Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben erachter gekomen, dat mijn motor bij 135 km/h inhoudt en op dit moment niet harder wilt. Je voelt de motor echt inhouden. Iemand een idee, waar dit aan kan liggen?

Op mijn 650 zit een zwitsers carb setje, gaat daarme ook max 130-140...

Heeft de jouwe dat altijd gedaan? Of is het een 'nieuw' verschijnsel?
 
Heb bij mijn Twin een middenbok gekregen, maar hoe monteer je die op je fiets?

Weet iemand ergens een handleiding online?

Zitten namelijk een tweetal onderdelen bij die ik niet thuis kan brengen.Zal anders eens kiekjes schieten
 
Op mijn 650 zit een zwitsers carb setje, gaat daarme ook max 130-140...

Heeft de jouwe dat altijd gedaan? Of is het een 'nieuw' verschijnsel?

Sinds dat ik er een nieuwe koppeling set in heb zitten en het luchtfilter opnieuw heb afgekitt, wilt die dus niet harder. Helaas kan ik er nu niks meer aan doen, want ik ga morgen twee dagen weg met de motor. Daarna ga k er eens naar kijken.
 
Heb bij mijn Twin een middenbok gekregen, maar hoe monteer je die op je fiets?

Weet iemand ergens een handleiding online?

Zitten namelijk een tweetal onderdelen bij die ik niet thuis kan brengen.Zal anders eens kiekjes schieten

Ik heb vorige week een bok onder gebouwd.
Het was meer werk dan ik dacht.
De uitlaatbochten moeten los.
De uitlaatbocht van de achterste cilinder zit precies voor het het gat waar een bus door heen moet worden gedrukt.

Hier een linkje van een sw-mototech bok voor de AT

http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/artikelpdf/hps_01_023_100.pdf
 
honda-africa-twin.jpg


dit is gewoon een dero met spaakwielen en wat frissere kleur stelling ,, vind het wel erg mooi :Y


maar vind het verhaaltje wel scherp

Nu BMW en Yamaha de buit dreigen te verdelen, staat Honda er een beetje beteuterd naast met hun Varadero. Oberdan Bezzi, motorontwerper met naam en faam, doet een voorzet. Een nieuwe Africa Twin kan Honda behoorlijk opvrolijken.

De Africa Twin was de allroad van de jaren '90. Met z'n 750cc blok was je de man in die tijd, de avonturier/vrijbuiter ook. Maar om de nieuwe Africa Twin de komende jaren een kans te geven, moet er minstens 140 pk uit het blok komen. En moet het frame uiterst stuurvriendelijk zijn. Minstens zo belangrijk: comfort, uitstraling en heel veel toeraccessoires.

Benieuwd of er in alle stilte al aan een Africa Twin wordt gesleuteld.



gaat helemaal nergens over om zulke vermogens in een all road te stoppen daar heb je in de Sahara helemaal niks aan ,, en ook niet op het crossterreintje in de achterhoek...
 
Ik heb vorige week een bok onder gebouwd.
Het was meer werk dan ik dacht.
De uitlaatbochten moeten los.
De uitlaatbocht van de achterste cilinder zit precies voor het het gat waar een bus door heen moet worden gedrukt.

Hier een linkje van een sw-mototech bok voor de AT

http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/artikelpdf/hps_01_023_100.pdf

Daar was ik dus al bang voor...

Alleen vraag ik me nog af hoe die bussen dan op de plaats blijven, ik zie geen schroefdraad oid. De 'retaining splints' heb ik ook niet. Maar ik ga dan eens aan de slag.

DSC_0776.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zware Varadero, dikke Twin, kan me eigenlijk niet zo heel veel schelen..... Als ie er zo uit komt te zien wil ik er 200% eentje! Super vette machine!









[afbeelding]

dit is gewoon een dero met spaakwielen en wat frissere kleur stelling ,, vind het wel erg mooi :Y


maar vind het verhaaltje wel scherp

Nu BMW en Yamaha de buit dreigen te verdelen, staat Honda er een beetje beteuterd naast met hun Varadero. Oberdan Bezzi, motorontwerper met naam en faam, doet een voorzet. Een nieuwe Africa Twin kan Honda behoorlijk opvrolijken.

De Africa Twin was de allroad van de jaren '90. Met z'n 750cc blok was je de man in die tijd, de avonturier/vrijbuiter ook. Maar om de nieuwe Africa Twin de komende jaren een kans te geven, moet er minstens 140 pk uit het blok komen. En moet het frame uiterst stuurvriendelijk zijn. Minstens zo belangrijk: comfort, uitstraling en heel veel toeraccessoires.

Benieuwd of er in alle stilte al aan een Africa Twin wordt gesleuteld.



gaat helemaal nergens over om zulke vermogens in een all road te stoppen daar heb je in de Sahara helemaal niks aan ,, en ook niet op het crossterreintje in de achterhoek...
 
Daar was ik dus al bang voor...

Alleen vraag ik me nog af hoe die bussen dan op de plaats blijven, ik zie geen schroefdraad oid. De 'retaining splints' heb ik ook niet. Maar ik ga dan eens aan de slag.

[afbeelding]

Volgens mij moeten er twee splitpennen in het einde van de bussen.
Heb mijn middenbok net onderuit gehaald, gebruik dat ding toch nooit en voor het onderhoud zet ik hem op een motorlift van Louis.de dan heb je gelijk beide wielen van de grond.
eAfrica Twin 1995 reviserenr
 
Afgelopen weekend nog lekker rond getort met de AT

De Venom rammelt niet ( meer ) en klinkt erg lekker :Y

Naast een Aprilia Mille met een acropvic ( of zoiets )hoor je de AT niet :? maar goed nu heb ik ook geen gezeik met de (duitse) wouten ,, en heb er wel eens bij gestaan dat zo'n iemand stevig verhaal moest ophangen omdat ze de motor in beslag wilde nemen.....
Vroeg die wout of die gast achterop bij mij mocht omdat ie anders moest lopen naar huis...
 
Met mijn Twin heb ik vanaf 80 km/u behoorlijk last van de turbulentie. En dan heb ik het over het gebulder in mijn oren.

Het standaard scherm zit er nog op. Zelf ben ik 1.90m.

Iemand goede ervaringen met een aftermarket scherm zoals touring, vario of variotouring?
 
Met mijn Twin heb ik vanaf 80 km/u behoorlijk last van de turbulentie. En dan heb ik het over het gebulder in mijn oren.

Het standaard scherm zit er nog op. Zelf ben ik 1.90m.

Iemand goede ervaringen met een aftermarket scherm zoals touring, vario of variotouring?

Ik heb een 10 cm hogere flip- up ruit op mijn AT gehad, mijn ervaring is dat het gebulder om je helm meer wordt maar met je bovenlichaam zit je lekker uit de wind. |(
Ik ben zelf 1.94
 
Ik heb een 10 cm hogere flip- up ruit op mijn AT gehad, mijn ervaring is dat het gebulder om je helm meer wordt maar met je bovenlichaam zit je lekker uit de wind. |(
Ik ben zelf 1.94


ik heb de zaag erin gezet en een stuk eraf en nu is het een heel stuk minder
helm zit vol in de wind maar dat geeft niet.
 
Gisteren in Nederlands Limburg getoerd met de AT. Hij (of zij) doet het prima. Het lampje van de tank doet het ook. Even was ik in paniek omdat ik niet direkt een benzinestation zag maar iets na Noorbeek kon ik tanken. Bleek er maar 15 liter in te gaan dus zat er nog 9 liter in, of niet?
 
Gisteren in Nederlands Limburg getoerd met de AT. Hij (of zij) doet het prima. Het lampje van de tank doet het ook. Even was ik in paniek omdat ik niet direkt een benzinestation zag maar iets na Noorbeek kon ik tanken. Bleek er maar 15 liter in te gaan dus zat er nog 9 liter in, of niet?


hangt van het jaartal af, maar een 22L heb er nooit meer dan een 18 L getankt was toen een dikke 375 km verder.....

Maar had toen wel rustig getoerd , als ik iets enthousiaster ga dan is het zomaar een 100 km minder
 
Lampje? Ik heb een R07a. Dacht dat die alleen een kraan had met on, off, reserve...

Dan heb jij een R04 volgens mij
 
Laatst bewerkt:
Ja, een RD04. Volgens Haynes gaat er 24 liter in. Kan ik de rechterkraan toedraaien en gebruiken als reserve of lukt dat niet? Als hij/zij dan sputtert loopt de benzinepomp droog en volgens sommige fora is dit nefast voor deze....
 
Ja, een RD04. Volgens Haynes gaat er 24 liter in. Kan ik de rechterkraan toedraaien en gebruiken als reserve of lukt dat niet? Als hij/zij dan sputtert loopt de benzinepomp droog en volgens sommige fora is dit nefast voor deze....


dat is niet zo geweldig om de pomp droog te laten lopen ,,
 
Heb mijn pomp gemodificeerd, voorkomt het grootste prbleem, namelijk vonkvorming tussen de contacten.
full
 
Heb mijn pomp gemodificeerd, voorkomt het grootste prbleem, namelijk vonkvorming tussen de contacten.

Het beste kan je gewoon de volgende pomp installeren:

Rugged Roads

Daar zijn zeer goede ervaringen mee en in principe is het gewoon plug en play.

Als iemand die gaat bestellen, bestel er voor mij ook 1, ik heb geen credit card:P
 
Heb mijn pomp gemodificeerd, voorkomt het grootste prbleem, namelijk vonkvorming tussen de contacten.
[afbeelding]


Mijn elektronica kennis is niet zo groot maar het onderste component is een diode ,maar het grijze ding wat er boven zit is dat een condensator.

Graag info en specificaties van de gebruikte componenten.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geprobeerd: als het gele lamje brandt duurt het nog meer dan 50 KM voor het rode gaat branden. Dan heb ik nog 15 km gereden tot thuis omdat de tank er morgen afgaat. Ik was wel op een weg met om de haverklap een tankstation, anders ben ik wel de eerste om te gaan tanken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan