Yamaha Xmax 250 gekocht

Ik heb dit voorjaar een X-Max 250 gekocht. Fijne scooter maar.......hij maakt tijdens het optrekken met vol gas een geluid als een klopboor. Klinkt als metaal tegen hardplastic. Alle onderdelen die in aanmerkingg komen (nummerplaathouder, achterste spatbord, bodem van de kofferruimte) heb ik bekeken en beklopt en er schuimrubber tussen gestopt, niets helpt. De delaer kan het ook niet vinden, denkt dat het in het inlaattraject zit. Iemand een soortgelijke ervaring? Of liever nog: een oplossing?


Ik denk dat ik je er af kan helpen. Ik wil dit graag persoonlijk met je bespreken. stuur me even een PM met je email.

gr
 
Ik vind de vering (met name achter) wat stug van de X-max. Is hier wat aan te doen ?

Ik krijg last van m'n onderrug als ik iedere dag op de X-max naar werk rij (25 km). Wat zou ik hieraan kunnen doen ?
 
Ik krijg last van m'n onderrug als ik iedere dag op de X-max naar werk rij (25 km). Wat zou ik hieraan kunnen doen ?
Typisch scooter en toermotor verschijnsel door de rechte zithouding.

Ik heb het opgelost door een goede(Daine), verstelbare niergordel te kopen. Deze zorgt ervoor dat er A: een rechtere rug ontstaat(niet zo onderuitgezakt), ondersteuning en B: er minder kou op je rug komt. Dit is er namelijk ook vaak een oorzaak van dat onderrugklachten gaan ontstaan. De gordel houd dat dan lekker warm.

Succes!
 
Is die vering niet een standje zachter in de stellen bj de max?


Jawel, de achtervering is te draaien. Hij kon bij mij nog 1 tandje naar beneden, waardoor het iets soepeler is geworden......

Ikzelf zou liever de voorvering wat soepeler hebben. Dat gerammel op klinkerstraatjes komt me een beetje de keel uit......
 
Daarom heeft de Bmw C1 geen toekomst. Zit je constant met je petje tegen het dak te bonken.
 
...Jawel, de achtervering is te draaien. Hij kon bij mij nog 1 tandje naar beneden, waardoor het iets soepeler is geworden.......
De vering wordt niet soepeler door aan die moer te draaien.

Wat je daarmee doet is het instellen van de hoogte van de motor om die te laten passen bij het gewicht dat op het wiel rust; de veerconstante van de veer is -inderdaad- constant en die verandert hier dus echt niet door.
Wat zou kunnen is dat de veer nu niet meer "bottomt", dat je nu dus niet meer tegen één van beide eindstops aan knalt.

Wil je zachtere vering dan moet je een andere veer monteren, of de bestaande veer dichter bij het draaipunt van de achtervork laten aangrijpen of afsteunen; in beide gevallen zul je een grotere veerweg nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
hallo

Tijd om me nog eens te laten horen.
Intussen heb ik 2000km met de xmax en tot nog toe weinig mankementen.Alleen is het slot van het opbergvakje vooraan eens losgetrild,maar verder ok!
Achteraan een passagiersteuntje van givi aangevezen,meer om iets aan vast te maken ,dan voor de passagier,want ik nam nog niemand mee .
Van Yamaha een tanktas gekocht die tussen de benen past op de xmax en waar je het een en het ander kwijt kan.
Nog van Givi een zadeltas erbij ,die je met elastieken vasthangt en waar heel wat in kan.
En nu rijd ik al een paar weken met de thermoscud van Yamaha die mij heel goed beschermt tegen het rotweer dat we hadden.Die doet zijn werk wel erg goed en houdt het zadel droog als je niet rijdt.

Laatst nog een paar stuurmoffen erbij besteld van Givi,maar helaas passen deze niet op de xmax.De handkappen zitten in de weg en duwen teveel op de stuurmoffen,zodat je geen bewegingsvrijheid meer hebt om te remmen.
Het verbruik ging iets omhoog,waarschijnlijk door het koude weer en de korte ritten tot een 4l/100km.
Ik probeer wel eens van wat foto's op het forum te plaatsen,maar tot nog toe heb ik er nog geen gemaakt.

Groetjes
Forfun
 
De vering wordt niet soepeler door aan die moer te draaien.

Wat je daarmee doet is het instellen van de hoogte van de motor om die te laten passen bij het gewicht dat op het wiel rust; de veerconstante van de veer is -inderdaad- constant en die verandert hier dus echt niet door.
Wat zou kunnen is dat de veer nu niet meer "bottomt", dat je nu dus niet meer tegen één van beide eindstops aan knalt.

Wil je zachtere vering dan moet je een andere veer monteren, of de bestaande veer dichter bij het draaipunt van de achtervork laten aangrijpen of afsteunen; in beide gevallen zul je een grotere veerweg nodig hebben.

Inderdaad, het draaien aan die moer verandert alleen de voorspanning. Om een ander veerkarakter te krijgen zul je de hoeveelheid olie en de sterkte van de veer evenredig moeten veranderen. Het verlagen van de voorspanning kan soms ook al een verbetering geven, maar komt niet in de buurt van een goede merkschokdemper.
 
Laatst bewerkt:
ik ben van plan mijn yamaha cygnus 125 cc te verkopen voor een x-max 250cc
ik ben een beetje aan het twijfelen of hij niet te groot is,hij is toch een stuk groter dan de cygnus,heeft er iemand ervaring met de overstap van een kleine scooter naar een grotere?
alle reacties zijn welkom,en zijn ze betrouwbaar ?
 
Wat is het probleem met te groot? Een X-Max valt nog wel mee, de 400cc'ers zijn vaak een slag groter nog. Denk aan Burgman 400, Majesty 400 enz.

Ik ben overgestapt van Suz Sixteen 150 naar een X-City 250. De X-City is qua zadel wel smaller dan de X-Max, maar voor de rest niet heel veel verschil qua grootte. Goeie switch, maar het is wel meer motorscooter dan zo'n klein geval. Stuurt prima, alleen bij het verplaatsen (zonder motor aan te hebben) voel je verschil qua gewicht, als je rijd niet eens.

Ik zou zeggen, maak een proefrit op een X-Max en kijk even of je genoeg spaargeld hebt, want je zal denk ik snel verkocht zijn.
 
Beste Xmax-vrienden,

Na een jaar lang in volle tevredenheid op een Xmax te hebben rondgereden, ga ik over op een drastische maatregel: Verkoop.

Ik ga voor langere tijd naar het buitenland, en om financiële redenen is het niet mogelijk m'n scooter mee te nemen.

Het gaat om een XMAX 250, bouwjaar 2008, kilometerstand 20.260. In perfecte staat. Kleur: grijs.

Foto's zijn te vinden op: http://www.2dehands.be/motoren/motoren/yamaha/yamaha-xmax-250-71742495.html

Motor staat in België geregistreerd.

Vraagprijs: 2.000 euro

Mocht je interesse hebben, neem dan contact op via bosbes06@hotmail.com
 
Laatst bewerkt:
Goeie morgen Max forummers....Is er iemand die misschien de kleur codes weet van de x-max 250. Het gaat hier om de licht/donker grijze verzie. Men heeft vrijdag avond geprobeerd mn Max te stelen. Ik had per ongeluk te sleuten laten steken!!! T,ja. De dief knalde ermee in een pui en de voorkant v/d scooter is compleet op de lampen na verwoest.
Ook de zijkant is beschadigt maar b.v het spatboord achter waar X-MAX 250 staat kan nog gebruikt worden. Ik ben schilder en heb alle spullen daarvoor. Hartelijk dank alvast voor de hulp. Groet van Aat
 
frame niet krom aat? zou ik als ik jouw was wel ff na laten kijken voor je gaat repareren...
 
Ja...ik krijg vandaag de prijsopgave. Ben er doodziek van. Het gaat zeker 1200€ kosten en nu blijkt toch ook het lampenunit stuk te zijn. D.w.z dat de houdertjes waarmee het lichtunit vastgeschroeft wordt aan het frame zijn afgebroken. Er wordt ook gekeken of het frame geen oplawaaier heeft gehad. In dat geval zou ik aan de gedachten moeten gaan wennen dat tie total-loss is. De kleuren codes hebt ik inmiddels gekregen v/d yamaha dealer in malaga. Ik geef ze even maar als iemand ze laat maken probeer het eerst uit!!!

Het lichte grijs is: Fis-fine silver

en de donkere kleur grijs is: DBNM8
 
Als je hem gaat maken en zelf wilt spuiten kun je het beste (en godkoopste) ongespoten delen kopen, als enkel de ophanging stuk is kijk of je het kan maken me wat stalen beugeltjes en schroefjes...
 
Met deze lijm kan je heel goed ABS kapdelen lijmen voor de zwarte delen moet je een andere lijm gebruiken.
142295.jpg
 
Nee...de dader is jammer genoeg niet omgekomen. Sorry dat ik het zo moet zeggen. Ik heb nu de prijsopgave gekregen en die beloopt op ong. 1.750€ alleen al voor de onderdelen. Het zijn er nog meer als ik had gedacht. In principe moet al het plastic vervangen worden tot aan het zadel zal ik maar zeggen. Zelf het plastic waarin de meter zit. Mn consecionario heeft wel met me te doen want ik mag de Max er voorlopig laten staan en hij maakt er geen probleem van dat ik zelf op zoek ga naar 2de hands onderdelen. Hier in spanje wordt een pakket aangeboden van alle plastics v/d max voor 300€. Ik moet het allemaal eerst eens even op een rijtje gaan zetten. Ik meld me later nog wel.
 
Nee...de dader is jammer genoeg niet omgekomen. Sorry dat ik het zo moet zeggen. Ik heb nu de prijsopgave gekregen en die beloopt op ong. 1.750€ alleen al voor de onderdelen. Het zijn er nog meer als ik had gedacht. In principe moet al het plastic vervangen worden tot aan het zadel zal ik maar zeggen. Zelf het plastic waarin de meter zit. Mn consecionario heeft wel met me te doen want ik mag de Max er voorlopig laten staan en hij maakt er geen probleem van dat ik zelf op zoek ga naar 2de hands onderdelen. Hier in spanje wordt een pakket aangeboden van alle plastics v/d max voor 300€. Ik moet het allemaal eerst eens even op een rijtje gaan zetten. Ik meld me later nog wel.

hahaha, niet omgekomen! Nee dat wens je wel iemand toe op zo'n moment, maar volgens mij bedoelde hij ontkomen, niet omgekomen....

LOL!

ps, mocht je xmax total loss verklaard worden, wil ik wel je voorremschijf overnemen (als hij nog recht is)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan