Honda MSX125

Leuk om te horen dat er steeds meer animo voor dit kei-leuke fietsje is.

Het is zeker weten geen snelheidsmonster en wanneer je daar meer van verwacht ga je altijd teleurgesteld raken. Het kost een hele hoop geld en serieuze modificaties om de MSX sneller te laten gaan ten koste van betrouwbaarheid en stabiliteit (op hoge snelheden).

Ik gebruik gewoon de voorgeschreven olie (10w30) maar ben vooral benieuwd waarom het niet 'gewoon' 10w40 is.
 
Ik ging op mn twincam van 123gr celsius naar 106 graden celsius was roadking uit 2010 wel de cat ook verwijderd.
Wat had je nog meer aangepast buiten de motorolie?
Uitlaat, inlaat, afstelling, oliepomp?

Heb je nu in plaats van je Harley alleen de MSX? Van 103 naar 7,5 ci.
 
Laatst bewerkt:
Nope tnt 125 en GS310 hahaha
En alleen amsoil gebruikt en cat verwijderd en screaming eagle tuner ertussen
Zie link over olie en temperaturen

Of deze link
En nee geen aandelen in amsoil volgens mij geeneens te koop meer in holland.
 
Laatst bewerkt:
Beviel je zware motorfiets niet dat je in het geheel bent overgestapt op lichtere tweewielers?
 
Beviel je zware motorfiets niet dat je in het geheel bent overgestapt op lichtere tweewielers?


Te mooi en glimmend om met slecht weer te pakken
Te weinig tijd
te lomp en groot om effe snel te pakken
Geen offroad riding mogelijk
Al met al tijd en zin om te pakken was er niet
De gs voor offroad only en 1x per jaar op vacantie
De benelli tnt 125 voor boodschappen en rond de kerk gebruik straal van 20km.
 
Offroad rijden en chroom poetsen zijn inderdaad heel verschillende disciplines binnen het hobbymatig motorrijden. Ik heb slechts twee keer offroad gereden. Een keer was nadat het veel en hard had geregend, dat vond ik pittig om te rijden.
 
Dat ishet ook daarom ga ik de metzelers vervangen door
Michelin anakee wild tyres de metzelers zijn teveel onroad band met droogweer gaat het best in zand en bospaden gravel roads l met nat weer angstzweet hahaha vandaar naar noppenbanden2
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga je dan naar je vakantiebestemming, op een aanhanger of in een busje?

full
 
Even geleden dat ik nog iets heb laten horen.
Na de installatie van mijn ohlins in mijn voorvork, klein ritje gedaan tot aan het huis van een kennis.
Daar gemerkt dat er iets raar is met de linkervoorpoot. Deze lekt blijkbaar. Maar goed, toch een ritje gedaan.
Lekte niet zo zeer veel...
Tijdens het ritje, het eerste ritje na al mijn recente mods, achterop een andere kennis zijn grom gezeten...
Alletwee op de grond.
Zijn grom niets.. (op het achterwiel geraakt)
Mijn grom,total loss...


Achterbrug geplooid (intussen vervangen), yoshi geschraapt en gedeukt, voorkant plastics geraakt (rond de kmteller), pinkers afgebroken.. (intussen vervangen door leds).
But last and not least, mijn voorvork zit tot tegen mijn luchtfilter.
Of de kader is geplooid, of mijn tstuk/kroonplaten zijn geplooid.

Hoe ik dit moet regelen weet ik niet direct :/

Wel irritant.

ziet er nu zo uit, na de nieuwe achterbrug en nieuwe voorpinkers...:

K3BbR8J.jpg
 
Ik kan alleen zeggen dat het materiaal waaruit de grom gemaakt is waarschijnlijk chinesium is.. want alles plooide zo snel, onder zeer lichte schokken, dat het niet te geloven is.. gelukkig had ik een kwaliteitsuitlaat en is erger voorkomen...

Ik zou mij bij nader inzien liever nooit een grom gekocht hebben... A waste of money imho...
Maar ik heb er al teveel geld ingestoken om zomaar op te geven.

Iemand een idee hoe ik dat probleem vooraan kan verhelpen? is een kader uberhaupt nog te redden?
Zou alleen het tstuk/kroonplaat gedoe de hoek van de voorvork op die manier kunnen veranderen?
Of lijkt het echt de kader? Ik zie niet direct iets aan het zichtbare stuk van de kader zelf.
 
Zijn er meer mensen hier die ervaring hebben dat het schakelgedrag beter is met 10w30 olie dan met 10w40 olie?
schakelgedrag kan je oplossen door een rosejoint mod... die heb ik ook gestoken, is een pak beter.
neutraal vinden is nog steeds niet makkelijk omdat dit iets zou te maken hebben met volledig of bijna volledig tot stilstand komen voor dit mogelijk is.
 
Heeft er iemand toevallig al de knipperlichten vervangen door LED? Ik wil van die joekels van n lampen af namelijk :)
Mijn leds vandaag aangesloten, relais is na 2 maanden eindelijk toegekomen.
Zonder ledrelais is het gewoon aan of uit.
met relais kan je de standaard en led lampen gewoon mixen. maakt niet uit.
zoals je op de foto hierboven mss slecht ziet zijn het van die kleine vlakke smoked pinkers.

komen wel zonder bijhorende aansluiting. dus die moet je even overzetten van de standaard pinkers.
deze komen ook zonder kabeltje voor daglicht, dus als je dat toch zou willen moet je zoeken achter een tussenstuk hiervoor.

de relais kan je aanpassen voor de snelheid te regelen.

de pinkers die ik gestoken heb, zijn er wel voor een cbr 600, dus enige aanpassing is vereist voor het plaatsen hiervan.
 
Mijn leds vandaag aangesloten, relais is na 2 maanden eindelijk toegekomen.
Zonder ledrelais is het gewoon aan of uit.
met relais kan je de standaard en led lampen gewoon mixen. maakt niet uit.
zoals je op de foto hierboven mss slecht ziet zijn het van die kleine vlakke smoked pinkers.

komen wel zonder bijhorende aansluiting. dus die moet je even overzetten van de standaard pinkers.
deze komen ook zonder kabeltje voor daglicht, dus als je dat toch zou willen moet je zoeken achter een tussenstuk hiervoor.

de relais kan je aanpassen voor de snelheid te regelen.

de pinkers die ik gestoken heb, zijn er wel voor een cbr 600, dus enige aanpassing is vereist voor het plaatsen hiervan.

Zat al te kijken om alles ervoor uit China te halen, scheelt weer knaken natuurlijk. Maar klopt het dat je zo'n relais moet hebben?
knipperlicht-relais-led-2-pins-voor-motor.jpg


En ik gok dat je voor het aansluiten van de LEDs ook wat soldeerkunsten moet vertonen? Of kun je het zonder solderen omzetten? Dag rijd verlichting maakt mij niet zoveel uit.

Succes trouwens met je Grom wat opknappen!
 
Mijn eerste reactie is dat het frame verbogen is. Maar als ik goed kijk kan het ook wel de triple tree te zijn.

Je weet het alleen pas zeker als je het uit elkaar haalt. Ik denk dat ik voor een eerste indicatie de zijkappen er af zou halen en dan de vorm van het frame zou vergelijken met een origineel frame. Mocht ik dan niet wijzer worden dan zou ik de voorvorken er uit halen, denk dat je er dan snel genoeg achter komt waar het probleem zit.

Maar echt super zuur dat dit gebeurd is.
 
Zat al te kijken om alles ervoor uit China te halen, scheelt weer knaken natuurlijk. Maar klopt het dat je zo'n relais moet hebben?
[afbeelding]

En ik gok dat je voor het aansluiten van de LEDs ook wat soldeerkunsten moet vertonen? Of kun je het zonder solderen omzetten? Dag rijd verlichting maakt mij niet zoveel uit.

Succes trouwens met je Grom wat opknappen!

Inderdaad zoiets voor een Led, ik heb de mijne hier gehaald.: https://www.aliexpress.com/item/LED...237.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da24c4dOKpdjx

duurde natuurlijk wel lang eer ik hem had.

de leds zelf kwamen veel sneller toe, dit was deze:
https://www.aliexpress.com/item/San...368.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da24c4dOKpdjx

vind ze wel wat flets qua licht geven.


Mijn eerste reactie is dat het frame verbogen is. Maar als ik goed kijk kan het ook wel de triple tree te zijn.

Je weet het alleen pas zeker als je het uit elkaar haalt. Ik denk dat ik voor een eerste indicatie de zijkappen er af zou halen en dan de vorm van het frame zou vergelijken met een origineel frame. Mocht ik dan niet wijzer worden dan zou ik de voorvorken er uit halen, denk dat je er dan snel genoeg achter komt waar het probleem zit.

Maar echt super zuur dat dit gebeurd is.


Ik zal het nog wel eens bekijken, maar weet nog niet wanneer dit juist zal mogelijk zijn, financieel gezien dan.
 
Keertje op zaterdag/zondag, net een week vakantie achter de rug? Ik kom dan wel uit Den Haag over de A12 :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan