Het Honda Africa Twin Topic Deel *1*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij vergis je je daarin een beetjes Dennis... sommige stukken zijn echt wel super 'los' zo te zien en dat valt (vind ik) toch niet echt mee met zo'n 'zware' Twin...vind 't evengoed een vette omgeving om op een zaterdagmiddag ff lekker te spelen.. moesten we hier in de lage landen wat meer hebben, zo'n 'parken'.. 8-)

leuk alleen echt offroad rijden kan die gast niet, wel mooie natuur om ff mega los te gaan..
 
Volgens mij zijn er echt zware stukken tussen. Die bult op ook even door het losse zand dan zie je echt wel dat hij er moeite mee heeft.
Maar volgend jaar dan maar een weekend Zweden/ Finland van maken in plaats van de Ardennen?? *O*
 
Volgens mij zijn er echt zware stukken tussen. Die bult op ook even door het losse zand dan zie je echt wel dat hij er moeite mee heeft.
Maar volgend jaar dan maar een weekend Zweden/ Finland van maken in plaats van de Ardennen?? *O*

All in favor dat aye...

AYE :W
 
Whaaa !!

mijn motor is nog nie klaar nie....

maar wel weer beetje gedaan vandaag..
full

leuk hoor polijsten, maar ik was helemaal zwart..
full

GLIMMIE !!!
full


en zonder achterbrug niet naar Scandinavie....
 
blij dat mijne niet zo blinkt. kwam er laatst namelijk achter dat me achterbrug helemaal niet zwart is maar alu
 
alu polijsten...
hoop voor je dat je er van geniet want gepolijst alu blijft meestal niet zo lang mooi,
tenzij je hem blank lakt...

Dirty job :r
 
Laatst bewerkt:
Robbin,

Ik zag dat jij ook een MCcoi oiler op je Ttwin had gebouwd. Heb jij het reed contact gebruikt en zo ja?
Heb je dan ook die extra schakeling er op gemaakt om dat "zundungssignal" te gebruiken. Ik begrijp niet welk signaal ze daar mee bedoelen.

In principe werk mijn systeem wel, maar voor mijn gevoel alleen in de noodloop modus en niet met het aantal gereden kilometers.

Hoor van je , groet, Willem.
 
nah gewoon lakken, knap werk!

Ik denk erover om in de zomer weer even naar de alpen te gaan. Afgelopen zomer al de col du parpaillon als hoogtepunt (25km gravel, stenen, keien, modder), zie ik nu dat deze daar ook vlak bij ligt
, de assieta

Er was er nog een, even opzoeken

o ja monte jafferau, zie ook hier Monte Jafferau - Alpen-Motorrad-Guide moet die site sowieso nog eens even goed bekijken, is misschien veel leuks uit te halen

dus
- parpaillon ca 25 km
- assietta ca 36 km
- jafferau 21 km

en alles onverhard / steenslag

wie vult aan?
 
Laatst bewerkt:
nah gewoon lakken, knap werk!

Ik denk erover om in de zomer weer even naar de alpen te gaan. Afgelopen zomer al de col du parpaillon als hoogtepunt (25km gravel, stenen, keien, modder), zie ik nu dat deze daar ook vlak bij ligt
, de assieta

Er was er nog een, even opzoeken

o ja monte jafferau, zie ook hier Monte Jafferau - Alpen-Motorrad-Guide moet die site sowieso nog eens even goed bekijken, is misschien veel leuks uit te halen

dus
- parpaillon ca 25 km
- assietta ca 36 km
- jafferau 21 km

en alles onverhard / steenslag

wie vult aan?

spanje is er nog meer dan zat onverhard :} ook richting de top van de sierra nevada dacht ik :}
 
Robbin,

Ik zag dat jij ook een MCcoi oiler op je Ttwin had gebouwd. Heb jij het reed contact gebruikt en zo ja?
Heb je dan ook die extra schakeling er op gemaakt om dat "zundungssignal" te gebruiken. Ik begrijp niet welk signaal ze daar mee bedoelen.

In principe werk mijn systeem wel, maar voor mijn gevoel alleen in de noodloop modus en niet met het aantal gereden kilometers.

Hoor van je , groet, Willem.

ik had je al een pm gestuurd...

ben nog heel even in canada, maar als ik terug kom duik ik er ff in.
 
Wat dacht je van deze gast dan? Zo te zien moet ik nog een beetje oefenen in de regen.

 
doe ik ook weleens met me at :} dat is het leuke aan dat hij zo achterlijk stabiel is dat je ook met ijzel met 2 glijdende banden door kan glijden :} en bochten powerslide ik ook weleens }) heerlijk })
 
Hallo gasten,

Wat is jullie topsnelheid op de africa twin?

Ik kwam laatst met volle bepakking op de afsluitdijk met wind schuin van voren, niet hoger dan 145km uit.

Is dit normaal, ikzelf weeg wel 130kg.

Groet GUIDO (ORANJE/ZWARTE TWIN MET ZWART SCHERMPJE)
 
Hallo gasten,

Wat is jullie topsnelheid op de africa twin?

Ik kwam laatst met volle bepakking op de afsluitdijk met wind schuin van voren, niet hoger dan 145km uit.

Is dit normaal, ikzelf weeg wel 130kg.

Groet GUIDO (ORANJE/ZWARTE TWIN MET ZWART SCHERMPJE)


niet echt topcondities om je top snelheid te testen...

denk dat het redelijk in de buurt komt van je top. heb mijn twin nu iets meer dan een jaar maar heb volgens mij nog nie harder gereden dan 140.
snelheid is voor mij nie zo belangrijk. anders had ik wel een supersport gekocht.
 
Bergaf in duitsland 190 op de teller, op het vlak 160-170 maar je merkt dat een twin er niet op gemaakt is. Vond er niet veel aan, niet echt prettig rijden.

Denk dat met deze omstandigheden een top van 145 niet héél gek is.
 
Bedankt! Scheelt me weer een carb job.

Laatste verandering aan de AF is een renthal stuurtje, pakt wat lekkerder vast omdat ie wat rechter is.

Hebben jullie nog iets aangepast de laatste tijd?

O ja wie rijdt er met een dynojet carb kitje rond?

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan