BMW R850/11x0R wie rijdt er een?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ervaringen met mobiel houders? Door het leuke vierkante stuur van de R850R past er niks (of vrijwel niks?) universeels op :) Het liefst zodat ik ook de navigatie er op kan lezen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een steun gemaakt van twee oude remklauwen één oude remklauw van een mountainbike en de RAM mount van de ZUMO . Dat zijn stevige stukken aluminium. Een paar bouten erdoor met een RAM-mount bolletje erop en klaar. Mooi is het niet, maar functioneel wel.
 
Laatst bewerkt:
Ram Mount bolletje is te monteren ipv van de Stuurbouten. Zie foto`s van mijn Motorkoffer + navigatie.
En voor RAM heb je allerlei kant en klare houders.
 
Ben nog niet lang geleden bij de motorzaak geweest met lekkende voorvork. Opdracht gegeven om dat te repareren en daarbij het woord "voorvorkkeerring" laten vallen.
Is door de motorzaak hersteld, maar de stofkappen die evident in slechte staat zijn, waren niet vervangen. Standpunt van de motorzaak: bij de opdracht zijn de stofkappen niet ter sprake gekomen.
Wat vinden jullie: mag de motorzaak in zo'n geval de versleten stofkappen (vol scheuren en barsten) terugplaatsen, of moet ze op eigen initiatief die ook vervangen, ook al zijn ze niet uitdrukkelijk genoemd?
 
Laatst bewerkt:
De stofkappen zullen je de kop niet kosten waarschijnlijk, daarom had men deze naar mijn mening ook moeten vervangen.
Bij duurdere onderdelen kan men altijd eerst even overleggen. Maar goedkope (bijna versleten) hoort men te vervangen.

Heb zelf wel eens gehad dat ik mijn motor weg bracht voor een kleine onderhoudsbeurt.
Toen ik hem weer kwam ophalen mocht ik Fl1750,-- afrekenen.
Bleek dat men de uitlaat maar vervangen had door een orginele nieuwe want de oude zou helemaal verrot zijn geweest. Toen ik bewijsmateriaal vroeg was zogenaamd net de container geleegd. Nou daar trapte ik dus niet in. Heb de kleine beurt betaald en de helft van de prijs van de uitlaat. Toen was ik evengoed nog flink geld kwijt maar had ik wel de uitlaat voor een redelijke prijs.
 
Waar zit op de R850R (bouwjr 2000) een regelknop voor het stationair toerental? Mijn motor loopt iets te langzaam (± 900 rpm) en slaat daardoor soms af. Is 1100 rpm het juiste stationair toerental?
O ja, als 't ff kan met foto ...
Dank alvast!
 
Laatst bewerkt:
Maar je moet wel beide injectoren synchroon houden bij het afstellen van het stationair toerental, dus je zult een synchronisatietester moeten gebruiken.
 
Dank voor alle reacties!
Maar je moet wel beide injectoren synchroon houden bij het afstellen van het stationair toerental, dus je zult een synchronisatietester moeten gebruiken.
Is dat iets waar een doe-het-zelvende amateur mee overweg kan, en is dat voor een aanvaardbare prijs te krijgen?
 
Uiteindelijk was dan het Cee Bailey schermpje voor de R1150R van Karin binnen.

Zo ziet de R er uit voordat we het plastic gaan vervangen:
RvoorRuitvervanging.jpg


Op de volgende foto zie de vergelijking tussen het oude en het nieuwe 21" Cee Bailey schermpje:
RvoorruitVergelijking.jpg


En zo ziet de fiets van Karin er na vervanging van de ruit er nu uit:
Rnaruitvervanging.jpg


Vandaag met Karin een stuk getoerd. Achteraf had Karin toch liever de 25" variant willen hebben. Mocht er hier iemand interesse hebben in een 21", laat dat dan maar ff weten. Zelf moet ik constateren dat er een forse sprong voorwaarts is gemaakt in rijcomfort. Voor de operatie werd ik voor mijn gevoel bij een snelheid boven de 110 km/u van de fiets geduwd door de rijwind (ben zelf een R1150RS rijder en had al meer plastic dan de R voor me en heb nu nog veel meer plastic voor me, ook een Cee Bailey aangeschaft, 4" breder en 6" hoger, dus ik ben niet zo gek veel rijwind gewend). Nu rijdt de R van Karin met haar Cee Bailey net zoals mijn RS reed voordat ik de grotere Cee Bailey er op had geschroefd. Iets oncomfortabel qua geluid maar duidelijk beter dan voor deze hele exercitie.

Met de topkoffer zijn we trouwens zeer in ons nopjes. Erg makkelijk om wat extra spul mee te kunnen sjouwen.

Groet,

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Hallo Rxx50R rijders,

Het zit er weer op. Samen met de vrouw een rondje Nederland gemaakt ivm Guzzi Landmark rally ( Ja, met een BMW, dat mag !) en daarna naar Kiel om over te varen naar Oslo. In Noorwegen 2 weken rondgereden met prachtig weer. Op bijgaande foto staan we op de Hardangervidda, 800 tot 1000m boven NAP en daar was het wel fris. 3 á 4 graden. Maar verder steeds 20-25 graden gehad. Op de terugweg nog wat rallypunten meegenomen in Duitsland en in 2,5 dag naar huis. Dat was wel een beetje plakkerig met deze temperaturen 8-) , maar mij hoor je niet klagen na de afgelopen bagger winter / voorjaar.
Verbruik van de R met volle bepakking en 2 personen ( al zijn we niet zo zwaar ;) ) zo rond de 1 op 18. Geen enkel probleem gehad. Af en toe wat olie bijvullen. In 3600 km vrijwel alleen kleine weggetjes is er één liter doorgestookt, maar hij heeft ook hard gewerkt :Y
full
 
Hallo allemaal,
mijn naam is Peter en ik heb een tijdje terug een R1100R uit 2000 met 23.000 km op de teller gekocht. ik heb er een gebruikte originele BMW tanktas voor gekocht maar dat vind ik (o.a. de bevestiging) niks en die is dus weer te koop.
ik kijk al een tijdje rond of er een BMW Topkoffer op het rekje past, dus zonder extra beugeltjes of adapterplaat, volgens mij niet, maar misschien heb ik nog niet goed genoeg gezocht en heeft of weet één van jullie het wel, ik hoor het graag.


Groet Peter
 
en een fotootje erbij van al dat mooi's , foto tijdens de proefrit genomen,
kunnen jullie gelijk zien welk rek(je) erop zit

Groet, Peter

yR9Y6yA.jpg
 
Heee, nou realiseer ik het me! Jij had die RS waar je uiteindelijk toch je draai niet op kon vinden en toen heb ik nb nog geschreven of je niet een R zou moeten gaan rijden... Dat heb je razend snel geregeld zeg! Prachtige fiets overigens. Rijdt ie naar tevredenheid?

Groet, Jeroen (ik zit ook op dit draadje omdat mijn vrouw een R1150R heeft waar ik toch ook regelmatig met heel veel plezier op rijd)
 
Oh ja, wat die topkoffer betreft: ik heb wel een tas gezien met een grijp mechanisme, inclusief slot, origineel BMW, dat op de standaard zilveren BMW plastic plaat klikt. De reden dat de meesten die toch een topkoffer op de R willen gaan aan de gang met adapterplaten (paar bladzijden terug kan je een foto verslag van onze topkoffer operatie zien) omdat een topkoffer rechtstreeks en alleen op de plastic plaat toch wat wiebelig komt te zitten. Lijkt mij a-relexed rijden, de angst dat het plastic plaatje schuurt en je de hele topkoffer kwijt raakt... Nadeel van onze oplossing is dat de topkoffer er niet 1,2,3 af kan. Wat volstrekt onnodig is in ons geval: Karin heeft altijd haar tas bij zich en die past prachtig in de RT/RS topkoffer. Ben heel benieuwd met wat voor een oplossing jij uiteindelijk komt...

Succes!

Greetz,

Jeroen
 
Ik kijk en zoek mee, heb dezelfde motor (andere kleur) en wil dezelfde oplossing.
Givi heeft met een adapter plaat een oplossing, ik wil liever een RT achtige koffer.
Gewoon blijven zoeken.
 
Heee, nou realiseer ik het me! Jij had die RS waar je uiteindelijk toch je draai niet op kon vinden en toen heb ik nb nog geschreven of je niet een R zou moeten gaan rijden... Dat heb je razend snel geregeld zeg! Prachtige fiets overigens. Rijdt ie naar tevredenheid?

Groet, Jeroen (ik zit ook op dit draadje omdat mijn vrouw een R1150R heeft waar ik toch ook regelmatig met heel veel plezier op rijd)

Ja Jeroen dat was ik met die RS, niks mis mee maar dat hangen op het stuur hield ik niet uit, ik heb hem na 3 weken en 814 km ingeruild voor de R, ik ben nog bezig geweest met een hoger stuur maar dat zou ook het nodige gaan kosten. Waar ik de RS gekocht had had ook een R staan, kwa stuur houding voor mij een hele verbetering en toen stond die nog binnen. Hij zei, ga ermee rijden dan weet je wat, nou ik was de straat nog niet uit en ik had het al helemaal naar mijn zin. zit meer rechtop, stuurd makkelijker dan de RS. uurtje mee gereden en gelijk geregeld. zelfde dag ging die mee naar huis en bleef de RS weer bij hem achter.
Ik heb er tot nu toe nog niet veel mee gereden maar dat komt nog wel.

groet Peter
 
Jeroen en Jack,
wat betreft die koffer, het mooist vind ik de BMW koffer van de RT en RS.
ik heb ook een grote Givi gezien die er netjes op zit.
Bij veel topkoffers vind ik de montage soms ronduit lelijk, heeeeel ver naar achteren of heeeel hoog.
ik weet wel functionaliteit enzo maar het/mijn oog wil ook wat. ;)


groet, Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan