Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iedereen zijn orginele carburateur nog?

Ik loop namelijk met het plan om een korterre flatslide carb erin te schroeven.
Alleen welke maat? orgineel of groter?
Welk merk en type? zoveel keuze...

Want als ik een korterre plaats, dan kan ik een beter lucht inlaat traject maken en dan loopt hij vrijwel zeker beter.

Oftewel hij loopt acceptabel maar lang niet goed genoeg.....
Wanneer wel???
Weet het niet, nu niet.

Wie heeeft slimme ideen?????
 
Hey, inderdaad leuk een speciaal NX250 topic!

Ik heb de mijne alweer bijna 2 jaar... en hij staat op marktplaats...

(die van 990,- Rob Vlaar)

Ik ga nu een ZXR750 kopen...

ik dacht ik post even een fototje van de uitlaat die ik er ooit voor gebouwd had :D

alleen jammer dat hij niet goed paste waardoor ik de (onder/achterkant helemaal heb verziekt....

naja hij ligt nu in een oude doos...

Toch maar even het plaatje>>>

dscf00069eq.jpg
 
Kwam net een meisje uit Soesterberg tegen in de buurt van Amersfoort met pech met haar NX250...
Ik wil dan wel even helpen voor zover mogelijk. Startmotor draaide wel rond, maar ding wilde gewoon niet starten. Uiteindeiljk kreeg ik 'm na een paar minuten aan de praat en ik rijd er even een stukje op weg (ding had weinig gereden na de winter, dacht misschien aan vuile carburateur) pleurt dat ding na 3km uit en hij wilde niet meer aan :( Hele takkeeind teruggelopen, ze had al ANWB gebeld.

Die kwam er achter dat mogelijk de bobine niet goed meer was, ding reed nog minder dan een kilometer erna waarna ze weer stil stond. Hij kon er dus zelf ook niets meer aan doen dan ik kon ter plekke. Zelf ben ik toen weer gaan rijden. Toen ik terug kwam werd ie opgetakeld, anwb kan er ook weinig mee... het is meestal wegslepen bij motoren. Maar mijn sportieve activiteiten voor deze week heb ik nu wel weer gehad zeg...


Ze kende motor-forum nog niet, heb even het adres gegeven, wie weet zien we haar nog eens terug.

Maaruh, ik herinner me dat de bobine of de cdi een zwak punt was bij de NX250 ? Heb haar dat dan ook gezegd (en ook tegen de anwb man).... nu zie ik op de honda-dominator pagina dat het idd de CDI is die wel eens de geest kan geven. Heeft dit beestje dus 100% overduidelijk last van. NOuja, weet ze in elk geval wat het is, maar het is een vrouw en die onthouden meestal die termen niet :z
 
Laatst bewerkt:
CDI inderdaad...

Dan laten de solderingen los...waardoor je eeen slecht contact hebt..

Is te repareren en daar is ook een topic op MF over.

[edit]

gevonden :)

CDI-unit reparatie (doe het zelf)

Nieuwe CDI is reteduur...

Terwijl jij je bericht typte, had ik mijn bericht al aangepast gisteravond ;)
Zag ook op die Honda Dominator pagina een melding ervan. Toch nog iets onthouden dus :P

Naja, ik denk niet dat ik 'r nog tegenkom, maar ik had in elk geval de CDI al gezegd :P
Ze rijd verder ook nog op een Yamaha Div600, de NX was dus meer als 'er bij'.
 
ik heb het zelfde probleem met niet willen starten

vorige week stekkers van bobine vervangen en bougie dop opnieuw in de kabel gedraaid ,maar van de week weigerde hij weer .even de bougie kabel bewogen en plofplofplof lopen.toch nog maar ff verder zoeken
 
Haal je CDI eruit. Sla 'm ff 2 keer met de platte kant tegen de muur en probeer weer te starten.
Als ie het dan doet zijn het koude lassen op de print en kan ie gerepareerd worden. (zie de site)Dit is het meest voorkomende euvel bij een niet startende 250.

Jeroen
 
He mensen, ik ben zelf niet zo bekend met de NX 250, maar lijkt me wel een leuke motor. Nou zag ik er 1 staan op internet, maar ben even benieuwd hoeveel km zo'n blok over het algemeen mee gaat (aangezien het toch een 1 cylinder is).
 
Kijk maar ff op mijn site wat ik allemaal met ijn NX250 gedaan heb.
Bij mij heeft echt moeten werken.Dat din heeft
mij ondanks zijn zware leven nooit laten staan.
Goed fietsie, hoge km standen zij geen probleem Meestal de nokkenas ketting die je hoort tikken omdat de spanner lam is of de ketting uitgerekt. Verder CDI unit wil wel eens de geest geven, die is te repareren. Verders letten op de uitlaat, want dat metaal is van Fiat 127 kwaliteit.
Voor de rest zuinige en wendbare fiets,veel fun voor weinig geld.

Jeroen
 
He mensen, ik ben zelf niet zo bekend met de NX 250, maar lijkt me wel een leuke motor. Nou zag ik er 1 staan op internet, maar ben even benieuwd hoeveel km zo'n blok over het algemeen mee gaat (aangezien het toch een 1 cylinder is).

Mijn ExNiX250 had een ton gelopen en liep nog prima, ook met zn vermogen nog aardig intact.
Alleen olieverbruik was wat minder prettig als je gas gaf :+
Maar met 65000 op de teller, toen ik m kocht verbruikte het ding iets van 1:6000 met stevig doorrijden, wat vrij weinig is imho.
 
Zoals elke motor heeft ook deze zijn kwalen.

Door de leeftijd het rotten van de uitlaat.
Let bij vervangings dempers wel dat de standaard demper een dragend deel van het subframe is.
Je hoort van verschillende kanten CDI problemen, welke gemakkelijk te verhelpen zijn (elke motor van deze leeftijd).

Als je slopers belt, kom je er achter dat er zo hier en daar een hoop blokken los te krijgen zijn, echter de meeste met 1 probleem en dat is de cylinderkop.
Door het lage vermogen worden deze kleine blokken vaak nogal overdreven hoogtoerig gereden, als je smering dan niet optimaal is loopt in iedergeval de nokkenas zo in de soep.
Oftewel let als het effe kan op slijtage sporen van de nokkenas en de kleur van de olie ( als het effe kan niet metaliek achtig van de ijzerdelen).

Verder is het een verbeterde verzie van de XL/XR 250, oftewel okee en betrouwbaar, mits de bereider met koude motor effe rustig doet en op tijd onderhoud pleegd.

Kijk maar naar 4X2, dat blok loopt na 100.000km nogsteeds.
Zegt genoeg denk ik.
 
He mensen, ik ben zelf niet zo bekend met de NX 250, maar lijkt me wel een leuke motor. Nou zag ik er 1 staan op internet, maar ben even benieuwd hoeveel km zo'n blok over het algemeen mee gaat (aangezien het toch een 1 cylinder is).
......de mijne staat ook te koop wees welkom 8-)

is (allang) verkocht
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zondag mn cdi uit mn NXje gehaald en vandaag opengemaakt
Zat best wel stevig ingekit,dus ben ook nog wel ff bezig geweest om restanten van de kit van het printplaatje te halen.Is er trouwens een middeltje om het printplaatje schoon te maken (bv alcohol) Zie met het blote oog al een stuk of 6 gescheurde contactjes en nog een aantal dubieuze.
Dus schoonmaken , solderen en als het goed is weer :]
 
siliconenkit is altijd klote om eraf te krijgen.....

Alcohol maakt het wel goed vetvrij.

Goed dat je hebt gevonden wat het is!

Ik had hem gisteren ook weer even van stal gehaald... heerlijk dingetje. :)
 
Die cdi is dichtgegoten met een of andere zwarte kit ,taai spulletje
Ik hoop dat dit echt het probleem is en hierna is opgelost .
 
ik gebruik altijd een lijmpistool (uit de 5 gulden bak) om dergelijke dingen weer "dicht" te lijmen.
als het er weer af moet is een föhn genoeg
 
Hallo,

Jullie zullen mij nog niet kennen daarom stel ik me even voor,
Ik ben Fitske weusten uit Zid-Limburg.
Ik bezit jamer genoeg geen honda nx 250.
Maar ik zat er aan te denken om een motorblok van een honda nx250,
in een Montesa cota 310 te lepelen.

Maar om er achter te komen of dat gaat passen(met wat buig,slijp en laswerk),
moet ik de afmetingen van het blok weten.

de afmetingen die ik moet weten zijn alsvolgt:
de totaal hoogte,totaal breedte,totaal lengte,hoogte de as waar het aandrijf tandwiel op vast zi(dus van daar uit gemeten tot de boven kant van de cilinderkop),de lengte en breedte van de cilinder(niet de zuiger),en de hoogte van de cilinder + kop.

En heeft ie 1 radiator of 2,en wat zijn hier de afmetingen van LxBxH.

Ik hoop dat iemand van jullie mij hier mee kan verder helpen.
 
Laatst bewerkt:
ter aan vulling op mijn vorige bericht.

als het motorblok zou passen,en ik zou een komplete nx 250 kopen,
wat zou dan een kompleet rijwielgedeelte opbrengen.

dus de komplete motor behalve het motorblok,radiator,kompleet cdi,en Cabarateur.

en is hier veel vraag naar,naar een kompleet rijwielgedelte.
dus met andere worden is het makelijk te verkopen

LET OP!!! ik heb dit niet in de aanbieding(tekoop),maar het is maar een vraag.
 
Ik heb al tig maanden een rechte NX vork met kroonplaten (ondersteboven) onder het afdak staan die niemand hoeft, ook niet voor 30 euro. En ook nog een koplamp (dus, voor wie ze wil voor weinig ?).
Kapwerk kom je wel vanaf, maar de rest ws maar heel lastig/niet, of je moet net iemand treffen die ook zn vork krom heeft gereden bv.

Heb het blok wel een keer opgemeten en net ff gekeken of ik de maten nog ergens had liggen, maar helaas.
Zo uit het hoofd was het iets van 40-50cm hoog (Carterpan-top carburateur), net iets korter dan de hoogte en een 30cm breed.
Maar dat is echt even gokken.

1 radiateur trouwens en die is iets van 25cm hoog, 15cm breed en 5cm dik.
 
Bedankt 4x2
Maar ik moet de afmetingen toch wat preciezer hebben.

En wat zou een kompleet kapen set dan ongeveer opleveren.

En wat zal een kompleet motorblok moeten kosten.

(spelling fouten voorbehouden)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn blok toen met CDI unit, carburateur, spanningsregelaar en startrelais verkocht voor 150 euro volgens mij.
Al had die wel een ton gedraaid (blok was niet echt slecht, alleen met flink gasgeven werd het olieverbruik wat minder prettig).
Maar losse NX blokken kom je niet zo vaak tegen.

Kappenset durf ik niet precies te zeggen, maar die 2 tankkappen, voorkapje, zijkapjes en achterkapje, mwoah, 150-200 euro dat het oplevert ?
Beetje afhankelijk van het hoe en wat.
 
4x2 u zegt ongeveer tussen de 150 en 200,heeft dit alleen met de staat te maken of ook nog de kleur.zit in die schatting van u de tank zadel en lichtkapjes in begrepen.

En is dit een normale prijs of is dit een uiterste prijs hier voor (ongeveer).

(Maar ik moet eerst weten of dat gaat passen,wand een frame van een Montesa Cota 310 is maar klein)

Dus alle info is welkom.
 
Het is een pure gok, tank zat er overigens niet bij qua schatting en de koplamp en het achterlicht ook niet.
Kleur opzich maakt niet zoveel uit, al denk ik dat de donkerblauwe en (zeldzamere) zwart-oranje kappensets makkelijker verkopen dan de witte en rode.

Kan ook goed zijn dat je dr nog eeuwen mee zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan