Wat doet air switch valve op zx6r?

rikkie

MF veteraan
5 mrt 2004
4.565
0
Spaarndam
mijn zx6r '97 loopt een tijdje niet lekker meer, carbs bij de dealer laten doen nadat ik stil ben komen te staan. Hier zijn de stationair sproeiers en vlotternaalden gedaan. Nu loopt hij wel start beter alleen in bepaalde toerengebieden hikt hij wat om dan weer verder te gaan. Vooral vanaf een stabiele snelheid in 1 keer gas geven geeft problemen.
Afgelopen winter heb ik nieuwe krukas drijfstangen en lagers geplaatst ook heb ik de distributie ketting en spanner vervangen.
Hierna 1000km zonder problemen gereden tot dat ik stilstond ;(

Nu ben ik aan het zoeken geweest volgens het wph zouden deze problemen zich voor kunnen doen door het niet werken van de air switch valve (16126 op de foto )maar wat doet deze? als ik er een onderdruk op zet schakelt hij in ieder geval niet.
full


voor de volledige fiche zie link
http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/1997-kawasaki-ninja-zx-6r-zx600f3-us/o/m4173#sch62705
 
Laatst bewerkt:
De slangetjes aan die luchtklep (92190B) zitten op het kleppendeksel gemonteerd denk ik? Hiermee wordt lucht vanuit de airbox direct het uitlaatsysteem ingezogen om het mengsel volledig te verbranden. Om te zorgen dat er geen gassen terug komen hoort de klep inderdaad te sluiten als er lage druk op aansluiting A staat. Dit gebeurt normaal bij het afremmen op de motor (lage druk in het inlaatsysteem/airbox waar aansluit A op aangesloten is).

ltR1V.jpg


Ik heb werkelijk geen idee of een kapotte klep de door jou beschreven problemen kan veroorzaken. Om te kijken of het aan de klep ligt kun je DENK IK proberen om het systeem los te halen en af te doppen zodat er zeker weten geen gassen terug de airbox in komen. Wacht nog even op wat meer reacties voordat je dat doet want ben er niet 100% zeker van of dat zonder verdere aanpassingen kan.
 
Laatst bewerkt:
Dank u Martell.

Deze klep staat nu continu open dus zou zomaar kunnen dat het hier door komt.

Maar wacht idd nog even op wat meer reacties in ieder geval bedankt Tjaps


De grootste vraag is nu vanaf welk toerental deze schakelt
 
Laatst bewerkt:
Alles afdoppen en die rotzooi in de oud ijzer bak, plaatsbesparend, gewichtsbesparend, en (een ietsiepietsie) milieubesparend.


:^


tussen de 2 buisjes die uit je kleppendeksel komen een stukje buis doen met slangenklem (mooiste is om op deksel zelf al dicht te maken natuurlijk ;) ) en dunne slangetje dat naar je carbs loopt GOED afdoppen. Rest van de zooi er af slopen
 
Hahaha echte zakenman. ;) wat te doen met de vacuumswitch aan de bovenkant net onder de airbox???

En dit zou de problemen op moeten lossen dus???

Jahaa, ben ook al multimiljonair _O-
Als je met die switch 16126 op de foto bedoelt, dan weg ermee, in de oud ijzer bak!
Je gat in de filterbox, en het vacuüm aanzuigpunt afdoppen.
Als dit je probleem gaat oplossen durf ik hier achter de pc niet te garanderen, maar met die milieutroep eraf kan het zéker geen probleem meer veroorzaken !!
 
Nee garanties kan je nooit geven dat snap ik. Maar als je zo vriendelijk zou willen zijn om op die link te kijken, dan zie je dat er nog een vacuumklep onder de airbox zit (deze heb ik wel gecontroleerd en zou moeten werken) vraag me af of die er dan ook af kan die heeft me in het verleden ook al eens kopzorgen bezorgt namelijk

nr. 16126A
 
Laatst bewerkt:
Nee garanties kan je nooit geven dat snap ik. Maar als je zo vriendelijk zou willen zijn om op die link te kijken, dan zie je dat er nog een vacuumklep onder de airbox zit (deze heb ik wel gecontroleerd en zou moeten werken) vraag me af of die er dan ook af kan die heeft me in het verleden ook al eens kopzorgen bezorgt namelijk

nr. 16126A


die kan er tussenuit en kun je vervangen door een stukje buis (of de block off plates natuurlijk)
 
okee thanks all. Ik ga even knutselen. Heeft een 07 ook van die clean air shit? :P

Eigenlijk moeten ze alle drie op een testbank en afgesteld worden dat gaat me een vermogen kosten :X

Nog even mee wachten dus :P
 
Laatst bewerkt:
okee thanks all. Ik ga even knutselen. Heeft een 07 ook van die clean air shit? :P
Ja, dat zit ook op een '07. :Y Op de zelfde plek als bij andere modellen alleen elektronisch geregeld in plaats van luchtdruk. Alleen kan je daar de klep waarschijnlijk niet helemaal weg halen zonder foutcodes te krijgen (zal vast mogelijk zijn het systeem te "foppen'' door middel van een weerstand oid).

qZo6n.gif
 
Laatst bewerkt:
Jahaa, ben ook al multimiljonair _O-
Als je met die switch 16126 op de foto bedoelt, dan weg ermee, in de oud ijzer bak!
Je gat in de filterbox, en het vacuüm aanzuigpunt afdoppen.
Als dit je probleem gaat oplossen durf ik hier achter de pc niet te garanderen, maar met die milieutroep eraf kan het zéker geen probleem meer veroorzaken !!

hahaha, jij bent zekerste weten geen geitewollensokken drager :+
 
Zo heb de onderste klep er tussen uit, gister een rondje gedaan hij houd nog wat in rond de 8.000rpm heb zo een vermoeden dat hij de bank op moet. Hij heeft nu ruim 73.000km gereden waarvan heel wat circuit km's heb zo een vermoeden dat hij gewoon goed afgesteld moet worden.
 
Ja dag oma, loopt nog steeds niet goed rond die 8000rpm. maarrrrrrr kreeg een ingeving vannacht dus circuitfiets uit de werkplaats de huiskamer in.

GroteFoto-GL8UQJLX.jpg


En de ouwe de werkplaats/voorkamer in. En wat was mijn ingeving??? de benzinepomp heeft een paar keer gehaperd deze heeft nog contactpunten.

GroteFoto-NSRTKFB8.jpg


en die zijn volledig ingebrand en er lijkt aan 1 kant ook wat te missen
 
Terug
Bovenaan Onderaan