Honda NX 500

hookeniggy

MF veteraan
23 jun 2008
5.156
3.344
Castricum - Hua Hin Thailand
Ik vindt t wel een goed ogende fiets, opvolger van de CB 500 X ik zal proberen om een proefritje te maken, ik ben zeer benieuwd.

1702454857106.jpg
 
De NX 500 's beginnen inmiddels een beetje deel uit te maken van het straatbeeld hier, in de 5 dagen dat ze bij de dealer staan zijn er 5 verkocht, dus 1 per dag, de meeste aan westerse buitenlanders zo lijkt het voor het moment, ik vindt de hele motor een forse vooruitgang op de CB 500X en een tikkie avontuurlijker ogen dan de nieuwe Trans Alp.
Maar dat is smaak natuurlijk.

1702454867577.jpg
 
De NX 500 's beginnen inmiddels een beetje deel uit te maken van het straatbeeld hier, in de 5 dagen dat ze bij de dealer staan zijn er 5 verkocht, dus 1 per dag, de meeste aan westerse buitenlanders zo lijkt het voor het moment, ik vindt de hele motor een forse vooruitgang op de CB 500X en een tikkie avontuurlijker ogen dan de nieuwe Trans Alp.
Maar dat is smaak natuurlijk.

Bekijk bijlage 1952552
Zelfde blokje nog als de CB500 X toch?
 
Zelfde blokje nog als de CB500 X toch?

In de basis wel ja, wel een beetje geremapped en wat kleine aanpassingen om 'm wat vlotter te laten oppakken, maar het concept was al goed voor de rustige avontuurlijke toerder of woon werk rijder, vindt t een mooi prijskaartje, voor wat je krijgt en flink wat beter dan de eerste CB 500.
Mijn mening.
 
In de basis wel ja, wel een beetje geremapped en wat kleine aanpassingen om 'm wat vlotter te laten oppakken, maar het concept was al goed voor de rustige avontuurlijke toerder of woon werk rijder, vindt t een mooi prijskaartje, voor wat je krijgt en flink wat beter dan de eerste CB 500.
Mijn mening.
Ja, helemaal mee eens.
 
Maar het lijkt mij een heerlijke motorfiets voor duo tripjes door Asie, en de rest vd wereld en beetje offroad gaat ook lukken met zo'n ding zolang het niet te heftig wordt, de eerste cb 500 was al oke, de NX lijkt mij een fijne betrouwbare kilometer vreter zonder groot ego maar ook zonder een exotisch kostenplaatje.
 
Maar het lijkt mij een heerlijke motorfiets voor duo tripjes door Asie, en de rest vd wereld en beetje offroad gaat ook lukken met zo'n ding zolang het niet te heftig wordt, de eerste cb 500 was al oke, de NX lijkt mij een fijne betrouwbare kilometer vreter zonder groot ego maar ook zonder een exotisch kostenplaatje.
De 2019 cb500x waar ik nu mee rijdt doet het al ruim 80.000 km zonder ook maar een enkele storing, door weer en wind.
Nog steeds ben ik super tevreden met de kleine 500, de nieuwe NX is dan ook zeker een goede kandidaat voor vervanging tzt.
 
De 2019 cb500x waar ik nu mee rijdt doet het al ruim 80.000 km zonder ook maar een enkele storing, door weer en wind.
Nog steeds ben ik super tevreden met de kleine 500, de nieuwe NX is dan ook zeker een goede kandidaat voor vervanging tzt.

Ja, de CB 500 geeft veel en vraagt weinig, de NX zal die trend zeker voortzetten.
Waardige opvolger van dat werkpaard lijkt mij.
 
Ook ik heb een Cb500X (23). En ik heb er heel lang over getwijfeld of een lichtere motor wel slim zou zijn na voornamelijk 14 zware motoren te hebben gereden. Maar ik kan nu zeggen dat dit echt de fijnste motor is van alle die ik gehad heb. De nieuwe NX500 vind ik kwa uiterlijk wel minder mooi dan mijn CB. Vooral de neus zoals hierboven op de foto vind ik minder. Maar mocht ik door omstandigheden mijn huidige CB moeten vervangen van zou dit absoluut wel een NX worden.
 
Ook ik heb een Cb500X (23). En ik heb er heel lang over getwijfeld of een lichtere motor wel slim zou zijn na voornamelijk 14 zware motoren te hebben gereden. Maar ik kan nu zeggen dat dit echt de fijnste motor is van alle die ik gehad heb. De nieuwe NX500 vind ik kwa uiterlijk wel minder mooi dan mijn CB. Vooral de neus zoals hierboven op de foto vind ik minder. Maar mocht ik door omstandigheden mijn huidige CB moeten vervangen van zou dit absoluut wel een NX worden.

Ja ik heb ook diverse motoren lichter en zwaarder, ook wel wat met een CB 500 X gereden, dat neusje is voor mij ook wat wennen, maar dat heb ik met alle nieuwe modellen wel een beetje, ik twijfel of ik er een moet kopen vanwege mijn locatie zou ik er vrij vlot een kunnen aanschaffen en gaan rijden, vindt het erg aantrekkelijk om even een paar maanden heel Azie op de NX te gaan doen, wie weet.
 
Ik vind de oude 500X mooier eerlijk gezegd, maar de ervaring leert dat je er na een tijdje aan gewend raakt....
Verder niks dan lof over deze 500-tjes van meneer Honda.

Ja dat moet even wennen, ik vindt het zijaanzicht wel mooi, front aanzicht best wel lelijk, de lange zijkappen heeft iets van de oude ktm 990 vindt ik.
Op straat ogen ze natuurlijk iets anders, maar de eerste batch van december zijn hier al verkocht, een stuk of zes, de volgende komen deze week of dan begin januari 2024, is eigenlijk ook leuker om na de feestdagen te gaan shoppen.
 
Hoi mede motor :] :]
Ik ben ook geïnteresseerd in een motor als CB500X en nieuw verschijnen NX500.
Het zijn wel uiterlijke verschillen die sommige eigenaren van CB500X niet echt als een verbetering zien.
Ik vind ze beiden "aantrekkelijk", maar vind jammer dat NX500 niet in de groene versie te koop is.
In echt heb ik het bekijken en op gezeten, en in vindt het een leuke motor.
Nu nog een keer proefrijden, en dan beslissen of ik een van mijn twee motoren "weg" doe .
 

Bijlagen

  • IMG_3466.jpeg
    IMG_3466.jpeg
    439,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3460.jpeg
    IMG_3460.jpeg
    556,1 KB · Weergaven: 0
Hoi mede motor :] :]
Ik ben ook geïnteresseerd in een motor als CB500X en nieuw verschijnen NX500.
Het zijn wel uiterlijke verschillen die sommige eigenaren van CB500X niet echt als een verbetering zien.
Ik vind ze beiden "aantrekkelijk", maar vind jammer dat NX500 niet in de groene versie te koop is.
In echt heb ik het bekijken en op gezeten, en in vindt het een leuke motor.
Nu nog een keer proefrijden, en dan beslissen of ik een van mijn twee motoren "weg" doe .
Uiterlijk is toch een kwestie van wennen, ik betrap mezelf erop dat dit bij mij wel een beetje het geval is :P
Binnenkort, motorbeurs....we gaan het zien 8-)
 
Ik weet dat bevooroordeeld ben maar ben toch blij dat ik de CB500X nog heb gekocht want ik vind die voorkant en zwarte voorvork poten echt niets.

niets.Bekijk bijlage 1974252

Gefeliciteerd, ik hoor het van meer huidige CB 500 bezitters die de NX 500 niet mooi kunnen vinden, het is zoals altijd even wennen denk ik als er een nieuw model uitkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan