VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
VF400 Mooi ! Ik zag een rood/witte te koop 48K gelopen misschien is die het wel ?

Dat is hem inderdaad, er stond vorig jaar al een wit/rode te koop op motor-forum maar die is net voor mijn neus weggegaan, ik heb sindsdien elke week marktplaats in de gaten gehouden en ik kwam nu deze tegen. Die vorig jaar op motor-forum stond stond tot een week geleden nog op marktplaats trouwens.

De VF400F die ik ga halen heeft volgens mij de originele demper niet meer, maar een enkele demper aan de rechterkant.
 
En Noud geeft prima service :Y
Ik heb er ook al diverse keren wat gekocht.

zeker maar wilde niet te veel reclame maken, toevallig via het FZ topic nog even contact gehad met hem. In het praktijk lokaal waar ik les geef staat een yamaha FZ750 en moest een manual hebben, wees gerust ik ga echt niet over naar een lijn 4 motor :N .
 
zeker maar wilde niet te veel reclame maken, toevallig via het FZ topic nog even contact gehad met hem. In het praktijk lokaal waar ik les geef staat een yamaha FZ750 en moest een manual hebben, wees gerust ik ga echt niet over naar een lijn 4 motor :N .

Een FZ750 is wel een vette motor! Alleen helaas 4 in lijn....
 
Vandaag de VF op gezocht en deze keer de sleutels niet vergeten :+

Nieuwe remblokken er in geprutst en dat maakt een wereld van verschil. piepen is voor bij en remt als een VF zou moeten remmen. Gelijk een stukkie gereden :] en bij motozoom een degelijk slot gekocht
 
iemand nog een dynojet set voor een vf1000 liggen???

graag hoor ik van je op rlindemans@xs4all.nl

alvast bedankt.

Gr Rob
 
heb de vf400f niet mee genomen. Zat een flinke beschadeging op de voorkap en bij een warme motor liep de motor onregelmatig. Ook zat er een flinke tik in zodra je boven de 1500 toeren ging. Bij gas los tikte dit nog na dus ik denk een slappe/versleten nokkenas ketting.
 
jammer.... was een leuk bijfietsje geweest.

@bowler ik loop tijd technisch ff vast. Studie en werk zijn weer ff te veel dingen tegelijk, zodra ik de schok getest heb hoor je van me.
 
Zo. De temperatuur laat het weer toe dus de brommer maar weer uit z'n winterslaap gehaald. Tijd voor rigoreus onderhoud: de tank! Hardnekkige roest heeft ervoor gezorgd dat ik hier maar es mee aan de slag ga:

CIMG0383.JPG



Iemand tips/ervaring mee?
 
Bijna klaar, alleen de bestelde sticker (back-order ;( ) moeten nog geplakt worden. Binnen kort een afspraak maken bij No-Limits in Roden om de laatste pk's eruit te knijpen.
full
 
Hallo allemaal,

Als het goed is ga ik deze week een VF750F kopen, moet alleen nog voor een proefrit...

Wat ik begrepen heb is dat vanaf 1984 de modellen door honda zelf al verbeterde olietoevoer hadden, wat voor minder slijtage zou zorgen.

Waar moet ik verder allemaal op letten / zijn de zwakke punten van dit model....
 
spanningsregelaars gaan ook nog al eens kapot.

Maar verders fijne en goede motorfietsen. er zijn ook nog voldoende onderdelen voor te krijgen ;)
 
Kwam gisteren een rood-zwarte VF tegen in de buurt van drachten, op de weg richting leeuwarden. Iemand van hier?
 
Check ook de achterschok of deze niet verworden is tot een fietsenpomp. Verder inderdaad de nokkenassen en tuimelaars, spanningsregelaar en verder de normale zaken waar je altijd naar kijkt.
 
Ehh, aanvullend een rotte uitlaatcollector (De pot waar alle uitlaatbochten op uit komen)... Onderkant gaat nog wel, maar meestal bovenop de collector wordt het gatenkaas..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan