Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na het vervangen van me accu toch maar weer eens begonnen met het installeren van de voeding voor mijn zumo 350. Heb hem nu op achterlicht aangesloten en heb netjes 12volt wanneer ik hem op comtact set en 5 volt bij stekker voor de zumo. Echter laat hij de zumo niet op. Iemand enig idee?
Gewoon rechtstreeks op de accu, er zit toch een zekering tussen. Hoeft ie ook niet steeds opnieuw op te starten bij het tanken, sterker, als je staat te tanken vraagt ie of je de brandstof meter wil resetten omdat een tankstation is gedetecteerd. Heb m al jaren zo aangesloten, werkt prima!
 
Gewoon rechtstreeks op de accu, er zit toch een zekering tussen. Hoeft ie ook niet steeds opnieuw op te starten bij het tanken, sterker, als je staat te tanken vraagt ie of je de brandstof meter wil resetten omdat een tankstation is gedetecteerd. Heb m al jaren zo aangesloten, werkt prima!

Nu op accu aangesloten laat nog steeds niet op ondanks de 5 volt spanning.
 
Zit een omvormer blok tussen die 12volt omzet naar 5 volt voor de zumo. Heb een sc57.

Is de 350 via USB (5V) gevoed dan? Ik heb een Zumo 590 gewoon op 12V. Waarschijnlijk is het probleem het vermogen van de omvormer, net als je telefoon een sterke adapter nodig heeft. Ik schat in dat je met > 2A wel succes hebt @5V.
 
Beste fireblade eigenaren. Ik rij nu al een 10 jaar rond met mijn fireblade van 2004. Ondertussen staan er een 60000km op en begint te motor start problemen te krijgen.

Als de motor koud staat heb ik geen probleem om te starten maar al deze warm duurt het toch een paar seconden voor hij aanslaat. Het is vooral lastig als je gaat tanken of even rap iets gaat ophalen in de winkel. Probleem begint stilletjes aan erger te worden gisteren wou hij bijna niet meer starten. Iemand enige ervaring met dit probleem?

Voor zo ver ik kan vinden op het web zou het iets zijn met de pickup coil die versleten is.

Al vast bedank voor jullie reactie.
 
Beste fireblade eigenaren. Ik rij nu al een 10 jaar rond met mijn fireblade van 2004. Ondertussen staan er een 60000km op en begint te motor start problemen te krijgen.

Als de motor koud staat heb ik geen probleem om te starten maar al deze warm duurt het toch een paar seconden voor hij aanslaat. Het is vooral lastig als je gaat tanken of even rap iets gaat ophalen in de winkel. Probleem begint stilletjes aan erger te worden gisteren wou hij bijna niet meer starten. Iemand enige ervaring met dit probleem?

Voor zo ver ik kan vinden op het web zou het iets zijn met de pickup coil die versleten is.

Al vast bedank voor jullie reactie.

Wanneer is de klepspeling voor het laatst gecontroleerd? En dan bedoel ik echt gecontroleerd en gesteld dus met meetwaarden erbij en het liefst foto's.
 
Laatst bewerkt:
Kleppen zijn nog nooit afgesteld geweest het enig dat ooit vervangen is aan het blok is de alternator. Natuurlijk olie en filters wanneer dit nodig was.
 
Ik ben gisteravond aangetrapt naar Sauerland! Lekker weekendje sturen met de blade!
Veel plezier op Assen voor de mensen die daar zitten.
 
voor de mensen die naar assen gaan of al zijn ..veel plezier. ik zit haarbocht !! nog meer van hier op haarbocht of andere plek? misch 1000 rr meeting op assen ?

Nieuwe haarbocht tribune is mooi,met wsbk gezeten

Gaan morgen met de auto omdat een maatje zijn Kawa aan gort is gedraaid.

Voordeel; lekker in korte broek op talud en bier drinken :9

Nadeel ; file '(
 
Ondanks dat we met zijn viertjes met het koekblik zijn gegaan een topdag gehad.
We waren ruim op tijd, geen file op de heenweg en konden nog een plekje op het talud uitzoeken bij de Ruskenhoek. Relaxed sfeertje op het talud en mooie races, zeker de moto GP was een thriller; mooiste race van jaren *O*
Terug viel ook mee, RBR cup en dutch SS300 gekeken en rond 17.15 vertrokken en zaten 3 uur later onder Nijmegen bij de lokale snackbar te bikken en onder het genot van een biertje nog wat na te praten in de avondzon :9

full
 
Het was een geweldige TT. Ik vond de drukte meevallen. Ik was met de auto en ben om 15.30 bij het circuit weggereden en was om 19.10 in Maastricht.
 
Laatst bewerkt:
Het was een geweldige TT. Ik vond de drukte meevallen. Ik was met de auto en ben om 15.30 bij het circuit weggereden en was om 19.10 in Maastricht.

:t Ik begrijp de ophef over de drukte ook niet. Zeker niet als je kijkt dat alle bezoekers de A28 op moeten.

wij hadden de pech dat we voor Apeldoorn ook nog file hadden door een ongeval, kostte ook nog een half uurtje extra.
 
Ik snap het ook niet. Ik heb liever file op weg naar huis dan op weg naar het circuit. Dat hebben ze keurig opgelost dit jaar, want ik heb geen verhalen voorbij zien komen dat mensen te laat op het circuit waren. Ik vind het niet meer dan normaal dat je wat overlast hebt als je met bijna 100.000 man tegelijk weg gaat.
 
Sinds een aantal maanden heb ik de cbr1000RR wat mij opvalt is de teller afwijking gemiddeld 7km bij de 140km op navi kom ik gouw uit op een 160op de teller.

Waar kan dit aan liggen

Banden maat standaard
Ketting set standaard.

Het viel ons goed op naar Assen heen weg van 177km stond mijn tellen op 189km de ander motor netjes op 177km.


Wat is hier aan tedoen.
 
Sinds een aantal maanden heb ik de cbr1000RR wat mij opvalt is de teller afwijking gemiddeld 7km bij de 140km op navi kom ik gouw uit op een 160op de teller.

Waar kan dit aan liggen

Banden maat standaard
Ketting set standaard.

Het viel ons goed op naar Assen heen weg van 177km stond mijn tellen op 189km de ander motor netjes op 177km.


Wat is hier aan tedoen.

De weergegeven snelheid kan volgens mij beinvloed worden door banden én tandwielen... oftewel de omwentelingen van het aandrijftandwiel. Wat heb je voor een Blade? (Bouwjaar)
 
Dat hebben alle blades.
Ik had een hogere bandenmaat achter gemonteerd voor een beter stuurgedrag 55 ipv 50 hoog. En het voordeel daarbij was dat de km teller nagenoeg gelijk liep met de snelheid op de gps.

Buiten de blade, hebben heel veel motoren en auto's dat probleem. Het is dus niks geks.
 
Dat hebben alle blades.
Ik had een hogere bandenmaat achter gemonteerd voor een beter stuurgedrag 55 ipv 50 hoog. En het voordeel daarbij was dat de km teller nagenoeg gelijk liep met de snelheid op de gps.

Buiten de blade, hebben heel veel motoren en auto's dat probleem. Het is dus niks geks.

Is waar, het is niks geks!

Wat ik wel gek vind is dat wanneer je voor een SC57 van 2004 een DID setje wil bestellen, 40 tandjes als standaard wordt aangegeven. Volgens mijn info is de SC57 04-05 41 tandjes en de 06-07 42 tandjes af fabriek.

Met hetzelfde tandwiel voor, is het aantal omwentelingen in alle gevallen anders, daarmee dus ook de weergegeven snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Mijn bouwjaar is 2006

FF achtertandjes tellen (of aflezen als t kan) zou dus 42 moeten zijn.

Ik heb overigens ook de indruk dat het per merk/type nog kan schelen wat de werkelijke band diameter is. Ik heb op mijn Tuono bijvoorbeeld een Metzeler M7 RR en die is duidelijk ronder dan een Bridgestone of Conti bijvoorbeeld, ondanks dezelfde hoogte.

Overigens een 55 hoge band verhoogt je (werkelijke) snelheid, evenals een kleiner tandwiel achter. Een groter tandwiel heeft als voordeel dat ie sterker is ten koste van topsnelheid.

Ik heb net een 44 tandwiel gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan