Afgelopen zaterdag een SRX600 overgenomen. Deze (voor mij iconische fiets) is niet in goede staat. Hij is aangepast tot een soort café racer
Het rijdt dus niet, is niet mooi. Heeft veel liefde nodig en mist de nodige originele delen. Maar hij/zij (weet nog niet wat de aanspreektitel moet zijn, we leven in een inclusieve samenleving) heeft een plek gevonden waar aandacht besteed gaat worden aan het uiterlijk (en het technische deel).
Huidige staat :
met een slijpschijf mishandelde clipons welke vastgezet zijn met bouten die er niet uit zien;
remmen net niet vast, soort koffie in de rempomp voorzijde
achterzijde polyester (los bij de motor)
twee kabelbomen (1 versie in de vorm van een bos kleurige spaghetti, 2 ergens op de motor) reden dubbele kabelboom kortsluiting in de losse bos spaghetti
ontbrekend een accu (wel een grote condensor, om te kunnen rijden zonder accu)
banden oud en de dagen zat (achter haarscheuren)
luchtfilterhuis ontbreekt (wel 2 padfilters
tank heeft wat deukjes
Doel: motor weer respectabel krijgen (echt in originele staat is waarschijnlijk een brug te ver, maar zorgen dat het weer rijdt in visueel fatsoenlijke staat is wel het eind doel).
Oorzaak van deze aanschaf is een kort ritje in 1992 met een dergelijke fiets. Het heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op mij. En wel zodanig dat ik er één in de garage wil hebben staan.
Het project zal iets van lange adem worden. Want eerst op jacht naar onderdelen en het moet concurreren met enige andere projecten in de garage. Wat wel geldt is dat dit project niet op de lijst komt een tijdje rijden en dan verkopen
En dat vraagt natuurlijk om wat beelden.
En voor degene die nog wat "zooi" van een SRX hebben liggen, ik heb interesse. Het doel moge duidelijk zijn
En het hoeft natuurlijk niet voor niets
Het rijdt dus niet, is niet mooi. Heeft veel liefde nodig en mist de nodige originele delen. Maar hij/zij (weet nog niet wat de aanspreektitel moet zijn, we leven in een inclusieve samenleving) heeft een plek gevonden waar aandacht besteed gaat worden aan het uiterlijk (en het technische deel).
Huidige staat :
met een slijpschijf mishandelde clipons welke vastgezet zijn met bouten die er niet uit zien;
remmen net niet vast, soort koffie in de rempomp voorzijde
achterzijde polyester (los bij de motor)
twee kabelbomen (1 versie in de vorm van een bos kleurige spaghetti, 2 ergens op de motor) reden dubbele kabelboom kortsluiting in de losse bos spaghetti
ontbrekend een accu (wel een grote condensor, om te kunnen rijden zonder accu)
banden oud en de dagen zat (achter haarscheuren)
luchtfilterhuis ontbreekt (wel 2 padfilters
tank heeft wat deukjes
Doel: motor weer respectabel krijgen (echt in originele staat is waarschijnlijk een brug te ver, maar zorgen dat het weer rijdt in visueel fatsoenlijke staat is wel het eind doel).
Oorzaak van deze aanschaf is een kort ritje in 1992 met een dergelijke fiets. Het heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op mij. En wel zodanig dat ik er één in de garage wil hebben staan.
Het project zal iets van lange adem worden. Want eerst op jacht naar onderdelen en het moet concurreren met enige andere projecten in de garage. Wat wel geldt is dat dit project niet op de lijst komt een tijdje rijden en dan verkopen
En dat vraagt natuurlijk om wat beelden.
En voor degene die nog wat "zooi" van een SRX hebben liggen, ik heb interesse. Het doel moge duidelijk zijn
En het hoeft natuurlijk niet voor niets