Chinese motorscooters

Keb vandaag de mijn scoot goed gepoetst, maar ze geven volgende week alleen maar regen aan grrrrrrrrr......... elke dag door de modderpolder.
Spijt spijt.
Had ik beter die van jouw kunnen poetsen, had ik er nog wat aan over gehouwe ook.
 
Keb vandaag de mijn scoot goed gepoetst, maar ze geven volgende week alleen maar regen aan grrrrrrrrr......... elke dag door de modderpolder.
Spijt spijt.
Had ik beter die van jouw kunnen poetsen, had ik er nog wat aan over gehouwe ook.

TJA :+
 
2 weekjes terug starte de motor s'morgens niet meteen de eerste keer.
Toen kwam er even nachtvorst en starte de motor wel meteen, dus even afgewacht.
Met dat het weer milder werd, starte hij weer slechter.

Bij de laatste beurt hadden ze de kleppen niet gesteld omdat dat niet nodig was.
Heb dus toch maar de kleppen laten stellen vorige week.(25 euro)
Nu start de scoot weer met de eerste druk op de knop.

Moraal: laat gewoon volgens boekje elke beurt ff de kleppen stellen, dan krijg je geen problemen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag draaide met moeite de startmotor rond.
Daarna geen problemen meer gehad, maar toch uit voorzorg de accu er uit gehaald en na gekeken.
1 cel stond bol, bij na meten bleek de accu erg in elkaar te zakken bij belasting.

Nieuwe accu gekocht en ingebouwd.
 
Laatste dagen veeeeeeeel sneeuw hier in landgraaf.
Maar scooter loopt super, ook in dit weer.
Heb zelfs meerdere koekblikken ingehaald.
_O- :]
 
vraagje: wat kost eigenlijk zo een ding ?
greeetz,

Daarvoor kan je online kijken op bv funracer.nl

Bij funracer heb ik mijn scoot gekocht, maar wel via mijn eigen dealer.
Gezien de service reputatie niet echt goed is van funracer.

Heb dan ook nooit gebruik hoeven te maken van deze service, mijn dealer onderhoud mijn scoot.
Al 7000 km door weer, wind en pekel.
 
Laatst bewerkt:
Maandag mijn 8000km beurtje.
Helaas is xtreme scooters failliet, dus andere dealer gezocht.'
Nu eentje dicht bij mijn werk, ook makkelijk.
S'morgens brengen, werken, motor ophalen.
 
Grote beurt : Olie verversen, kleppenstellen, bougie, filters reinigen nieuwe riem en remblokken.
90 euro.
 
Rekent die man geen uurloon? Is wel spotgoedkoop! :Y

Ik heb een foto van die man, die zo goedkoop is.


zwerver.jpg

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O
 
olie 18 euro
bougie 5 euro
riem 20 euro
remblokken 15 euro


Goedkoper dan dat is niet te vinden. Dus als die man dat in een half uurtje heeft opgeknapt en daarmee zijn 22 euro heeft verdiend: tijd voor een keten :)

Is dat een zaak of iemand die je zwart kon betalen? Want het is serieus weinig!
 
olie 18 euro
bougie 5 euro
riem 20 euro
remblokken 15 euro


Goedkoper dan dat is niet te vinden. Dus als die man dat in een half uurtje heeft opgeknapt en daarmee zijn 22 euro heeft verdiend: tijd voor een keten :)!

Of hij is reete snel. })

Sommige ondernemers hebben het hart nog op de goede plek, niet voor zichzelf maar voor de klanten. :Y

Het is een prijs om jaloers op te worden merk ik wel. *D
 
Nee, laten maken !

Maar de prijzen die karl geeft kloppen niet geheel. ik heb de rekening al in de prullenbak, maar ik weet dat de remblokken maar 10 euro waren.(vergeet niet dat we over chinees praten) :Y
Dat kwam mede omdat ik het vreemd vond dat ze na 8000 km al weg waren.
Maar voor die prijs kan ik dat begrijpen.

Als je bv bladert door funracer's assortiment zie je dat een startmotor bv maar 22 euro kost van een chinees.
Dat sommige onderdelen dan misschien vaker vervangen moeten worden maakt mij niet uit voor die prijzen. :+
 
Hallo scooteraars en nog de groetjes van MF-oma. Na een lange tijd bij mij in de schuur te hebben gestaan is het er vanmorgen eindelijk van gekomen. Het RDW bezoek voor een kenteken. De enige vrije morgen die ik heb is er aan opgegaan, maar binnenkort
zit er een mooie gele plaat op m'n chinees. Ben benieuwd hoe deze raceplee uit China het gaat doen. Vooral voor stadsritjes en een beetje hier in de buurt wat rondtuffen. Vroeger vaak de beruchte Tex-route hier in de omgeving gereden, maar die is nu voor
een groot gedeelte 60 km. zone en da's niet leuk op een wat zwaardere motor. Met een ietsie teveel gas zit je al gauw in de gevarenzone met je snelheid en de Baotian loopt
misschien 20 km. te hard, dus valt 't nog mee in geval van....flits. Volgende week zaterdag ben ik vrij, dus dan kan ik 'm rustig wat inrijden. Ben wel van plan om dan snel
die inloopolie eruit te halen en er iets beters in te doen. Groet, Walter :W
 
Hallo scooteraars en nog de groetjes van MF-oma. Na een lange tijd bij mij in de schuur te hebben gestaan is het er vanmorgen eindelijk van gekomen. Het RDW bezoek voor een kenteken. De enige vrije morgen die ik heb is er aan opgegaan, maar binnenkort
zit er een mooie gele plaat op m'n chinees. Ben benieuwd hoe deze raceplee uit China het gaat doen. Vooral voor stadsritjes en een beetje hier in de buurt wat rondtuffen. Vroeger vaak de beruchte Tex-route hier in de omgeving gereden, maar die is nu voor
een groot gedeelte 60 km. zone en da's niet leuk op een wat zwaardere motor. Met een ietsie teveel gas zit je al gauw in de gevarenzone met je snelheid en de Baotian loopt
misschien 20 km. te hard, dus valt 't nog mee in geval van....flits. Volgende week zaterdag ben ik vrij, dus dan kan ik 'm rustig wat inrijden. Ben wel van plan om dan snel
die inloopolie eruit te halen en er iets beters in te doen. Groet, Walter :W

Was de RDW makkelijk met het verlenen van het kenteken? Brutale vraag: quanta costa..?
 
Ha Karl, nou, voor die paar minuten werk van de RDW man was ik kwijt:
identificatie € 53=
leges voertuigbewijs € 38=
leges tenaamstellen € 9,25
Toen nog douane voor de BPM ong. € 90= en erg lang wachten en nog weer een keer naar de RDW man ( hij was iets vergeten in te vullen op zo'n heilig papiertje) en weer achteraan sluiten. :(
Toen als de bliksem terug naar Enschede om de scooter van de aanhanger te halen en nog net op tijd om m'n winkel te openen.
 
Ha Karl, nou, voor die paar minuten werk van de RDW man was ik kwijt:
identificatie € 53=
leges voertuigbewijs € 38=
leges tenaamstellen € 9,25
Toen nog douane voor de BPM ong. € 90= en erg lang wachten en nog weer een keer naar de RDW man ( hij was iets vergeten in te vullen op zo'n heilig papiertje) en weer achteraan sluiten. :(
Toen als de bliksem terug naar Enschede om de scooter van de aanhanger te halen en nog net op tijd om m'n winkel te openen.

Thnx voor je reactie. Dat zijn inderdaad de RDW zo kenmerkende belachelijke tarieven. Paar jaar terug eens een Franse Solex laten keuren incl. inslag VINnummer, kostte ook 200 euro...
 
Moet helaas melden dat ik nu ook een probleempje heb.
Scooter rijd nog steeds heerlijk, maar met starten heb ik wat problemen.
Mijn bendex heeft problemen, en daar dhr HMK weer eens niet reageert op mails zit ik verlegen om onderdelen.
De zaak die ook aan onderdelen kon komen is de fles op, dus ook daar niets.

Financieel gezien heeft de scooter zich al betaald, dus mag ik niet klagen, maar jammer vind ik dit wel.
Ik kan nog een tijdje wachten daar hij nog start, maar zodra dit niet meer gaat lukken zal ik iets moeten gaan verzinnen.
:(
 
Terug
Bovenaan Onderaan