Het Ducati Monster 696 Topic

Ik heb de monster 696 toevallig 1,5 week geleden besteld. De dealer (moto place breda) heeft er 3 besteld, en komen hopelijk snel binnen! Dit is trouwens voor het eerst dat ik een duc koop...ben benieuwd, niet eens proef gereden. Het is inderdaad jammer dat de gewone versie nog niet geleverd wordt; de dealer, ook ducati r'dam, had het over september...nou zo lang kan ik niet wachten.
 
Dit is volgens mij de korte taartschep ;)
96768109B_L.jpg

kon alleen ff geen plaatje vinden hoe het eruit ziet op de Monster zelf.. (staat overigens wel in de accessoires catalogus van de 696)
 
Zijn er overal al prijzen bekend van de accessoires (waarschijnlijk wel). Ik vind ze alleen niet, tenzij Amerikaanse prijzen...
 
P.s. op marktplaats staat dat moto place breda de monster woensdag in de showroom heeft staan.
Dus lang hoef je niet te wachten.
Mijn monster heb ik bij motoport vianen gekocht, maar die zit pas bij de tweede zending.
Dat is als het goed is begin juni.(maar eerst zien dan geloven)
 
Ik weet niet waarom, maar stiekum vind ik ’m toch best wel :9~ die nieuwe....

Heeft zelfs mijn voorkeur boven een Street Triple. (sorry LoSBoL ;) )
 
@ Duc696

Ooh...dat zou mooi zijn als hij er deze week al staat! Maar ja, jij zegt 't al; eerst zien dan geloven :-)

En over die kentekenplaat houder; volgens mij mag deze niet op de openbare weg; staat op ducati.com en in de gids meen ik...(accessory not approved for road circulation)
 
ik ben dus echt zwaar kwaad
ik had blijkbaar mijn monster deze week gehad
maar nee, ik heb één in 25kw en ze weten daar nog niets van
dus m.a.w. ik heb eerst besteld, maar een hele boel gaat me voor :( :( :(

da ligt puur aan ducati zelf en aan de invoerder!!!!
kutgedoe
een der dage weet ik iets meer, als ze zegge nog een paar maande wachte
dan zeg, hou die fucking monster maar ik koop me wel iets beter :( :( :(
 
Ja....als het nog maanden gaat duren....dan hebben wij (circuit maniac) een motorloze zomer!
 
kontje is inderdaad niet toegestaan op de openbare weg, de carbon uitlaten die ik heb gesteld ook niet, maar als je daar op gaat letten zijn er maar weinig motoren die aan alle regels voldoen of zie ik dat fout?
 
kontje is inderdaad niet toegestaan op de openbare weg, de carbon uitlaten die ik heb gesteld ook niet, maar als je daar op gaat letten zijn er maar weinig motoren die aan alle regels voldoen of zie ik dat fout?


Inderdaad! :-)
 
Vanmiddag email van Motorcentrum Terneuzen, de demo 696 is daar binnen! *O*

Direct afspraak gemaakt voor komende zaterdag, even uurtje proefrijden. :)
 
Moet bij mijn dealer nog even geduld hebben tot de motor is ingereden. Eerder mog er nog niet proef gereden worden.
Vrijdag krijg ik redelijk definitief te horen wanneer mijn monster binnen komt.
 
Zojuist bevestigd, zaterdag van 14:00 uur tot 15:00 uur proefrit met de 696 bij Motorcentrum Terneuzen. Dus als andere willen proefrijden, even bellen met Terneuzen! :-)
 
Vandaag met veel plezier de 180 km naar Motorcentrum Terneuzen gereden, wat een geweldig bedrijf! Fantastisch weer natuurlijk, bij aankomst eerst rustig een kopje koffie drinken buiten waar de 696 al stond te glimmen. Het was een rode en in real life nóg mooier dan op de foto's.

Stoer gedrongen uiterlijk, prachtige lijn in heel de machine, een subtiele Itliaanse vlag, lekker roffelend geluid uit de standaard dempers. De zitpositie is eerst wat vreemd, je zit wat meer naar voren tegen de tank wat je goed in je kruis voelt :+ Dan rijden, de fiets voelt licht en wendbaar aan, hangt heel licht aan het gas en remt uitstekend. Ik heb er geen gekke dingen mee gedaan, hij was net uit de doos en ik was de eerste proefrit, er stond 1km op de teller, die was 's morgens gemaakt om te tanken :) Na ongeveer een uur een paar keer het gas opengetrokken en MAN! wat een geweld! In no time op hoge snelheden, alles blijft stabiel aanvoelen. Hier en daar een heerlijke plof uit de uitlaat bij gas dicht. :9

Het maakte niet uit hoe lang ik wegbleef als ik maar voor sluitingstijd terug was. Na ongeveer 1.5 uur de Monster weer afgetankt, daar bleek het verbruik 1:20, netjes! Vervolgens nog een half uurtje buiten gezeten bij de winkel, wat gedronken, erg leuk! Alle nieuwe Monster kleding was ook binnen en ik heb de officiele folder meegekregen.

Conclusie: Laat die witte 696 maar komen!

Nogmaals dank aan Motorcentrum Terneuzen, een prima bedrijf, ga er eens langs als je in de buurt bent!
 
@ Arjan: "Vandaag met veel plezier de 180 km naar Motorcentrum Terneuzen gereden"

Dat klinkt goed! Ik heb 'm vd week ook idd gezien in levende lijven...echt een mooie fiets!

Ik hoop volgende week te kunnen pronken met Het Monster.

Heb je al een levertijd gekregen van jouw witte?
 
Tsja.....de verwachting is tussen nu een twee weken maar het is mij allemaal te schimmig. Ik hou in ieder geval meerdere opties open...
 
Ik weet niet waarom, maar stiekum vind ik ’m toch best wel :9~ die nieuwe....

Heeft zelfs mijn voorkeur boven een Street Triple. (sorry LoSBoL ;) )

Verbaast me helemaal niks...
Jij bent ook gewoon een rare, niet te peilen, een schitterende smurffighter, en een zwangere walvis met bavianenreet :?


Overigens zal een ritje op zowel de street, als de 696 je snel genezen :P
 
Laatst bewerkt:
Na een kwartier was ik er aan gewend, geen probleem.

Net telefoon gehad van de dealer: Levering van m'n witte 696 staat nog steeds gepland voor eind mei/begin juni, bevestig door Ducati NL. Paar weekjes nog maar! *O*
 
never ridden ducati in my life :P

ik wou eigenlijk eerst de triumph street triple kopen
maar de levertermijn was me te lang
en de voorwaarden waren veel slechter

het onderhoud is heel goedkoop van de ducati raar maar waar (zelfs even duur als mijn gs 500) omdat je met de duc maar om de 12.000km op onderhoud moet (eerste keer 250€, tweede keer 350€) wat dus zeer acceptabele onderhoudsprijzen zijn.

hij weegt geen drol (minder als de gs) heeft 80pk en 69 koppel, dus vooruit gaan zal hij zeker, het frame is rechstreeks afgeleid van de GP7 (motogp motor van ducati) dus hij zal messcherp sturen!

dan nog een slipperkoppeling (zorgt ervoor dat als je hoog in toeren ineens je koppeling loslaat zonder gas te geven, je achterwiel niet begint te stuiteren naar alle kanten)

je krijgt er 2 jaar garantie en assistance bij, en voor 185€ nog een 3de jaar

als je nog iets moet weten vraag maar :)
Werk je bij een reclamebureau? :+

Ik vraag me wel eens af hoeveel kilometers dat desmodromische systeem kan hebben.
Bij een technische uiteenzetting heb ik eens begrepen dat hier extreme slijtage plaatsvind. :)

En hoe zit het met de rest van het blok, hoeft dit geen speciale Biggelaar 'totaal uitelkaar' beurten meer te hebben. :? En waarom niet. :+
 
weet ik veel

ik ga sebiet nog maar eens bellen of ze nu eindelijk al weten wanneer die stomme 25kw'ers komen B|

bestel je hem eerst dan krijg je hem laatst
da zou de nieuwe ducatislogan moete worde :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan