CB 350 Café / Classic Racer

even een snelle vraag: 350/400/500/550 klauwen en schijven, zijn deze gelijk?

@ harold: komt helemaal goed !
 
klauwen zijn gelijk, schijven van 350/400 zijn gelijk en 500/550 zijn gelijk. 350/400 heeft 4 gaten en 500/550 heeft 5 gaten en iets andere diameter.
 
bedankt backfire ! dat is wat ik d8 helaas ....
nog vraagje: de alu "armen" waarop de klauwen gebout worden, zijn deze dan ook gelijk voor alle types? of gezien de andere diameter van schijven dan ook anders van de 550/500? en zit er een verschil tussen links en rechts
( je hoort het al, ik denk over dubbele schijfrem voor ;) )
 
bedankt backfire ! dat is wat ik d8 helaas ....
nog vraagje: de alu "armen" waarop de klauwen gebout worden, zijn deze dan ook gelijk voor alle types? of gezien de andere diameter van schijven dan ook anders van de 550/500? en zit er een verschil tussen links en rechts
( je hoort het al, ik denk over dubbele schijfrem voor ;) )

gelijk...

maar als je dan toch iets wil veranderen ; 550 vork in je 350...maakt het al;lemaal een stuk makkelijker...
 
jah, dat is de bedoeling uiteindelijk he. anders zal die 2de remklauw monteren beetje moeilijk worden :)
maar ik kan mss voor niet al te veel een 400f kopen waarvan ik het blok en kabelboom gebruik en dan de remklouw en "schetsplaat" ook vanafhaal.
 
Ik heb ook even een vraag. Ik heb een cb 360 maar ik vind dat me schijfrem (voor) niet voldoende stevig remt. Hoort dit? aangezien ze al aardig wat jaartjes uit is, of zijn me remblokken o.i.d. versleten?
 
Laatst bewerkt:
stevig remmen doen ze nooit, maar je moet controlleren of de arm waarop de remklauw zit gangbaar is, deze moet goed kunnen bewegen van links naar rechts. Verder moet achterste remblokje net niet tegen de schijf aanlopen. Dan kan het zijn dat de remblokjes verglaast zijn, opschuren met korrel 80 of nieuwe kopen. Als laatste staalflex, nieuwe rem vloeistof en eventueel rempomp revisie of vervangen.
 
waarschijnlijk voor velen een makkelijke vraag maar ik kan het echt nergens vinden op het forum of het internet ...
wat is de diameter van de vooras van een 350/550/500? ik neem aan 15 of 17? en indien 15, hoe krijg ik daar een 17inch as in?
of moet ik dan andere lagers monteren voor een 15inch as?
 
aargh, ja, uiteraard mm he, kleine typo :)

jah, schuifmaat heb ik uiteraard maar als ik de binnendiameter van de klemmen vanonder aan de voorvorkpoten meet meet dit 20mm. en ik d8 dat het 15 of 17 MM moest zijn .... en ik kan het wiel er niet even afhalen. daar ontbreekt mij momenteel de plaats voor. is dit dezelfde maat als achteraan? die steekas kan ik er wss wel een stuk uittrekken
 
ik had het over de achteras :)
oke bedankt ! dat is wat ik dacht !

ik neem aan dat dit bij 500 vork hetzelfde is? en iemand enig idee of ik 17mm passend krijg?
wordt dit de voorvorkpoot op de freesbank leggen, het goed aandraaien (onderste stukje tegen poot), 17mm gat frezen en dan zowel van de poot als van het stukje onderaan (halve) mm affrezen?
of is dit makkelijker op te lossen om andere lagers in de velg te doen? ( er komt wss een naaf in met 17mm as )
 
95% zeker heb ik deze gekocht ! :) (moet deal nog sluiten)

alu velg met opstaande rand
RVS spaken
2 leading naaf van een ??????????? (iemand?)

nadelen: spaken moeten nog eens wat bijgesteld worden, de rechterkant is er niet bij ( afdekplaat? denk niet dat het veel uitmaakt ) en geen as ( moet toch opnieuw )



Uploaded with ImageShack.us
 
en betaald !!!
wooehoooeeee :)

nog de elektra, tank en zitje lassen en kuip erop :)
dan ook nog alu velg achter, nieuwe bandjes en het blok lopend krijgen :) ( eigenlijk nog vrij veel dus )
maar tegen eind volgende week heb ik dag lang lasaparaat en zandstraalkast ter beschikking dus moet goed komen :) idem voor elektriek. alles is nagekeken en nu nog kabels bestellen en na dagje is kabelboom ook weer vernieuwd ! :)
 
staalborstelrond.jpg


Misschien is dit een idee om dat zitje wat roest vrij te krijgen. Met de slijptol haal je te veel materiaal weg misschien?

Ziet er goed uit allemaal :}
 
hij moet doorgeslepen worden om het smaller te maken
dus die streep ducktape wordt er tussenuit geslepen ;)
daarna wordt het gestraald en gelast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan