Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
draad voor tomtom gewoon afpakken van de voedingsdraad achter de voor kap

Zie pb

Eens met snarf61! (is hij overigens geschakeld op het contact?)

Echt waterdicht worden die sockets volgens mij niet, ik heb weleens een oplader voor mijn telefoon 12v naar usb naar usb kabel met een ballon en elastiek nog spatwaterdicht gemaakt.

Bovenkant ballon eraf knippen en de onderkant over de aansluiting schuiven.

Beetje MacGyver maar je moet wat als je telefoon bijna leeg is en het gaat regenen.
 
Hier nog een blije vogel *O* *O* *O*
Sinds gisteren de eigenaar van een witte Versys 1000 '15. *O* *O*
In het buitenland heet hij Grand Tourer en in Nederland noemt men hem de 'NL Edition"

full
 
Laatst bewerkt:
Engelse motor, gekocht in België en hier klaar voor transport naar Nederland op onze eigen trailer uiteraard. :Y
full


O, moet de Avator natuurlijk nog aanpassen |( |(
 
Laatst bewerkt:
Eens met snarf61! (is hij overigens geschakeld op het contact?)

Echt waterdicht worden die sockets volgens mij niet, ik heb weleens een oplader voor mijn telefoon 12v naar usb naar usb kabel met een ballon en elastiek nog spatwaterdicht gemaakt.

Bovenkant ballon eraf knippen en de onderkant over de aansluiting schuiven.

Beetje MacGyver maar je moet wat als je telefoon bijna leeg is en het gaat regenen.

Jullie bedoelen aftakking van de bekabeling die naar de 12volt stekker loopt? Bij mijn er6n 2012 had ik hem enerzijds op de batterij gekoppeld en anderzijds bij de zekering van het voorlicht gestoken. Maar wou het zoeken hiernaar vermijden dus lijkt me dit wel een betere optie :)
 
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!

Enige is koplampafstelling denk ik, of is het een andere reflector? En stuur natuurlijk :/

Ja, is wel een links stuur. :(
Hij wil ook automatisch steeds op de linker weghelft gaan. _O-
Op zich geen probleem, is ook gemakkelijker met inhalen _O-

Volgens de Belg maakt de reflector tegenwoordig niet meer uit :/ :/
Ben benieuwd als ik een keer in het donker rij :]

Had nog "een beetje geluk" bij het proefrijden. Je weet hoe het gaat stukje rijden, ff stoppen wat foto's maken en weer weg rijden.
Laatste is wel gemakkelijk als ie start => niet dus, accu kaduuk *O* *O* .
Dus naast de nieuwe banden, olie en - filter ook nog een nieuwe accu erin. :}

a.s.Maandag op kentekenkeuring bij de RDW :Y
 
Top-trailer heb je daar. Jammer dat het voor mij een beetje uit de buurt is. Ik zoek nog iets voor mei.

Uit de buurt is betrekkelijk natuurlijk :Y
Er zijn mensen geweest die 160km (enkel)gereden kwamen om een trailer op te pikken 8-), om vervolgens de volgende dag weer langs te komen op hun reis naar Italië.............
Maar voor in mei ben je behoorlijk laat, evenals voor september, dat zijn eigenlijk de maanden die eind januari al bijna vol bezet zijn. :Y
 
Mooie fiets. Heb dezelfde kleur. Moet nog wel ff wennen aan die Thermopane ruit.

Ik moet nog ff kijken of het werkt.
Heel mooi is anders, maar als het enigszins werkt, dan maar iets minder mooi zullen we maar zeggen :Y
Soms gaat functionaliteit voor op mooi zijn, maar dan moet het wel heeeeeeeeeeeeeeeel functioneel zijn natuurlijk, we zullen het beleven :Y
 
Beste Versys 1000 rijders,

Ik ben nieuw op dit forum (dit is mijn eerste post), heb al wel een tijdje mee zitten lezen met een aantal topics.

Ik heb een vraagje: Is een versys 1000 geschikt (nou ja, is het mogelijk) als eerste motor of kan dat echt niet?

Ik heb maandag mijn rijbewijs gehaald en ben aan het kijken naar wat voor een motor ik wil rijden. Ik ben 32 (dus de wildste haren zijn wel verdwenen, maar wil wel wat met pit). Ik ben 2.00 meter groot en weeg circa 115 kilo (paar kilo te veel, maar vooral een groot boven lichaam en ook wel aardig wat spieren). Groot (en lomp) dus. Tijdens het lessen hadden we een yamaha mt07, wat betreft rijgedrag prima is. Liever heb ik het ietsje groter voor mn zithouding en benen, maar 4 uur lessen was prima vol te houden (echt veel langer wordt denk ik oncomfortabel). Maar op de snelweg is het voor mij echt niet te doen, vol in de wind met mijn grote lichaam zonder een windscherm.

Gezien mijn bouw en wensen denk ik uit te komen op een versys 1000 (tweedehands, versie 2012 ofzo), maar vraag me af of dit kan. En ik weet het, je moet het proberen voordat je het echt weet. Gaat meer om het idee of het überhaupt niet te veel is als eerste motor.
 
Beste Versys 1000 rijders,

Ik ben nieuw op dit forum (dit is mijn eerste post), heb al wel een tijdje mee zitten lezen met een aantal topics.

Ik heb een vraagje: Is een versys 1000 geschikt (nou ja, is het mogelijk) als eerste motor of kan dat echt niet?

Ik heb maandag mijn rijbewijs gehaald en ben aan het kijken naar wat voor een motor ik wil rijden. Ik ben 32 (dus de wildste haren zijn wel verdwenen, maar wil wel wat met pit). Ik ben 2.00 meter groot en weeg circa 115 kilo (paar kilo te veel, maar vooral een groot boven lichaam en ook wel aardig wat spieren). Groot (en lomp) dus. Tijdens het lessen hadden we een yamaha mt07, wat betreft rijgedrag prima is. Liever heb ik het ietsje groter voor mn zithouding en benen, maar 4 uur lessen was prima vol te houden (echt veel langer wordt denk ik oncomfortabel). Maar op de snelweg is het voor mij echt niet te doen, vol in de wind met mijn grote lichaam zonder een windscherm.

Gezien mijn bouw en wensen denk ik uit te komen op een versys 1000 (tweedehands, versie 2012 ofzo), maar vraag me af of dit kan. En ik weet het, je moet het proberen voordat je het echt weet. Gaat meer om het idee of het überhaupt niet te veel is als eerste motor.

Ik denk het wel, de Versys 1000 is erg vergevend, een echte allrounder.
 
Beste Versys 1000 rijders,

Ik ben nieuw op dit forum (dit is mijn eerste post), heb al wel een tijdje mee zitten lezen met een aantal topics.

Heel verhaal

Je zegt het zelf al: de wildste haren zijn er inmiddels vanaf. Het blijft natuurlijk wel zaak om (zeker in het begin) gewoon ervaring op te bouwen. Leer de motor kennen en het zal je verbazen hoe makkelijk deze motor stuurt. En als je het vermogen te hoog vind: er zitten wat knopjes op om de grootste pieken wat weg te halen :P
 
Beste Versys 1000 rijders,

Ik ben nieuw op dit forum (dit is mijn eerste post), heb al wel een tijdje mee zitten lezen met een aantal topics.

Ik heb een vraagje: Is een versys 1000 geschikt (nou ja, is het mogelijk) als eerste motor of kan dat echt niet?

Ik heb maandag mijn rijbewijs gehaald en ben aan het kijken naar wat voor een motor ik wil rijden. Ik ben 32 (dus de wildste haren zijn wel verdwenen, maar wil wel wat met pit). Ik ben 2.00 meter groot en weeg circa 115 kilo (paar kilo te veel, maar vooral een groot boven lichaam en ook wel aardig wat spieren). Groot (en lomp) dus. Tijdens het lessen hadden we een yamaha mt07, wat betreft rijgedrag prima is. Liever heb ik het ietsje groter voor mn zithouding en benen, maar 4 uur lessen was prima vol te houden (echt veel langer wordt denk ik oncomfortabel). Maar op de snelweg is het voor mij echt niet te doen, vol in de wind met mijn grote lichaam zonder een windscherm.

Gezien mijn bouw en wensen denk ik uit te komen op een versys 1000 (tweedehands, versie 2012 ofzo), maar vraag me af of dit kan. En ik weet het, je moet het proberen voordat je het echt weet. Gaat meer om het idee of het überhaupt niet te veel is als eerste motor.

Hallo 1985,

Allereerst: Gefeliciteerd met het gaafste bewijs ooit :] ga je verslavend veel plezier aan beleven. En je gaat de winter/pekel vervloeken (hoewel je er ook in gelest hebt neem ik aan B| )

Ten tweede: Ga zoveel mogelijk proefritjes maken, het kost niets, is leuk en ze doen lang niet zo moeilijk als met een auto kopen. Je merkt dan ook beter de verschillen tussen de verschillende soorten fietsen en cilinderconfiguraties. (en je merkt dat test uit de bladen, je hebt ze vast gelezen, niet altijd bij jou passen) Als ik je zo hoor dan is de naked fiets in ieder geval geen favoriet. Gaat wennen worden als je je stuur draait en je kuip draait niet mee ;-)

Maar serieus, maak een lijstje voor jezelf (als je allroad wil of toerfiets en je hebt een budget dan kom je al snel bij een rijtje motoren) en bedenk wat je belangrijk vind.

Bij mij was ABS een vereiste en uiteindelijk licht en voorspelbaar stuur gedrag en lineaire vermogensopbouw, betrouwbaar, moest wat baggage op kunnen en futureproof.

En bij dat laatste was mijn overweging een 1000 te nemen en geen 650, ook een fiets die na een leercurve nog steeds voldoende uitdaging en voldoening zou geven. (daarbij voorspelde ik dat mijn vrouw niet zou staan te springen om na 2 jaar weer een financiële injectie te geven aan mijn hobby in de vorm van een "zwaardere" fiets :N )

Ik ben een 6 jaar ouder, 22 centimeter korter en 30 kilo lichter (vooral dat korter kan ik je vertellen was best een dingetje op een hogere allroad) en ik heb het prima gered op de Versys 1000 als eerste fiets! Ik geef wel eerlijk toe, de leercurve voordat ik vertrouwen kreeg duurde volgens mij wel langer als met een wat lichtere fiets. En met lichter bedoel ik dan eigenlijk meer het gewicht van de fiets en het "hoge poten" gehalte.

Dus om je vraag te beantwoorden naar aanleiding van mijn eisen destijds:
- De Versys 1000 (heb zelf 2012 versie) is 239 kg en daarmee pak hem beet 25-30 kilo zwaarder als een vergelijkbare 650 cc allroad uit hetzelfde jaar. Dat voel je wel (ga het vooral uitproberen) maar als hij rolt merk je daar minder van en gezien jouw lengte is een voetje aan de grond minder een issue als bij mij.
- Het vermogen is zeel lineair en prima te doseren voor beginnende rijder.
- Hij stuurt, ook bij lage snelheden, met goede banden (let daarop met proefrit dat je geen platte kant op het loopvlak van de band hebt) geweldig.
- Betrouwbaarheid zit goed, is een japanner. inmiddels 34.000 km zonder problemen.
- De fiets leent zich prima voor een rondje bochtjes pakken om de kerk, maar met 3 koffers rijd je er ook zo mee door duitsland.
- En vermogen (maar vooral koppel) na 5 jaar nog steeds meer als ik nodig heb. (maar wel lekker als je in de eifel de berg oprijd }) ).

Op mijn shortlist stond overigens ook een CBF1000, die reed ook geweldig, maar in reistrim met 3 koffers en de hogere zit (en daarmee beter overzicht in verkeer) en het wat spannendere "eindschot" werd het toch de Versys.

Misschien voor jezelf nog een voordeel, de Versys heeft zowel achter als voor instelbare vering. Dan kun je de extra kilo's die je hebt ten opzicht van een japannertje nog een beetje instellen.

Wil je wat minder duiken van de vork bij aanremmen (da's wel "nadeeltje"van allroads met langere veerweg) dan kun je nog een upgrade van de vering overwegen.

Succes met je proeritjes en overwegingen en kje hebt aan de afgelopen maanden niets gemist aan motorweer dus prima op tijd gehaald!
 
Hallo 1985,

Allereerst: Gefeliciteerd met het gaafste bewijs ooit :] ga je verslavend veel plezier aan beleven. En je gaat de winter/pekel vervloeken (hoewel je er ook in gelest hebt neem ik aan B| )

Ten tweede: Ga zoveel mogelijk proefritjes maken, het kost niets, is leuk en ze doen lang niet zo moeilijk als met een auto kopen. Je merkt dan ook beter de verschillen tussen de verschillende soorten fietsen en cilinderconfiguraties. (en je merkt dat test uit de bladen, je hebt ze vast gelezen, niet altijd bij jou passen) Als ik je zo hoor dan is de naked fiets in ieder geval geen favoriet. Gaat wennen worden als je je stuur draait en je kuip draait niet mee ;-)

Maar serieus, maak een lijstje voor jezelf (als je allroad wil of toerfiets en je hebt een budget dan kom je al snel bij een rijtje motoren) en bedenk wat je belangrijk vind.

Bij mij was ABS een vereiste en uiteindelijk licht en voorspelbaar stuur gedrag en lineaire vermogensopbouw, betrouwbaar, moest wat baggage op kunnen en futureproof.

En bij dat laatste was mijn overweging een 1000 te nemen en geen 650, ook een fiets die na een leercurve nog steeds voldoende uitdaging en voldoening zou geven. (daarbij voorspelde ik dat mijn vrouw niet zou staan te springen om na 2 jaar weer een financiële injectie te geven aan mijn hobby in de vorm van een "zwaardere" fiets :N )

Ik ben een 6 jaar ouder, 22 centimeter korter en 30 kilo lichter (vooral dat korter kan ik je vertellen was best een dingetje op een hogere allroad) en ik heb het prima gered op de Versys 1000 als eerste fiets! Ik geef wel eerlijk toe, de leercurve voordat ik vertrouwen kreeg duurde volgens mij wel langer als met een wat lichtere fiets. En met lichter bedoel ik dan eigenlijk meer het gewicht van de fiets en het "hoge poten" gehalte.

Dus om je vraag te beantwoorden naar aanleiding van mijn eisen destijds:
- De Versys 1000 (heb zelf 2012 versie) is 239 kg en daarmee pak hem beet 25-30 kilo zwaarder als een vergelijkbare 650 cc allroad uit hetzelfde jaar. Dat voel je wel (ga het vooral uitproberen) maar als hij rolt merk je daar minder van en gezien jouw lengte is een voetje aan de grond minder een issue als bij mij.
- Het vermogen is zeel lineair en prima te doseren voor beginnende rijder.
- Hij stuurt, ook bij lage snelheden, met goede banden (let daarop met proefrit dat je geen platte kant op het loopvlak van de band hebt) geweldig.
- Betrouwbaarheid zit goed, is een japanner. inmiddels 34.000 km zonder problemen.
- De fiets leent zich prima voor een rondje bochtjes pakken om de kerk, maar met 3 koffers rijd je er ook zo mee door duitsland.
- En vermogen (maar vooral koppel) na 5 jaar nog steeds meer als ik nodig heb. (maar wel lekker als je in de eifel de berg oprijd }) ).

Op mijn shortlist stond overigens ook een CBF1000, die reed ook geweldig, maar in reistrim met 3 koffers en de hogere zit (en daarmee beter overzicht in verkeer) en het wat spannendere "eindschot" werd het toch de Versys.

Misschien voor jezelf nog een voordeel, de Versys heeft zowel achter als voor instelbare vering. Dan kun je de extra kilo's die je hebt ten opzicht van een japannertje nog een beetje instellen.

Wil je wat minder duiken van de vork bij aanremmen (da's wel "nadeeltje"van allroads met langere veerweg) dan kun je nog een upgrade van de vering overwegen.

Succes met je proeritjes en overwegingen en kje hebt aan de afgelopen maanden niets gemist aan motorweer dus prima op tijd gehaald!

Bedankt voor de reacties. Aan zo'n "ervaringsverhaal" heb ik echt wat Vincent.

Heb deels dezelfde eisen. Gaat bij mij er ook om dat het een grotere motor is en de positie, daarmee vallen veel modellen en veel lichtere motoren al af.

Gewicht ben ik inderdaad niet bang voor, heb tijdens AVB ook met een motor die ongeveer even zwaar was (en een stuk kleiner / minder prettig zwaarte punt) gelest. Kon de motor gewoon 'houden' toen deze een keer dreigde om te vallen in een bochtje. Heb behoorlijk wat kracht en ben groot.

En pekel heb ik niet in gelest. Heb wel een 'try the bike' gedaan met tempraturen dat de leidingen waren bevroren. Maar verder redelijk snel alles achter elkaar ingepland (2x4 uur voor AVB, theorie en 2x4uur + 2 uur voor AVD) en alles in 1x gehaald.

Zodra ik mn rijbewijs werkelijk heb ga ik het e.e.a. testen. Mocht ik een Versys 1000 kopen dan kom ik me melden voor de club ;)
 
Beste Versys 1000 rijders,

Ik ben nieuw op dit forum (dit is mijn eerste post), heb al wel een tijdje mee zitten lezen met een aantal topics.

Ik heb een vraagje: Is een versys 1000 geschikt (nou ja, is het mogelijk) als eerste motor of kan dat echt niet?

Ik heb maandag mijn rijbewijs gehaald en ben aan het kijken naar wat voor een motor ik wil rijden. Ik ben 32 (dus de wildste haren zijn wel verdwenen, maar wil wel wat met pit). Ik ben 2.00 meter groot en weeg circa 115 kilo (paar kilo te veel, maar vooral een groot boven lichaam en ook wel aardig wat spieren). Groot (en lomp) dus. Tijdens het lessen hadden we een yamaha mt07, wat betreft rijgedrag prima is. Liever heb ik het ietsje groter voor mn zithouding en benen, maar 4 uur lessen was prima vol te houden (echt veel langer wordt denk ik oncomfortabel). Maar op de snelweg is het voor mij echt niet te doen, vol in de wind met mijn grote lichaam zonder een windscherm.

Gezien mijn bouw en wensen denk ik uit te komen op een versys 1000 (tweedehands, versie 2012 ofzo), maar vraag me af of dit kan. En ik weet het, je moet het proberen voordat je het echt weet. Gaat meer om het idee of het überhaupt niet te veel is als eerste motor.

Ikzelf heb de Versys 1000 ook al eerste motor en bevalt prima moet ik zeggen!
Heb mijn rijbewijs in december 2016 gehaald en vanaf juni 2017 rij ik nu de Versys 1000. Ik ben wel wat kleiner dan jij (1.84m), dus geen idee of je veel (meer) last van de wind zult hebben. Succes met je keuze en gefeliciteerd met je rijbewijs!
 
Ikzelf heb de Versys 1000 ook al eerste motor en bevalt prima moet ik zeggen!
Heb mijn rijbewijs in december 2016 gehaald en vanaf juni 2017 rij ik nu de Versys 1000. Ik ben wel wat kleiner dan jij (1.84m), dus geen idee of je veel (meer) last van de wind zult hebben. Succes met je keuze en gefeliciteerd met je rijbewijs!

Ik redt het ook met 1,72m O-)
 
Lijkt wel een echte beginnersfiets als ik het zo lees... de Versys 1000 is ook mijn eerste! En ik deel alles wat al gezegd is.

De mijne was nieuw, dus de eerste 1000 km moest hij nog inlopen. Dat helpt om jezelf te dwingen rustig aan te doen en te wennen aan het (totale overschot aan) vermogen.

Zelf heb ik met mezelf afgesproken de eerste 1500 km op low power te rijden. Dan zijn de pieken wat kleiner en heb je ongeveer 70% van het vermogen ter beschikking. Nog steeds een dikke 80 pk, dus niets te klagen. Maar ik vond het wel prettig om op die manier de fiets eerst wat beter te leren kennen.

Dat in combinatie met traction control op de hoogste stand, gaf mij een zeer vertrouwd gevoel.

En nu, een jaar en 13.000 km later, blijft ie elk moment dat ik hem start een glimlach op m'n gezicht toveren die er eigenlijk niet op past.

Oh, en ik ben 1,92 en een flink stukje lichter ;-).
 
Ik heb ook nog niet zo lang mijn rijbewijs en opzoek naar eerste motor. Vooral bedoeld voor woon-werkverkeer, voornamelijk snelweg (vaak file). Ben ook vrij lang namelijk 1,95m. Heb al de nodige proefritjes gemaakt op diverse modellen. De Versys 1000 bevalt mij erg goed. Zit goed, stuurt en schakelt soepel. Ik ervaar alleen veel turbulentie. Niet alleen op de Versys maar op alle soortgelijke Tour als All Roads. Ben ik daarin de enige of liepen jullie daar ook tegenaan en zo ja wat zijn de tips? Heb al diverse ruiten geprobeerd, hoge, lage, zelfs zonder ruit, opzetruitjes enz.

Aangezien ik veel kilometers verwacht te gaan maken ben ik nieuwsgierig naar het verbruik en hoe vaak de Versys onderhoud nodig heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan