CB 350 Café / Classic Racer

ik vindt hem ook een stuk mooier met kuip, dat gaat goed staan bij die velg <3

doel: klaar tegen 7april ! ik begin te werken in februari dus kan er eens wat geld tegenaan smijten :) noujah, halftijds werken, half studeren :)
 


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

doorgeslapen en samengeducktaped. is eigenlijk verassend stevig :p maaar no worries, wordt nog gelast.
in mijn ogen perfect. er is 37mm vantussen
 
Laatst bewerkt:
zo. aangezien de reacties uitblijven nog een vraagje :)

ik had voor mijn 350 voorvork conische balhoofdlagers besteld. maar ik kan me herrineren dat ik het onderste lager met toch wat overtuiging over de balhoofdstang moest kloppen, idem voor de lagerschalen in het balhoofd.
bij het monteren van een 550 voorvork, moeten deze lagerschalen er dan weer uit? en kan ik de conische lagers voor de 350kroonplaat gebruiken voor de 550 kroonplaat?

of is het gewoon makkelijker om de gaten in de 350 kroonplaat 2mm groter te maken? ik denk niet dat dat zoveel zal schelen in stevigheid vd kroonplaat? is uiteindelijk maar 1mm rondom ....

dus, wat zijn de opties?

eveneens, een dubbele klauw is niet meer nodig, maar voor de stevigheid, de beetje verroeste poten, en omdat mijn clipons dan passen zou ik toch een 550 vork monteren.... of is dit helemaal niet nodig en is een 350 vork even goed?
 
Hier dan een reactie :+

Alle oude schalen moeten er uit, dat heeft nl invloed op je nwe onderdelen. Als ze dezelfde maat hebben past dat best, maar na verloop van tijd slijten de nwe op de oude delen in.

verder mooi project, door die grote kuip gaat er straks veel afhangen van de kleurstelling omdat je van de rest weing details zult gaan zien

Honda plaatje ...

full
 
Bedankt voor de reactie. sinds de lagers erin zitten heeft hij nog geen meter gereden, dus deze zijn ook gloednieuw. ik vroeg me af of het dezelfde zijn als die van een 550/500 vork.

en inderdaad, de kuip is redelijk groot en zeer aanwezig dus ik hoop alsnog met enkele details en dergelijke er een mooie motor van te maken.
voor het mooie zou de kuip moeten herspoten worden. maar ik zie niet direct hoe de lak van de kuip moet worden gehaald. het is echt een serieus laklaag die er niet met de boormachine of dacapent kan worden afgehaald denk ik. daarom dat de tank wit met groen wordt. en het zitje wart bekleed met groene bies.

en door de grote kuip moet ik mijn motorblok ook niet zo mooi maken ^^

de grote kosten zijn nu nog:

alu velg met opstaande rand en rvs spaken voor het achterwiel
banden
eventueel later een 400+cc blok
andere achtervering
 
lekker bezig nog. Die 350 moet nu ook maar eens snel de weg op!

als je je 350 blok weg doet, moet je me tzt maar even mailen dennis.
Blokje liep destijds mijns inziens lekker rond


en ik ga binnenkort weer een 350 ophalen...
 
Laatst bewerkt:
dat blokje liep zeeeeker lekker, daarom ook dat ik de motor van je heb overgenomen Harold.
Alleen loopt deze nu niet meer :)
de startmotor blijft hangen om de een of andere manier. en als ik het koppelingsdeksel monteer dan koppelt hij niet meer, het staafje met die 2 bolletje erop (snap je wat ik bedoel?) wilt blijkbaar niet meer ingedrukt worden, om te ontkoppelen. geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn. (iemand?)
de carbs zijn wel helemaal schoongemaakt een tijdje geleden :)
ik ga het sowieso eerst nog eens testen eenmaal de elektriek opnieuw is gelegd en hopelijk draait het weer
 
De kuip hoef je niet kaal te maken, alleen opschuren met een fijne korrel, gronden en lakken.
 
dat is goed nieuws. wie weet dat hij dan in de toekomst een ander kleurtje gaat krijgen :)
voorstellen? ik vindt dat groen met die witte stripping eigenlijk best mooi :)
 
bedoel je die jag kleur? britisch racing green?
is een mogelijkheid, maar redelijk donker toch?

iemand een antwoord op de voorvorkvraag?

edit:
volgens rene van maanen:

conische balhoofdlagers voor:
350f: 26-48.5/30-50
500f: 26-48.5/30-50
550f: 26-48.5/30-50

dus deze zijn gewoon over te zetten? maar hoe krijg ik het lager van de kroonplaat ( het onderste, zonder het te beschadigen?)
als ik het goed heb moest eerst die ring erop en dan het lager erop "geslaan" worden? ik denk niet dat er groot genoege poulietrekkers zijn om vast te zetten bovenaan de balhoofdstang en dan het lager te grijpen als dat uberhaupt al mogelijk is
 
Laatst bewerkt:
ik vrees toch dat het een beetje te donker is. zoals chris al zegt moet hij echt opvallen door de kleuren omdat er zo weinig zichtbaar is ....
maargoed. het spuiten van de kuip zal toch maar op het allerlaatste gebeuren. dus dat zien we dan wel :)
 
jajajajajajaaaaaa het voorwiel is binnen in is nog veel beter als ik dacht!

(weet iemand trouwens van welke motor die komt? verkoper dacht laverda? )



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

ik heb al het "dummy" deel van de tank verfvrij gemaakt, ik kon er zo onder met een patattenmesje
vanaf ga ik een bakje fabriceren voor de elektra in weg te werken en een paar kila ijzer van het frame slijpen :)
 
Laatst bewerkt:
Heul mooi, nou op zoek naar een bijpassende achter velg
full
 
Laatst bewerkt:
hehe, bij het typen d8 ik al: daar gaat nog reactie op komen ( dus lekker laten staan :D )
er komt achteraan uiteraard ook nog een hooggeschouderde alu velg :)

waar ik nog naar uitkijk: Alu achterbrug & cb550 voorvork
met een beetje geluk heb ik deze al gevonden

weet iemand wat de voor/nadelen zijn van een 4cm langere achterbrug?
 
jajajajajajaaaaaa het voorwiel is binnen in is nog veel beter als ik dacht!

(weet iemand trouwens van welke motor die komt? verkoper dacht laverda? )

[~[url="http://img709.imageshack.us/img709/9569/hpim0498k.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[~[url="http://img843.imageshack.us/img843/1790/hpim0497.jpg"]afbeelding~][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

ik heb al het "dummy" deel van de tank verfvrij gemaakt, ik kon er zo onder met een patattenmesje
vanaf ga ik een bakje fabriceren voor de elektra in weg te werken en een paar kila ijzer van het frame slijpen :)

Je was me net voor, ik heb ook nog contact gehad over het wiel. is inderdaad laverda, alleen de ankerplaat is anders/aangepast.
nog even en tip voor achter op marktplaats is er iemand die maico naven verkoopt, deze zijn eigenlijk voor crossmoteren maar ze passen ook wel mooi in een klassieke racer. Zijn conische naven alla norton manx stijl.
 
ik heb al het "dummy" deel van de tank verfvrij gemaakt, ik kon er zo onder met een patattenmesje
vanaf ga ik een bakje fabriceren voor de elektra in weg te werken en een paar kila ijzer van het frame slijpen :)

Kun je trouwens je electriek niet kwijt in het dummy gedeelte van de tank (of voor een deel?) Ga ik zelf ook doen en staat mooi clean ook. Ik heb de onderkant v d dummy (verlenging) half open gelaten enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan