Honda Helix

Hoi gaaf zeg ,wat een helixen allemaal hier,maar als er een ritje komt van de club,... wil ik zeker meerijden. Greetz Wouter Leiden
 
Hallo allen, al zoekend naar H.Helix info kwam ik via Google op deze site terecht. Ik ben Jos uit Twente (62) en heb Helix-Berry met zijn/hun witte Helix reeds ontmoet in Marl bij het Grossrollertreffen. Ik ben motorrijder sinds m'n 18e. Ik heb vooral BMWs gereden maar ook een Harley en een Gilera. Sinds 2004 rij ik motorscooter, eerst een Burgman 400 daarna een Honda Silverwing en nu voor de fun een Helix van '94, Suuuuuuuuuuuper. :] De SW heb ik nog steeds. Ik zal binnenkort proberen enkele foto's te plaatsen.
Groetjes Jos
 
blokje47 welkom op dit forum,graag foto,s van je bobslee :] .en als er vragen zijn horen we dat van je!hoeveel kilometers staan er op je helix?en doe je het onderhoud zelf? tot snel! :W [en er komen er nog steeds meer bij,word al een aardig groepje] *O*
 
Hallo Helixrijders. Mijn dikke Bertha is van '94 en heeft pas 42000km. achter de kiezen. Het onderhoud doe ik zelf. Op dit moment ben ik bezig een rugsteun te maken van een oude burostoel waarvan ik het rugleundeel vandaag uit de container gehaald heb. Toen ik deze bobslee kocht een jaar geleden kwam die uit een boerenschuur onder het stof en met een muizennest op de benzinetank. Zie mijn verhaal bij http://www.silverwing-club.nl/menu.htm onder verhalen. Ik heb tevens enkele foto's bijgevoegd, ook een van m'n Silverwing.
Groetjes Jos
full
 
Laatst bewerkt:
Mooi, hoor daar heb je veel werk aan gehad. Ziet er werkelijk weer uit als nieuw!.

Vandaag zag ik iemand met een aanhangwagen met daarop een Messerschmit. Da's echt een bijzonder ding.
 
Ik heb ergens (stonytony) in deze rubriek gelezen dat je de olie pas om de 5000km zou moeten verversen. dat is een misverstand, het moet om de 3000km !! Zie bld. 59 van het Fahrer-handbuch.

groeten Jos
 
Laatst bewerkt:
blokje,je hebt gelijk :$ .ik heb het nog even na gekeken maar het klopt,ik zie het eigenlijk vanzelf als de olie indiecator op het dashboard op rood springt en even het oliefilter reinigen staat erbij
 
ja honda maakt goede spullen,ben er erg tevreden over :Y een model uit 1986 en nog steeds actueel!ze hebben daar de motorscooter op de kaart gezet
full
 
In Japan behoort de Helix nog tot het dagelijkse verkeer [let op het sportruitje]:
full
 
Laatst bewerkt:
... het moet om de 3000km !!...
Tja, het klopt dat Honda dat voorschrijft...

Maar ga eens na; scooters rijden over het algemeen geen erg lange trajecten, veel start-stop verkeer en staan vaak lang stil.
Met dit in het achterhoofd kan ik me voorstellen dat een fabrikant de verversingstermijn wat aan de korte kant houdt.

Rijd je veel en langere afstanden dan kun je die termijn gerust oprekken; zelf hield ik met mijn Foresight FES250 (zelfde motorblok als de Helix alleen staat ie niet rechtop) de dubbele afstand aan en ook daar ging ik nog wel eens overheen.
De scooter geeft er niets om, hij is inmiddels de ton gepasseerd zonder eraan te sleutelen en zonder olieverbruik. Het motortje start en loopt nog prima...
 
Gewoon Valvoline 10W40 halfsyntheet van de Karwei...

Naar mijn idee goed zat als je vergelijkt met de kwaliteit van de oliesoorten toen het motortje ontworpen werd, decennia geleden...
 
Laatst bewerkt:
in japan was deze supercombinatie :9~ gewoon te koop,stond gewoon in de folder,was er ook in een paar kleuren.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan