De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Het maakt echt geen kont uit waar je op rijd, zoals eerder gezegd, de winnaar van vorig jaar had een cb450 en reed het snelst van de deelnemers ( ik was supportcrew ... 8-) ... )

op mijn sh300 scooter kon ik afgelopen zomer prima meekomen met een sportieve groep duisters op sportmotoren, als het wat bochterer werd kwamen ze me niet voorbij.

Komt helemaal goed, word echt genieten :Y
 
Laatst bewerkt:
Grotere motor is niet nodig, op de snelweg zal er toch niet geracet worden omdat er ook een motorfiets met aanhanger meegaat (misschien wel 2). Op sommige passen zul je met je 2 pitter beter uit de voeten kunnen dan met een ander lomp apparaat.
:^

Natuurlijk gaat een FJ1200 hard. Maar krappe bochtjes gaan behoedzaam (ook nog ivm aanhanger en max kantelhoek).

Een GSX400E is licht, kan tegen de 160 (nog 150 over).
Ruim voldoende voor toerritten, ook met ev 130 km/u, als dat een keertje moet (bijv inhalen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
..... mijn laatste motorvakanties waren op 'rekenschap met elkaar houden' gebied nogal een aanfluiting.
Samen uit, samen thuis.

Ik rijd regelmatig voorop, gedurende het seizoen. Ik ben echt van samen oprijden, rekening houden, etc. Kan gewoon niet anders, ander kan je net zo goed als individu de ritten gaan doen.

Wil iemand ff stoppen, gewoon stoppen. Is er iets aan de hand, gewoon stoppen. Gaat het te snel, langzamer rijden. Kan het sneller, dan gaan we wat vlotter.

Het is ook nog gewoon vakantie he :)
 
Het is een Suzuki RF600R uit 1995. Heeft een paar jaar staan lummelen. Ooit verkocht door iemand die hard geld nodig had voor drugs voor 450 euro. Bestemd geweest als stuntbike. Kwam niets van. Daarna doorverkocht voor 400 euro om te slopen en het blok te gebruiken voor een grasmaairacer. Die eigenaar vond het eigenlijk zonde om te slopen. Nu aan mij doorverkocht voor 300 euro voor de challenge. Een model die ik nog nooit gehad heb. Ben benieuwd hoe dat rijd!
De specs zijn veelbelovend!~[/quote]


heb je er al op gereden maat? :+
mijn broer had er 1 en ik kan je vertellen uit ervaaring dat de houding erg wennen is.
vooral als je grote afstanden gaat doen, je hangt namelijk veel op je handen waardoor je last krijgt van je polsen en je rug :?
en onder de 130 km per uur begin ik mij tenminste snel te vervelen op zo'n motor :Y
 
Dat ziet er nog best mooi uit Jottum, poetslap er over en...?

Is ook 1 van de enige Suzuki ranges waar ik nog niet op gereden heb, maar wel altijd mooi gevonden. Moet er veel aan gebeuren?

Maar ik heb toch serieus twijfels over mijn GSX400, moet ik niet iets groters gaan zoeken? Met de Jawa in het veld was er nog een David aanwezig. Nu stuk voor stuk grote tourbuffels met kuipen...en een stadsmotortje.

Klinkt vast als gezeur, I know, maar ik heb nog nooit zoiets groots aangepakt en mijn laatste motorvakanties waren op 'rekenschap met elkaar houden' gebied nogal een aanfluiting.

Er moet nog wel wat aan gedaan worden. Het kuipwerk ziet er inderdaad erg goed uit. Eén klein stukje slechts afgebroken. Omdat er erg weinig tot niet mee gereden is, de afgelopen jaren, moeten de remmen uit elkaar, ketting vervangen, chokekabel is gebroken. Ik heb de motor horen lopen geen gerammel maar een beetje onregelmatig.
Doel is om 'm zo snel mogelijk rijdend te krijgen om te weten of het onregelmatige blijft. Een beetje spul in de benzine om de boel schoon te maken en een paar tanken benzine door de carburateurs jagen.
Oh ja, nieuwe banden. Achter is van 2009 en voor is van 1997! Weinig profiel meer op de voorband maar gelukkig voeren de droogtescheuren ook regenwater af....

En wat de zwaarte (cc's) betreft: je zult zien dat je met een 2 cilinder en 400cc enorm veel lol gaat beleven in de bergen. Het is dat deze op mijn pad kwam via-via anders had ik ook in die buurt wat gaan zoeken.

Kuipwerk is leuk als het regent en als je lange ritten op de snelweg gaat rijden. Maar zodra de temperatuur op gaat lopen verwens ik die dingen. En het is altijd maar de vraag of een kuip niet ongewenste turbulentie op je helm veroorzaakt met een hoop herrie als gevolg. Dus een kuip is niet zaligmakend.

Eerder dit jaar bedacht ik me dat het leuk zou zijn om een fireblade te verratten. Echter vind ik ze te duur om zoiets te doen. Dit vind ik toch een aardig alternatief voor weinig geld. Maar eerst kijken of het een blijvertje gaat worden of niet.
 
heb je er al op gereden maat? :+
mijn broer had er 1 en ik kan je vertellen uit ervaaring dat de houding erg wennen is.
vooral als je grote afstanden gaat doen, je hangt namelijk veel op je handen waardoor je last krijgt van je polsen en je rug :?
en onder de 130 km per uur begin ik mij tenminste snel te vervelen op zo'n motor :Y

Nee, nog niet, zie mijn eerder antwoord. Dat op de handen leunen ben ik idd ook een beetje bang voor. Toch had ik het idee dat ik vrij rechtop op de motor zit.

Gisteren hoorde ik van Bas dat een kroonplaat van een Bandit er ook op past zodat er een ander stuur op kan, ipv de clip-ons. Dat is dus vrij eenvoudig aan te passen wat dan nog overblijft is de beenhoek. Een paar weken geleden reed ik twee dagen achter elkaar 11 uur op de Diversion. Behalve een houten kont begonnen mijn knieën ook te protesteren.
Eerst maar eens een rondje IJsselmeer zien te rijden!
 
Een paar dagen geleden opgehaald:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een Suzuki RF600R uit 1995. Heeft een paar jaar staan lummelen. Ooit verkocht door iemand die hard geld nodig had voor drugs voor 450 euro. Bestemd geweest als stuntbike. Kwam niets van. Daarna doorverkocht voor 400 euro om te slopen en het blok te gebruiken voor een grasmaairacer. Die eigenaar vond het eigenlijk zonde om te slopen. Nu aan mij doorverkocht voor 300 euro voor de challenge. Een model die ik nog nooit gehad heb. Ben benieuwd hoe dat rijd!
De specs zijn veelbelovend!
Ik zal eens kijken wat ik voor deze motor nog in oude voorraad heb.
Oliefiltertjes iig, luchtfilter niet.
Ook geen kabels.
Misschien nog remblokjes.
 
Beste Deelnemers,

Om elkaar eens in het wild te ontmoeten gaat er een Pre-Meet gehouden worden. Zo zien we ook eens de gezichten die bij de nicknames horen. De datum van deze Pre-Meet is:

zondag 29 januari 2017
Precieze tijd en locatie volgt nog


Het tijdstip zal vermoedelijk ergens aan het eind van de middag zijn en de locatie zal ergens in het midden van het land zijn.

Er kan dan kennis gemaakt worden en uiteraard kunnen er dan ook alvast sterke verhalen verteld worden. Het roadbook wordt op deze dag uitgereikt en we gaan stemmen over de te rijden route! Na afloop is er uiteraard de mogelijheid om gezamelijk de maaltijd te nuttigen. Ow ja, de routes worden de komende weken hier op het topic gepubliceerd zodat iedereen zich erin kan verdiepen.

Mocht je nog twijfelen over deelname, kom dan gewoon naar de Pre-Meet en laat je voorlichten over de gang van zaken tijdens de Challenge. Heb je nog nooit een Challenger in levende lijve ontmoet? Dan is dit je kans!!!! Ook Challengers van de voorgaande edities zijn van harte welkom.

Wil je je aanmelden voor de Pre-meet? Stuur me dan een PB.
 
Laatst bewerkt:
Nee, nog niet, zie mijn eerder antwoord. Dat op de handen leunen ben ik idd ook een beetje bang voor. Toch had ik het idee dat ik vrij rechtop op de motor zit.

Gisteren hoorde ik van Bas dat een kroonplaat van een Bandit er ook op past zodat er een ander stuur op kan, ipv de clip-ons. Dat is dus vrij eenvoudig aan te passen wat dan nog overblijft is de beenhoek. Een paar weken geleden reed ik twee dagen achter elkaar 11 uur op de Diversion. Behalve een houten kont begonnen mijn knieën ook te protesteren.
Eerst maar eens een rondje IJsselmeer zien te rijden!


als dat idd past zou dat een hoop schelen.
hoop voor je dat het gaat lukken :+
 
Zojuist via PB weer een aanmelding binnengekregen. ALEXELA rijdt dit jaar ook met ons mee. tzt Stelt ALEXELA zich hier in het topic voor en ontvouwt hij zijn plannen!
 
ben benieuwd .
heb mn topic geupdated met sleutelbudget ,zal weer krap worden dit keer alles te doen voor dit bedrag
 
ben benieuwd .
heb mn topic geupdated met sleutelbudget ,zal weer krap worden dit keer alles te doen voor dit bedrag
Ja je hebt wel een flink project uitgekozen _O- maar wel het voordeel dat je dus delen kunt verkopen. En het sleutelbudget is dit jaar ook ruimer (als je geld over hebt na aanschaf).
 
Welkom Alexela, ben benieuwd waar je mee komt!
morpheus.jpg
 
Dank allen voor het warme welkom. :}

Behoudens het aanmelden in dit topic zit mijn eerste Challenge actie er al op.
Kreeg van één van mijn vrienden spontaan een set motorkoffers. (toen ze hoorden dat ik mij als deelnemer had aangemeld) Een set prehistorische (maar niet stuk te krijgen) Krauser 's. En jullie raden het al: zonder sleutels...............

Op internet even rondgekeken, wat rond gebeld en in 't Zand (of all places) terecht gekomen. Nu woon ik in NH dus die afstand was geen probleem.
Vanochtend de (originele) sleutels opgehaald. En daarmee mijn koffers bruikbaar gemaakt.
De koffers zitten netjes op een rek.

De volgende stap is, om voor onder dat rek, een motorfiets te vinden. Het liefst eentje die daar een beetje netjes onder past. (en anders wordt het slijpen en lassen) :)

Ik houd jullie op de hoogte. Als er mijnerzijds wat meer nieuws is open ik een topic.
Oh ja, ik zie uit naar de Pre-Meet en natuurlijk de trip samen met jullie.

@ Kiwi (heb na onze pb mailwisseling niet zo lang meer na hoeven denken) ;)
 
Hé nog een Noord Hollander! Toch niet uit de buurt van Nieuwe Niedorp?

Er is een serie van de (oude) Krausers die wel eens spontaan opengaan. Doe er in ieder geval wel een spanbandje omheen!

Van origine géén Noord-Hollander. ;) Woon nabij Purmerend.

Het gebruik van spanbandjes om de koffers is een goede tip. (thanks) Ga ik zeker doen.
Moet er niet aan denken dat je spullen op enig moment op straat liggen.
 
Dank allen voor het warme welkom. :}

Behoudens het aanmelden in dit topic zit mijn eerste Challenge actie er al op.
Kreeg van één van mijn vrienden spontaan een set motorkoffers. (toen ze hoorden dat ik mij als deelnemer had aangemeld) Een set prehistorische (maar niet stuk te krijgen) Krauser 's. En jullie raden het al: zonder sleutels...............

Op internet even rondgekeken, wat rond gebeld en in 't Zand (of all places) terecht gekomen. Nu woon ik in NH dus die afstand was geen probleem.
Vanochtend de (originele) sleutels opgehaald. En daarmee mijn koffers bruikbaar gemaakt.
De koffers zitten netjes op een rek.

De volgende stap is, om voor onder dat rek, een motorfiets te vinden. Het liefst eentje die daar een beetje netjes onder past. (en anders wordt het slijpen en lassen) :)

Ik houd jullie op de hoogte. Als er mijnerzijds wat meer nieuws is open ik een topic.
Oh ja, ik zie uit naar de Pre-Meet en natuurlijk de trip samen met jullie.

@ Kiwi (heb na onze pb mailwisseling niet zo lang meer na hoeven denken) ;)
:} Mooi dat je er bij bent.
Heb je al een type motor in gedachten? Bij een Krauser set denk ik aan de hoekige modellen van 1985-1990 (CB, GSX, GPX). Er zijn online nog wel wat mooie modellen te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Hoe hebben de €500 challenge deelnemersveteranen het eigenlijk meegemaakt qua stroom de voorgaande jaren?
Wordt er op de kampeerplek ook stroom afgenomen?

Ik ben een ITer, nerd, en dus nooit erg ver van elektra verwijderd. Voor zo'n trip denk ik aan het dagelijks laden van mijn Sena headset, de gsm en de navigatie. Navigatie doet hij natuurlijk al onderweg via 12v, maar vooral het continu naar muziek luisteren vraagt veel stroom van gsm en Sena. Ik heb wel een paar 10.000mah powerbanks, maar die zullen ook eens opgeladen moeten worden.


ps: heb ook een klein zonnepaneel, lijkt me ook leuk om die op de motor te monteren..maar het rendement is vaak erg laag.
 
Laatst bewerkt:
powerbanks opladen tijden het eten en daarna en na-pilzen :Y

onderweg opladen van een aantal dingen moet toch geen probleem zijn ?
 
powerbanks opladen tijden het eten en daarna en na-pilzen :Y

onderweg opladen van een aantal dingen moet toch geen probleem zijn ?
Hmm tijdens het eten kan inderdaad, hoewel men vast niet zit te wachten op 12 man die tegelijk alles op willen laden. Onderweg kan een powerbank of telefoon wel laden, maar wil de motor niet teveel belasten natuurlijk. Bij een vorige motortrip moesten we 2 motoren aanduwen omdat 25c + veel belasting niet goed ging (spanningsregelaar kaduuk). En dat waren erg jonge motoren.
 
stroom op kampings niet echt een probleem iedereen op de kabel krijgen soms wel dus verlengsnoer met stekkerdoos is zeker iets wat op mijn lijst komt , verloopstekker voor de camping aansluiting is ook handig om bij je te hebben borisz kan hierbij precies bvertellen welke je nodig hebt .
een 12 volt aansluiting op de motor is ook zeker handig er bij te hebben voor opladen onder het rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan