Triumph Thruxton

Bonjour, ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Thruxton EFI, na 12000km alleen een kleine beurt en een setje banden kwijt. Motor start altijd. Ik ben tot op heden geen noemenswaardige slijtage tegengekomen.

Achterop heb ik geen ervaring mee positie lijkt mij redelijk comfortabel mede door de lage plaatsing van de voetsteunen. De standaard vering is echter compleet bagger.
et chroom en eventueel gepolijste delen moet je wel een beetje bijhouden (of beschouwen als "vintage" als net als ik geen poetser bent)

Na vervanging hiervan kun je binnendoor behoorlijk scherp rijden, op de snelweg is er niet veel aan, boven de 150 is de prik wel op. ook het ontbreken van enige windbescherming
maakt langdurige snelwegritten enigzins ongemakkelijk.

Buiten al deze punten is de Thruxton een redelijk eigenzinnige fiets, er rijden er nog niet teveel rond en de aftermarket is enorm, bijna alles kan aan persoonlijke smaak worden aangepast, kijk voor voorbeelden eens op Mecatwin.nl of newthruxton.com
 
Kameraad van me heeft er ook een,is er zeer tevreden over.(is van 2005 meen ik)
Zoals al eerder door iemand aangegeven heeft ie wel last van oxiderende deksels,ondanks dat ie nooit pekel heeft gezien.
Dit is dus wel een punt om in de gaten te houden.
 
}) })


Moie motor, met het gevoel van "toen".

Zou hem graag aan mijn collectie (die ik niet heb maar graag zou willen hebben) toevoegen .


:] :W
 
hé directeur zou als ik jou was gauw ff langs nijveen gaan (ter braake).
hij heeft een aantal van dit soort classic triumph's te koop staan.

ook een scrambler aantal bonneville's en volgens mij ook een thruxton...

en voor jou nog redelijk te doen toch!?
 
Ik wil eerst de motor die ik nu heb verkopen ( Suzuki GSX 550 EF )

Maar heb een probleem net als ieder motor rijder er is te veel keuze op de markt
 
Ik kan je smaak wel warderen :Y Misschien is de Norton Commando 961 ook wel wat voor je... Nu je toch nog aan het oriënteren bent ;)
Verder kan ik je niet helpen helaas, plaatje dan maar :W

full


Echt hyper modern in een super mooi jasje :9~
 
Laatst bewerkt:
Ja Oma even plaats maken voor iets mooiers.

Vind deze uitvoering zelf ook wel heel erg leuk

large
 
zard-thruxton-trofeo-full.jpg


Ik wil binnenkort een thruxton proberen.

Pas je er als langbenige figuur een beetje op[?

En dan een cup-racer-replica voor de straat ervan maken :9~ :9~ :9~
 
De Thruxton ziet er leuk uit, maar die Commando....... :9~
 
maatje van me heeft zo´n ding gehad 04 nog met carbs
ding ook wel eens meegehad...loopt als de brandweer en stuurt als op rails zoals elke engelse machine dat doet.

kun je makkelijk open maken ook...secudaire luchtinjectie deraf en afdoppen
geen dure zars oid pijpen erop maar gewwon voor 150 euro bij jv motors een stel megatons erop of een set norton s pijpen,open filtertjes en 2 maten groter sproeiers...weet je echt niet wat er gebeurd heerlijk.

pssst engels????:kijk hier eens www.bmcm.nl en www.rockers-revenge.nl(die laatste bouwt die dingen om en kan je alles over thruxtons vertellen)
en doe ze de groeten van sick
 
Laatst bewerkt:
Gewoon kopen, je bent toch al verliefd!!

Mooie motor en je eerste rit zal je een "kick" geven.
 

Stoer Joris!!!

Tijdje geleden was ik bij een Triumph demo dag.

Ik heb gereden op:
-Thruxton (open dempers)
-Daytona 675
-Rocket 3 roadster

Wat een heerlijke motor is die Thruxton zeg!
Ik heb veruit de meeste lol gehad op dat ding!

En je kunt meekomen met een daytona. Je pakt bocht-uit wat meters (die je daarna rap weer inlevert |( )

Maar een lol. Lang geleden dat ik zo'n smile had na het afstappen.
(dat was namelijk een hele tijd geleden op een Buell Xb12Ss)
 
Terug
Bovenaan Onderaan