't Honda Ses 150 Dylan Topic

Ik heb zelf ook nog een andere mooie spiegel liggen kleintje.
Alleen ik mis de adapter die in de scoot moet dus eerst ff halen

Kzou er wel 2 monteren als ik jou was hoor. Ik had mijn spiegel niet goed vastgedraaid en ging op de snelweg los. Dus kon er niet meer doorheen kijken. Vond toch dat ik een aardig stuk miste.

Kgaat btw een tomos kopen voor als het echt glad gaat worden. Had er vorige winter ook 1. En toch paar keer uitgegleden. Voor korte stukken pakte dan ik lekker de tomos. Snor tomosje die zo'n 45-50 kan lopen schiet het ook nog wel mee op :Y

Voor verdere stukken maar met het ov of de auto
 
Laatst bewerkt:
Lekker zonder helm..
Met 45Km zonder helm uitglijden en dan nergens meer op kunnen rijden behalve dan je rolstoel.

(Zou het niet doen, heb vroegah ook bromscooters gereden die +/-115 konden maar toch altijd met het helmpje..)
 
Laatst bewerkt:
Lekker zonder helm..
Met 45Km zonder helm uitglijden en dan nergens meer op kunnen rijden behalve dan je rolstoel.

(Zou het niet doen, heb vroegah ook bromscooters gereden die +/-115 konden maar toch altijd met het helmpje..)


Ik zei ook kan lopen. Zit toch ook niet op mijn dylan altijd vol gas. En zie altijd op die brommer forums, dat snor fietsen opvoeren is niet goed want je draagt geen helm. Wel op een scooter met 90 rijden met helm op maar in je t/shirt :?
Vind het maar een hypocriet verhaal eigenlijk. Ik ben al 2 keer met 45 gevallen met gladheid vorig jaar en een helm is het probleem niet. kleding is veel belangrijker op zon ding ;) gelukkig had ik dat ook aan. 1 keer op een auto geklapt en 1 keer door ijs uitgegleden. Bij beide had ik last van mijn benen maar nergens anders.
Maar zoals ik zei, ik hoef niet continu 45 te rijden. Lange rechte stukken fietspad dwars door the midle of nowhere waar ik regelmatig kom duren wat lang anders. Daar is t mij voor. In de drukte is 25/30 rijden hard zat. Ben ook geen 16 meer.

En zon spatbord, nou ik laat hem er lekker opzitten. Zelfs met spatbord merkte ik dat het water nog gewoon op het zadel kan komen, dus dat wordt niks. :N
 
Laatst bewerkt:
1 keer op een auto geklapt en 1 keer door ijs uitgegleden. Bij beide had ik last van mijn benen maar nergens anders.

Dan heb je mazzel gehad, Als je met je hoofd de grond raakt dan is het afgelopen met lachen om veiligheid.

Ik zie het nog gebeuren dat snorfietsjes worden geschrapt, aangezien de aanrijdingen met snorfietsen het vaakst een fatale afloop hebben.
 
Nou ik heb ter weer 1. Hij loopt 40 op GPS. Dus is vink mooi zo. En ik rij niet altijd te hard zoals ik zei. Dus naja, ik zie het wel. Komt vast goed.
 
Nou ik heb ter weer 1. Hij loopt 40 op GPS. Dus is vink mooi zo. En ik rij niet altijd te hard zoals ik zei. Dus naja, ik zie het wel. Komt vast goed.

Ik heb zelf ook een snorTomosje. Ik rij voor lul maar dat interesseert me niet. Hij haalt ongeveer 35kmpu, verbruikt 1 op 45 ofzo en onderhoud heeftie nauwelijks nodig. Wie is er dan gek? ;)
 
ik zag afgelopen zondag bij hans van wijk iemand met een matzwarte dylan met een prachtige wave disk, groter dan de mijne,de eigenaar is doof volgens mij. iemand van hier? dat ding zag er echt vet uit!er zat een soort klauw verbreder, op kent iemand dar?
 
Heey luitjes even een vraagje,
Ik ben nu 4 dagen de eigenaar van een 2ehands honda dylan uit 2003 met 10.000km
Maar nu kom ik achter een vervelend probleem, namelijk de tellers zijn ermee opgehouden ze zijn gewoon blijven staan op een bepaald getal en er zit geen beweging meer in.
Is hier iets aan te doen iets te resetten ofzo want dit is natuurlijk moeilijk rijden zonder dat je de snelheid weet.
 
Heey luitjes even een vraagje,
Ik ben nu 4 dagen de eigenaar van een 2ehands honda dylan uit 2003 met 10.000km
Maar nu kom ik achter een vervelend probleem, namelijk de tellers zijn ermee opgehouden ze zijn gewoon blijven staan op een bepaald getal en er zit geen beweging meer in.
Is hier iets aan te doen iets te resetten ofzo want dit is natuurlijk moeilijk rijden zonder dat je de snelheid weet.

Misschien even je voorwiel eruit halen, en dan snelheidsmeter element nakijken. Daarmee werkt de snelheidsmeter iig.
 
Net aangehouden met de dylan motoragent vond me wild rijden beetje gepraat en gezegd rij je zelf ook altijd rustig op de motor dan...?
Hij zo nee niet echt ik nou dan :)
Hij zegt mag ik je rbw zien en je gezicht ik zeg ja hoor welke a b c d of e :)
Hij ow doe maar a.
Ik oke hij kijken hele rits volgestempeld.
Oh je heb ze echt allemaal.
Ik ja en ik ben ook nog ambtenaar net als u.
Meneer had het niet meer.
Wel ff gelachen met hem was een aardige kerel
 
Laatst bewerkt:
Berg nieuwe fotos gemaakt met de spiegelreflex.
Alleen nu heb ik volgens mij best veel verbruikt zeker geen 1 op 28.....
Komt dat omdat ik constant aan die hendel draai met hoge snelheid ofzo???
Zie onderste foto trip had ik op 0 gezet volgetankt meter bijna beneden na 170 kms....

[afbeelding]

[afbeelding]


Als een Dylan veel verbruikt moet je:
Bandenspanning controleren
Remklauw voor loopt vaak aan, slechte kwaliteit, de zuiger gaat vast zitten.

Heb het zelf al vaak gehad bij mijn dylan, heb nu bijna 40000km op de teller staan.
 
Als een Dylan veel verbruikt moet je:
Bandenspanning controleren
Remklauw voor loopt vaak aan, slechte kwaliteit, de zuiger gaat vast zitten.

Heb het zelf al vaak gehad bij mijn dylan, heb nu bijna 40000km op de teller staan.

Morgen dan maar eens kijken welke spanning had jij de bandjes?
 
Ik pomp ze altijd op 2,5 bar, lekker veel.

Mijn dylan loopt trouwens ongeveer 1 op 30, en ik rijdt er altijd flink mee door.
 
vandaag maar even wat plaatjes gemaakt van m'n Super Dylan...

dsc0067forum.jpg


dsc0074forum.jpg


dsc0075forum.jpg


dsc0079forum.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je tellers ermee ophouden zou ik eerst eens je Km-tellerkabel nakijken voordat jeje voorwiel etc. eraf gaat slopen..
 
Laatst bewerkt:
Heey luitjes even een vraagje,
Ik ben nu 4 dagen de eigenaar van een 2ehands honda dylan uit 2003 met 10.000km
Maar nu kom ik achter een vervelend probleem, namelijk de tellers zijn ermee opgehouden ze zijn gewoon blijven staan op een bepaald getal en er zit geen beweging meer in.
Is hier iets aan te doen iets te resetten ofzo want dit is natuurlijk moeilijk rijden zonder dat je de snelheid weet.

Ben bang, dat het hele tellerelement vervangen moet worden. Ik heb dat ook ooit gehad met de Dylan. De snelheidsmeter werkte toen als een soort toerenteller. Volgas optrekken resulteerde in een snelheid van 140 km/u op de teller. Bij normaal rijden slingerde de naald tussen de 0 en 140.
 
Als je tellers ermee ophouden zou ik eerst eens je Km-tellerkabel nakijken voordat jeje voorwiel etc. eraf gaat slopen..

Bingo. De kmtellerkabel zit meestal in de kmtelleraandrijving bij het wiel gedraaid. Draai de kabel even van de aandrijver af en draai de binnenkabel met de hand.

Beweegt de teller niet? Kabel of dashboard stuk.
Beweegt de teller dan wel? Aandrijving bij het voorwiel stuk.

Overigens is mijn eerste gok de aandrijving, zo niet de kabel ;)
 
Als je tellers ermee ophouden zou ik eerst eens je Km-tellerkabel nakijken voordat jeje voorwiel etc. eraf gaat slopen..


Ik ken iemand die zijn km-teller aandrijvertje bij het voorwiel heeft vervangen, hij kreeg hierdoor rare storingen in zijn dashboard.
 
Ik weet niet of tie particuliier gekocht is btw, anders zou ik weer bij de desbetreffende dealer de dylan neerzetten en zeggen dat ze het van mij mogen maken :)
 
Het gekke is dat de tellers het nu weer gedeeltelijk doen de km teller werkt nu wel weer maar de benzinemeter geeft alleen de corecte stand als je het contact uitzet.
Voor mij is die dylan een pekelbrommer dus ik wil er eigenlijk zo weinig mogelijk geld in steken, als de tellers echt kapot zouden gaan beun ik er denk ik een fietstellertje op met verlichting op.

Ik vind het ook moeilijk om een beetje rustig aan te doen op het gas omdat dat ding zo weinig vermogen heeft lokt hij je uit om elke keer volgas overal te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan