Honda Vision 110 (2011)

Mooiste is als iemand zonder windscherm met een Vision 110 waar een >2000km op staat eens een goed 0-100 filmpje maakt, kijken hoe het laatste stuk gaat, daar ben ik erg beniewd naar.

Heb wel de camera, de wil, de apparatuur om te bewerken etc, alleen ik het de scooter (nog) niet...
 
En is die er al ?? :P

Op de 100 bedoel ik he :9


Ja hoor vandaag, na inrijden ( staat nu op de 580km ) de 100 km/uur gehaald. Is dan wel de top. Lijkt er geen moeite mee te hebben. Wel mooi weer, weinig wind en mijn gewicht is zo 75 kilo. 90 haalt hij zonder problemen, de 100 duurt iets langer. Valt mij niet tegen. Vraag me wel af, of het goed gaat wanneer je langdurig vol gas rijdt. Op mijn woonwerk verkeer route is deze weg zo 5 km. En dit varieerd van 80/100.
 
En hoe optimistisch is jou teller dan?
Wat zegt de GPS kwa echte snelheid?

valt dan niet tegen voor een 110 cc luchtgekoeld blokje
 
Dan weet je wat je te wachten staat he,of aan de afslankshakes of een zwarrdere scooter kopen })

Die optimistische waarde van Honda dat deze machine 1:52 doet zal wel niet gehaald worden.
Bij constand volgas op topsnelheid zal dit helemaal wel tegenvallen vermoed ik.
 
Welke motor(scooter) of auto haalt dan wel de opgegeven waarde bij volgas?
Hoeveel auto's halen volgens de fabriek 1 op 25 ofzo, terwijl het bijna niemand het lukt om dat voor elkaar te krijgen?
Ik heb met mijn vision toch 1 op 45 gehaald zonder al te veel moeite.
 
Gisteren weer getankt, zo weer een dikke 7 euro. :) Rij hier bijna een week op. Dagelijks zo 45 km. Afgelopen week 1 op 45, zoals rhodi. Ook stukken volgas 100km/uur.
Maar ook stukken 50a 60 in de stad.
 
Hallo allemaal,
Hier nog een trotse eigenaresse van de Honda Vision 110! Morgen kan ik erom, een mooie zwarte is het geworden...
Heb hier gelezen dat er nogal stevig wordt ingereden, is het nu wel of niet noodzakelijk om rustig te rijden de eerste paar 100 km's?
 
Hallo allemaal,
Hier nog een trotse eigenaresse van de Honda Vision 110! Morgen kan ik erom, een mooie zwarte is het geworden...
Heb hier gelezen dat er nogal stevig wordt ingereden, is het nu wel of niet noodzakelijk om rustig te rijden de eerste paar 100 km's?

Gefeliciteerd met de aanschaf!
Het inrijden, tja daar zijn nogal wat meningen over. Er is een verhaal wat zegt dat de eerste 50 kilometer het belangrijkste zijn en dat je dan veel moet afwisselen qua snelheid en daarna is het gewoon rijden geblazen :? . Zelf wissel ik de eerste 1000 kilometer in die mate af dat ik zorg dat ik niet te lang met een constante snelheid rond tuf. Optrekken doe ik dan niet volgas (dat zal met deze scoot niet makkelijk zijn wil je meekomen met de rest van het verkeer). Wellicht dat andere forumleden nog aanvullende/andere inrij procedures kennen.

Natuurlijk zien we hier graag foto's van je nieuwe aanschaf *O*
 
Hallo allemaal,
Hier nog een trotse eigenaresse van de Honda Vision 110! Morgen kan ik erom, een mooie zwarte is het geworden...
Heb hier gelezen dat er nogal stevig wordt ingereden, is het nu wel of niet noodzakelijk om rustig te rijden de eerste paar 100 km's?

Hoi Fluxy, ook proficiat met je leuke scoot! Echt een handige (en economische) aanschaf. Wel je ervaringen delen met de Vision hè.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de felicitaties!
Natuurlijk zal ik zo snel mogelijk een fotoverslag overleggen ;-)

kan niet wachten...
 
Hallo allemaal,
Hier nog een trotse eigenaresse van de Honda Vision 110! Morgen kan ik erom, een mooie zwarte is het geworden...
Heb hier gelezen dat er nogal stevig wordt ingereden, is het nu wel of niet noodzakelijk om rustig te rijden de eerste paar 100 km's?

Gefeliciteerd en veel mooie kilometers maken he!?

Vwb het inrijden , als je alleen lanzaam wilt rijden kun je alleen maar binnen de beb. kom rijden. Op 80 km wegen kun je moeilijk 60 gaan rijden. Gewoon lekker gaan rijden en probeer dat je niet konstant volgas hoeft te rijden, maar een beetje varieren zal ik maar zeggen.
 
Gefeliciteerd ! *O*
.... is het nu wel of niet noodzakelijk om rustig te rijden de eerste paar 100 km's....?
Wel....

Zie het zo; met een Blackbird kost het geen moeite om met het verkeer mee te rijden, die spaar je dus al bij normaal gebruik.
Bij een Vision ligt dat anders; die moet voor normaal verkeer best hard werken, te hard. Spaar hem dus de eerste paar honderd kilometer.

Rijd liever rustig bochtige dijkweggetjes dan een lege snelweg.


Hieronder heb ik wat links geplaatst over hetzelfde onderwerp.

hoe moet je een nieuwe motor inrijden...

hoe hebben jullie je scooter ingereden?
 
Laatst bewerkt:
proefritjes vision 110, pcx 125, sh 300
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi, zo morgen de 1000 KM beurt. Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief. Ben inmiddels wel gewijzigd van woon/werk route. Er zat een gedeelte in van een provinciale weg. Daar mag je 80, geen probleem voor de vision. maar er wordt toch tegelmatig harder gereden. Zoals gezegd haal ik net de 100, maar vindt het niet fijn om constant volgas te rijden. Merk overigens geen protest van het blok, hij draait lekker zonder getril. Maar denk op de lange duur, hier het blok te veel mee te belasten. Nu stukken 60 , waar dan wel weer iets harder wordt gereden, maar dat is geen probleem. Ben benieuwd wat er met de 1000 km beurt werkelijk wordt gedaan, buiten olie en olie filter. Zijn bij jullie de kleppen gesteld ?. Wil in de toekomst zelf de beurtjes gaan doen, doe dit ook met mijn ST1100 Pan european. Ik zal in ieder geval melden, wat er gedaan is en de kosten.
 
ene dealer doet er meer aan dan de ander. soms gaan ze kijken of er nog een beetje koelvloeistof bij moet , en andere denken, we kunnen wel aan de gang blijven, na de aflever inspectie geloven ze het wel en wisselen alleen de olie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan