel een zo stil mogelijke helm.
-edit
verheug je maar niet op mijn vergiet recensie, mn gs doet het weer.
 
Laatst bewerkt:
Kapiteinkoek is sinds vandaag in het bezit van een Schubert S1 Pro. Ik heb hem twee weken geleden ergens in nederland bij een dealer gepast, maat 56/57 was te groot maar maat 54/55 leek gewoon goed te zitten. Ik heb hem bij Louis besteld voor €399(jaja toch via internet) om dat ik daar goede ervaringen mee heb ook wat betreft garantie.
Vandaag kwam de DHL meneer een doos brengen met de helm en ik er meteen een stuk mee gereden.

Ik vind het maar een teleurstellend ding. De schaal is behoorlijk flexibel, flexibeler dan die van mijn goedkope HJC IS-16. Op motozoom staat het volgende commentaar: Viel op de grond van mijn buddy en bleef liggen als een eitje helemaal gekraakt dus dat glasvezel is dus zo sterk niet.". Ik zie nu wel dat zoiets kan gebeuren. Toch vreemd bij een helm van 400 eu als een goedkoop helmpje van 200 dat makkelijk overleeft.

De helm is ook niet stil. Misschien ben ik gewoon een zeikerd maar een significant verschil met mijn IS-16 is er niet. Hij dempt misschien ietsjepietsje meer maar dat gaat dus vooral om het motor geluid, de wind is nog steeds een teringherrie. Oftewel, de S1pro dempt meer motorgeluid dan de IS-16 en dat was het ongeveer wel, niet een grote vooruitgang en al zeker geen 400 euro waard.

Hierbij komt dat ik de dubbelD sluiting behoorlijk kut vind, iedereen zegt het is wennen en dat geloof ik best, maar toch is het 100x minder handig dan een gewoon kliksysteempje. Dat is onveiliger blabla, in mijn ogen een kulverhaal want hoe groot is de kans nou dat zon ding open gaat. Als je op je bek gaat heb je wel grotere risicos aan je hoofd hangen. Het dichtmaken van de sluiting wordt ook nogal moeilijk gemaakt door de dikke kraag (whisper dinges) die er nog voor zit.

De pasvorm valt ook tegen, nu ik hem een tijdje op heb gehad merk ik dat hij heel strak zit bij mijn voorhoofd, niet erg comfortabel zit bij de oren en ook de wangkussens duwen nogal hard in mijn gezicht. Ik ben net langs de plaatselijke motorzaak geweest voor advies, ze zeggen dat de helm op het oog perfect lijkt te zitten en dat de wangkussens gewoon wat naar je gezicht moeten gaan staan. Kan best kloppen en als ik een nieuwe IS-16 op zet dan is het plettende gevoel eigenlijk wel vergelijkbaar, maar toch voelt het anders en minder goed. Misschien past het stofje dat HJC gebruikt gewoon beter bij mijn gezicht en voelt het daarom minder oncomfortabel. Voor het strak zitten om mijn voorhoofd zeiden ze dat ik met een lepel de binnenkant gewoon een beetje in moest duwen. Geinig, je helm van €400 op maat duwen met een lepel, dat sla ik toch liever even over. Het advies is goed bedoeld maar voor mij toch een indicatie dat deze helm niet geschikt is voor mijn hoofd.

Nog een onhandigheid is de grootte van de helmschaal, deze is aanzienlijk groter dan de HJC IS-16 en is meer gevuld met voering. Mijn broek past niet meer samen met mijn helm in mijn topkoffer. Heb ik in de eerste plaats niet aan gedacht en is op zich niet erg, maar meer dan 2 helmschalen voor een model helm kan geen kwaad.

En als laatst, het vizier is te flexibel. Ondanks het feit dat hij een stuk dikker is dan mijn goedkope HJC viziertje is ie flexibeler en kan je hem niet dicht doen door aan 1 kant te duwen. Er zitten 2 lipjes aan het vizier, een beetje links en een beetje rechts van het midden. Als je het vizier dicht probeert te doen door met je linker hand (wat logisch is want met rechts ben je gas aan het geven) op het lipje te duwen wil het vizier het laatste stukje niet dicht. Hiervoor moet je op het lipje aan de rechter kant duwen. Moet je dus met je linker hand aan de rechter kant van je helm gaan zitten kutten omdat het vizier anders niet goed dicht wil. Zeer onhandig en slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Ik ga zo maar eens even kijken wat de terugstuur voorwaarden voor helmen bij Louis zijn. Qua stille helmen geef ik het op, dit schijnt de stilste helm ter wereld te zijn maar ik kan het verschil niet erg merken. Ik zoek wel gewoon een comfortabele helm voor een mooi prijsje. Ik gok dat het weer een HJC wordt.

Mocht iemand intresse hebben in een Schubert S1 Pro, maatje 54/55, met het kaartje nog aan het kinbandje, 1 vliegje op het vizier, 2 uurtjes draagtijd en pinlockvizier nog in het plastic stuur me maar een pm. Voor €370 mag je hem afhalen in omgeving hilversum, scheelt me weer een pakketje versturen.
 
Laatst bewerkt:
Als je hem bij een dealer gepast hebt dan had je er een rondje mee moeten rijden.
Als hij wel stil was geweest dan is dat ook een teken dat hij goed past ;)
Drukpunten worden na een tijdje wel minder maar het blijft een helm waar
je het hoofd voor moet hebben.
Zonde dus dat je geen proefrit hebt gemaakt!

Sluiting is trouwens prima, die ik in vijf seconden.
 
Laatst bewerkt:
Hij dempt misschien ietsjepietsje meer maar dat gaat dus vooral om het motor geluid, de wind is nog steeds een teringherrie. Oftewel, de S1pro dempt meer motorgeluid dan de IS-16 en dat was het ongeveer wel
En zo goed als out of the box dempt hij over een jaartje zeker niet meer. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan