Honda SCV100 LEAD

Heeft iemand nog een standaard cilinder met zuiger van de lead 100.
Staat is niet belangrijk, zou wel eens willen kijken of ik de cylinder kan laten opboren.
Moet toch wel een zuiger voor te vinden zijn.
Wil mijn eigen spullen er niet zo aan wagen en ik wil toch ook blijven door rijden.
Heb je wat weet je wat
 
fuzy moet er een hebben.
boren en honen kan wel ,naar rond de 118cc (54mm boring), maar ik heb geen passende zuiger kunnen vinden voor wat betreft de hoogte van de zuiger gemeten vanaf de zuigerpen tot aan de bovenkant van de zuiger.misschien past de zuiger van de 110cc lead, die was er nog niet in mijn lead periode.
 
Ik heb ze al verkocht aan Zealot. Ik ben inmiddels helemaal af van de Lead en jouw onderdelen.

Wat voor motorscooter heb je nu, andre1400?
 
ow, de Dylan bevalt toch beter dan de Kymco?

Ik heb helaas slechte ervaring nu met motorscooters '( ... maar ik neem aan dat een goed onderhouden motorscooter wel betrouwbaar is. Ik zat nog rond te kijken voor Dylans op MP. Ze zitten al bijna in mijn budget. Ach ja, ik denk dat ik eerst maar een grote motor koop en pas later weer een motorscooter zal proberen.

Ik vind nog steeds de Lead SCV100 leuk ontworpen. Maar hij is net te langzaam buiten de stad en 60km/h wegen.
 
Heeft iemand nog een standaard cilinder met zuiger van de lead 100.
Staat is niet belangrijk, zou wel eens willen kijken of ik de cylinder kan laten opboren.
Moet toch wel een zuiger voor te vinden zijn.
Wil mijn eigen spullen er niet zo aan wagen en ik wil toch ook blijven door rijden.
Heb je wat weet je wat

Tsja, het is een tweetakt, dus als je de cilinder kan bewerken dat'ie wat pittiger wordt. Een grotere carburateur en andere uitlaat zijn dan snel geplaatst lijkt me :?

EDIT: ik werd er terecht op gewezen dat het viertakt is.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand de wat de pistonpen / zuigerpen dikte is van de 100 lead

Ben aan het kijken voor een opvoer set, cil cil kop carb enz 150cc 170cc
 
het zou me trouwens zeer verbazen als je een opvoer set zou vinden,het is mij niet gelukt. dat zegt niets natuurlijk. de opening in het carter heeft ook nog ruimte voor een grotere cylinder zonder kotteren maar of er een is?....
 
er is veel te koop voor china scooters die hebben ook het honda blok
zelfs 4 kleppenkop kijk op ebay en duitse scootertuners en revolution70 in nederland
vele opties op carburateurs cilinders uitlaten, ben zelf nog wel handig dus het lijkt mij een leuke uitdaging om misschien de snelste lead van Nederland te maken, ik sleutel al jaren aan mijn husaberg 4takt dus.....
 
volgens mij heeft de lead 100 het honda GY6 blok, korte uitvoering 10"
deze is nagemaak door de chinese motorbouwers
 
die 10" staat slechts voor de lengte van de achterbrug en heeft verder niets te maken met de rest van het blokje
52.4 x 57.8 is de boring x slag van het china 125cc blok (10" kymco agility), voor de 150cc is het 57,4 x 57.8 (10" agility 150 en de 16" city), 50 x 55 is de boring en slag van de lead (en dan nog van de 110cc)
en de nekslag: de piston pen dikte van een gy6 150 cc blok is 15 mm tegen 13 mm van de lead.

ik bedoel dit niet lullig verder, ik heb een lead gehad en een kymco agility city 16' en voor beide mijn best gedaan om ze sneller te maken,helaas met weinig succes.
er zijn overigens veel variaties van het gy6 blok ( check het kymco agility city 16" tuning topic ) en alles is dus niet universeel!
 
pistonpen had ik al gezien maar dat hoeft geen probleem te zijn, kan een andere drijfstang in of de oude kan opgeboord/ geslepen worden, heb ik eerder laten doen
boring slag is 50 - 52 van de lead 100
door de grotere slag van de china 150 170 kan het misschien wel makkelijker zijn om een langere drijfstang te plaatsen om de zuiger volledig boven in de cylinder te krijgen of de cylinder korter maken
een grotere slag krijg ik toch niet met de orginele krukas, dus 170cc volume krijg ik toch niet door de 5.8 mm kortere slag
het gaat er mij om of de cilinder op het blok past 54 / 54 afstand cilinder bouten china motor
van de lead 100 weet ik dit nog niet, moet nog even kijken

alles is mogelijk maar dit alles moet natuurlijk wel betaalbaar blijven
 
die gy6 spullen kosten over het algemeen geen drol
ik ben benieuwd of er iets past.
misschien wil Zealot wel het eea opmeten voor je, als hij de spullen van Fuzy heeft overgenomen heeft hij een blokje liggen
 
ik heb de maten al opgevraagd van de gy6 160cc cylinder. kom alleen nog niet aan meten toe......(van de orginele cylinder van de lead)

het leadje heeft naar mijn mening een gy6 blok, alles ziet er niet hetzelfde uit als de 125cc chinees die ik had..........

maten:

Cylinder 69mm hoog (voetpakking tot koppakking)

Blok opening 60,5mm

4 tapeinden rond de zuiger hart tot hart 53,5mm (vierkant)

2 tapeinden naast nokkenasketting hart tot hart 62mm

pistonpen 15mm diameter
 
tunen met gy6 china delen is daarom niet makkelijk.
(zoals andre al zei)

dit is ook de reden dat ik een (goedkope)250-500cc motor er bij zoek voor de afstand van 20k veelal 80 rijden wat ik nu doe met de lead. en dat is niet optimaal(lead is perfect voor in de stad tot 60)
 
Ik was even verbaast ,ik dacht dat je de maten van de lead opgaf...maar helaas.

Ik heb ooit eens gemailt met Johannes van www.4-strokebikecentre.com en die heeft zuigers van 54mm en 13 mm piston pen in een 10,5mm hoog platkop en een 13.3 mm bolkop, die maat is gemeten vanaf de bovenkant piston pen gat tot bovenkant zuiger (a 89,50 set.).
Van de lead is 12 mm tot bovenkant, hij vertelde dat ze die van 13.3 wel eens afgedraaid hadden tot ongeveer 12 mm.
Met de zuiger van 10,5 zal je op een of andere manier de compressie weer moeten verhogen.
Met boren en honen naar 54 mm wordt trouwens het onderste stuk van de cylinder dat je blok in gaat wel erg dun.
Je zou dan, meen ik mij te herinneren, op ongeveer 118cc uitkomen. 53mm zou beter zijn en kom je op 115 cc maar die heb ik niet kunnen vinden in een maat die eventueel zou passen of pas gemaakt zou kunnen worden.
Hij flowt ook cylinderkopjes voor weinig.
Ik hoop dat ik jullie hier enigzins mee op weg help.

@Zealot: ik rij dagelijks zo'n 20 km over de snelweg, dat was voor mijn de reden om over te stappen naar een dylan, die trekt het wel.110/120 haalt ie zonder al te veel moeite,ik had vanmiddag met een straffe wind mee zelfs even 130 op de klok!

Trouwens, als er gy6 spul past, heb ik nog een gy6 race nokkenas liggen voor weinig.
 
Laatst bewerkt:
M`n lead is uit de schuur gestolen (slot schuurdeur opengebroken) :( Nu heb ik een andere lead
gekocht, want het beviel me prima. :] Heb nu 2 boekjes, iemand interesse in een exemplaar?
 
:^
trouwens ik zou graag hun gezicht willen zien, wanneer ze ontdekken dat een 100cc 4takt trager is dan hun opgevoerde scooters :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan