Eigenbouw EGLI TR1

wegwezen oma! hoe gaat het hier? *O*

btw, laatst bij een cursus van BS Autotune geweest, erg mooie injectie unit bouwt die kerel, en heeft er veel verstand van. mocht je ooit nog eens een andere injectie route willen bewandelen zou ik eens op zijn site kijken :Y
 
Dag pretpiloot,

Goed om te horen dat de BS autotune cursus goed was. Heb gemengde ervaringen gehoord over de beste man. Maar dat heeft mij keuze toen niet beinvloed. Hij zal er zeker verstand van hebben! Maar in mijn geval is het eigenlijk toch misgegaan bij de keuze van het systeem, dus wellicht was BS autotune beter geweest ;) Toen leek alles van een en dezelfde leverancier een slim idee, en ecotrons was speciaal voor motoren.... Maar eigenlijk is de electronica van de ECU gewoon niet degelijk genoeg.... Als ik er evt. weer een keer mee verder zou gaan knoop ik alle onderdelen zelf aan elkaar op basis van een microsquirt of Ignitech module.

Maargoed, ik ben weer bezig met de motor, en daar gaat het om :)

Binnenkort meer plaatjes van de vork :P die is nu aan de beurt!

Later,

Loek
 
Zo,

Het is kerstvakantie, nog net op tijd om in het oude jaar die oma een trap te verkopen :P

Gister eindelijk nog eens tijd om een avondje te klussen. Om te beginnen het ding nog maar eens warm laten draaien. Starten ging meteen, loopt een beetje rommelig stationair.... carburateurs zullen nog wel eens schoon moeten en de bougie van de voorste cilinder is een beetje vettig. nouja. Kleine dingetjes.

Dan maar weer wat nieuws :)

Ik had in de tussentijd hier op het forum een beetje zitten azen op een klein oliekoelertje en dat is inmiddels gelukt. Geen idee waar het ding vanaf komt maar dat boeit ook niet zo. De blokken hebben een flinke plens olie aan boord (3,7 liter) en met de koeler erbij zal dat wel iets boven de 4 liter uitkomen. En als die plens een paar graden koeler loopt is het al prima. Een olietemperatuurmeter zit er standaard niet op maar die is in de maak!

Dan de koeler.... Past mooi als je het mij vraagt *D
20151228_204910.jpg


En nog een:
20151228_204917.jpg


Helemaal goed zo gok ik :P Als het om de maximale koeling gaat kan het vast beter.... maar het is gewoon voor de zekerheid. De slangen moeten nog gemaakt en de aansluiting op het blok ook nog. Maar het begin is er in ieder geval. De aansluitingen op het blok komen in het dekseltje van het oliefilter. er is een goede beschrijving over hoe die gaten erin moeten. En het oliepompje wordt ooit nog eens vervangen door dat van een XV1100, die heeft iets meer capaciteit.

Verder had ik nog wat Festo perslucht spulletjes verzamelt. In de oude race EGLI frames zat soms perslucht.... als de druk op je metertje daalt wordt het tijd om af te stappen omdat je frame aan het scheuren is _O- Nou ga ik daar even niet van uit, maar ik vond het wel een grappige feature ;) Dus maak ik die ook.

Metertje op het tijdelijke dashboard:
20151228_212935.jpg


Ik heb nu toeren, lambda en framedruk, moet nog: snelheid (fietscomputertje), olie temperatuur en evt. temperatuur van de achterste cilinderkop.... daar wordt het ding het warmst. Oliedruk wordt gewoon een lampje en lambda moet uiteindelijk demontabel om af en toe de afstelling te checken. Van die meter wordt je knettergek tijdens het rijden _O-

Zo dat was het wel weer. Deze week nog een keer een dagje klussen :)

Later,

Loek
 
Laatst bewerkt:
Verdorie, wordt mijn favoriete topic geupdate, werken de foto's niet :( fijn om te lezen dat je weer bezig bent.

Leuke feature, dat perslucht. :)
 
Heej dat is kak met die foto's, maar volgens mij hobbelt het weer. Ik had het exact zo gedaan als altijd, maar van een ander google account.... en dat werkt dus niet met een of ander instelling ofzo. Dus nu maar weer van het oude vertrouwde google account :)

Later,

Loek
 
Zo dan?!? Zelfde truukje andere browser.... voor mij lijkt het te werken, maar dat was net ook het geval.

Even voor het idee. Ik maak de foto's met mijn android telefoon, die selecteer ik dan in mijn gallerij, dan uploaden naar google foto's en op de computer gewoon een reactie schrijven en foto's linken zoals normaal door rechtermuisknop te klikken in google foto's, de linkt te kopieren en die te plakken in de reactie tussen
.

Zo doe ik het al 4 jaar :?

Hopelijk is het gezeik nu klaar. Fijne avond dan maar.

Later,

Loek
 
Wat een gekut met die plaatjes man :( .... Maargoed, heb het nu vanuit picassa web albums gedaan en dan lijkt het goed te werken...

Verder :)

Het nieuwe jaar maar eens aardig begonnen met een klusavondje :P gewoon wat klusjes die al een tijdje op het lijstje stonden.

Busje voor de koppelingskabel. Ik had eerst een andere koppelingshendel, maar die beviel niet zo. dus een andere gescoord, past natuurlijk het aangesoldeerde tonnetje van de kabel niet in de hendel, dus een busje eromheen. Leek me een beter idee dan een nieuw busje solderen, daar wordt die kabel niet soepeler van :N

Busje fabrieken (de moer ernaast is M8 ;) ):
20160101_195339.jpg


Busje in de koppelingshendel , weer een klusje af:
20160101_195418.jpg


En ik had nog geen begrenzing voor de stuuruitslag.... zonder kuip en tank nooit echt een probleem O-) maar nu met kuip dus wel ;) . In de kroonplaat zitten twee mooie M6 tapgaatjes dus die konden daar mooi voor gebruikt worden.
Stukje koker op het balhoofd gehecht en twee busjes op de kroonplaat geschroefd. Komt nog wat rubber omheen of evt. een stelschroefje erin, even afwachten hoe het met de tank gaat. Voor de kuip is het zo OK.

Beetje een rommeltje aan kabels... maar het principe is duidelijk:
20160101_205931.jpg


En als laatste had ik nog een beetje een priegel standaard waar de motor steeds op steunde. Ooit eens snel in elkaar geflanst met het idee eens een "definitief" exemplaar te maken :Y en dat is nu gebeurd. Zijn toch wel handige dingen. Zo'n inrijklem of bok voor je achterwiel neemt net wat minder fijn mee :Y

Stuk stabieler en het oog wil ook wat:
shX7J1d7w0YnZNJ2h96Y94iGG9d_Ltao7eGFgJtyE8xG4xNV6_YsrW0CvatA-EpvPAqsESWXPI7b8d_f7-UHJ8ecBQ6LBwUHBSGHoT6yD0mHhVtRKVwYOMOQlfp5c487hAEQa59agHF7p7UKnLH7_hPphsqjzbZfPNSx1c_ZBl2LoOgdw1YQsm7Fz6-bnrNYb0Aekbb7bpnlzexjK5uZIfkNI9upoRIXzZQ55-wzC02X5Fhf_dzfU0H6VcEK4p2shbmdmlTC3J58bQSmspC-M-6woNRvr5okFDObt-pCjO_IxrDN5P0fXPxgQWO2jIjkwjPQUOS8byq4xxjo5G8Ufrp0mDaA9H5QcrDlD1jYlw3_v_vG417NOrT1zlH9lUYr3FZ3Sa3ZfD0c3_c4WQNI68wdBUd6CJn8FbjEtaNqsn5kFWXZf8HDXbbpHJmwePP9unC3l8jozq34eUgcVnoyhKat82jSQSzol_LHmxNoczKBtMas6z1IV9VBpE5a4x6ZrEyZUyGJZeWngXNJuAOTnW6T_SfxSYgy007i3rv5nQQWmCrPiMshi4vins-_TIM=w2338-h1315-no


En voor je het weet zijn er weer 3 uurtjes om :9 en wordt het lijstje met dingen weer iets korter *O* ..... ook al komen er ook nog af en toe dingen bij natuurlijk -O-

Later,

Loek
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan