Geluidscontrole TT Assen

Maar stel dat ze de A28 gaan verlengen, dan zou het in de toekomst best mogelijk zijn dat daar een camera zou komen te staan. In dergelijke zaken kun je als wegbeheerder nooit te vroeg beginnen met overleg of de plaats wel zo veilig is

EgbertO

:+ dussss.......... _O- :W
 
A28 hmp 207,4 bestaat niet eens. Die houdt op bij de 200.

Het schijnt dat eer een looping wordt aangelegd ter hoogte van Assen.... :+

full
 
Ik hoorde net dat ze 1000 camera`s gaan plaatsen op de laatste 10 km vanaf assen en iedereen word aangehouden op geluid controle ! :+ stelletje zeikers _O- _O-
 
Over het algemeen heb je er op de zaterdag veel minder last van de controles dan als je eerder gaat. Zeker als je vroeg in de week gaat ben je vaak gewoon de sjaak en krijg je meestal gelijk een technische keuring (dus heel je motor wordt dan nagelopen door de politie)...
 
Beetje info van wat ik zie.

En qua geluid, doen ze altijd hoor!! Er staat ook meestal een vangnet in de buurt van Staphorst voor het verkeer op d eterugweg

=============

Ik rij elke dag twee maal Zwolle - Staphorst (berucht controle traject)
Andere jaren is de politie dan al druk aan het laseren en knippen.
Maar tot nog toe niks gezien.

WAt me ook opvalt, is dat er lang niet zoveel TT verkeer op de weg is dan andere jaren, dit komt wellicht door het weer.
Wat Duitsers en Engelsen op de motor, maar bijzonder druk is het niet.
Of ze kruipen allemaal in de auto's, het valt me op aan veel auto's dat ze zeer behouden rijden in tegenstelling tot het normale verkeer, met behouden rijden bedoel ik 110 waar 120 mag.
(maar kan niet zien of er campeerspul in zit of niet, daar ik op de naastliggende weg rijd, parallelweg)

Afgelopen zondag kwam ik langs het cuircuit, er stonden al veel tenten op diverse campings daar, zo ook, camping camping gezien, daar vloeide het bier al heel vlot, was dik feedt daar, moest wat afleveren

Maar kiek uut! gegarandeerd dat ze wel staan op, achter het viaducht van oprit Staphorst (dus als je vanaf Waanders de snelweg op snelt) en je ziet ze echt niet, ik weet um, doordat ik um kan zien als ik bij een kennis achter het huis sta, het is voor hun een nieuwe plek, ze staan er gemiddeld 3 maal per week, dus vast en zeker vrijdag en zaterdag ook (doen ze met een opel astra, maar die staat heel ver achter het talud, tegen het talud aan, en een motor erbij)
 
Dat is inderdaad waar ik me ook het meeste druk om maak..... het geluid.....
Kijk, even normaal rijden lukt nog wel, maar om nou m'n originele pijp eronder te hangen voor zaterdag...
 
Ik kom net terug van de trainingen op assen. De boys in blue stonden hij het laatste Shell station voor het circuit (a28 in noordelijke richting) te controleren op herriepijpen. Er werden stelselmatig clubjes van de snelweg afgeplukt door politemotoren.

Ik zou zeggen: Db killers er in of de orginele pijp.

Je kan het risico ook nemen, het merendeel kan doorrijden.......
 
Inderdaad er was een controle en wat ik begrepen heb dat op de algemene staat van je motor wordt gelet..dus niet alleen db`s maar ook bandenremmen etc.


IMG_2834_resize.jpg

IMG_2833_resize.jpg

IMG_2832_resize.jpg

IMG_2831_resize.jpg

IMG_2830_resize.jpg

IMG_2829_resize.jpg

IMG_2828_resize.jpg

IMG_2826_resize.jpg

IMG_2825_resize.jpg

IMG_2824_resize.jpg

IMG_2823_resize.jpg

IMG_2822_resize.jpg

IMG_2821_resize.jpg

IMG_2816_resize.jpg

IMG_2815_resize.jpg
 
het is het makkelijks om bij afslag pesse eraf te gaan en bij beilen er weerop te gaan.
daardoor rij je om de parkeerplaats heen dit werkt voor mij elk jaar weer.
en meestal controleren ze niet meer op zaterdag.
het kost je 5/10 min omrijden maar het scheelt je heel veel euro's.
en ze kijken echt naar alles , kenteken, lampen , profiel op je band en je wordt getest op decibel.
dus een gewaarschuwd man telt voor twee

veel plezier op assen, vandaag was het zeker genieten.
 
Laatst bewerkt:
Ah, de mannen van de postcodeloterij zijn weer aan het werk zie ik....alleen als de zon schijnt natuurlijk...gewoon bij Meppel eraf gaan en over Havelte/Smilde naar Witten rijden.......



full
 
De kas-spekkers in het blauw. :N B| :r :r :r |( |( '( '( ;( ;(

Naja, weinig woorden voor.. Ik snap best dat ze controleren op je algehele gesteldheid van je motor.
Want dat MOET gewoon goed zijn, gelukkig zijn de meeste mensen zuinig en goed gesteld op hun motor. Dus zullen ze niet veel vinden die op een motor rijden die totallloss verklaard is geweest. ( of nog steeds zo erbijstaat )
Maar het feit blijft voor de paar db's extra een dikke vette prent. Terwijl ik denk pak dan diegene die er met kop en schouders boven uit steken ipv die 2-4 db meer.

Jammer.... Ik heb ook sportieve pijpen, maar ik kan/ga niet naar de tt.
En helemaal niet met die belachelijke controle's.

En wat dan ook zo is, ze maken misbruik van het feit dat er een motor-evenement is.
Ze gaan toch ook niet voor de AUTORAI staan auto's te controleren op papieren, db, algehele gesteldheid, snelheid en gedrag.
Want als ze dat doen vangen ze nog veel meer "boefjes" dan tussen de motorrijders.

Kortom wij motorrijders worden zo gedupeerd en de gem. automobilist komt er weer lachend vanaf.

Naja... kan nog wel uren zo doorgaan... ik ga gewoon :] !!!
 
Laatst bewerkt:
:(

Ik heb maar gewoon me herrie pijp eraf gehaalt en me normale pijp er maar even opgezegt.. uurtje werk maar scheelt weer een hoop centjes alsss ze je aanhouden... -O-
 
het is het makkelijks om bij sensuur.
het kost je 5/10 min omrijden maar het scheelt je heel veel euro's.
en ze kijken echt naar alles , kenteken, lampen , profiel op je band en je wordt getest op decibel.
dus een gewaarschuwd man telt voor twee

veel plezier op assen, vandaag was het zeker genieten.
handig om dat hier neer te zetten, staan ze je mss volgend jaar daar op te wachten :N
~Ze lezen mee~
 
:( moet zaterdag werken in Zwolle en moet nu dus met de koekblik! Heb er wel db killers in maar dan maakt ie nog veel herrie. VTR mert Sebring dempers is geen goede combi voor <db ;( Zouden ze van apeldoorn tot Zwolle ook veel controleren?
 
Ik snap het wel hoor :Y
Als politiefunctionaris wil je af en toe ook op vakantie en het is nou eenmaal lekkerder op vakantie gaan als je bonnenquota alvast in orde is :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan