save my ass

Heel veel input. Mercie allemaal.
Ik maak me niet echt zorgen, ik hoor graag real world ervaringen om te zien hoe anderen het aanpakken kwestie van me voor te bereiden.
De motor heeft cruise control, dus dat is een + om wat meer ontspannen te rijden . Ik heb het zadel van mijn Tiger Sport na aankoop zelf aangepast op mijn wensen, Bekleding er even af, mousse even opzij en met gebruik van neopreen rubber onder de originele mousse heb ik de "put" uit het zadel gehaald (Die put is daar origineel zodat korte mensen op een hoge Tiger ook met de voeten aan de grond kunnen) , waardoor het vlakker is komen zitten en hoger. Hierdoor is regelmatig gaan verzitten veel eenvoudiger omdat je niet meer naar voor in de put schuift. De zit kwam hierdoor wel hoger, maar mijn benen zijn toch lang genoeg. Het is geen zacht zadel, maar dat hoeft ook niet. De voetsteunen zijn 2,5 cm lager en het zadel ongeveer 2 cm hoger, dus de kniehoek is gewoon heel erg comfortabel geworden. Grondspeling bleef goed, want ook mijn vering is harder en sportiever op mijn gewicht en rijstijl aangepast, waardoor de Tiger Sport minder doorzakt onder mijn 100+ kg ( all geared up) en totaal niet duikt onder het remmen.

Ik denk dat ik de koersbroek aandoe en verder gewoon ga.

Op vorige reis door de pyreneeen reed ik een Street Triple met een zeer goed, maar hard Sargent Seat. Dat waren dagen van pakweg 350km, maar dan wel vooral veel bochten en hooggebergte, dus dan zat ik ook uurtjes in het zadel. Maar dan zeer actieve ritten, want het ging vaak uptempo plat van bocht naar bocht en dan zit je niet stil, dus dat helpt. Mijn kont deed op de street triple eigenlijk nooit zeer.
 
rij alleen maar als het lekker weer is dan blaas ik er elke zondag een tankje door heen
dus toch maar een ander zadeltje
en dat bevalt mij goed:Y
 

Bijlagen

  • $_86.jpg
    $_86.jpg
    94 KB · Weergaven: 25
Loeffler fietsonderbroek

Kijk maar uit met al die wielerhaters hier. Transsex?
 
Heel veel input. Mercie allemaal.
Ik maak me niet echt zorgen, ik hoor graag real world ervaringen om te zien hoe anderen het aanpakken kwestie van me voor te bereiden.
De motor heeft cruise control, dus dat is een + om wat meer ontspannen te rijden .

750km is op een zo'n motor gewoon prima te doen. Met cruisecontrol is het al heerlijk ontspannend, de meesten hier hebben dat niet als ze zo'n afstand rijden. Je vraagt om ervaringen: mijn ervaring is dat het vooral met rijtijd te maken heeft, minder met afstand. 750km Snelweg rijden is soms minder vermoeiend dan de helft binnendoor. Snelweg rijden is relatief comfortabel en uiteindelijk gaat het erom hoe lang je in een bepaalde houding zit.
Persoonlijk vindt ik 8 tot 10 uur op een dag goed tot prima te doen, meer dan dat kan best maar zal het relatief steeds zwaarder worden. Zelf houd ik altijd zo'n 100km/u gemiddeld aan voor lange snelwegritten, inclusief stops. 750km zou je dus in maximaal 8 uur moeten kunnen afleggen. Ik zeg gewoon doen!
 
Het is idd niet direct de afstand maar wel de tijd waardoor je een houten reet krijgt.

Reed een paar jaar geleden wel eens naar Berlijn. Rit van 800km, waarvan 500km binnendoor. Goed zadel op de motor en erg weinig last. Wel geregeld ff pauze. 7u weg, 18u daar.

Op een andere motor met dus ander zadel de Dutch 1000, startten om 7:30 en kreeg ik rond 15u iets last van het zitvlak, om 17u wat onplezierig, om 19u niet leuk meer en daarna ineens totaal geen last meer. Rond 21u begonnen de benen wat gevoelig te worden. Tegen twaalven deden m'n poten gewoon pijn wat bij aankomst rond 01u weg was. Over de hele dag ong 30 min pauze gehad.

750km snelweg lijkt me, behalve de verveling, green probleem qua zitten. Is ong 7,5u als je een beetje netjes rijdt. Lijkt op een normale werkdag dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan