Honda NX 500

T lijkt op elkaar maar denk niet exact gelijk

IMG-20240216-WA0003.jpg
 
Zaterdag een proefritje gedaan op de NX500 (kon het niet gewoon CB500X blijven heten 🫣🤷🏼‍♂️)
Reed uiteraard als vertrouwd, kon niet echt merken dat de wielen lichter waren.
Tijdje aan het zoeken geweest hoe de ABS uitgeschakeld kon worden 😳🕵🏻‍♂️ euh
Niet dus, dacht dat deze NX juist meer Allroad was gemaakt, beetje jammer.
O trouwens de quickshifter werkte prima 😌
Originele handvat verwarming heeft nu 5 standen en de laatste stand blijft in het geheugen staan 👍🏻
Weergave brandstof verbruik vond ik irritant, zo’n balkje wat zenuwachtig heen en weer ging.
Los van wat electronische toevoegingen en het tft display en de slechte inruilprijs
voor mijn mooie CB, nog niet de moeite waard om deze te vervangen.
Jammer want ik begreep ook al dat je geen gpx routes kon laden in de Honda navigatie app.

HONDA dit zijn toch zeeeeerrrr gemiste kansen !!!

We kijken uit naar de 2.0 versie, graag dan ook met CC, sorry wordt een dagje ouder.
 
Ik zou voor de 300 Rally gaan.

Ik heb morgen een afspraak bij de dealer, alhoewel ik mijn 250 Rally nog steeds een erg heerlijke motor vindt, toch lag die NX 500 mij ook erg goed, eens kijken of we bij elkaar kunnen komen of toch misschien de NX 500 een dagje huren en ook de 300 Rally een dagje rijden we zullen zien, ik vindt het uiterluik van de NX in ieder geval zeer geslaagd, beetje ktm 950 uitstraling door de roze bril zeg maar😅
En ik vondt het een zeer lichtvoetige motor, dus op gravel zal ie oke zijn lijkt mij.
 
Gebruiken jullie je CRF's gewoon in NL op de weg? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?


Ik spaar momenteel voor een modernere motor en kijk ook naar CRF 300 Rally of NX 500. Wil heel graag TET gaan rijden en langere trips gaan maken maar aangezien ik maar plek heb voor 1 motor moet hij ook voor woon/werk inzetbaar zijn. Ben benieuwd naar ervaringen. Ik zal binnenkort ook eens proef gaan rijden op een aantal fietsen.
 
Ik gebruik mijn CRF in Azie, een 250, die is een beetje piekerig, de 300 heeft dat niet, trekt heel goed vanuit lage toeren dus geschikter voor Nederlands verkeer, zijn beide goede lange afstands motoren, voor gravel is de NX prima, dus een TET in Spanje of zo, ik denk de TET in Nederland met diep zand en blubber niet zo geslaagd zal zijn tenzij je erg ervaren bent, de 300 kan alles aan, ook woonwerk, en je gaat erg veel geld besparen op brandstof en onderhouds kosten tov een twee cylinder, crf is een klasse op zich en heeft in dat segment geen concurentie, de NX is een hele goede allroad maar is niet zo uniek als de crf 250 - 300.
Je gaat een crf eigenlijk apriceren als je er wat langer op rijdt en ze zijn erg veilig, ik heb inmiddels 50.000 km met mijn Rally gereden.
 
Gebruiken jullie je CRF's gewoon in NL op de weg? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?


Ik spaar momenteel voor een modernere motor en kijk ook naar CRF 300 Rally of NX 500. Wil heel graag TET gaan rijden en langere trips gaan maken maar aangezien ik maar plek heb voor 1 motor moet hij ook voor woon/werk inzetbaar zijn. Ben benieuwd naar ervaringen. Ik zal binnenkort ook eens proef gaan rijden op een aantal fietsen.
Ligt eraan wat je er precies mee wil doen. Afgelopen zomer samen een paar keer met een Deen op een CB500x opgereden. Col de Sommeiller etc. gedaan. Hij zat ondanks zijn tempo regelmatig aan de grond, mijn (standaard) T7 was offroad een heel stuk competenter. Een CB500x/NX500 blijft gewoon crossover motor, beetje vlakgestrijkt gravel/zand is prima. Met kuilen, stenen noem het maar op moet je rustig te werk gaan anders kun je wel is in het ziekenhuis, of bij de garage belanden..

Of een CRF geschikt is voor WW ligt aan het traject en aan de rijder, persoonlijk vind ik zo'n 30pk net wat te weinig voor een alleskunner in Nederland.

Het is jammer dat Honda geen echte Dominator opvolger heeft gemaakt, gewoon het 500 blokje met 21/18 spaakwielen en uitschakelbaar ABS. De Rieju Aventura 500 lijkt een stuk beter voor allroad gebruik, eigenlijk had Honda hem ook zo moeten maken (een NX500R ofzo :9)
 
Maar 30 pk is toch meer als zat met al die snelheids beperkingen en flitspalen in Nederland?
Maar inderdaad, als het woonwerk traject veel snelweg is dan is de NX 500 de betere keuze.
 
Laatst bewerkt:
Maar 30 pk is toch meer als zat met al die snelheids beperkingen en flitspalen in Nederland?
Maar inderdaad, als het woonwerk traject veel snelweg is dan is de NX 500 de betere keuze.
Ligt eraan waar je woont in Nederland. Zit wel een aardig verschil tussen Zuid Holland en Friesland qua verkeers snelheid :9

Heb een NX250 en WR250R gehad maar snelweg rijden is niet echt relaxed in het noorden met zo weinig vermogen. Ermee naar het buitenland rijden zou ik ook niet zien zitten.

Zou persoonlijk ook voor een ouwe Alp gaan ofzo als de nieuwe middenklasse allroads te duur zijn. Beetje opfrissen met nieuwe vering enzovoort en je hebt een hele fijne motor
 
Ligt eraan waar je woont in Nederland. Zit wel een aardig verschil tussen Zuid Holland en Friesland qua verkeers snelheid :9

Heb een NX250 en WR250R gehad maar snelweg rijden is niet echt relaxed in het noorden met zo weinig vermogen. Ermee naar het buitenland rijden zou ik ook niet zien zitten.

Zou persoonlijk ook voor een ouwe Alp gaan ofzo als de nieuwe middenklasse allroads te duur zijn. Beetje opfrissen met nieuwe vering enzovoort en je hebt een hele fijne moto.

Er zijn heel fijne moto's maar Dri3s vraagt naar ervaringen met een moderne CRF 300....
 
Ligt eraan waar je woont in Nederland. Zit wel een aardig verschil tussen Zuid Holland en Friesland qua verkeers snelheid :9

Heb een NX250 en WR250R gehad maar snelweg rijden is niet echt relaxed in het noorden met zo weinig vermogen. Ermee naar het buitenland rijden zou ik ook niet zien zitten.

Zou persoonlijk ook voor een ouwe Alp gaan ofzo als de nieuwe middenklasse allroads te duur zijn. Beetje opfrissen met nieuwe vering enzovoort en je hebt een hele fijne motor
Ik zou eens gaan voor de CFmoto 450 mt. Wel chinees maar lijkt me kwalitatief niet verkeerd en dat voor nog geen €7800,-. KTM blokken komen ook daar vandaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ik zou eens gaan voor de CFmoto 450 mt. Wel chinees maar lijkt me kwalitatief niet verkeerd en dat voor nog geen €7800,-. KTM blokken komen ook daar vandaan.
Ik ben persoonlijk al voorzien ;) Die CFmoto kende ik nog niet, ziet er zeker ook niet verkeerd uit. Net als de Rieju allroad waardig en op zich voldoende vermogen. Zal misschien niet helemaal Honda niveau zijn maar slecht zal het zeker ook niet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan