Suzuki gsx750F wil niet klokje rond

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnrb

Rookie
13 jan 2011
14
0
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of iemand hetzelfde probleempje heeft gehad als ik nu heb.
Op de snelweg in blijde verwachting van de stand 00000 omdat het beestje inmiddels een ton heeft gereden.
blijft de teller op 99999 staan :? . Hebben anderen dit ook bij de hand gehad omdat het een ontwerp fout van de teller?

Ik rij een suzuki GSX 750 F bouwjaar 1998 model 1999 (wespen kontje)


Have Fun
 
mmmmmhhhh,

Breng mijn fiets toch liever bij iemand die wel enthousiast is over dat merk. Maakt vaak een hoop verschil of iemand met plezier of tegenzin een klus doet. En met dat soort uitspraken krijg ik niet het gevoel dat, dat zo is.
 
mmmmmhhhh,

Breng mijn fiets toch liever bij iemand die wel enthousiast is over dat merk. Maakt vaak een hoop verschil of iemand met plezier of tegenzin een klus doet. En met dat soort uitspraken krijg ik niet het gevoel dat, dat zo is.

Als je hem zou kennen weet je dat hij een vakman is in hart en nieren.

Je zou iets meer de humor van bepaalde posts hier op het forum moeten leren kennen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ken hem niet. En weet zijn opmerkingen dus niet te plaatsen.
Maar wat zou jij doen als de eerste indruk die iemand je geeft zeer negatief is? je fiets aan hem/haar toevertrouwen... of ff verder kijken?
 
Quote:
Een suzuki is duidelijk niet gemaakt om meer dan 99999 km te rijden.

is wat mij betreft zeer negatief.
ik ben overigens moderator geweest op Cadvault.com (amerikaans autocad forum) en meer dan een gewoon lid geweest op officeforum.nl.
Geloof mij, ik weet van fora. mijn naam is op beidde Brnd mocht je dit willen verifieren. Verder ben ik onder die naam te vinden op vbforums.com en Sqlforum om maar wat te noemen.
Ik heb natuurlijk zijn profiel bekeken, en zijn posts voordat ik tot mijn uitspraak ben gekomen en niet alleen op deze thread afgegaan.

Persoonlijk vind ik het onproffesioneel. O, en ook op dat terrein ben ik ervarings deskundig, ook ik heb een eigen bedrijf.

Vind het overigens wel veelzeggend dat je mijn vraag aan jou, of jij wel naar zijn bedrijf zou gaan in deze situatie niet hebt beantwoord.

Greetzzzzzzzz...........
 
Quote:
Een suzuki is duidelijk niet gemaakt om meer dan 99999 km te rijden.

is wat mij betreft zeer negatief.
ik ben overigens moderator geweest op Cadvault.com (amerikaans autocad forum) en meer dan een gewoon lid geweest op officeforum.nl.
Geloof mij, ik weet van fora. mijn naam is op beidde Brnd mocht je dit willen verifieren. Verder ben ik onder die naam te vinden op vbforums.com en Sqlforum om maar wat te noemen.
Ik heb natuurlijk zijn profiel bekeken, en zijn posts voordat ik tot mijn uitspraak ben gekomen en niet alleen op deze thread afgegaan.

Persoonlijk vind ik het onproffesioneel. O, en ook op dat terrein ben ik ervarings deskundig, ook ik heb een eigen bedrijf.

Vind het overigens wel veelzeggend dat je mijn vraag aan jou, of jij wel naar zijn bedrijf zou gaan in deze situatie niet hebt beantwoord.

Greetzzzzzzzz...........

Niet dat het je wat aan gaat, maar ja ik ben al in zijn zaak geweest.
En nee niet in deze situatie want daar woon ik te ver voor weg van zijn bedrijf :P

Voor de rest heb ik het idee dat je maar weinig gevoel voor enige vorm van humor en sarcasme heb
 
Laatst bewerkt:
Quote:
Een suzuki is duidelijk niet gemaakt om meer dan 99999 km te rijden.


Persoonlijk vind ik het onproffesioneel. O, en ook op dat terrein ben ik ervarings deskundig, ook ik heb een eigen bedrijf.

Vind het overigens wel veelzeggend dat je mijn vraag aan jou, of jij wel naar zijn bedrijf zou gaan in deze situatie niet hebt beantwoord.

Greetzzzzzzzz...........

Wat moet jou leven kakkend saai zijn als je een dergelijke opmerking serieus neemt en daar vervolgens op in gaat. Zeker niets beters te doen...........

Een typische Suzuki rijder dus, zeker ook alleen maar rechtdoor en over alles zeiken?



:)


Bekijk zelf maar of je dit serieus neemt
 
Nee gaat mij niet aan, wilde ik ook niet weten.
Mijn vraag aan jou was of jij in mijn situatie warm zou lopen voor zijn bedrijf gezien zijn op/aanmerkingen.
Humor... ik heb nog geen positieve op/aanmerking van hem op suzuki gevonden. Wel 1-zijdige humor... of een opinie?
En ja wel in jouw situatie qua afstand ik woon namelijk in waddinxveen, bij Gouda... ook ver weg.

Ik word overigens niet warm of koud van zijn opmerkingen. Ze verbazen mij. En zoals gezegd vind ik ze onproffesioneel.
Ik weet dat de gsx750F niet veel verkocht is.En een opmerking dat model klote is...best Maar het snelle broertje de F versie is voorzover ik weet jaren het meest verkochte model in Nederland geweest. En om suzuki als geheel stelselmatig af te branden... wat mij betreft geen humor. Bijzonder goochem om al die potentieele klanten weg te jagen. Mijn opmerking was niet bedoelt als een vaststelling van zijn karakter maar wel een vaststelling van de eerste indruk die hij suzuki eigenaars maakt. Terecht of onterrecht.

Verder is mijn fiets nu in onderhoud bij een jonge automonteur die het onwijs gaaf vindt om aan motoren te sleutelen(en bezig is om zijn A rijbewijs te halen). Hij volgt de boekjes soms teveel. Maar ik weet zeker dat hij blij is als ie aan mijn fiets mag sleutelen. Ik neem het risico voor lief dat die jongen niet altijd alles al 10 keer heeft gedaan.
Overigens, als jij dat zegt geloof ik best dat jij hem als een goeie, toffe, integere, proffessioneele gast hebt ervaren. Maar ik wilde duidelijk maken dat hij zo niet overkomt op dit forum. En welke keuze's ik in ieder geval daardoor maak.
 
Quote:
Een suzuki is duidelijk niet gemaakt om meer dan 99999 km te rijden.

is wat mij betreft zeer negatief.

Kan je inderdaad als negatief ervaren. Alleen is het imho (en die van Zot en diverse anderen) een keuze van Suzuki zelf geweest om de teller dan stil te zetten. Niet alleen bij de F, ook bij andere modellen waaronder de R.

Mocht het een troost zijn: zelfs een kilometervreter als de ST 1300 Pan European krijg je niet over de 2 ton heen. Al is het wel handig dat die dan weer gewoon ouderwets op 0 springt.
 
Nee gaat mij niet aan, wilde ik ook niet weten.
Mijn vraag aan jou was of jij in mijn situatie warm zou lopen voor zijn bedrijf gezien zijn op/aanmerkingen.
Humor... ik heb nog geen positieve op/aanmerking van hem op suzuki gevonden. Wel 1-zijdige humor... of een opinie?
En ja wel in jouw situatie qua afstand ik woon namelijk in waddinxveen, bij Gouda... ook ver weg.

Ik word overigens niet warm of koud van zijn opmerkingen. Ze verbazen mij. En zoals gezegd vind ik ze onproffesioneel.
Ik weet dat de gsx750F niet veel verkocht is.En een opmerking dat model klote is...best Maar het snelle broertje de F versie is voorzover ik weet jaren het meest verkochte model in Nederland geweest. En om suzuki als geheel stelselmatig af te branden... wat mij betreft geen humor. Bijzonder goochem om al die potentieele klanten weg te jagen. Mijn opmerking was niet bedoelt als een vaststelling van zijn karakter maar wel een vaststelling van de eerste indruk die hij suzuki eigenaars maakt. Terecht of onterrecht.

Verder is mijn fiets nu in onderhoud bij een jonge automonteur die het onwijs gaaf vindt om aan motoren te sleutelen(en bezig is om zijn A rijbewijs te halen). Hij volgt de boekjes soms teveel. Maar ik weet zeker dat hij blij is als ie aan mijn fiets mag sleutelen. Ik neem het risico voor lief dat die jongen niet altijd alles al 10 keer heeft gedaan.
Overigens, als jij dat zegt geloof ik best dat jij hem als een goeie, toffe, integere, proffessioneele gast hebt ervaren. Maar ik wilde duidelijk maken dat hij zo niet overkomt op dit forum. En welke keuze's ik in ieder geval daardoor maak.
onprofessioneel
professionele

Je zat toch op het office forum, gebruik je geen spell-check? :P

*geintje jongens, geintje*
 
Nee gaat mij niet aan, wilde ik ook niet weten.
Mijn vraag aan jou was of jij in mijn situatie warm zou lopen voor zijn bedrijf gezien zijn op/aanmerkingen.
Humor... ik heb nog geen positieve op/aanmerking van hem op suzuki gevonden. Wel 1-zijdige humor... of een opinie?
En ja wel in jouw situatie qua afstand ik woon namelijk in waddinxveen, bij Gouda... ook ver weg.

Ik word overigens niet warm of koud van zijn opmerkingen. Ze verbazen mij. En zoals gezegd vind ik ze onproffesioneel.
Ik weet dat de gsx750F niet veel verkocht is.En een opmerking dat model klote is...best Maar het snelle broertje de F versie is voorzover ik weet jaren het meest verkochte model in Nederland geweest. En om suzuki als geheel stelselmatig af te branden... wat mij betreft geen humor. Bijzonder goochem om al die potentieele klanten weg te jagen. Mijn opmerking was niet bedoelt als een vaststelling van zijn karakter maar wel een vaststelling van de eerste indruk die hij suzuki eigenaars maakt. Terecht of onterrecht.

Verder is mijn fiets nu in onderhoud bij een jonge automonteur die het onwijs gaaf vindt om aan motoren te sleutelen(en bezig is om zijn A rijbewijs te halen). Hij volgt de boekjes soms teveel. Maar ik weet zeker dat hij blij is als ie aan mijn fiets mag sleutelen. Ik neem het risico voor lief dat die jongen niet altijd alles al 10 keer heeft gedaan.
Overigens, als jij dat zegt geloof ik best dat jij hem als een goeie, toffe, integere, proffessioneele gast hebt ervaren. Maar ik wilde duidelijk maken dat hij zo niet overkomt op dit forum. En welke keuze's ik in ieder geval daardoor maak.
Bedankt voor je opbouwende kritiek *D
 
Oma even wegjagen ipv weer een nieuw topic te plaatsen ...


... Zijn er hier die een idee hebben waar je de teller kan laten resetten?
Of hoe je dat zelf kan doen? Naar het schijnt bestaat er een (ingewikkelde) manier voor om met behulp van de juiste software zelf je teller te resetten.

Ik zit nog "maar" aan 61.000km, maar met bijna 30,000km per jaar zit ik niet ver van die 100,000 meer af.
 
Oma even wegjagen ipv weer een nieuw topic te plaatsen ...


... Zijn er hier die een idee hebben waar je de teller kan laten resetten?
Of hoe je dat zelf kan doen? Naar het schijnt bestaat er een (ingewikkelde) manier voor om met behulp van de juiste software zelf je teller te resetten.

Ik zit nog "maar" aan 61.000km, maar met bijna 30,000km per jaar zit ik niet ver van die 100,000 meer af.
lefgozer (zie mijn eerdere opmerking :P )
 
lefgozer (zie mijn eerdere opmerking :P )
Bedoel je dan volgende opmerking? ...
Een suzuki is duidelijk niet gemaakt om meer dan 99999 km te rijden.
Ik veronderstel toch dat je deze bedoeld ;)
Maar ik ga er evengoed vanuit dat die opmerking helemaal niet serieus bedoeld is ;)

Zelf heb ik al een beetje zitten denken aan een after market teller die op het voorwiel meet, dan kan ik de overbrengingsverhouding aanpassen zonder dat het invloed heeft op de meting.

Maar ik ben niet zo gekend met hoe zo een after market ding aan te sluiten.

Btw: de benzinemeter, toerenteller en het klokje wil ik op de originele blijven gebruiken. Het zou dan al zo een niet al te grote/dikke teller moeten zijn die zowat over de huidige snelheidsmeter past, maar de rest vrij houd.
 
inmiddels is een werkende snelheidsmeter ook niet meer verplicht..
Er zijn zoveel andere mogelijkheden ( b.v. navigatie) dat het RDW heeft bepaald dat een snelheidsmeting tegenwoordig de verantwoording is van de bestuurder
 
Zo, het is er eindelijk eens van gekomen.
Enkele dagen terug twee tellers laten corrigeren om de juiste standen te hebben, en alles doet het prima :t

Zelf heb ik al een beetje zitten denken aan een after market teller die op het voorwiel meet, dan kan ik de overbrengingsverhouding aanpassen zonder dat het invloed heeft op de meting.
En na vele jaren eindelijk de stap gewaagd om de vertanding aan te passen.
Van de originele 15/45 naar 17/42.
Bij 120km/u in 6de is die nu van 5.500rpm gereduceerd naar 4.500rpm. Rijdt nog steeds meer dan vlot genoeg, en het verbruik is merkbaar gedaald.
Om de foutieve meting op te vangen (want ik sta erop dat de ODO stand correct moet zijn), heb ik er een Speedohealer tussen gezet, en dat werkt gewoon perfect! :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan