Aansluiten bobines Suzuki GSX400F

frans44

Rookie
23 aug 2016
22
1
Ik ben op dit moment bezig met de "verbouwing" van de motorfiets van mijn zoon, een Suzuki GSX400F naar een caferacer. Omdat de vorige eigenaar een soepzooitje had gemaakt van de draadboom (allerlei verschillende kleuren op elkaar, zelfde kleur draad gebruikt), kan ik niet meer achterhalen hoe de aansluitingen op de 2 bobines zou moeten zijn. Ik heb diverse schema's gevonden op internet maar die geven ook geen afdoende antwoord. (of ik lees ze verkeerd...)

Mijn concrete vraag is: ik heb 2 (geschakelde) oranje/witte draden. Deze lopen via de bobines naar de startknop/kill switch en de CDI. Ik heb ook een witte, en een zwart/gele draad naar de CDI. Hoe sluit ik nu al deze draden aan op de bobines? Welke draden moeten op de + pool en welke op de - pool?? En maakt het ook nog uit welke draden ik aansluit op de linker- en de rechter bobine? Voor de oranje/witte draden maakt dit niet uit, want die komen toch bij elkaar in de draadboom. Voor de witte en de zwart/gele lijkt me dit wel belanngrijk. De diverse schema's geven hier geen antwoord op.

Ik zou heel blij zijn met een antwoord, want ik kan nu niet echt verder....
 
Dat schema van blz. 8-50 had ik inderdaad al. Kan aan mij liggen, maar ik zie hierin niet hoe de diverse draden op de bobines moet aansluiten.

Maar ik ben denk ik toch geholpen met je link, want op blz. 8-43 staat een gedetailleerd schema voor het aansluiten van de bobines. Denk dat dit voor de meeste Suzuki's hetzelfde zal zijn. Kleuren kloppen in ieder geval. Bedankt voor het linkje!
 
Dat schema van blz. 8-50 had ik inderdaad al. Kan aan mij liggen, maar ik zie hierin niet hoe de diverse draden op de bobines moet aansluiten.

Maar ik ben denk ik toch geholpen met je link, want op blz. 8-43 staat een gedetailleerd schema voor het aansluiten van de bobines. Denk dat dit voor de meeste Suzuki's hetzelfde zal zijn. Kleuren kloppen in ieder geval. Bedankt voor het linkje!

Staat echt ook in het schema, maar met 8-43 erbij kan het echt niet fout meer ;), succes :t
 
Laatst bewerkt:
En dat blijkt dus een niet goed contact makende zekering te zijn geweest. Zo'n ouderwetse glaszekering in een plastic houdertje. gelijk vervangen door een houder met een steekzekering. Storing opgelost!
 
Terug
Bovenaan Onderaan