Dick Mann replica

Rene,

De tijd geef ik je nog even door, maar ik kom zeker langs. Het zal waarschijnlijk ergens vroeg op de middag zijn. Scheelt inderdaad een hoop zoeken als het erop lijkt.
 
Nog weer wat plaatjes gevonden die ik jullie niet wil onthouden.

Het frame voor het lassen.




En na het lassen.




Totaalplaatje en om even test te zitten op de steuntjes.


Het is nog niet veel maar voor je de voetsteunen en kuipsteun hebt gemaakt ben je ook weer even verder. En zo gaat er veel tijd in kleine dingen zitten, waaronder het afwerken van de lassen. (ik ben meer een verspaningsman)
 
Laatst bewerkt:
Nog wat plaatjes die ik vond:
Is er iemand die mij kan zeggen wat de verschillende merktekens op de nokkenassen beteken? Op de een staat R1 en de ander R2 maar voor mij zijn ze eigenlijk gelijk.





En nog wat foto's van een van mijn carburateurs.




 
Van het weekend nog even snel wat gedaan aan het frame.
Met een verhuizing in het verschiet op korte termijn moet alles weer netjes worden ingepakt en scheelt dit toch weer wat ruimte...

Ook ben ik nog even bij Rene van Maanen langsgeweest voor (als het goed is) de laatste onderdelen. Zoals altijd weer erg behulpzaam en fijn.

Eerst alles maar klaarleggen, niets zo vervelend als dat je wat vergeten bent.


Uitrekenen waar de slijp erin moet en aftapen met schilderstape. De tip wat mij betreft als het om slijpen gaat.


Snede 1


Rekenen en aftapen


Et presto


Ik ben nog op zoek naar een F-2 Master Cilinder voor mijn schijfrem.
Bij Rene kwam ik tot de conclusie dat degene die ik heb (en wat ik dacht dat een F-2 zou zijn) dat niet is. Hij moet een rand hebben voor een remschakelaar en op de bodem moet GEEN 5/8 staan. Alles aanbieden graag wordt toch gereviseerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog één een complete rempomp liggen. ik weet niet of deze van een F2 is. Hij komt van een F1 af waar een F2 voorkant in zat. ik zal vanmiddag als ik thuis ben wel even kijken.
 
Hoi Napoleon,

Hopelijk wordt de bouw niet te veel vertraagt door de verhuizing.

Vraag over het frame;
Hoe heb je de maat bepaald waar de achterste buizen van het frame moeten worden afgezaagd?
Misschien heb jij zo een maat, anders moet ik de maat nemen van de Tamiya bouwdoos.

suc6 en groet
Coos
 
Misschien heb ik ook nog een rempomp liggen.

Als ik zo snel gekeken heb staat er 11/8 onderop.
Ik heb nu geen idee welk model dit is maar kijk maar of dit is wat je zoekt.
full
 
Sh** vergeten te kijken. Ik zal het vanavond nog even doen.
die van mij ziet er ongeveer hetzelfde uit, alleen in betere staat en met aluminium vloeistofhouder.
 
Misschien heb ik ook nog een rempomp liggen.

Als ik zo snel gekeken heb staat er 11/8 onderop.
Ik heb nu geen idee welk model dit is maar kijk maar of dit is wat je zoekt.

Dat is precies het model wat ik zoek.
Je mag me wel een mail sturen wat je ervoor wilt hebben en op welke rekening.

Het motorblok wordt op school rustig afgebouwd dus dat zal niet al te veel vertraging oplopen door de verhuizing (en kleine verbouwing). De rest is even afwachten maar wat mij betreft gaat het gewoon op rustig tempo door.

De maten heb ik bepaald aan de hand van foto's en dan de maten verschalen. Ik heb 2 foto reportages van een tamiya schaalmodel en daar zitten toch wel wat verschillen in met de "echte". Ik zal thuis nog even kijken welke maten ik heb aangehouden als je daar interesse in hebt.
 
Laatst bewerkt:
Sh** vergeten te kijken. Ik zal het vanavond nog even doen.
die van mij ziet er ongeveer hetzelfde uit, alleen in betere staat en met aluminium vloeistofhouder.

Als er hetzelfde teken (iig geen 5/8) op de onderkant staat ben ik ook hierin geintresseerd. Je mag dan ook een mail sturen naar nh.bollemeijer@alfa-college.nl wat je ervoor wilt hebben en op welke rekening het geld moet.

Ik teken elk onderdeel miniteus na in 3d en kom vaak tot de conclusie dat er onderling wel het een en ander aan verschil in zit. Hoe meer onderdelen ik heb hoe beter ik kan bepalen wat nou precies wat is.
 
Als er hetzelfde teken (iig geen 5/8) op de onderkant staat ben ik ook hierin geintresseerd. Je mag dan ook een mail sturen naar nh.bollemeijer@alfa-college.nl wat je ervoor wilt hebben en op welke rekening het geld moet.

Ik teken elk onderdeel miniteus na in 3d en kom vaak tot de conclusie dat er onderling wel het een en ander aan verschil in zit. Hoe meer onderdelen ik heb hoe beter ik kan bepalen wat nou precies wat is.

Komt goed, ik zal vanavond even een foto door mailen.
 
Als er hetzelfde teken (iig geen 5/8) op de onderkant staat ben ik ook hierin geintresseerd. Je mag dan ook een mail sturen naar nh.bollemeijer@alfa-college.nl wat je ervoor wilt hebben en op welke rekening het geld moet.

Helaas het is een 5/8.
 
Ik heb ook nog zo'n rempomp , alleen zit er nog een complete fiets aan.
Deze is te koop t.e.a.b. met vier in een uitlaat.
Lopend weggezet , verbruikt veel olie.
full
 
Van Coos (Silver CR750) heb ik een F2 rempomp overgenomen. De afgelopen dagen daarom maar gelijk druk geweest om deze na te tekenen. Daarna wordt de rempomp nog even flink onder handen genomen om deze meer op het origineel te laten lijken.

Zou iemand (EvN?) nog een aantal foto's kunnen maken en posten van een volledig aluminium rempomp? Geen flauw idee hoe deze er precies uitzien. Het maakt niet uit welk model het is zolang ik een foto van de bovenkant en onderkant kan krijgen en de merktekens erop staan.

Van Coos heb ik ook nog wat foto's gekregen, waarvoor dank, en het is natuurlijk altijd leuk om met een gelijk gestemde over motoren te praten.
 
hoi napoleonb,
deze zijn te verkrijgen bij ICM in belgie
kijk even op hun stek
www.icmbikes.be of mail icm@icmbikes.be
groeten yvan
 
Het lijkt stil aan het front, maar niets is minder waar.
Dagelijks ben ik bezig om oude onderdelen weer roestvrij en mooi te maken.
Ook worden er met CNC machines weer nieuwe onderdelen gemaakt voor de racer.
Nadat elk onderdeel op de weegschaal is geweest heb ik toch maar besloten om een aantal onderdelen wat lichter uit te voeren.

Wat is dit een zware motor zeg, echt onvoorstelbaar.

6,4 ipv 16,9gram (alle beetjes helpen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan