het grote 749/999 Ducati topic

Hou wel in de gaten dat je met een monoposto kuip op een biposto subframe een stuk uitstekend subframe onder kuip uit hebt. Niet erg mooi. Op te lossen door weg te slijpen, maar dan kun je geen passagier meer meenemen.

Mijn voorkeur zou zijn om gewoon rustig te zoeken tot je het compleet hebt.
 
Mono posto zitje op een biposto subframe is wat hoger. En sluit niet zo mooi aan.

Je kan ook een afdek kapje ipv het zitje.
Of een febur achterkant doen.

Subframe is ook niet het geld. En niet veel werk om te vervangen.

Gr Roy
 
Ik ga aankomen zomer naar de TT of man en heb ook een monoposto kontje besteld.

Die in nu klaar met nummers van Bayliss op de zeikant, moet alleen nog gemonteerd worden, incl zwart sitje. Heb er nu suede op zitten.

Het betreft een Troy Bayliss replica 999S vol ohlins en carbon.

full
 
Mooi spul, heb deze extra gekocht voor Mann, suede blijft vocht vast houden en aangezien het daar wel nogal eens regent. Geen zin om 10 dgn met een natte kont te rijden ;)
 
Bedankt voor de tips over het monoposto zitje. Voor het mooiste effect begrijp ik dus dat je het beste de subframe moet plaatsen.

Ik zal eens in de gaten houden of ik aan zo'n frame kan komen in de komende tijd..
 
Ik vind de korte monoposto kont en lange uitlaat net zo mooi.

Wat voor kont is dit? Ducati racekuipenset of aftermarket?
 
Zo, vandaag de 999s lekker uitgelaten!

Wat een heerlijke fiets om bochten aan elkaar te rijgen. Zoveel rust in het rijwielgedeelte, tegelijk zo makkelijk van richting te veranderen. Een combinatie die ik bij al mijn voorgaande motoren niet ben tegengekomen.

Wel 1x gehad dat ik de motor na een korte stop wilde starten in de hitte (temp koelvloeistof 101 graden) en de benzinepomp 'primede' niet, de startknop deed ook niet (display ging wel gewoon aan). Na contact uit en aan wel weer.

Iemand hier bekend mee? Leek mij alsof de chip van de sleutel niet goed werd uitgelezen (dus startblokkering).
 
Meh.. Mijne wil soms ook niet direct.

En stabiel.. Jep. Niet comfortabel op oneffenheden, maar wel stabiel.
Vind korte bochtjes wel erg wennen.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
heeft iemand een elektra schema voor mij voor de 999, of een link waar ik deze kan downloaden?

Alvast bedankt
 
Even weer wat leven.. ik heb een vraag.

Na een paar weken niet gereden wilde ik vandaag starten maar het valt me op dat de startmotor blijft draaien zelfs als ik de knop loslaat. Dat moet toch niet zo zijn toch?

De startmotor slaat wel af als de motor aangaat maar ik vind het vreemd dat de startmotor blijft draaien bij kort indrukken.

Hebben jullie dat ook?
 
Terug
Bovenaan Onderaan