Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind mezelf geen groep-oudste dus voel me niet geroepen. :+
Het lijkt me wel wat voor Monomuis met z'n 3750,89 tpm dip. :P
 
Enik benzo direct pleite naar the UK, daarna Noorwegem endanheel lang in Argentinie......dus ik doe effe helemaal nix.
 
Business or pleasure?

Mijn dipje is er nog. Een software update ging niet goed van de testbank.. dus de afspraak is verzet naar nog onbekende datum, want de bank werkt niet mee. Maakt niet uit, ik heb weer flink wat geld mogen stuksmijten aan mijn auto, omdat gister de uitlaat eronderuit lazerde terwijl ik op de snelweg reed. Gelukkig bij lage snelheid, want file, en kon ik een heel erg mooi plekje vinden om te wachten op de takelwagen van Rijkswaterstaat. :+ Gelukkig een paraplu mee, wat een kutweer gister. Dan is een half uur wachten ook niet leuk, maar met een drankje in de middenberm tussen de vangrails in, zie je de wereld ook weer eens van de andere kant. Had ik ff mazzel dat er links 3 meter ruimte was. *O*

Wel weer mooi dat toen ik met een vervangende auto op pad ging, ook die bijna schade had, omdat ik in de file wilde invoegen op de baan links van mij, maar een eikel op zn telefoon bezig was (al langzaam rijdende) en dus nooit heeft gezien dat ik mijn knipper aan deed en om ruimte vroeg. Tuurlijk heeft hij voorrang op die baan, maar als ik 'm wat agressiever in had gestuurd, zat ie er wel in en dan was ik de gebeten hond. Mogen ze echt wat aan doen, die kut-appers in het verkeer. Daar gaan serieus doden door vallen, als dat al niet gebeurd is. -O-
 
Laatst bewerkt:
Och, het is al een keer verzet met het hete weer (door mij). Zou fijn zijn als het dit jaar nog gebeurd en anders volgend jaar hoor. Het is niet zo dat ik helemaal niet kan rijden, dan zou het wel balen zijn. Komt vanzelf wel. :)
 
Het logo erin gegraveerd vind ik denk ik zelfs nog mooier!
Wat is je YouTube kanaal? dan kan ik me gelijk abonneren :)

Not sure of je het al weet, het logo zit ook onder de stickers ;) elke G&G uitlaat heeft altijd het gefreesde logo en daar zit een sticker overheen, zodat je altijd kunt kiezen wat je mooier vindt.
 
Not sure of je het al weet, het logo zit ook onder de stickers ;) elke G&G uitlaat heeft altijd het gefreesde logo en daar zit een sticker overheen, zodat je altijd kunt kiezen wat je mooier vindt.

:o

Dit wist ik dus niet.
Ik heb nog steeds de nieuwe G&G stickers van jou er niet opgeplakt omdat ik bang was dat ze gelijk weer beschadigd zouden raken :$
Ik overweeg nu om de stickers er gewoon af te halen, als het me dan niet bevalt kan ik alsnog de nieuwe stickers erop plakken :)

Thanks voor de info! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zo, de EJK zit er op. Pijpje is ook dichtgemaakt die die knallen veroorzaakt, anders konden ze niet goed meten. Wel jammer, dat waren mooie knallen. :P

Ik kan weer prima stadsverkeer rijden (en dus ook prettig tussen de files door, zonder aan/uit- effect) . Is nu goed te doen in 3e bij 3750tpm voel je eigenlijk niets meer. Niets hinderlijk in elk geval. Ik voel nu wel bij +/- 100-105km/u dat ie ietsje te arm loopt daar, maar bij 120km/u is het volledig weg. Wel verslikt hij zich ergens tussen 5500-6000tpm bij een bepaalde gasstand (weet nog even niet precies waar) als ik op de snelweg zit en van 120km/u flink door wil naar boven. Ik denk dat ik dus nog wel een keer terug moet. Maar al met al tevreden met de Electronic Jet Kit. Ik kan nu tenminste fatsoenlijk achter de trage auto's rijden, als er geen mogelijkheid is om in te halen.

Zal nog wel even de uitdraai posten. Heb 'm nog even tegen die van KWARCK aangehouden, maar KWARCK wint met 3pk meer ofzo, maar volgens mij heeft ie er geen dB-killers in zitten. Of wel?

De o2-optimizer van KevXTX (Kevmod) heb ik er tussenuit gehaald. Die vlakt oneffenheden in de 'closed loop' ook af, dus die is over. Was ik zelf niet tevreden genoeg mee, maar ik ben ook een echte zeikerd.

Ohja, ik heb ook nog gefilmd, maar dat zal ik tzt hier wel een keer posten, als het op YouTube staat. Eerst nog zaken die eerst af moeten. En de winst tussen wel of geen EJK is iets van 0.6pk bij mij. En ook ietsje koppel erbij, maar zoals ik al eerder zei, deed ik het totaal niet om deze gegevens. Puur het rijcomfort vergroten.
 
Laatst bewerkt:
testrun-EJK.jpg
 
Hee Monomuis! Goed te horen dat het iig heeft geholpen. Ik rij trouwens niet zonder db-killers hoor, wel geprobeerd maar geen moment getwijfeld en er weer ingedaan. Heb ze wel iets aangepast, dat wel.
 
Kwarck, jij zit op iets van 45pk ofzo. Ik dus maar een schamele 42.3pk. Op de Mivv's na wel helemaal stock. Maar ik vind het best zo. Heb je zelf nog je grafiek opgevraagd bij Jeroen? Die kan hij je zo toesturen.

@Fox; In principe is het probleem bij stadsrijden verholpen, de echte finetuning moet nog wel gebeuren.

Tot nu toe haal ik nog niet het uiterste uit de banden, maar geven voldoende grip. Met nat weer nog niet kunnen testen.
 
Heb vanavond het grafiekje nog even gevraagd om na te sturen. Inderdaad leuk om te hebben.

Volgens mij is geen motor gelijk dus er kan best wat verschil in zitten. Wellicht heeft jouw motor bij een ander toerental wel weer iets meer vermogen ofzo. In het middengebied wat winnen is ook mooi.

Maar zoals je zelf al zei, voor meer vermogen hoef je het niet te doen. Haha wil je meer vermogen dan moet je gewoon een andere fiets kopen...
 
Geen motor is idd gelijk. En ik ben ook niet ontevreden over het vermogen. Je kan er wel veel meer uithalen, maar dan moet je echt heel veel aanpassen en dan is het goedkoper om een zwaardere motor te kopen. Veel geld wat je er ook in steekt om 'm sneller te maken, krijg je bij verkoop ook niet terug.

Ben wel benieuwd wat het verbruik nu zal zijn.
 
Ik heb de R3 met hetzelfde blok hier een week gehad om te testen. Erg leuk hoor, maar heeft 0,0 met de echte MT-03 te maken. Minder koppel en een cilinder extra. Op de snelweg zal hij veel prettiger rijden. Maar hoe lomp 'onze' MT-03 het vermogen eruit gooit is leuker. Wel een voordeel is dat de klepcontrole bij dat blok om de 42k km nodig is, bij de huidige MT-03 is dat elke 20k km.

Wel leuk in de schuur er bij.. maar ja, dat is de Kawa Z300 met Performance Kit ook en dan heb je nog een slipperclutch ook.
 
Pcies, heeft niets meer met de huidige MT-03 gemeen qua looks en karakter.

Ben benieuwd of er nog een waardige opvolger voor de huidige MT-03 komt, ik vrees het ergste, gezien de minimale aantallen die Yamaha ervan verkoopt. -O-
 
Lijkt inderdaad niet op onze MT-03. Ik vind de nieuwe R3 dan leuker dan de nieuwe MT-03.

Ik denk ook niet dat ze nog een echte opvolger van de huidige MT-03 gaan ontwikkelen, misschien is er gewoon te weinig interesse in 1 cilinders. Nu wil men de MT-03 en de R3 profileren als moto's voor de nieuwe rijbewijzen (max 35 kW) en kan mij inbeelden dat niet iedereen staat te springen om een 1 cilinder als eerste motor te nemen.

Ik heb het wel gedaan en in het begin heb ik er toch serieus wat op gevloekt. Ik had veel meer plezier toen ik op de motor vd rijschool reed (2 cilinder) dan mijn eigen MT-03 gewoon door het moeilijke karakter van een 1 cilinder en als verliep veel minder vloeiend. (ik had wel niks van ervaring met brommers/moto's).

Eenmaal je het gedrag gewoon wordt en je meer en meer ervaring opdoet, is het wel een super leuke fun motor! Ik droom graag van andere moto's, maar zou het toch moeilijk hebben om deze weg te doen. Ik heb er toch een behoorlijke leuke band mee :)
 
De 1-pitters zijn inderdaad niet heel populair. Je moet er ook echt voor kiezen. Zit je veel op de snelweg, dan is een twin veel prettiger. Wil je spelen, dan is dit veel leuker.

In NL nog maar weinig importeurs met dikke 1-pitter schakelmotoren. KTM is nog lekker bezig, Yamaha met het Minarelli-blok onder diverse modellen en dan heb je het over het algemeen wel gehad.

SWM komt met wat 500tjes enz. maar of dat in NL groot gaat worden? Denk het niet ivm de lage interesse voor de 1-pitter.

Maar ik moet zeggen dat na mijn MT-03 qua 'zwaardere' motor ook een twin komt. Dit is mijn laatste zwaardere 1-pitter. Of zou ik toch voor die 73pk sterke Duke 690 gaan? :P
 
Laatst bewerkt:
Als we het toch over andere motoren en toekomstige opvolgers hebben gooi in graag de Yamaha XSR700 in de groep. Die kwam ik vandeweek tegen op de Yamaha site.
 
Is heel mooi ding. Net de MT-07 gekocht...tsja. Heeft wel hetzelfde blok als de MT-07 en dat is super.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan