Suzuki GS500 Topic #8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, laat ik dan maar als eerste verslag doen van de meeting 8-)

Eerst 100km binnendoor gereden van Eindhoven naar Heerlen, samen met de last-minute gast EJAYT (ook al reed hij op een VTR250 :X ).
@ the meeting point aangekomen was de rest van de groep er al verzameld. En toen ging het op pad, 7 open dempers....

Hoewel de temperatuur wel aan de èrg hoge kant was, en het verkeer op een gegeven moment wel erg druk werd, was de route nog net zo mooi als 11 maanden geleden *D En het tempo zat er goed in!

Tijdens de rit dit keer geen pech onderweg voor niemand...(met de nadruk op 'tijdens de rit' ;( )

EJAYT vertrok omstreeks 15:30 weer richting huis ivm werk.


Na de rit nog even bij Mick thuis wat gedronken en de spullen opgeladen en richting huis. :]

Echter... op de snelweg met een gangetje van rond de 130 begint mijn motor een beetje te slingeren. En nog meer te slingeren, ik moest het stuur stevig vast houden om rechtdoor te gaan. Dus meteen de vluchtstrook op om eens een kijkje te nemen. hmmz, lekke achterband B| Gelukkig was dat op ongeveer 20km van mijn huis, dus even vaders opgebeld om de motor achterin het busje te laden. (ik denk dat we daar nog wel een foto van zullen zien :P )

Hierbij wil ik dan ook even de gasten bedanken die erbij bleven wachten en mij zelfs hebben geholpen om de motor achterin te sjouwen.
Dreetje, Timon en Frantic harstikke bedankt!!! *O* Hopelijk hebben jullie geen pech/vertraging gehad onderweg naar huis :]uh jah.... hier sluit ik me dan ook maar bij aan. |(

jajajajajaja nu denk jij natuurlijk: jij reed je band lek })

hee johnnn kleine moeite hoor ;) gelukkig was het net bij die afslag vlakbij de mac geweest.!
ik heb ook een superweekend gehad lekker op de camping en dan die dag erna heerlijk toeren.
had het alleen op de terug weg een beetje gehad had dikke koppijn waarschijnlijk komt het door het weer.
misch de volgende keer naar luxemburg ?
en ik wil ook mvmic en zn ouders bedanken voor het ontbijt en de gastvrijheid!. *O*

nou laat de fotos maar komen ! :P
 
:W mensen.

Dr'e is ook alweer een uurtje thuis :Y

Nu druk aan het bijlezen, en inpakken voor de vakantie morgen (Moet er nog aan beginnen :X )

Dus voor nu :W
 
hee johnnn kleine moeite hoor ;) gelukkig was het net bij die afslag vlakbij de mac geweest.!
ik heb ook een superweekend gehad lekker op de camping en dan die dag erna heerlijk toeren.
had het alleen op de terug weg een beetje gehad had dikke koppijn waarschijnlijk komt het door het weer.
misch de volgende keer naar luxemburg ?
en ik wil ook mvmic en zn ouders bedanken voor het ontbijt en de gastvrijheid!. *O*

nou laat de fotos maar komen ! :P

Graag gedaan he, ook namens mn ouders.

Ik heb ook een super weekend gehad, vond het echt tof!

Volgende meeting kom ik ook het heeeeele weekend. Luxemburg vindt ik een goed plan. Wie gaat het organiseren? ik kreeg al een adresje van een heel motorvriendelijke camping in luxemburg, nabij echternach.
 
Nou, laat ik dan maar als eerste verslag doen van de meeting 8-)

Eerst 100km binnendoor gereden van Eindhoven naar Heerlen, samen met de last-minute gast EJAYT (ook al reed hij op een VTR250 :X ).
@ the meeting point aangekomen was de rest van de groep er al verzameld. En toen ging het op pad, 7 open dempers....

Hoewel de temperatuur wel aan de èrg hoge kant was, en het verkeer op een gegeven moment wel erg druk werd, was de route nog net zo mooi als 11 maanden geleden *D En het tempo zat er goed in!

Tijdens de rit dit keer geen pech onderweg voor niemand...(met de nadruk op 'tijdens de rit' ;( )

EJAYT vertrok omstreeks 15:30 weer richting huis ivm werk.

Na de rit nog even bij Mick thuis wat gedronken en de spullen opgeladen en richting huis. :]

Echter... op de snelweg met een gangetje van rond de 130 begint mijn motor een beetje te slingeren. En nog meer te slingeren, ik moest het stuur stevig vast houden om rechtdoor te gaan. Dus meteen de vluchtstrook op om eens een kijkje te nemen. hmmz, lekke achterband B| Gelukkig was dat op ongeveer 20km van mijn huis, dus even vaders opgebeld om de motor achterin het busje te laden. (ik denk dat we daar nog wel een foto van zullen zien :P )

Hierbij wil ik dan ook even de gasten bedanken die erbij bleven wachten en mij zelfs hebben geholpen om de motor achterin te sjouwen.
Dreetje, Timon en Frantic harstikke bedankt!!! *O* Hopelijk hebben jullie geen pech/vertraging gehad onderweg naar huis :]uh jah.... hier sluit ik me dan ook maar bij aan. |(

jajajajajaja nu denk jij natuurlijk: jij reed je band lek })

Denk dat jij hetzelfde had gedaan voor ons :P

Ik heb geen pech gehad, laatste stuk samen met Timon en Dre ging ook lekker.
Alleen een smerige klodder modder op m'n vizier vanaf een of andere jeep waardoor ik aan de linkerkant niets meer zag, eerste parkeerplaats gestopt en het eraf gepoetst.

Viel me ineens ook op hoeveel tegemoetkomende motorrijders zit op de motor even omdraaiden om te kijken hoe veel shit ik op m'n GS mee had :P

Foto's.
Meeste hebben geen verdere uitleg nodig, behalve de belgische straat. Dat mag Dre denkik verklaren :) Heb iig een foto van de dader en omgeving.
Foto's in omgekeerde volgorde.

Bepakking Thuis 1
15072007244Large.jpg


Bepakking Thuis 2
15072007243Large.jpg


Pastprecies 1
15072007242Large.jpg


Pastprecies 2
15072007241Large.jpg


Lek1
15072007240Large.jpg


Lek 2
15072007239Large.jpg


overzicht
15072007238Large.jpg


Vervelende belgische straat in Verviers 1
14072007237Large.jpg


Vervelende belgische straat in Verviers 2
14072007236Large.jpg


Vervelende belgische straat in Verviers 3
14072007235Large.jpg


Vervelende belgische straat in Verviers + Vervelende belg
14072007234Large.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een leuk weekend gehad en duidelijk laten merken dat ik het niet zo voor bmw's heb :+

Op de terugweg toen -YVZ- al was afgeslagen en ik er ook bijna af moest, hield mijn gs in. Dus heb ik hem op reserve gezet en merkte ik niets meer. Toen ik de afrit nam en stopte voor naar links af te slaan, zag ik dat mijn toeren terugvielen tot <1000tpm toen ik terug vertrok en volgas in eerste hield hij in boven de 6000tpm en ben dan maar aan het eerste tankstation gestopt. Ik snapte niet wat het was maar toen ik rond de motor liep zag ik dat de gs geweldig lekte. Ik dacht dat het olie was en dat men gs eraan was.

Uiteindelijk hulp gehad van een (jawel :+ ) GOLDWING rijder (zonder koelkast of magnetron) en die zag gelukkig dat het geen olie maar bezine was. De darm van de overloop was gescheurd door de hitte. Ik heb hem dus met behulp van die gast kunnen tijdelijk toemaken en om te starten moet ik zo'n tien seconden op de startknop duwen en volgas geven en dan komt hij na 10 seconden traag tot leven. Tijdens het rijden zelf onder 6000tpm merkte ik niets. Dus heb ik gewoon even hard gerede als altijd.

Het is ook weer heel slim van suzuki om een plastieken darm tegen het blok vast te maken |(

Het was een leuke meeting, 2 aanslagen op bmw's gepleegd, men remlicht is kapot bij de voorste remhendel, en men overloop lekt tijdens het rijden. En in de ardennen nog zo'n 2 keer bijna uit de bocht gegaan (één keer dankzij frant!c :) )

en ik heb de luidste uitlaat *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een leuk weekend gehad en duidelijk laten merken dat ik het niet zo voor bmw's heb :+

Op de terugweg toen -YVZ- al was afgeslagen en ik er ook bijna af moest, hield mijn gs in. Dus heb ik hem op reserve gezet en merkte ik niets meer. Toen ik de afrit nam en stopte voor naar links af te slaan, zag ik dat mijn toeren terugvielen tot <1000tpm toen ik terug vertrok en volgas in eerste hield hij in boven de 6000tpm en ben dan maar aan het eerste tankstation gestopt. Ik snapte niet wat het was maar toen ik rond de motor liep zag ik dat de gs geweldig lekte. Ik dacht dat het olie was en dat men gs eraan was.

Uiteindelijk hulp gehad van een (jawel :+ ) GOLDWING rijder (zonder koelkast of magnetron) en die zag gelukkig dat het geen olie maar bezine was. De darm van de overloop was gescheurd door de hitte. Ik heb hem dus met behulp van die gast kunnen tijdelijk toemaken en om te starten moet ik zo'n tien seconden op de startknop duwen en volgas geven en dan komt hij na 10 seconden traag tot leven. Tijdens het rijden zelf onder 6000tpm merkte ik niets. Dus heb ik gewoon even hard gerede als altijd.

Het is ook weer heel slim van suzuki om een plastieken darm tegen het blok vast te maken |(

Het was een leuke meeting, 2 aanslagen op bmw's gepleegd, men remlicht is kapot bij de voorste remhendel, en men overloop lekt tijdens het rijden. En in de ardennen nog zo'n 2 keer bijna uit de bocht gegaan (één keer dankzij frant!c :) )

en ik heb de luidste uitlaat *O*

Is waarschijnlijk gewoon de remlichtschakelaar wat kapot is.

Maar je hebt dit weekend inderdaad bewezen dat het maar goed is dat je nooit naar nederland komt om te rijden :+
 
ja die remlichtschakelaar vindt ik dan nog het minst erge :+ dat lekken is vervelender (en kostelijk want naft is duur)

en t'is ook wel logisch dat ik veel inschattingsfouten maak. Als ik achter iemand zit die traag rijdt blijf ik er gewoon achter (ik heb dan ook geen leuke bochten die hard genomen moeten worden). Ik ben het niet gewend om aan dergelijke snelheden te rijden (en zeker inhalen niet)

en trouwens, anders hadden jullie niets om over te praten 's avonds. Anders had het alleen over goldwing's gegaan :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een leuk weekend gehad en duidelijk laten merken dat ik het niet zo voor bmw's heb :+

Op de terugweg toen -YVZ- al was afgeslagen en ik er ook bijna af moest, hield mijn gs in. Dus heb ik hem op reserve gezet en merkte ik niets meer. Toen ik de afrit nam en stopte voor naar links af te slaan, zag ik dat mijn toeren terugvielen tot <1000tpm toen ik terug vertrok en volgas in eerste hield hij in boven de 6000tpm en ben dan maar aan het eerste tankstation gestopt. Ik snapte niet wat het was maar toen ik rond de motor liep zag ik dat de gs geweldig lekte. Ik dacht dat het olie was en dat men gs eraan was.

Uiteindelijk hulp gehad van een (jawel :+ ) GOLDWING rijder (zonder koelkast of magnetron) en die zag gelukkig dat het geen olie maar bezine was. De darm van de overloop was gescheurd door de hitte. Ik heb hem dus met behulp van die gast kunnen tijdelijk toemaken en om te starten moet ik zo'n tien seconden op de startknop duwen en volgas geven en dan komt hij na 10 seconden traag tot leven. Tijdens het rijden zelf onder 6000tpm merkte ik niets. Dus heb ik gewoon even hard gerede als altijd.

Het is ook weer heel slim van suzuki om een plastieken darm tegen het blok vast te maken |(

Het was een leuke meeting, 2 aanslagen op bmw's gepleegd, men remlicht is kapot bij de voorste remhendel, en men overloop lekt tijdens het rijden. En in de ardennen nog zo'n 2 keer bijna uit de bocht gegaan (één keer dankzij frant!c :) )

en ik heb de luidste uitlaat *O*

Toen we daar reden had je daar een andere uitleg over !

Gelukkig had je al genoeg bijna-dood ervaringen dit weekend, kon dat er ook nog wel bij.

Heb net gerekend, heb een kleine 1100 km gereden in 2 dagen :P
 
Ik heb het hele verhaal gehoord van CM! Het was een gezellige boel daar ...


Seg iemand mss interesse in RVS bouten voor het motorblok? De nieuwe eigenaar moest ze neit meer hebben? Ik zou er €25 excl verzenden voor willen hebben ...
 
Weet iemand of de remblokken voor en achter gelijk zijn??

Zo nee, heeft dr iemand achterremblokken liggen waar nog wel wat fractiemateriaal op zit (bv door remschijf-wissel). Bij mij zijn ze op maar dr zitten al dikke groeven in dus het maakt mij geen reet uit dat het gebruikte blokken zijn, je remt er toch maar een paar % mee. Voor zijn ze ook behoorlijk heen maar daar komen wel nieuwe op.

Wat mag dat kosten: Vrij weinig :P

En anders kan ik je misschien blij maken met een paar goede nokkenassen, een kop met kromme kleppen, een kleppendeksel, kleppendekselpakking die nog wel goed is of een stel gebruikte bougies :+ (doen ook gewoon, handig als thuiskomertje ofzo)
 
Laatst bewerkt:
En ik ben dr ook achter hoe Van Dijk Motorcycles destijds mn GS500 heeft begrensd: Dr is in beide gasschuiven een gaatje geboord. Na wat search blijkt dat hierdoor de vacuumwerking niet optimaal werkt en daardoor de schuiven dus minder ver opengaan.

Hij rijdt ermee 165 km/h plat op de tank / wind in de rug.
 
En ik ben dr ook achter hoe Van Dijk Motorcycles destijds mn GS500 heeft begrensd: Dr is in beide gasschuiven een gaatje geboord. Na wat search blijkt dat hierdoor de vacuumwerking niet optimaal werkt en daardoor de schuiven dus minder ver opengaan.

Hij rijdt ermee 165 km/h plat op de tank / wind in de rug.


Lullig, mijne is daar ook begrenst, maar daar is een inlaatbeperking in gekomen.
Remblokken heb ik niet voor je, die ik er vrijdag uit gehaald heb zitten al op het metaal :P
 
Toen we daar reden had je daar een andere uitleg over !

Gelukkig had je al genoeg bijna-dood ervaringen dit weekend, kon dat er ook nog wel bij.

Heb net gerekend, heb een kleine 1100 km gereden in 2 dagen :P

hoezo andere uitleg? waarschijnlijk had je de helft van wat ik zei weer niet verstaan :)

nee, ik reed enkele meters achter je, en we gingen allebei de bocht in, jij verschoot en je pakt je voorrem waardoor je rechtop komt. Ik doe natuurlijk juist hetzelfde en zag dat je net nog terug plat genoeg kon zodat je niet uit de bocht ging. Ik deed juist hetzelfde.

vond het eigenlijk heel grappig omdat we perfect hetzelfde deden :+
 
hoezo andere uitleg? waarschijnlijk had je de helft van wat ik zei weer niet verstaan :)

nee, ik reed enkele meters achter je, en we gingen allebei de bocht in, jij verschoot en je pakt je voorrem waardoor je rechtop komt. Ik doe natuurlijk juist hetzelfde en zag dat je net nog terug plat genoeg kon zodat je niet uit de bocht ging. Ik deed juist hetzelfde.

vond het eigenlijk heel grappig omdat we perfect hetzelfde deden :+

Toch nog wel zoveel dan?? :+
 
Ik en chris willen binnenkort een laser systeem gaan aanschaffen voor de GS bij jos smit motoren

www.jossmit.nl


Prijs en type:


GS500E LASER Deeptone compleet 2-1 systeem Dual Sound RVS Gekeurd + Sport €408.00

GS500/F 2004- LASER Deeptone compleet 2-1 systeem Dual Sound RVS Gekeurd + Sport €408.00

Als er nog meer mensen een Laser systeem willen aanschaffen kunnen we misschien een kleine inkoop actie doen.

Als ik ongeveer weet hoeveel mensen een systeem willen aanschaffen kan ik kijken of we korting kunnen krijgen op het laser systeem


Wie:

YouriVLD
Chris1986
 
Laatst bewerkt:
Heykes,

Aan ieder van jullie,

ik ben op zoek naar de microfiche en/of montage handleiding voor de kuip te her monteren op mij GS500 model 1996. Ik heb een 2de hands kuip de kop kunnen tikken en voorzien van een nieuw laagje verf. Nu zit ik met het probleem dat ik hem er niet op kan monteren. Ik heb reeds al gezocht op alle onderwerpen waar enigzins iets staat van de GS maar nergens vind ik de nodige info.

Zijn hier voor speciale beugels nodig, zo ja kan waar zou je die kunnen aanschaffen voor een prijsje alsook de micofiche en/of montage handleiding zou mij goed vooruit kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Onderstaande alsvast een foto van de GS500 of toch hoe hij er zou moeten uitzien
full
 
Ik ben nieuw op dit forum en had graag nog voor de geinteresseerden een foto toegevoegd van de GS zoals hij nu eruit ziet.

Ps wie interesse heeft in de lichtunit laat iets weten, deze mag weg voor een prijsje.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan