Het grote "Wat ik vandaag onderweg meemaakte" deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren mooie rit gemaakt, maar 2 oeps momentjes, waarvan het tweede door eigen schuld...
Eerst reed ik op zo'n ovotonde toen ineens een grote vrachtwagencombi iets te enthousiast op de ovotonde afkwam en hem gewoon voor mijn motor gooide. Gek is dat, meestal voel ik dat al komen, dus moest wel flink in de remmen maar het ging wel goed. En natuurlijk even flink toeteren. Hij stopte ook en het raampje ging open en ik kreeg wat vreemde gebaren ook richting mijn man die 50 m voor mij reed, en wat boze kreten....had mijn doppen in dus ik kon het niet volgen.

Tweede oeps-momentje, in de buurt van De Lutte: oude man op trekker voor mij, met hooischudder erachter, met een gangetje van 25. De weg was smal en behoorlijk bochtig, dus maar even rustig mijn kans afwachten...keek de man achterom, richtingaanwijzer ging naar links en hij maakte een soort gebaar wat leek op 'toe maar'. Nu kijk ik liever zelf, maar het leek te kunnen. En ja hoor, net toen ik ging beginnen met inhalen, ging hij linksaf. Een ingang van een weiland in, die ik totaal over het hoofd had gezien.....terwijl ik altijd zo scherp tuur naar zijstraten/inritten....Gelukkig genoeg marge om op tijd er weer achter te gaan, maar dit overkomt me niet nog eens!
 
Ze hoeven niet eens oud en sloom te zijn hoor, wat denk je van die types die voor stadsgids spelen?

Remmend de bocht in, 35 km/h rijden op de linkerstrook van de twee aanwezig zijnde stroken, naar links wijzen, naar rechts wijzen en naar hun voorhoofd wijzen als ik ze dan even inhaal omdat de strook voor linksaf die erbij komt daar gelukkig lang genoeg voor is.....

Oh men, wat zou ik die toch graag een molensteen cadeau geven.....
nee dat klopt ook wel, maar heb er gewoon zo'n hekel aan en ben zelf wel een doorrijder. :9
 
Vandaag 'even' samen met mijn vader op de motor naar Louis in Emden geweest. Wat een heenreis van anderhalf uur had moeten zijn werd drie uur :p Eerst al een paar keer verkeerd en helemaal om gereden (oldskool kaart op de tank geplakt). Op een gegeven moment was ik mijn vader uit het zicht verloren, ben maar gewoon doorgereden. Mijn telefoon liet mij niet toe in het buitenland te bellen dus bij een tankstation in mijn beste Duits gevraagd of ik even kon bellen en zijn voicemail ingesproken. Toen weer verder gereden en hem nogmaals gebeld toen ik bij Louis was. Hij was er best snel na mij en dat zonder kaart, want die had ik. Wat bleek nu: mijn vader had na een boze duitser op de weg even staan wachten, zag mij voorbij komen maar was mij toen direct weer kwijt :p Toch nog bij Louis een mooie motorbroek gekocht, waar ik ook voor kwam. Terugweg wel heerlijk gestuurd en in minder dan anderhalf uur thuis. De boetes zullen binnenkort wel in de brievenbus liggen :p
Nog wel een bocht verkeerd ingeschat waardoor ik over de stoeprand schurend tot stilstand kwam. Dom foutje, gelukkig alleen schade aan de valbeugels.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren met 2 vriendinnen (alle 3 net een paar maanden het rijbewijs) voor het eerst een tourtje gemaakt door het groene hart van Utrecht, zeer mooi. Grootste lol gehad totdat er een of andere imbiciele automobilist in een opstopping opeens de strook tussen de rijbanen (we moesten een klein stukje snelweg pakken) dicht gooide tot 3x toe express insturen zodat we er niet door konden.

Verder hebben we een topdag gehad, er gaan nog vele ritjes volgen
 
Zucht waarom beseffen mensen zich niet dat een obstakel aan hun kant van de weg toch echt een obstakel voor hun is en als dit ook nog eens een paard is je wel HEEL voorzichtig moet inhalen....

Moest toch serieus van het gas af omdat volkswagen polo trien dacht dat ik dr wel voor zou laten, flinke toeren vlak langs een paard inhalen, zag het best al een beetje onrustig reageren :X. Hoop handgebaren en moeilijke blikken mochten niet baten.
 
Kwam net via Wesepe naar huis gereden. Onderweg gaf de flitsapp een flitser aan. Eenmaal bij de flitser locatie aangekomen, zie ik inderdaad een kliko staan.

Op een zijweggetje waar de flitsauto stond zie ik ook een gewone politieauto staan met daarnaast jongen en zijn supersport (CBR of R6/R1) De jongen keek erg bedroeft van zich af en ik dacht gelijk 'Ohnee dit kon wel eens een invorderings gevalletje zijn'

Tot mijn stomme verbazing lees ik nu net dit bericht:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=165187&cat=1


Ongelooflijk zuur dit voor die kerel! Been there, done that. Maar dit geval is wel erg zuur!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer lekker stukkie wezen rijden met papa.
Nog bijna frontaal op een motor geklapt omdat tie een domme inhaal actie deed.. |(
Nog een dode pony gezien onder zo'n vuilniszak bij een boer '( was niet echt lekker om te zien.
& ook nog een noodstop moeten maken omdat me vader niet goed oplette :9
maar voor de rest ging t wel lekker!
 
Kwam net via Wesepe naar huis gereden. Onderweg gaf de flitsapp een flitser aan. Eenmaal bij de flitser locatie aangekomen, zie ik inderdaad een kliko staan.

Op een zijweggetje waar de flitsauto stond zie ik ook een gewone politieauto staan met daarnaast jongen en zijn supersport (CBR of R6/R1) De jongen keek erg bedroeft van zich af en ik dacht gelijk 'Ohnee dit kon wel eens een invorderings gevalletje zijn'

Tot mijn stomme verbazing lees ik nu net dit bericht:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=165187&cat=1


Ongelooflijk zuur dit voor die kerel! Been there, done that. Maar dit geval is wel erg zuur!



Hoezo zuur?
Er (bijna)letterlijk om gaan vragen of je je rijbewijs in mag leveren valt bij mij in het kader 'domheid regeert' .
 
Hoezo zuur?
Er (bijna)letterlijk om gaan vragen of je je rijbewijs in mag leveren valt bij mij in het kader 'domheid regeert' .

Ik zou ook niet omgedraaid zijn. Toch wanneer je net even gas hebt gegeven en je merkt dat je bent geflits en je bent 'nieuwschierig' omdat jij bijvoorbeeld je rbw nodig bent voor je werk o.i.d. Dan kan ik het mij wel inbeelden dat je gelijk wilt weten waar je aan toe bent. Wanneer je immer geflitst word met zulke snelheden krijg je vanzelf een brief thuis met hetverzoek of je even je rbw wilt komen inleveren.
 
@Cige.


Maar zetten ze je dan niet gelijk aan de kant en wordt dan niet ter plekke het rijbewijs ingevorderd?
Geloof me gerust: Ik weet echt niet of het mogelijk is dat het rijbewijs per brief ingevorderd kan worden.
 
Vanmiddag reed ik op een voorrangsweg binnen de bebouwde kom. Vlak voordat ik over een kruising rijd, komt er van rechts een bejaarde in een opel met minimaal 100 van rechts de kruising overvliegen. Schrok me de tering, als ik 5 seconde eerder van huis was gegaan, had ik een drama nooit kunnen voorkomen. Heb nog ff getwijfeld om erachteraan te gaan, maar uiteindelijk daar toch maar van afgezien. Het is weer zondag, dan kun je wel aan de gang blijven.
 
Vanmiddag reed ik op een voorrangsweg binnen de bebouwde kom. Vlak voordat ik over een kruising rijd, komt er van rechts een bejaarde in een opel met minimaal 100 van rechts de kruising overvliegen. Schrok me de tering, als ik 5 seconde eerder van huis was gegaan, had ik een drama nooit kunnen voorkomen. Heb nog ff getwijfeld om erachteraan te gaan, maar uiteindelijk daar toch maar van afgezien. Het is weer zondag, dan kun je wel aan de gang blijven.




Maar wist jij dan niet dat wanneer je van rechts komt je verder nergens op hoeft te letten?
En als bejaarde of fietser, combinatie van beiden is nóg erger, al helemaal niet.
Ze zetten hem er met ware doodsverachting gewoon voor..

:+
 
@Cige.


Maar zetten ze je dan niet gelijk aan de kant en wordt dan niet ter plekke het rijbewijs ingevorderd?
Geloof me gerust: Ik weet echt niet of het mogelijk is dat het rijbewijs per brief ingevorderd kan worden.

Dat is het geval bij een heterdaadje (dus staande houding). Wanneer je geflits word, dan krijg de kentekenhouder vanzelf een brief thuis met een het verzoek aan te geven wie er op dat moment reed. Die persoon mag dan voorkomen bij de officier waar dan het een en ander aan straffen uit voortkomt met o.a. een invordering.
 
Dat is het geval bij een heterdaadje (dus staande houding). Wanneer je geflits word, dan krijg de kentekenhouder vanzelf een brief thuis met een het verzoek aan te geven wie er op dat moment reed. Die persoon mag dan voorkomen bij de officier waar dan het een en ander aan straffen uit voortkomt met o.a. een invordering.



Geloof me; dat wist ik echt niet.
Ik dacht echt dat ze je in persoon moesten aanhouden om je rijbewijs in te vorderen.
Nu maar hopen dat er niet ergens tussen Nijmegen en afslag Oss een flitser stond..
 
Achja, waarschijnlijk ben ik 3x in Otterlo gepakt. Op de heen weg heb ik geen enkele paal zien staan en op de terug weg zie ik dat ik er dus 3 gepasseerd. :')
Gaat geld kosten dit...
 
Kwam net via Wesepe naar huis gereden. Onderweg gaf de flitsapp een flitser aan. Eenmaal bij de flitser locatie aangekomen, zie ik inderdaad een kliko staan.

Op een zijweggetje waar de flitsauto stond zie ik ook een gewone politieauto staan met daarnaast jongen en zijn supersport (CBR of R6/R1) De jongen keek erg bedroeft van zich af en ik dacht gelijk 'Ohnee dit kon wel eens een invorderings gevalletje zijn'

Tot mijn stomme verbazing lees ik nu net dit bericht:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=165187&cat=1


Ongelooflijk zuur dit voor die kerel! Been there, done that. Maar dit geval is wel erg zuur!
_O- _O- wat ben je dan? :')
 
Achja, waarschijnlijk ben ik 3x in Otterlo gepakt. Op de heen weg heb ik geen enkele paal zien staan en op de terug weg zie ik dat ik er dus 3 gepasseerd. :')
Gaat geld kosten dit...


mag hopen dat je dan niet door harskamp en die andere kleine kutdorpen gereden bent, daar staan dr net zoveel als in otterlo ;)
 
Kwam net via Wesepe naar huis gereden. Onderweg gaf de flitsapp een flitser aan. Eenmaal bij de flitser locatie aangekomen, zie ik inderdaad een kliko staan.

Op een zijweggetje waar de flitsauto stond zie ik ook een gewone politieauto staan met daarnaast jongen en zijn supersport (CBR of R6/R1) De jongen keek erg bedroeft van zich af en ik dacht gelijk 'Ohnee dit kon wel eens een invorderings gevalletje zijn'

Tot mijn stomme verbazing lees ik nu net dit bericht:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=165187&cat=1


Ongelooflijk zuur dit voor die kerel! Been there, done that. Maar dit geval is wel erg zuur!
_O- _O-

Dan vraag je er ook om haha geweldig.
 
Zucht waarom beseffen mensen zich niet dat een obstakel aan hun kant van de weg toch echt een obstakel voor hun is en als dit ook nog eens een paard is je wel HEEL voorzichtig moet inhalen....

Moest toch serieus van het gas af omdat volkswagen polo trien dacht dat ik dr wel voor zou laten, flinke toeren vlak langs een paard inhalen, zag het best al een beetje onrustig reageren :X. Hoop handgebaren en moeilijke blikken mochten niet baten.

oh ja heb ik afgelopen donderdag ook gehad koekblik van het merk wat over het algemeen taxi's zijn geparkeerde auto stond toch echt aan zijn kant , ik netjes mijn rijstrook houden (volgens de rijschool waar ik les had 1993 :9 moest je je positie op de weg afdwingen) koekblik drukt door ik netjes beetje vaart minderen wel op mijn plaats blijven he even op de claxon dan worden ze nog boos ook ja het is helemaal prima maar ik laat me dus niet het trottoir op dwingen met risico van valpartij op stoeprand
 
Kwam net via Wesepe naar huis gereden. Onderweg gaf de flitsapp een flitser aan. Eenmaal bij de flitser locatie aangekomen, zie ik inderdaad een kliko staan.

Op een zijweggetje waar de flitsauto stond zie ik ook een gewone politieauto staan met daarnaast jongen en zijn supersport (CBR of R6/R1) De jongen keek erg bedroeft van zich af en ik dacht gelijk 'Ohnee dit kon wel eens een invorderings gevalletje zijn'

Tot mijn stomme verbazing lees ik nu net dit bericht:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=165187&cat=1


Ongelooflijk zuur dit voor die kerel! Been there, done that. Maar dit geval is wel erg zuur!

Dan verdien je hem ook gewoon hoor... :') _O- _O-
 
Achja, waarschijnlijk ben ik 3x in Otterlo gepakt. Op de heen weg heb ik geen enkele paal zien staan en op de terug weg zie ik dat ik er dus 3 gepasseerd. :')
Gaat geld kosten dit...

Hmm heb ik vanmiddag ook gereden... O-) Maar, heb er één van voren gezien, en één van achteren die ik zeker niet te snel voorbijgereden ben.. Maar voor de rest niets gezien...
 
Ik heb vandaag autorijles gegeven. Leswagen reed op de middelste baan in de trajectcontrole. Kon met netjes 100 op mijn teller er rechts langs. Kreeg nog een zure blik van de instructeur die iets met zijn telefoon aan t doen was...

jep, had er ook links langs gekund.. Maar had zin om te pesten :p

Het is zelf verboden voor de instructeur om iets met z'n Phone te doen, hij is de officiële bestuurder/ verantwoordelijke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan