Motorscooters. Welke kopen?

Allemaal enorm bedankt voor de reacties! Ik kan nu een wat beter geïnformeerde keuze maken :)
 
Ik had eerst een Honda PCX 150 en nu een Sym Symphony 125, maar 125 is echt wel te mager. Zit wel andere vario in.

Helaas niet meer ruimte in de schuur en achterom voor een grotere scootert. Aangezien mn dealer Sym is, daarvoor gekozen, maar echt helemaal tevreden ben ik dan ook weer niet. Brandstof verbruik is hoger dan de PCX. Bij nader inzien had ik misschien voor een nieuwe PCX moeten gaan met maar 5000 km ofzo ipv een nieuwe Sym. Maargoed, heb wel fabrieksgarantie, (dat al nodig gehad om dat het thermostaathuis wat lekte)

Als je nu een motor hebt, dan is een terugstap naar een 150 cc wel heel veel, dus als je budget het toelaat zou ik iets zwaarder gaan.

Ach werk veel thuis dus rij niet meer iedere dag.
 
Een gebruikte SH150i past het best in zo'n budget, al rijdt een SH300i wel een stuk fijner, je hoeft het vermogen niet altijd te gebruiken en verhaal over flitsers op de route, ook een 150cc trek je makkelijk over de 100km/u en een SH300i is ook niet "echt" snel maar rijdt gewoon wat fijner.
 
Nog even als afsluiter van het topic wat mijn zoekvraag betreft. Vandaag heb ik een pcx 150 opgehaald. Pleuris eind moeten rijden, maar wel waard. Ongeveer 2 uur rijden, dus ik heb goed kunnen proefrijden :)

Een hele nette waarmee ik vandaag net de 8.000 km heb aangetikt. Precies €2500. Ook niet in een kleur die je vaak ziet, vind het zelf wel chique staan.
 

Bijlagen

  • 20240127_145332.jpg
    20240127_145332.jpg
    462,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240127_145341.jpg
    20240127_145341.jpg
    572,8 KB · Weergaven: 0
Leuke scooter! Zo'n ding is super wendbaar. Enige bezwaar dat ik bij mijn PCX125 had was de beperkte topsnelheid. Logisch bij een 125. Zo'n beetje tussen de 90 en 105. Een snelwegritje was best spannend. Ik neem aan dat 150 een tikkeltje harder gaat?
 
Leuke scooter! Zo'n ding is super wendbaar. Enige bezwaar dat ik bij mijn PCX125 had was de beperkte topsnelheid. Logisch bij een 125. Zo'n beetje tussen de 90 en 105. Een snelwegritje was best spannend. Ik neem aan dat 150 een tikkeltje harder gaat?

Ik had zelf ook een 125 geprobeerd, maar daar ging de begrenzer al bij 95 aan, harder wilde die gewoon simpelweg niet. Deze kan wel 110 ongeveer, maar dat rijdt niet echt prettig. Met name doordat het blokje dan zo hard moet werken en mijn mechanische sympathie zorgt er dan voor dat ik zo'n 95 ben gaan rijden op de snelweg. Niet ideaal natuurlijk, maar ik heb hem ook zeker niet voor snelwegen gekocht. In ieder geval heeft hij het 2 uur lang, waarvan het meest op de snelweg, netjes uitgehouden.

Voor woon werk zal ik max 90 rijden aangezien ik alleen maar over 80 wegen en in de stad rij. Ik ben dus dik tevreden! En nog lekker zuinig ook :]

Mooie scooter, in inderdaad een prachtige kleur.😍

Dankjewel! Ik vind zelf donkerbruin metallic altijd wel wat hebben, wel een kleur waar je van moet houden 😅
 
Nog even als afsluiter van het topic wat mijn zoekvraag betreft. Vandaag heb ik een pcx 150 opgehaald. Pleuris eind moeten rijden, maar wel waard. Ongeveer 2 uur rijden, dus ik heb goed kunnen proefrijden :)

Een hele nette waarmee ik vandaag net de 8.000 km heb aangetikt. Precies €2500. Ook niet in een kleur die je vaak ziet, vind het zelf wel chique staan.
Gefeliciteerd,leuk ding.

Met handkappen van alixpress 🤗
 
zelf rijd nu met n x city 250 (groote wielen ,is beter bij slecht wegdek) ben er tevree van .. vroeger nog n spazio en forsight 250 gehad .ook leuke scooters , iets trager dan de x city en kader iets slapper ..de x city rijd vlot 130 gps
Kan er hier geen vinden op marktplaats, x city 250 (yamaha neem ik aan?)
 
Ik had zelf ook een 125 geprobeerd, maar daar ging de begrenzer al bij 95 aan, harder wilde die gewoon simpelweg niet. Deze kan wel 110 ongeveer, maar dat rijdt niet echt prettig. Met name doordat het blokje dan zo hard moet werken en mijn mechanische sympathie zorgt er dan voor dat ik zo'n 95 ben gaan rijden op de snelweg. (...)
Wat jij jouw mechanische sympathie noemt, die heb ik ook.
Mijn Beverly kan wel 120-130 zoiets, maar dat rij ik er niet mee, want dan forceer je de motor, zo voel ik dat aan.
Hij loopt op zijn best tussen pakweg 70 en 100.
 
Top, ik heb zelf een SES150 Dylan gehad, en daar 62.000 km mee gereden, daar kan je nog veel plezier aan beleven.

Ik heb hem ook zeker gekocht met de gedachte er veel gebruik van te maken. Voor woon werk verkeer alleen al zal ik net geen 10.000 km per jaar rijden. Met wat kleine boodschapjes en dergelijke zal die wel makkelijk over de 10k per jaar komen.

Maar met deze lage km stand kan ik er voorlopig wel mee vooruit🛵
 
DanteD24 , ik zie dat je hem op marktplaats alweer te koop heb staan.
Gezien de rede , wel te begrijpen.
Je zal hem wellicht zo weer verkocht hebben.
Succes met de verkoop.

Gerard.
 
Laatst bewerkt:
DanteD24 , ik zie dat je hem op marktplaats alweer te koop heb staan.
Gezien de rede , wel te begrijpen.
Je zal hem wellicht zo weer verkocht hebben.
Succes met de verkoop.

Gerard.

Klopt.. Echt heel jammer. Hadden ze ook wel even aan mogen geven dat ik waarschijnlijk gewoon een auto kon gaan gebruiken 🙃

Maargoed, hij staat nu inderdaad alweer te koop. Aan de ene kant jammer, want het rijdt oprecht best wel grappig. Aan de andere kant weer mooi, want ik wil een andere motor gaan kopen die ik zowel op de weg als op het circuit kan gebruiken 😁 Wat extra geld zou mij daarvoor goed uitkomen.

Mocht iemand hier nog op zoek zijn naar een hele nette motorscooter, hier de link naar de advertentie: ≥ Honda pcx 150 injectie 2015 als nieuw! — Motoren | Honda — Marktplaats
 
Terug
Bovenaan Onderaan