Suzuki GS750 '77 Caféracer

Net eens gaan kijken,
Zullen toch iets andere dempers zijn, ik heb helemaal geen schroefdraad!
Is gewoon een ophangbeugeltje :Y
 
Dan is het makkelijker! Kan er een Metrisch RVS bout in. Mooiste is dat er een rubbertje in kan met afstandsbusje.
 
Wanneer dat draad grof is, kan het ook BSP of BSW zijn. Dan heb je nog de Gasdraden en WW (Withworth). Binnenmaat en de spoed meten, dan weet je het.
 
TS heeft denk ik de Triumph versie, die komen zonder schroefdraadbussen, dus no problem. Ik heb even gekeken en de Norton variant komt met draadbussen in BSF (dus fijner dan metrisch), al is dat niet meer van toepassing.
 
Ben weer aan het werk geweest. Foto's zijn zoals goede gewoonte weer met de GSM genomen :+

Kleppendeksel is ook maar zwart geworden, ik vond het niet staan als het blank alu was:
IMG-20110418-00183.jpg


Ook enkele zijdeksel gepolijst, koppeling/kleppen geplaatst:
IMG-20110418-00185.jpg

IMG-20110418-00180.jpg


Ben eindelijk zo goed als klaar met het blok. Morgen nog een helicoil plaatsen bij de nokkenassen, kleppen stellen en we zijn er.

Ik moet wel nog een oplossing vinden want zo'n haaksleuteltje voor een klep in te duwen zodat je aan de shim kan heb ik niet...
 
Zo'n haaksleuteltje maak je makkelijk uit een steeksleuteltje, gewoon een stuk wegslijpen en draagvlak een btje vlak slijpen.
 
Je kan van een stuk ijzer van 4 of 5 mm dik een wat gekromde strip maken.

Je duwt de klep in met de nokkenas, strip ertussen en als je de nokkenas verder draait blijft de klep beneden staan en je kan de shim verwijderen.
 


Zie achterste sleutel.
Ik dacht dat het steeksleutel 10 was.

In plaats van die strip, heb ik een imbussleutel gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Aha! En dan moet ik zelfs geen steeksleutel verbouwen :Y Goed idee!

Edit: Ziet er eigenlijk ook makkelijk uit die sleutel maken!
Morgen maar eens zien wat ik doe
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het blok in het frame gehangen, wel beetje lakschade gemaakt. Meeste kan ik wegwerken... Eens denken wat ik met de rest aanvang. Het zit dan ook zo krap allemaal |(

IMG-20110420-00187.jpg

IMG-20110420-00188.jpg

IMG-20110420-00189.jpg


Eeeeeeeen hoppa!
IMG-20110420-00192.jpg


Grote stap gemaakt vandaag, ik ben tevreden :Y

Extratje voor Hans:

IMG-20110420-00191.jpg

(Voor de geinteresseerden, mijn zelfgemaakt shim-tool uit een geroeste uitlaatflens *O*)
 
Zo Dieter, dat is echt een grote stap voorwaarts.
Allemaal zo krap? Leukste klus komt nog: de carbs plaatsen! Das pas echt een kwelling.
Tooltje heb je goochem gemaakt. Heb je O-ringen weten te bemachtigen?
 
Hans, dit is een 750, dat is niet zo nauw als een 550. Als de carbs erin zitten, wat best makkelijk gaat schuif je de (eventuele) luchtfilterbox er zo achter. Tenminste, ik had er weinig problemen mee. De eerste keer was een drama maar als je er handigheid in krijgt is het een eitje verder. (dit is tevens een aanmoediging!!)
 
Dat weet ik dat Dieter een 750 heeft, ik heb dat blok gestraald...
Je zegt zelf dat de eerste keer een drama is. Ik had het over een kwelling. Wat is het verschil?

Misschien doet Dieter het wel met twee vingers in zn neus... _O-
Ik had er een slijptol bij nodig. :$
 
Laatst bewerkt:
Hans:
Inderdaad, was allemaal best krap. We waren met 3 man om het blok te plaatsen en dan nog was het moeilijk. Is ook zoiets die makkelijker gaat als je het al enkele malen gedaan hebt. Maar dat is jammer genoeg niet van toepassing bij mij :N
Carbs plaatsen is makkelijk zat trouwens, genoeg plaats!

Atez:
Dat met die ziptie ziet er eigenlijk ook best makkelijk uit, ik moet toegeven dat het best prullen was met mijn tooltje. De volgende keer probeer ik het zo!

Renaat, Robin, Helahola:
Ik ga inderdaad voor open luchtfilters. K&N's zijn te vinden in de VSA voor omgerekend zo'n 120euro. Koop ik dezelfde filters in België zou me dat zo'n 280euro kosten |( Met andere woorden, ik laat ze overvliegen!
 
Let wel op invoerrotzooi belasting met invoeren...
Maar inderdaad een mooie grote stap gemaakt!!! Begint nu echt goed uit te zien! *D

Ga zo door!
 
Tip voor de k&n filters.... Z1 enterprices.... in de US, ik had ze voor 135 euro in huis..... :+
ovm.... old motorcycle parts...... :X


een cafe racer heeft per definitie openfilters, geloof me die ronk als de carburateurs opengaan is zeeer verslavend ;)
 
@Gustlock
Invoerbelasting hoop ik te omzeilen :Y Ik ken iemand in de VS die geregeld deze kant opkomt. Hij kan ze dan meenemen voor me in zijn bagage.

@Kwasuz
Ik ga eens kijken op die site! Bedankt

@AteZ
Ik kan al niet wachten :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan