Suzuki GS500 topic #20 - Blaattopic-loos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed bezig :+


Ik kreeg vanmiddag een afkeurende blik van een motoragent :')
Stond vooraan bij het stoplicht, had niet door dat er een motoragent achter me stond. Stond ook recht achter me, kon hem dus niet zien zonder dat ik ging verzitten en in de spiegel keek.
Was een beetje met het gas aan het spelen, knallen uit de uitlaat etc; je kent het wel. Opeens staat hij naast me en tikt me op m'n schouder, ik schrok me een ongeluk _O-

Hahaha _O- Da vink een goeie!
 
_O-

Ik denk dat een pc800 met kuip beter rijd. Een docent van me had een witte, met 1 rode spiegel _O- We noemden de motor altijd badkuip :')
dacht even een blokwissel met mijn at te kunnen doen maar het blok lijkt er compleet niet op en heeft ook nog eens minder vermogen _O-
 
**Uw mening gevraagd**

Ik heb even een vraag mbt duo rijden met een gs500. Is dit een beetje te doen of is dit toch teveel van het goede?? Begrijp me niet verkeerd, maar voor de peekaas koop je hem natuurlijk niet ;)

Ik zoek namelijk nog een leuke motor (naast mijn CBR600RR) waar ik en mijn meisje samen een beetje op kunnen toeren. Het moet zeker niet te snel gaan anders dan zit ik snel weer alleen op de motor. Maar het moet ook niet zo zijn dat ik bij elk stoplicht door ecoauto's eruit wordt getrokken.
 
Het is te doen, maar geen pretje. Mijn passagier kreeg altijd last van haar rug vanwege het harde zadel (op ritjes van een half uur).

Kun je beter een oldtimertje kopen ofzo
 
Laatst bewerkt:
nee heb geen last van turbulentie ik vlieg niet beetje meer wind mag de pret niet bederven een goede helm en goede oordopjes doen wondere
 
Het is te doen, maar geen pretje. Mijn passagier kreeg altijd last van haar rug vanwege het harde zadel (op ritjes van een half uur).

Kun je beter een oldtimertje kopen ofzo

Kan dan ook aan de vrouw liggen.

Ik heb er wel eens 1 meegenomen op een heel weekend naar ik meen de Eiffel.

Mevrouw zat prinsheerlijk achterop, als we rustig reden zat ze bijna achterstevoren een beetje te zwaaien en te doen naar de rijders achter ons in de groep

Kan ook zeggen dat de GS met de duo een stuk stabieler lijkt, kon een stuk sportiever de bochten door :P
 
Kan dan ook aan de vrouw liggen.

Ik heb er wel eens 1 meegenomen op een heel weekend naar ik meen de Eiffel.

Mevrouw zat prinsheerlijk achterop, als we rustig reden zat ze bijna achterstevoren een beetje te zwaaien en te doen naar de rijders achter ons in de groep

Kan ook zeggen dat de GS met de duo een stuk stabieler lijkt, kon een stuk sportiever de bochten door :P
die van mij had ook plots meer grip achter. vooral vergeleken mijn vierkanten euro bandjes _O-

en degene die bij mij achter opzat hoorde ik niet klagen met zijn paarse armen _O- tshrit en motorjas zal wel genoeg zijn in maart _O-

reed wel een 2001> model '03 die heeft wat meer comfort :Y
 
Laatst bewerkt:
Foto en prijs?

Geen idee, zou ik morgen wel even kunnen checken. Ding rijdt prima maar er moet toch het een en ander aan gebeuren om te voorkomen dat hij begint af te takelen. Banden zijn bijna aan vervanging toe, moet een beurtje hebben, remmen mogen ook na worden gekeken. Verder is er volgens mij weinig mis mee, klepje boven een remvloeistof reservoir mist (optisch dingetje), voorruit heeft een schoonmaakbeurt nodig :P
Ik zag er een rond de 800 eu op marktplaats staan, daar mag deze wel onder blijven denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Na 38.000km was eindelijk mijn ketting versleten :+

DID O-ring ketting, destijds bij louis.de gekocht voor 69,95 EN een scotoiler.

Heb nou DID kettingset met VX2 ketting kunnen kopen bij onze duitse vriend met hippe zwarte/goud schakels voor 94,95. Niet verkeerd gelijk maar 2 sets gekocht dan haal ik de 200.000 ook makkelijk. :+ *O*

Morgen maar weer een middagje sleutelen er tegenaan gooien! :Y

Marc

Ohja, mijn vrouw is ook mee achterop gereden met het GSje naar Almere. Zo'n 130km. Vond ze niet echt leuk :N Maar het GSje kan het wel :}
 
Laatst bewerkt:
Mijn GS heeft er een grote zus bij:

scaled.php


Daytona 955I uit 2000. Kan weer opnieuw leren rijden :+

*O* [me="-Dré-"]is helemaal happy[/me] *O*
 
Gaaf ding Dre, Hou hem wel heel! Voorzichtig beginnen en langzaam opbouwen!
(Heb ik met mijn TL ook gedaan)

Zo, vandaag mijn GSje voorzien van een verse ketting. Meteen de gelegenheid genomen om alles weer eens goed schoon te maken en alles te voorzien van een verse lik vet.

Aan het eind de motor weer een lekker schoon gemaakt en ze verwend met een mooie fotoshoot. (kon het niet laten met dit mooie weer :+ )

Enjoy!

100_3013.jpg


100_3030.jpg


100_3014.jpg


100_3015.jpg


100_3017.jpg


100_3018.jpg


100_3019.jpg


100_3022.jpg


100_3024.jpg


100_3026.jpg


100_3028.jpg



Nog slechts 5182km te gaan en we staan weer op 0 km :+ *O*

Marc
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van wat er vanavond allemaal gaat gebeuren ben ik er morgen niet 11 uur _O- Maar ik komwl :P.
Oh hij is niet gepoetst (witte velg met zwarte vlekken) een hoop herrie en een usd, dus voor degene die komen, je bent gewaarschuwd _O-
 
Hier ook begonnen aan groot onderhoud, achterbrug gedemonteerd en eens gekuist, nieuwe ketting ligt er ook al tussen, achterwiel nog niet, das voor morgen :+ (net als kleppen stellen, carbs syncen en nog wat dingen)

Op zo'n momenten is een middenbok natuurlijk wel handig, weer mogen klooien met blokken hout onder't blok :9
 
koekbanner.jpg


Omdat kapiteinkoek toch zijn voorrem ging reviseren heb ik extraspeciaal voor jullie allemaal deze GS500 voorrem revisie howto geschreven (bekijk ook de minstens zo geweldige kleppen stellen howto van kapiteinkoek). Zelf een GS500 voorrem reviseren is prima te doen, ook als je nog nooit aan je motor hebt gesleuteld. Scheelt weer wat euro’s en zo leer je nog eens wat. En wie wil er nou niet zijn remmen reviseren als een keiharde baas.

Allereerst, wanneer moet je remmen reviseren?
- Als je rem aanloopt. Dit kan je controleren door het wiel van de grond te halen (zet je motor op de bok en iets onder het frame om het voorwiel van de grond te houden) en hem een zet te geven. Je merkt het snel genoeg wanneer hij vrij loopt of te snel stopt. Als je hoort dat de rem aanloopt hoeft dit absoluut niet te betekenen dat hij aan revisie toe is, de meeste remmen slepen een beetje.
- Als je remblokjes op zijn en je gaat er nieuwe in stoppen. De oude blokjes zijn afgesleten en de zuigers van de remklauw zitten dan ver naar buiten. Er zal allemaal troep zijn aangekoekt, als je de zuigers dan zo terug duwt kunnen de keerringen lek raken of de zuigers komen vast te zitten.

Afhankelijk van hoe veel je rijdt en hoe erg je vastgerotte zuigers haat kan je het nog vaker doen. Ik maak zelf de voorrem van mijn GS 2x per jaar schoon. Een keer in de zomervakantie (zeg augustus) en nog een keer nadat de pekelperiode is afgelopen. Ik rijd het hele jaar door, weer of geen weer, pekel of geen pekel en dat 30.000Km lang. Door mijn klauw 2x per jaar schoon te maken blijven de zuigers nog gangbaar bij elke schoonmaakbeurt en kan ik ze er met twee vingers uit trekken. Je kan dus als je blokjes nog niet op zijn en je rem zit nog niet vast ook een schoonmaak-interval aanhouden van 15.000Km.

Wanneer moet je de achterrem schoonmaken? Ik zeg: nooit. Tenminste, niet totdat je er nieuwe remblokjes in moet stoppen, dan moet je hem natuurlijk wel schoonmaken. De achterremklauw rot minder snel vast dan de voorremklauw, tegen de tijd dat de zuigers vast gaan zitten is het ook al bijna tijd voor nieuwe remblokjes. Het is de moeite niet om het tussendoor nog een keer te doen, een kutwerk is het toch omdat de klauw gesplitst moet worden. Een absolute tip mocht je toch de achterremklauw van een GS500 gaan doen, boor de gaatjes waar de 2 pennen doorheen steken (die door je remblokjes gaan) iets op met een metaalboortje. Als het gaatje iets groter is zullen deze minder hard vastrotten en als ze dan vastzitten krijg je ze er makkelijk weer uit. Als er 1 pen vast zit is het al huilen met de pet op, been there done that. Als er 2 vastzitten is het helemaal vervelend. Gewoon opboren dus.

Dan is het nu tijd om te beginnen. Wat hebben we allemaal nodig:
- dopsleutel 10, 12 en 14
- een tang
- imbussleutel 8
- steeksleutel 8 en 12
- een schroevendraaiertje, krom is handig
- kruiskop schroevendraaier
- kopervet
- remmenreiniger
- dot4 remvloeistof minimaal 250ml (als je dit voor het eerst doet is 500ml wel makkelijk)
- belgom alu of een ander aluminium poetsmiddel
- 2 nieuwe pakkingsringetjes voor de banjobout
- een grote spuit (mijne is 60ml) bij de apotheek vandaan
- een klein spuitje (staat niet op het plaatje) ook bij de apotheek vandaan
- een transparant pvc slangetje (binnenmaat 5mm buitenmaat 7mm)
- elastieken
- cocktailprikkertje
- wattenstaafjes
- ouwe lappen of keukenrol
- eventueel een rem revisiesetje
- handschoenen

En als het even kan een dremel of andere multitool, dat scheelt een heleboel poetsen.

P1010033.jpg


Een remmen revisieset is verkrijgbaar bij bijvoorbeeld japparts.nl, voor alle Suzuki GS500 modellen vanaf 1996 moet je de Remrevisie set BCF-319 hebben. Oudere GS500 modellen hebben een andere voorremklauw en daarvoor moet je dus ook een ander setje hebben waarvan ik het typenummer niet weet. Bestaat uiteraard wel en is gewoon verkrijgbaar, moet je even een mailtje sturen en dan helpen ze je vast wel verder.
De pakkingsringetjes bestel ik altijd mee bij louis.de, artikel nummertje 10003074. Ze hebben daar ook koperpasta (10004883) en remvloeistof (10038232). De belgom alu heb ik bij de plaatselijke motordealer vandaan.

Dan pak je er nu een GS500 bij. Ik zet hem altijd binnen en op een witte doek, als je dan iets laat vallen kan je het gemakkelijk terugvinden. Boutjes en onderdelen gaan netjes gesorteerd in bakjes zodat niks kwijtraakt. Wat ook eigenlijk een musthave is zijn handschoenen. Remvloeistof is een gemeen goedje, het bijt echt in je huid. Ik had geen handschoenen bij de hand dus ik heb het zonder gedaan, maar ik raad je absoluut aan om ze aan te trekken. Nog een reden om handschoenen aan te trekken is dat de remvloeistof in je huid trekt en vuil en smeer meeneemt. De zwarte bende die op mijn handen zit gaat er voor het grootste gedeelte wel af, maar er zit ook een beetje in de huid dus dat duurt wel een weekje voordat het weg is. Daarom: Handschoenen aan!

P1010031-2.jpg


Mijn god wat een mooi ding is het toch, nu snel aan de slag. Eerst de klauw losmaken met dopsleutel 14:
P1010032-2.jpg

P1010033-2.jpg


Dan de borgpen eruit. Als je niet weet hoe lang die borgpen er al in zit, VERVANG HEM. Ik heb een keer een dodemansrit gemaakt van 85Km waarbij de borgpen (waarschijnlijk ook 15 jaar oud) was verdwenen na hard remmen aan het begin van de rit (ik voelde een hobbel maar wist niet wat). De pen was eruit geschoven, sloeg een stuk uit mijn velg en de remblokken hingen nog op een haartje staal. Die hebben 85Km de kans gehad om er finaal uit te flikkeren, dus doe jezelf en iedereen alsjeblieft en plezier en vervang hem preventief.

P1010034-2.jpg

P1010035-1.jpg

Een dealer durft gerust 5 euro te vragen voor zo’n miniscuul borgpennetje, maar koop hem gewoon want je leven is echt meer waard dan 5 euro.

Vieze stoffige boel
P1010038-1.jpg


Knijp nu in je rem om de zuigers er een stukje uit te pompen
P1010039-1.jpg


Een zuiger zal er sneller uit komen dan de ander, daarom stop je imbussleutel 8 tussen de zuigers en de klauw om de ene tegen te houden
P1010040-1.jpg


En hop daar zijn ze dan
P1010041-1.jpg


Welnu, schroef de klauw weer terug op de motor, handvast is genoeg
P1010042-1.jpg


Let overigens niet op de vreemde bout en het kabeltje bij mijn remklauw, ik heb een digitale teller en die heeft een normale GS niet, het ding dat daar hangt is de magneetsensor die checkt hoe vaak het magneetje op de remschijf langskomt.
Zet een olie opvangbak onder de remklauw. Probeer je schijf en velg schoon te houden, als het ergens op komt gewoon afnemen met een doekje en een beetje remmenreiniger.
P1010043-1.jpg


Nu weet je waarom de klauw er weer op mocht, je moet de banjo losdraaien en dat gaat nu heel gemakkelijk
P1010044-1.jpg

P1010045-1.jpg


Haal de oude pakkingsringetjes van de banjo, misschien dat er een in de remklauw blijft hangen maar deze moet er ook uit
P1010046-1.jpg


De klauw mag los en de boel loopt leeg
P1010047-1.jpg

P1010049-1.jpg

P1010048-1.jpg


Maak het remvloeistof reservoir open
P1010050-1.jpg

P1010051-1.jpg

Plons
P1010052-1.jpg

Leeg
P1010053-1.jpg


Om te voorkomen dat er rommel in het reservoir komt mag je het dekseltje er weer op leggen
P1010055-1.jpg


Tijd om aan tafel te gaan zitten met wat oude kranten/papier
P1010056-1.jpg


Omdat ik mijn klauw regelmatig schoonmaak kan ik ze er met twee vingers en wat kracht zo uit trekken.
P1010058-1.jpg

P1010057-1.jpg


Troubleshooten, wat als je de zuigers er niet uit krijgt? Daar zijn verschillende manieren voor. Zet er niet zomaar een tang op want dan krijg je krassen en putten en mag je naar de dealer voor een nieuw setje zuigers. Ook geen tang met een doekje ertussen, heb ik ook een keer geprobeerd en dat ging niet goed.
Wat je wel kan doen is een waterpomptang nemen en over de bek stukjes PVC slang schuiven. Hetzelfde spul als het dunne slangetje wat we straks gaan gebruiken, maar dan dik. Je kan slang gebruiken met een wanddikte van ongeveer 2mm, als je dat over de bek van je waterpomptang schuift krijg je de zuigers er zonder schade uit.
Er zijn ook tangen die in de binnenkant van de zuiger klemmen, geen idee waar te koop en kost waarschijnlijk een boel.
Een ander optie is een nachtje op zijn rug leggen en kruipolie tussen de keerring en de zuiger laten trekken.
Nóg een optie als het nog steeds echt niet wil lukken heb ik al eens met succes uitgevoerd op een cb500 remklauw:
Vul de zuigers met water (alleen de zuigers) en leg de klauw in de vriezer. De volgende dag vul je een bakje met een laag kokend water, hier leg je de remklauw in. De klauw zet wat uit terwijl er nog ijsblokjes in de zuigers zitten. Waterpomptang met PVC slang erop pakken en je trekt ze er zo uit.
Je kan er ook een compressor op zetten, schijnt gevaarlijk te zijn omdat je een olifant door zijn kop kan schieten met zo’n vliegende remzuiger.
En als laatst nog de optie vetspuit, maar die moet je ook maar net hebben (ik heb er een tot mijn beschikking maar vind dat niet handig want teveel rommel)

Ijzertje eruit, wil nog wel eens verbuigen maar die kan je gewoon terugbuigen
P1010059-1.jpg


Klauwhouder eraf trekken
P1010060-1.jpg


Met het kromme schroevendraaiertje wip je de keerringen er zo uit
P1010063-1.jpg


Nippel er ook nog af
P1010065-1.jpg


Tijd om de keerringen schoon te maken. Ik doe dat gewoon met remmenreiniger. Kan prima, je veegt het er toch meteen weer af/vervliegt meteen.
P1010067-1.jpg

P1010068-1.jpg


Pak je cocktail prikkertje erbij en maak de groef in de stofring schoon
P1010001-1.jpg


Als de keerringen schoon zijn moet je ze controleren op scheurtjes, zitten die er in dan is het tijd voor een revisiesetje met nieuwe ringen. Weet je niet hoe lang deze keerringen er al in zitten, vervang ze preventief.

Bij een remrevisiesetje zit een potje met vet. Dit heb ik bewaard zodat ik dat bij elke schoonmaakbeurt kan gebruiken. Heb je dat niet moet je even op zoek naar ander geschikt vet om rem keerringen mee in te vetten.
Maak de ringen een beetje vet en stop de groef van de stofring lekker vol
P1010004-1.jpg


Bewaar ze op een schone plek
P1010009-1.jpg


De zuigers, een hoop zooi, wat oxidatie dat zorgt voor bobbels in het oppervlak
P1010010-1.jpg


Ziet er in de eerste instantie niet zo goed uit, er zitten echt goede pitten in. Ik gebruik een dremel met een klein staalborsteltje om de zuigers schoon te maken. Dit krast niet maar schuurt de bobbels toch netjes weg.
P1010011-1.jpg

P1010012-1.jpg


Vervolgens smeer ik een beetje belgom alu op de zuigers en ga ik er vervolgens nog een keer overheen met het staalborsteltje. Daarna afnemen met remmenreiniger en voila, de zuigers zijn weer in prima bruikbare staat
P1010013-1.jpg


Neem ook hier overigens geen risico, als er teveel pitten in de zuigers zitten koop gewoon nieuwe. Kost je €30 bij de plaatselijke Suzuki dealert. Onthoud: Je voorrem is je leven.

Hetzelfde voor de remklauw, beetje belgom alu erop en dan poetsen met het staalborsteltje. De belgom wordt zwart als je het uitpoetst, daarna een paar minuutjes in laten trekken en weer afnemen met wat doekjes, wattenstaafjes en remmenreiniger.
P1010014-1.jpg

P1010015-1.jpg

P1010016-1.jpg

P1010017-1.jpg

P1010019-1.jpg

P1010020-1.jpg

P1010023-1.jpg


Gaatjes even doorspuiten met remmenreiniger en een wattenstaafje erdoor
P1010026-1.jpg

P1010027-1.jpg

P1010028-1.jpg

P1010029-1.jpg


De rest van de onderdelen ook schoonmaken, nippel even doorspuiten met remmenreiniger
P1010030-1.jpg

P1010031-1.jpg


Dan heb je nu als het goed is een mooie collectie met schone onderdelen
P1010032-1.jpg


Beetje remmenvet aan de rubbers in de klauw
P1010033-1.jpg


Stop je keerringen erin
P1010034-1.jpg


Duw de zuigers er vervolgens recht in
P1010035.jpg

P1010036.jpg

P1010037.jpg


Clipje erin
P1010038.jpg


Beetje kopervet aan de pootjes van je remklauw houder
P1010039.jpg

P1010040.jpg


Dingen in elkaar
P1010041.jpg

P1010043.jpg


Nog een beetje vet op de pootjes en pen
P1010044.jpg

P1010045.jpg


Klein beetje vet achterop de remblokjes
P1010046.jpg

P1010047.jpg


Blokken erin
P1010048.jpg

P1010049.jpg

P1010050.jpg

P1010052.jpg


Borgpen erin, nogmaals vervang hem als je niet weet wanneer dit voor het laatst is gedaan!
P1010054.jpg


En tadaa de klauw is schoon
P1010058.jpg


Ophangen dat ding
P1010063.jpg

P1010064.jpg


Ik doe altijd een beetje kopervet op de boutjes. Lijkt misschien geen plan, kopervet op de boutjes van je remklauw smeren maar het zit nog steeds muurvast en voorkomt dat het vast gaat rotten
P1010062.jpg

P1010065.jpg

P1010066.jpg


Kijk uit dat je deze niet doordraait, het boutje is niet al te sterk en het schroefdraad ook niet
P1010001.jpg

P1010002.jpg


Banjo met nieuwe pakkingsringetjes erin
P1010067.jpg

P1010069.jpg


Draai de banjo vast, maar nog niet te strak, hij moet straks nog heel even een klein beetje los om er wat lucht uit te laten.
 
Laatst bewerkt:
Zo, de klauw is schoon en zit weer op de motor. Dan is het nu tijd om de remmen te gaan ontluchten.
Het idee is dat we met overdruk vanaf de onderkant gaan vullen. De klassieke manier is knijpen, ontluchtingsnippel even open, weer dicht en dan de remhendel weer loslaten. Eigenlijk een erg onhandige manier aangezien de luchtbellen omhoog willen en je ze omlaag probeert te pompen. Daarom is vullen vanaf de onderkant veel praktischer, de lucht is er veel sneller uit.
Wil je hetzelfde doen als met een dure vacuumpomp dan kan je ook gewoon vanaf de onderkant de remvloeistof eruit zuigen met de spuit. Kost je €1,50 voor een spuit in plaats van €70 voor bijvoorbeeld een mityvac, het effect is exact hetzelfde.

Draai je stuur zodat het remvloeistof reservoir zo horizontaal mogelijk staat. Die van mij is wat ongelukkig gemonteerd dus die staat altijd schuin (vanwege de handkappen), maar doe je best.

We pakken de remvloeistof, spuitjes en slang. Duw de pvc slang op de spuit.
P1010004.jpg


Hang ringsleutel 8 aan de ontluchtingsnippel
P1010007.jpg


Vullen en aan de ontluchtingsnippel maken
P1010010.jpg

P1010011.jpg


Dan is het tijd om te vullen, draai de nippel een halve slag los en begin met knijpen in je spuit
P1010012.jpg


Het reservoir loopt vol en op een gegeven moment staat het tot aan de rand. Stop met knijpen en draai de nippel dicht. Pak nu het kleine spuitje en zuig het reservoir weer leeg. Spuit het kleine spuitje niet leeg in je flesje met remvloeistof, er ontstaan dan belletjes in de vloeistof en als je die dan door je remsysteem pompt doe je dat voor niks omdat er dan lucht in blijft komen.
P1010017.jpg

P1010016.jpg


Met een 60ml spuit lukt het niet in 1x, ik moet altijd nog een keertje bijvullen voordat de lucht eruit is. Op een slechte dag 2x, maar dat was het vandaag niet. De spuit opnieuw vullen gaat als volgt:
- Draai de nippel dicht
- Trek de zuiger van de spuit een stukje terug om de druk eraf te halen
- haal de slang los van de klauw
- vul de spuit opnieuw
- zet de slang op de nippel en hou de spuit omhoog zodat de lucht in de spuit terecht komt
- Om de bel het laatste zetje in de spuit te geven kan je de zuiger van de spuit weer een stukje omhoog trekken met de ontluchtingsnippel geopend

P1010019.jpg

P1010020.jpg

P1010021.jpg


Een paar keer knijpen in je remhendel en je hebt druk. Om de finishing touch geven doen we nog 2 dingen. Eerst een keertje klassiek ontluchten. Spuit eraan laten hangen, in je rem knijpen, nippel opendraaien, dichtdraaien en daarna pas de rem weer loslaten. Er kan nog een belletje in de buurt van de nippel zitten vandaar deze actie.

Vervolgens knijp je nog een keer in de rem (of laat iemand anders dat doen of je doet een elastiekje om de remhendel) en terwijl je deze ingeknepen houdt draai je de banjobout op de remklauw een klein beetje los. Draai hem vrijwel meteen weer dicht, als er nog lucht in zat dan is dat er nu uit geprutteld. Nu kan je de banjobout goed vastdraaien.

Als laatst vul je het remvloeistof reservoir tot een stukje onder de rand, duw je het rubber deksel terug in zijn vorm en monteer je het reservoir deksel met een beetje kopervet aan de boutjes voor de mooi.

P1010023.jpg

P1010026.jpg

P1010027.jpg

P1010029.jpg


En dat was het, Je klauw is schoon en je rem doet het weer. Controleer nog of je niet ergens remvloeistof hebt gemorst, dit vreet namelijk op den duur je lak op. Even een doek rond het remvloeistofreservoir hangen is geen overbodige luxe.

Wat ik altijd doe als ik mijn remmen heb ontlucht is een elastiek om de remhendel en het handvat zodat er druk op de rem blijft staan. Dit laat je een nachtje zo staan, zit de hendel 's ochtends niet tot het handvat dan weet je dat je alles goed aangedraaid hebt.


Ik zie net op de fotos dat mijn remblokken bijna op zijn, had ik niet gezien want ik was te druk bezig met foto’s maken. Nou ja dan heb ik morgen weer wat te doen :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan