Chinese motorscooters

De Bisan staat inderdaad in de verkoop. Ik weet nu dat de scoot in goede staat verkeert, dus kan ik hem op een eerlijke manier verkopen.

De Bisan is leuk als je handig bent en het niet erg vindt om er af en toe eens aan te sleutelen. Alle waar is naar zijn prijs tenslotte. Het is alleen niet mijn ding.

Met de opbrengst en wat sparen ga ik voor een tweedehandsje van een A merk.

De richtprijs is 500 euro, en dat lijkt me een mooi prijsje. Ik ben benieuwd naar de reacties.
 
Er staat best veel info in je korte post :o

Hoe kom je erbij dat de genoemde snaar de goede zou zijn? Niet dat ik twijfel aan je post, maar ik kan me niet voorstellen dat je zomaar, op de gok, "1P57QMJ +bando" gegoogled hebt. Daarnaast vind ik die snaarlengte die je noemt (835) niet terug in de maat die dreuzel noemt, hoe zit dat?
Gr. Karl

Het was geen gok, inmiddels weten wij hier op het MF (scooter) dat er een handje vol aan snaar fabrikanten zijn (Mitsuboshi, Bando, Gates, Dayco en mss Malossi ook) icm de door Dreuzel opgegeven motorcode 1P57QMJ van zijn scoot.

Ik heb een Italiaanse catalogus gedownload met de specificaties van de snaren (merk, artikelnr en afmetingen) voor (bijna) alle gangbare scoots.
In de catalogus komt geen enkele (merk)snaar met een lengte van 840 mm voor, in de catalogus staat dat de motorcode 1P57QMJ een snaar met de lengte 835 mm gebruikt, de snaar heeft in de catalogus het artikelnr 27.3762 en van het merk Bando is.

Ik gok ;) , dat de veroorzaker van het klapperen van de snaar te wijten is aan de lengte van de snaar.

Btw, heb je nog kunnen informeren bij de brommerzaak?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is mijn scooter terug gebracht van een grote onderhoud\controle beurt daarbij zijn
wat dingetjes aan het licht gekomen die bij een goede afleverings beurt ook ondekt zoude zijn en direct verholpen hadden kunnen worden maar daar zit hem het grote probleem volgens de persoon die mijn scooter onder handen heeft genomen volgens hem valt de kwalitiet van de chineese scooter best mee maar is de gemiddelde kwaliteit van de handelaren die de scooters aan de man brengen bedroevend te noemen en wordt er niets meer gedaan dan de scooter uit de krat halen accu/olie er in en dat is het dan wel zo'n beetje.
 
Dreuzel, jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt gekregen met een chinees.
Ik zelf heb er nu 5700 op staan en geen probleem.

Ik weet wel dat als ik zoveel mankementen aan een voetuig zou krijgen, ik voorlopig zo'n merk niet meer hoef.
Maakt niet uit of het wel of niet relevant is.
(Dat is voor mij de reden dat vespa en ford een NO GO is.)

Succes met je volgende voertuig kerel !!!!
 
ziet er zeker leuk uit, maar zolang de bisan niet is verkocht heb even geen financiele armslag.

Het loopt ook nog niet bepaald storm helaas..........
 
goed nieuws, de scoot is verkocht voor een redelijke prijs.

Ik denk dat ik binnenkort wel iets anders op de kop ga tikken, maar eerst eens ff rondkijken.
 
inmiddels iets anders gevonden. Iets heel anders wel te verstaan

Een jawa 350 type 640 (2takt) uit 1993, een grote brommer zeg maar. Ik zie veel gelijkenissen met mijn Kreidlers en Zundapps van vroeger, dus onderhoud moet wel gaan lukken. Onderdelen zijn er ook ook nog voor te vinden, dus maar eens kijken wat het wordt.

Ik ben in ieder geval weer mobiel, betrouwbaarheid moet nog blijken.

Daarmee is mijn motorscooter uitstapje ten einde. Misschien was het anders gelopen met een ander merk scooter, maar ik sluit niet uit dat er ooit weer een scooter gaat komen (maar dan wel een echte).
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je maar weer dat ervaringen enorm kunnen verschillen.

Inmiddels is mijn scoot 15 maanden oud en heeft 5800 km gelopen.
Ik had een excel bestandje gemaakt waarin ik de kosten vergelijk van deze scoot met mijn vorige vervoersmiddel. (autootje)
Netjes vulde ik maandelijks alles in en nu na 15 maanden en de 5800 km heb ik de gehele aanschafsprijs van de scoot al bespaard.(incl de gewisselde banden en schokbrekertjes)

Triest is het dan om te zien hoe anderen juist pech er mee hebben.
 
Veel succes met je jawa er is overigens een jawa/ cz club in nederland en tevens een jawaforum.



inmiddels iets anders gevonden. Iets heel anders wel te verstaan

Een jawa 350 type 640 (2takt) uit 1993, een grote brommer zeg maar. Ik zie veel gelijkenissen met mijn Kreidlers en Zundapps van vroeger, dus onderhoud moet wel gaan lukken. Onderdelen zijn er ook ook nog voor te vinden, dus maar eens kijken wat het wordt.

Ik ben in ieder geval weer mobiel, betrouwbaarheid moet nog blijken.

Daarmee is mijn motorscooter uitstapje ten einde. Misschien was het anders gelopen met een ander merk scooter, maar ik sluit niet uit dat er ooit weer een scooter gaat komen (maar dan wel een echte).
 
Laatst bewerkt:
Klopt met mij gaat het net zo. Uiteindelijk zal ook mijn scoot verkocht worden nu de originele uitlaat binnen is. Mijn zoon wou hem wel hebben, maar dat gaat veel te lang duren. :)

Ondanks dat ik in principe weinig kosten aan de Huatian hebt gehad. teller staat op ruim 5800 km.
Ik zit nu wel op het shadow deel van de site, dus geheel verdwijnen doe ik dus niet.
 
Ja wel of geen pech er waren al weining chinesescooter rijders aktief op dit topic zeker na afgelopen week waarin 2chinese scooterraars de scooter in de wilgen hebben gehangen.
Gelukkiug kan ik zelf zeggen dat ik nog lekker ga op mijn yy250t yiying zeker nadat ik hem terug heb van een grote onderhoud/controlebeurt .



Soms is het verschil tussen geluk en pech flinterdun~[/quote]
 
Toeval wil dat mijn dealer er sinds kort nog twee in onderhoud heeft gekregen.
Schijnbaar zitten deze gasten niet op MF.
 
Ok mijn Xingyui 150cc ( de dealer noemt hem Luuko E-charm ) is terug van zijn 1000km beurt.

Olie ververst, remvloeistof bijgevuld, nieuwe koppakking (de oude was gebroken waarschijnlijk door te haastige montage in de fabriek)en de accu nagekeken. De spanningsregelaar maakte sluiting waardoor hij snel leegraakte en ik de scooter met de kickstarter moest starten, nu gaat het weer prima met de electrische starter.
Kosten: 74,79

Ik heb er ook een topkoffer in dezelfde kleur als de scooter (zilver) op laten monteren voor 57,98

Totale kosten incl. BTW 158,00

Ik heb er woensdag een tourrit mee gemaakt en het viel me op dat het motortje stationair veel rustiger loopt: 200RPM i.p.v. 2000RPM.
Ik heb het idee dat er meer in het blokje zit dan de 80 km per uur die ik er nu uithaal.
Vanwege de nieuwe koppakking lekt hij geen olie meer.
Over de banden ben ik matig tevreden: vooral bij nat wegdek bieden ze niet ontzettend veel grip.
Spiegels wil ik als het mogelijk is ook een keer laten vervangen door een paar waarin ik wat meer kan zien.

Ik zie steeds meer motorscooters in het straatbeeld trouwens: gisteren in Leusden een rode Honda 150cc met een naam die ik hier op het forum nog niet ben tegengekomen en vandaag in Amersfoort een blauwe T-max.

groeten Henk
 
henk,

Foto misschien?

Dat type bij dat merk kan ik nergens vinden, vandaar de vraag voor een foto.
Wel de luuko kan ik vinden.
 
Laatst bewerkt:
de onderste link ziet er geheel anders uit.

Is het nu de laatste of de eerdere link ?
 
Laatst bewerkt:
Henk,

Ziet er leuk uit.

Wat betreft de bandjes kan je terug lezen in dit forum, dat we allemaal niet echt tevreden zijn met de originele.

Ik zelf heb er eerst michelins op laten leggen, maar in de sneeuw hadden ook deze geen grip meer en heb ik er swallow powergrip op laten leggen(allweather band).
Mede omdat ik door elk weertype rij heb ik de michelins verkocht en laat zomer en winter deze allweatherbandjes er op liggen.
Ook in de zomer met regen merk je namelijk duidelijk dat je meer grip hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan