Het enige echte Yamaha YZF-R6 topic Deel 46 "Omdat het kan!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kogel is door de kerk: Motor had 3300 euro schade. Maar eigenlijk TL maar dit wilde ik niet. Is mijn schatje. beetje onderhandeld etc en tot een goed compromis gekomen en niet TL.

Nu is het opknappen begonnen!

Gelijk wat extra zooi aant bestellen. Iemand ervaring met Toby stuurdempers? Ik heb een mooi gevonden tweedehands voor weinig meer lees vrij weinig over de kwaliteit er van...

Heb je je ook gevoegd in het strafproces? Neem aan dat je gewoon aangifte diefstal hebt gedaan? Voegen erbij en de rechter neemt je schade (3300) mee in de strafmaat tegen de verdachten. Kost jou niks.
Verdachten krijgen paar uurtjes schoffelen en/ of een geldboete maar moeten ook je 3300 euro betalen.
 
IMG_20130926_170756.jpg


IMG_20130926_170803.jpg


IMG_20130926_170811.jpg


Zo.
 
Heb je je ook gevoegd in het strafproces? Neem aan dat je gewoon aangifte diefstal hebt gedaan? Voegen erbij en de rechter neemt je schade (3300) mee in de strafmaat tegen de verdachten. Kost jou niks.
Verdachten krijgen paar uurtjes schoffelen en/ of een geldboete maar moeten ook je 3300 euro betalen.

Maar dat geld gaat dan toch direct naar de verzekering aangezien die mij uitbetalen? Heb wel een formulier hier liggen van de officier van justitie waar ik kan kiezen of ik wel of niet het proces wil volgen etc
 
Yo!

Mijn kmtellersensor werkt niet meer en ik moet hem vervangen. Het gaat om een R6 uit 2004. Hij is niet zo snel als de rode want hij is blauw.
Ik heb al een tweedehandse sensor gekocht, maar ik weet niet waar hij op zit gemonteerd :p
Ik had even onder de seat en tank gekeken maar daar zit het vol met slangen en kabels. Volgens internet zou hij ergens linksboven het blok moeten zitten.

Voordat ik alles uit elkaar ga slopen wil ik het zeker weten. Wie o wie kan mij vertellen waar de kmtellersensor zich bevind en hoe ik er bij kan :)
 
Maar dat geld gaat dan toch direct naar de verzekering aangezien die mij uitbetalen? Heb wel een formulier hier liggen van de officier van justitie waar ik kan kiezen of ik wel of niet het proces wil volgen etc

Ja. Nu wel ja als de verzekering jou al heeft uitbetaald. Moeten zij zich echter wel weer voegen....
 
Yo!

Mijn kmtellersensor werkt niet meer en ik moet hem vervangen. Het gaat om een R6 uit 2004. Hij is niet zo snel als de rode want hij is blauw.
Ik heb al een tweedehandse sensor gekocht, maar ik weet niet waar hij op zit gemonteerd :p
Ik had even onder de seat en tank gekeken maar daar zit het vol met slangen en kabels. Volgens internet zou hij ergens linksboven het blok moeten zitten.

Voordat ik alles uit elkaar ga slopen wil ik het zeker weten. Wie o wie kan mij vertellen waar de kmtellersensor zich bevind en hoe ik er bij kan :)


Ja mijn motor is rood met wit.

Ik heb wel het gevoel dat hij daardoor sneller is.


Raad pleeg je werkplaatsboek eens.
 
Wimmel1 kan je daar vast bij verder helpen!Heb het formulier opgestuurd. Volg de voortgang etc. Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen :')

?? :o

Als 't over die snelheidssensor uit gaat: Ding zit achter op 't blok, achter de achtershock.

Anders klik even op dat "zooi" linkje hieronder in m'n "SIG" en download de servicemanual even (2003 is gelijk aan de 2004). Even zoeken op "Speed Sensor" (ctrl-f) en de kabeltjes/lijntjes volgen :P
 
Laatst bewerkt:
Weten jullie zeker dat het de sensor achterop het blok is? Want de sensor achterop het blok bij de schokdemper lijkt er niet eens op.
Ik heb de gebruikte kmtellersensor besteld op basis van het onderdeelnr van de yamaha catalogus.

Dus dit ding:
$T2eC16JHJGkE9no8gJVdBROKJ+()5w~~60_35.JPG


De werkplaatshandboek maakt me ook niet blij want dan zie ik een foto van de hele motor met een pijltje naar ergens midden :P
 
?? :o

Als 't over die snelheidssensor uit gaat: Ding zit achter op 't blok, achter de achtershock.

Anders klik even op dat "zooi" linkje hieronder in m'n "SIG" en download de servicemanual even (2003 is gelijk aan de 2004). Even zoeken op "Speed Sensor" (ctrl-f) en de kabeltjes/lijntjes volgen :P

Ja heee meestal weet jij wel antwoord of vragen of stekkertjes, ecu en allerlei andere dingen die in een rj05/09 zitten :Y

?? :o

Als 't over die snelheidssensor uit gaat: Ding zit achter op 't blok, achter de achtershock.

Anders klik even op dat "zooi" linkje hieronder in m'n "SIG" en download de servicemanual even (2003 is gelijk aan de 2004). Even zoeken op "Speed Sensor" (ctrl-f) en de kabeltjes/lijntjes volgen :P

Zou je vraag incl plaatjes even in het techniek gedeelte vragen dan, kunnen je vast helpen daarzo
 
Laatst bewerkt:
Weten jullie zeker dat het de sensor achterop het blok is? Want de sensor achterop het blok bij de schokdemper lijkt er niet eens op.
Ik heb de gebruikte kmtellersensor besteld op basis van het onderdeelnr van de yamaha catalogus.

Dus dit ding:
[afbeelding]

De werkplaatshandboek maakt me ook niet blij want dan zie ik een foto van de hele motor met een pijltje naar ergens midden :P

Als je je tank open klapt dan zie je 't ding vanzelf zitten. Zit aan de kant van je shock/rechter zijde.
 
Heb er toch naar gekeken. Sensor zit niet achter de schokdemper maar precies boven het motorblok.
Dit was echt een kutklus aangezien bougies vervangen vergeleken met dit peanuts is.

2ep3dj6.jpg


Het volgende gedaan:
-Seat eraf
-Tank moet los ivm de slangen die in de weg staan
-Rubberen isolatiezeil omhoog tillen en met je hand zoeken naar de sensor.
-Met een ratel en inbus kom je er op zijn milimeter net bij.
-Nadat de ene schroef los is, dan moet je hem met grof geweld eruit trekken.

Ik hield mn tank omhoog dmv mn helm te klemmen. Echter gaf ik een tik wardoor mn tank opzij is gevallen maar de slangen hielden het gewicht. Benzine slang scheurde hierbij. Dus dat gefixt door een stukje af te knippen en te opnieuw vast te klemmen. Echter is mn helm ook beschadigd geraakt :') Zitten nu witte pitjes in mn helm en 1 pit van 1mm in mn tank.

Maargoed km-teller doet het weer. Nergens of niemand wist precies waar dat rotding zat. Nu eindelijk een foto en daarom even keywords voor de mede R6-rijders uit het buitenland:
Yamaha R6 speed sensor location replacement 5EB-83755-00
 
Heb er toch naar gekeken. Sensor zit niet achter de schokdemper maar precies boven het motorblok.
Dit was echt een kutklus aangezien bougies vervangen vergeleken met dit peanuts is.

[afbeelding]

Het volgende gedaan:
-Seat eraf
-Tank moet los ivm de slangen die in de weg staan
-Rubberen isolatiezeil omhoog tillen en met je hand zoeken naar de sensor.
-Met een ratel en inbus kom je er op zijn milimeter net bij.
-Nadat de ene schroef los is, dan moet je hem met grof geweld eruit trekken.

Ik hield mn tank omhoog dmv mn helm te klemmen. Echter gaf ik een tik wardoor mn tank opzij is gevallen maar de slangen hielden het gewicht. Benzine slang scheurde hierbij. Dus dat gefixt door een stukje af te knippen en te opnieuw vast te klemmen. Echter is mn helm ook beschadigd geraakt :') Zitten nu witte pitjes in mn helm en 1 pit van 1mm in mn tank.

Maargoed km-teller doet het weer. Nergens of niemand wist precies waar dat rotding zat. Nu eindelijk een foto en daarom even keywords voor de mede R6-rijders uit het buitenland:
Yamaha R6 speed sensor location replacement 5EB-83755-00


Je kunt ook aan de wind voelen hoe hard je rijdt.

Als je al een tijdje motor rijdt dan kan je dat ongeveer wel. :P
 
Hee jongens, komt binnenkort weer een nieuw filmpje.

Niets bijzonders, gewoon wat beter in elkaar gezet, meer afwisseling en wat minder show off.


Leuk om naar te kijken dus. ;) Het is alleen wat aan de korte kant helaas...
Staat morgen erop, hier post ik de eerste link.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan