Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand hier toevallig een foto van zijn slechte/gescheurde inlaatrubbers? Zou leuk zijn om toe te voegen in de GS500 aanschafgids. Laatste puzzelstukje van de eerste versie.

Ik heb wel knetterharde inlaatrubbers, daar kan ik natuurlijk wel even over heenrijden voor de beeldvorming :+
Is nu weinig aan te zien
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier toevallig een foto van zijn slechte/gescheurde inlaatrubbers? Zou leuk zijn om toe te voegen in de GS500 aanschafgids. Laatste puzzelstukje van de eerste versie.

De rubbers zijn meestal knetterhard en daarom sluiten ze niet meer af. Ik knijp er wel eens in om te voelen of ze te hard zijn. Als je een tang nodig hebt om ze zichtbaar onrond te knijpen kan je wel nieuwe bestellen.
De lekkage kan ook bij de rubber ringen zitten die de inlaat afdichten naar de cilinderkop. Maar het is allebei rubber, het hardt allebei uit... ik vervang inlaatrubbers en afdichtringen als een setje.

[open deur]
Knijpen bij de plaats waar de slangenklem de verbinding met de carburateurs afdicht.
[/open deur]




Je hebt pech, ik kwam recent nog een oud rubber tegen toen ik de vuilnisbak in de schuur leeggooide. Die zag er nog mooi uit, meneer B. de Haas had hem zo op marktplaats gegooid.
 
Kan ook idd maar ik laat hem toch zo staan omdat de nieuwkomers meteen in de goede richting wijst.
 
Goeie lijst. heb ik zeker wat aan. moeten kleppen trouwens echt elke 6000km? dan ben ik aan de beurt en zie er tegen op. lijkt wel rocketscience in de manuals :')
 
Goeie lijst. heb ik zeker wat aan. moeten kleppen trouwens echt elke 6000km? dan ben ik aan de beurt en zie er tegen op. lijkt wel rocketscience in de manuals :')

Valt best mee, gewoon een keertje doen. Hoe vaak het moet verschilt per motor. Ik doe het netjes elke 6000km en is er altijd wel een klep verlopen maar er zijn hier volgens mij ook mensen die langer door kunnen rijden.
 
Ik heb nu meer dan 25k ( bijna 26K ) en heb nog de orginele klepstelplaatjes.

Klepspeling is nog maar 1x nagekeken en dat was vorig jaar.
Bij de volgende beurt worden ze weer nagekeken door de dealer. Al kan ik dat ook wel, maar of ik daar zin in heb is een tweede.

Hoor ze namelijk wel licht ratelen bij heel langzaam optrekken, dus tijd om toch een keer nagekeken te worden.
 
Laatst bewerkt:
Fijne lijst Kapiteinkoek,

Ik heb er bij de aanschaf al best veel aangehad.
Maar nog even een vraagje, waar haal je de voorremschijf voor dat bedrag? :)

Ook heb ik even een fototje van de demper gemaakt en dat ziet er niet origineel uit :p
full
 
Fijne lijst Kapiteinkoek,

Ik heb er bij de aanschaf al best veel aangehad.
Maar nog even een vraagje, waar haal je de voorremschijf voor dat bedrag? :)

Ook heb ik even een fototje van de demper gemaakt en dat ziet er niet origineel uit :p
[afbeelding]

Je kan een OEM schijf halen bij de dealer voor ca €160 (Suzki nr 5921001DA0), die moet dan wel in de catalogus kijken bij de nieuwe modellen (2004 en jonger) omdat bij oudere modellen de schijven eerder voor €260 over de toonbank gaan.

Of je pakt er een van ebay voor ca €75. Hebbum zelf ook ;)
 
zie dat in 2012 een mooie post heb gemaakt hoe je kleppen moet stellen. bedankt, zal erg helpen
Valt best mee, gewoon een keertje doen. Hoe vaak het moet verschilt per motor. Ik doe het netjes elke 6000km en is er altijd wel een klep verlopen maar er zijn hier volgens mij ook mensen die langer door kunnen rijden.
 
Thanks, heb m zojuist besteld.
Ondertussen heb ik allebei de carburateurs in 100000 stukjes liggen en ligt er al 1 in een ultrasoonbad.
Eens kijken wat dat oplevert :)
 
Laatst bewerkt:
€260 euro voor 1 schijf gaat ook nergens over.

Voor een auto kost een set schijven en veel minder dan dat.
Voor de gein net even bij cmsnl gekeken en voor een compleet nieuw oem blok ben je al meer dan €2000 euro kwijt ( nog wel even helemaal zelf in elkaar zetten ).
 
€260 euro voor 1 schijf gaat ook nergens over.

Voor een auto kost een set schijven en veel minder dan dat.
Voor de gein net even bij cmsnl gekeken en voor een compleet nieuw oem blok ben je al meer dan €2000 euro kwijt ( nog wel even helemaal zelf in elkaar zetten ).

Gaat hem niet worden want hier en daar ontbreekt er toch iets. Bijv de bruggetjes die de nokkenassen op hun plek houden kan je niet bestellen. Kan je beter een gloednieuwe GS500 uit Colombia importeren. Ben je voor €6320 exclusief importeren klaar :P
 
Laatst bewerkt:
De gasschuiven en geleiders zien er nog goed uit.
Ik zal morgen een voor en na foto plaatsen van het reinigen.
Het is best leuk om alles zo een keer compleet uit elkaar te hebben liggen.
 
€260 euro voor 1 schijf gaat ook nergens over.

Voor een auto kost een set schijven en veel minder dan dat.
Voor de gein net even bij cmsnl gekeken en voor een compleet nieuw oem blok ben je al meer dan €2000 euro kwijt ( nog wel even helemaal zelf in elkaar zetten ).

remschijven (voor) voor mijn Polo bijna 14 euro, exclusief verzenden.

Toch is het belangrijk niet te veel te bezuinigen op remschijven. Ik heb onder de BMW een niet originele schijf gemonteerd en dar zit op een slingering of zo in. Het is een 'zwevende schijf' in plaats van een gewone remschijf maar de rem blijft een beetje schokkerig remmen.

Ik moet hem gewoon een keer vervangen door een echte schijf.
 
vanochtend de eerste verkeerscontrole meegemaakt met blauwe GS. Op een niet aangesloten voorrem-licht( lees switch in de hendel is afgebroken) na was meneer de agent vrij positief.

-ook al matcht mijn framenummer niet met het framenummer op het kentekenbewijs-
 
Laatst bewerkt:
vanochtend de eerste verkeerscontrole meegemaakt met blauwe GS. Op een niet aangesloten voorrem-licht( lees switch in de hendel is afgebroken) na was meneer de agent vrij positief.

-ook al matcht mijn framenummer niet met het framenummer op het kentekenbewijs-

:}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan